'Game of Thrones-setting geschikt voor social games'
Jon Radoff, CEO van Disruptor Beam, vindt dat de Game of Thrones-franchise het meest geschikt is voor social games. Traditionele singleplayer-RPG's zouden afbreuk doen aan de drama's en politieke intriges.
"Veel fantasiewerelden zoals Lord of the Rings hebben een duidelijk verschil tussen goed en slecht, waar helden het opnemen tegen de slechteriken. Dat is niet dynamisch genoeg voor social games," vertelt Radoff. "In Games of Thrones: Ascent kunnen spelers alles uit de serie ervaren. Ze leven in de wereld van Westeros en kunnen soortgelijke politieke en dramatische acties uitvoeren."
"Ik vind dat Games of Thrones niet geschikt is voor de klassieke singleplayer-RPG's. De meeste RPG's draaien om het verslaan van vijanden voor loot. Dat zou niet goed werken in een wereld zoals Westeros. Het is het perfecte universum voor strategische gameplay. Voor ons was de authenticiteit van de wereld het belangrijkste."
Disruptor Beam ontwikkelt vooral Facebook-spelletjes. Games of Thrones: Ascent komt ook naar Facebook en laat spelers een familie kiezen om zich bij aan te sluiten, items verzamelen en het land ontwikkelen. Daarbij kun je hulp krijgen van jouw vrienden.