Tesla uitbreiding in Nederland? Zeeland ziet het wel zitten
Tesla heeft Nederland op het oog om een zogenaamde 'Mega Fabriek' neer te zetten. Nederland heeft namelijk al een kleinere fabriek, vlak bij Tilburg, dus een tweede fabriek (wat een 'Mega Fabriek' zou moeten worden is niet ondenkbaar. De provincie Zeeland ziet dit ook wel zitten, vooral omdat het een goede inkomstenbron is en ook redelijk wat banen oplevert. Zij zien zichzelf als de perfecte kandidaat vanwege de ruimte, infrastructuur (vooral over water) en de groene energie.
Een 'Mega Fabriek' van Tesla is redelijk groot, zoals de naam al doet denken. De nieuwe fabriek zou een grondoppervlak van ongeveer 150 voetbalvelden kunnen krijgen; maar dat is volgens Jo-Annes de Bat (Economie, Zeeland) geen probleem. "Als er geen ruimte is, maken we ruimte" aldus Jo-Annes op de vraag of er ruimte is voor Tesla in Zeeland.
De fabriek zal ergens tussen de 5.000 en 10.000 banen moeten opleveren. Dat is erg gunstig voor Zeeland aangezien de banen in de fabrieken van allerlei aard zullen zijn. Voor de Zeeuwse werkloze techneut is het ook geen slecht nieuws, er zijn momenteel 1.400 werklozen in de Zeeuwse technische sector.
Of Zeeland überhaupt wel een Tesla fabriek zal krijgen is nog maar even afwachten, want het is zelfs nog maar de vraag of de fabriek eigenlijk wel naar Nederland komt.
maar Tesla heeft al een mega fabriek in de vs.
https://www.1limburg.nl/c(...)aar-limburg-te-halen
- hoge loonkosten
- geen centrale ligging in Europa
- geen goede verbinding met het achterland (betuwelijn loopt dood in Duitsland)
hmm nee dat denk ik eerder aan Engeland of Tsjechië
http://www.omroepflevolan(...)-fabriek-binnenhalen
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden<;/a>\[/b\]
- Loonkosten in Zeeland liggen, in vergelijking met andere delen van NL, laag
- Geen centrale ligging.... Voorlopig zie ik ze in Roemenië nog niet massaal in een Tesla gaan rijden
- Geen goede verbinding met het achterland? Volgens mij is er een uitstekende verbinding met het achterland, anders zou de haven van Antwerpen ook niet zo groot zijn.
https://www.tesla.com/gigafactory
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
Lekker portieren aanschroeven met Keikert.
Leuk stuk Snip
Als in: het is de eerste van velen.
Of het wat gaat worden weet ik niet, maar als de bescherming blijft doorgaan... kan het wellicht een interessant optie voor Tesla worden.
Dankjewel. En nu terug schroeven jij! Portieren schroeven zichzelf niet.
Jup, al is het nog onbekend of deze fabriek accu's of auto's zou moeten gaan bouwen. Maar volgens mij is het in ieder geval kleiner dan de Giga. Dus vandaar Mega...
We zullen een oogje op de ontwikkelingen moeten houden
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
-Goede verbinding met alles... directe treinverbindingen naar Vlissingen met de havens waar al duizenden auto's verscheept worden.
foto
-Antwerpse haven op steenworp afstand.
-Ruimte zat (zonder natuurgebied te reduceren)
-Prima infrastructuur je zit zo op alle grote snelwegen van Europa.
De kans dat jij verdrinkt door een lek in de waterleiding is groter dan hier verdrinken, wat een belediging voor de ingenieurs die hier alles waterveilig hebben gemaakt.
[ Bericht gewijzigd door keikert op maandag 20 februari 2017 @ 18:05 ]
El Coño
ウイスキー
In NL polderen we graag en zoeken we graag naar individuele afspraken (heeft positieve en negatieve effecten waarschijnlijk). We hebben al de assemblage fabriek in Tilburg. Waarom dan geen Gigafactory (geen Mega he..dat is 1000x te klein) waar direct 5000-7000 mensen kunnen werken en nog veel meer in de secundaire banen.
Er zijn goede technische opleidingen, gunstige vestigingsvoorwaarden, betrouwbare infrastructuur (energie, spoor, wegennet)...dus waarom ook niet?
Zowel Zeeland, Flevoland, Groningen, Drenthe (Europark Coevorden) of ergens bij Tilburg zijn er goede opties. Naar verluidt zijn er minimaal 20.000 Nederlandse reserveringshouders voor een Model 3 en kopen we reeds 2-5% van alle huidige modellen.
Ook staat hun hoofdkantoor al hier (ongetwijfeld door de prettige belastingsituatie hier).
Ik zeg...kat in 't bakkie!
Vergeet ik ook nog even de SDE+ regeling zodat ze ook nog eens goedkoop (hun eigen) zonnepanelen op het dak kunnen knallen. Zon genoeg...zeker in Zeeland.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Zal wel zoiets worden als... twee honden vechten om een been, derde gaat er mee heen.
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
Sindsdien worden hier alleen neven vestigingen van automerken gehouden.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Persoonlijk, als de fabriek in Nederland komt, zet ik mijn geld in op omgeving Helmond. Eindhoven heeft de ruimte niet.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken