Nieuws
Air France neemt KLM over
De naam van de nieuwe maatschappij, die de grootste luchtvaartmaatschappij van Europa wordt, luidt Air France KLM. Het concern wordt ondergebracht in een nieuwe Franse holding. In de nieuwe houdstermaatschappij krijgen de aandeelhouders van Air France een belang van 37 procent en KLM een aandeel van 19 procent.
Het belang van de Franse staat in Air France daalt van 54 naar 44 procent. De KLM behoudt voorlopig zijn naam en de landingsrechten op Schiphol. Topman Spinetta gaat het concern leiden.
FNV Bondgenoten kijkt uiterst kritisch naar de overname door Air France van de KLM. "Vooral de gevolgen op middellange en lange termijn baren ons zorgen", zei bestuurder Van de Brink. "Dan moet blijken of de werkgelegenheid in ons land lijdt onder de fusie. Zeker omdat de KLM de kleinste is, levert dat grote risico's op", zei Van de Brink.
CNV Burgerluchtvaart ziet de fusie met vertrouwen tegemoet. "De directie heeft beloofd dat het banenverlies tot 500 in 5 jaar beperkt blijft, via natuurlijk verloop. Ook het financiële plaatje voor die tijd ziet er gunstig uit,dus we gaan niet uit van een fusie-zeperd. "
Om 10.00 uur een extra journaal op Nederland 2 over dit onderwerp.
net zoals andere grote nederlandse bedrijven. (fokker, hoogovens etc)
Air France Koninlijke Luchtvaart Maatschappij. Frankrijk is zo anti-monarchistisch als de pest, dus waarom dan deze naam? foto
quote:
En weer een nederlands bedrijf wat in handen komt van buitenlandse firma's
Lekker belangrijk, zolang we maar mensen daar in dienst kunnen houden foto Nederland heeft toch al best veel internationale concerns hoor.
Enige wat ik zo belangrijk vind, is dat nu de overheid tenminste niet KLM zo moet gaan sponseren zoals ze dat toen met fokker deden!
quote:
Ik denk dat dat helemaal geen slechte stap is voor KLM
Misschien niet voor de KLM, maar wel voor Schiphol denk, daar zullen in de toekomst wel minder passagiers langskomen denk. Dit zijn toch nadelige gevolgen voor de economie in de omgeving.
quote:
En weer een nederlands bedrijf wat in handen komt van buitenlandse firma's foto
quote:
Daar gaat de oudste airline ter wereld
Zo denk ik er ook over, wat ontzettend zonde foto
Was het andersom, had het beter geweest voor de vaderlandse gevoelens (financieel misschien niet, weet ik 't, maakt me ook niet zo veel uit)
Koers KLM!
quote:
16,74 dat had je gisteren moeten weten toen sloten ze nog op 11.96
Koers KLM!
Dan ben je binnen ja foto
Wat er daarna zal gebeuren? Geen idee, licht eraan hoe de branche zich zal ontwikkelen en of schiphol aantrekkelijk blijft voor de combinatie. Vooralsnog lijkt het aannemelijk dat de nieuwe combinatie als thuisbasis Charles de Gaulle gaat gebruiken. Dit zou een behoorlijk groot verlies voor schiphol betekenen.
Jammer, maar waar.
quote:
weer een Nederlands kroonjuweel verkwanseld...
net zoals andere grote nederlandse bedrijven. (fokker, hoogovens etc)
We hebben Ahold nog, die kopen wel wat supermarktjes.
Zolang grote bedrijven, en het liefst ook de wat kleinere bedrijven, in Europese handen blijven maakt het voor de Europese Unie als geheel niet veel uit. Europa wordt toch steeds meer één, dus het boeit niet zoveel of een bedrijf nou in Franse, Duitse, Italiaanse of Nederlandse handen is.
[ Dit bericht is gewijzigd door Qi ]
quote:
De KLM behoudt voorlopig zijn naam en de landingsrechten op Schiphol
Dag schiphol foto Voorlopig foto Charle de Gaulle wordt nu drie jaar lang verbouwd en dan raakt schiphol de grootste burgerluchtvaart kwijt. Wegens alle banden kwa geluid en snachts vliegen
waarom verkopen al die hollandse bedrijven hun ziel en zaligheid aan buitenlandse toko's.
Zal strategisch wel slim zijn, maar ik vind het wel jammer. Zo blijven er maar weinig van ouwerwetse oerhollandse degelijke bedrijven over.
quote:
De nieuwe naam bevreemdt me enigzins.
Air France Koninlijke Luchtvaart Maatschappij. Frankrijk is zo anti-monarchistisch als de pest, dus waarom dan deze naam?
Omdat het misschiens de Fransen waren die in Nederland een koning hadden geinstalleerd. Want als je je geschiedenis kent, dan wis je dat Nederland een van de oudste republieken was van Europa en waarschijnlijk van de wereld. Totdat Napoleon kwam en zijn broer als koning in Nederland installeerde.
quote:
De nieuwe naam bevreemdt me enigzins.
