Waarom de Vitality Sensor vertraagd is

Iwata van Nintendo heeft uitgelegd waarom de Vitality Sensor voor Nintendo Wii vertraagd is. Er zijn wat problemen met het geschikt maken voor de massa omdat iedereen biologisch anders is. Het apparaatje werd een aantal E3's terug aangekondigd maar sindsdien hebben we er niets meer van gehoord.

Omdat de Vitality Sensor een compleet nieuw type entertainment is en er veel biologische verschillen tussen individuen zitten gaat het minder snel dan Nintendo had gewild. Op dit moment is de sensor geschikt voor 80% van de mensen, Nintendo wil echter minstens 99% van de doelgroep kunnen voorzien van het nieuwe accessoire.

"I imagine that you are worried about that because it hasn't been put on the market even though a long time has passed since it was initially announced. This is a totally new type of entertainment, and there are large individual differences in the biological information of humans.

For example, if it was acceptable that only 80 per cent of the users thought the result was natural, then we could propose this to consumers right now. However, we are aiming for a level of quality in which 99 per cent of consumers feel comfortable, and that is why this project is taking time to complete."

Wanneer de Vitality Sensor daadwerkelijk klaar is, en wat we er in hemelsnaam mee moeten wordt waarschijnlijk komende E3 bekendgemaakt.

Vitality