Geen PixelJunk-sequels voor Q-Games

Voor de liefhebbers van de huidige PixelJunk-games hebben we slecht nieuws. Q-Games oprichter Dylan Cuthbert heeft in een recent interview met eurogamer laten weten dat de studio, naast een social-network Monsters-spinoff, geen plannen heeft om hun oude games nieuw leven in te blazen.

De studio richt zich liever op nieuwe concepten:

"We get a lot of calls to do an Eden sequel and people also say they want more Monsters. We're actually doing a social network version of Monsters. Probably Facebook. It's a hell of a lot of fun. Apart from that I'd prefer not to do any more sequels for the time being. We have a couple of original ideas we want to pursue. You can get into this trap if you start doing that, where that's all you end up doing."

PixelJunk Monsters 2 was in dit geval een uitzondering aldus Dylan:

"When we made Shooter we had all these ideas left over, and we thought it would be such a waste not to do another, so that's why we did Shooter 2. That was necessary. Apart from that, I always prefer to make original things. Every now and then, as fan service, make a sequel. But not one after another."

Op de vraag of de studio nog nieuwe ideeën heeft liggen naast de aangekondigde PixelJunk SideScroller en PixelJunk 4am bleef Cuthbert vaag. Hij lichtte een tipje van de sluier op met betrekking tot het 3D-gebeuren:

"We haven't decided genres yet, but when we do make a 3D game we'll be doing something that looks completely different. We don't want to go with a standard 3D game - we want to find something else to do in that space."

Het hele interview met Dylan Cuthbert is te vinden op eurogamer.