Air France Koninlijke Luchtvaart Maatschappij. Frankrijk is zo anti-monarchistisch als de pest, dus waarom dan deze naam? foto
Ook die zal wel veranderen in de loop der jaren.
Weg KLM foto, weg KLM-blauw foto, weg Nederlands Kroonjuweel foto, weg alles.. foto
Ik vind het zonde... foto
No good can come of it.
KLM was altijd iets puur nederlands en dat houd nu dus op met bestaan en word frans..
Hoop toch niet dat ze dadelijk aan boord ook frans gaan spreken.
quote:
Mij boeit het erg weinig dat Nederlandse bedrijven in handen komen van andere Europese landen, waar ik me meer zorgen om maak is het in handen komen van Europese bedrijven aan landen buiten de Europese Unie.
Of bedrijven verkocht worden maakt mij ook niet zoveel uit of dit nu aan bedrijven binnen of buiten de EU is. Maar dan wel graag aan een echt bedrijf en niet aan een half staatsbedrijf zoals Air France, komt alleen maar ellende van. Economisch gezien zou ik veel liever fuseren met bedrijven uit de VS.
[ Dit bericht is gewijzigd door Chewie ]
Maar ja, die jongens aan de top denken; het gaat slecht met de economie en dus ook met mijn geldbuidel. Dus: Verkopen die handel. foto
Hoop dat de regering hier een stokje voor steekt.
Doen ze eindelijk eens wat goed...
The power to destroy a planet is insignificant next to the power of the Source. ]-
Alles Frans:
Franse naam: Air France KLM (dat KLM is binnen een jaar weg, veel te lastig:
Franse holding
Franse topman
KLM exit.
quote:
Zo, is het het Schiphol probleem ook meteen opgelost. Slecht voor de economie is dat niet, want vergeet niet, dat Amsterdam en Rotterdam binnenkort ook via de HSL een verbinding hebben met Parijs en London.
Dus dan maar de mensen in Parijs in onze zooi?
quote:
Jammer, had eerder verwacht dat KLM Air France over zou nemen.
Air France is zes keer zo groot als "onze trots" het miniscule KLM.
Als de Franse Piloten weer eens gaan staken nemen ze de KLM tak daar in mee.
Staken zien Fransen als hun recht, Werken zien Nederlanders als hun plicht.
quote:
Air France is zes keer zo groot als "onze trots" het miniscule KLM.
Maar twee keer hoor foto cijfers stonden onlangs nog in het financieel dagblad.
A-F heeft twee keer zo veel vliegtuigen, twee keer hogere omzet2 keer zoveel personeel maar bovendien draait A-F wel winst en KLM niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door useroid ]
quote:
waarom verkopen al die hollandse bedrijven hun ziel en zaligheid aan buitenlandse toko's.
Omdat de top-managers van die Hollandse bedrijven dan een vette bonus krijgen. Simpel toch? Hoeveel miljoen denk je dat door deze deal in de zakken van de directeuren en commisarissen van KLM verdwijnt? Doe 'ns een gok...?
personeel is weer de dupe.
</quote>
Ja alleen zo jammer dat een kaartje voor die compleet overbodige hsl uit gaat komen op ongeveer 10x het bedrag wat een goedkope vliegticket naar parijs kost.....
Gewoon ZONDE van schiphol, een aantal mensen oa oude directie KLM hebben er voor gewaarschuwd, AF gebruikt wat ze kunnen gebruiken, moven alles naar frankrijk, en wij kunnen weer een stukje verder de grond in zakken met onze toch al supergoede economie.....
kloteland...
Over die vervelende fotografen vooraan trouwens maar te zwijgen.
Zijn hun de inboedel uit de bezemkast voor AF.
Of worden die in het wild losgelaten en of door de plee gespoeld.
quote:
Zo juist is bekend geworden dat Air France KLM gaat overnemen en 16,74 euro biedt voor een aandeel KLM
Doe maar Zojuist aan elkaar.. foto
Nogmaals, ik vind het zonde!!
En dat die hoge piefjes van KLM een vette bonus krijgen is wel duidelijk.
Ik denk dat dit na een tijdje nog een 'leuke' wending krijgt, waar ik het niet mee eens zal zijn. foto
No good can come of it.
Als iemand in Frankrijk een scheet laat, staakt gelijk de hele maatschappij foto
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, maar dit is idd waarschijnlijk minder voor schiphol. Zoiezo is tot nu toe een overname door een buitenlands bedrijf in de vliegtuigindustrie niet zo goed gebleken. Fokker iemand?
quote:
Tjeedepee... Heeft ook iemand de persconferentie gezien in het NOS journaal? Wat een stelletje prutsers! Met een Iraqi kwaliteit de lucht in. Schokkerig beeld (hallo?! statief?), en crappy audio - niet rechtstreeks van de mics; je hoorde ook gewoon de productie lui er doorheen lullen ('nee, we hebben perfect geluid zo'), en toen er iemand voor het beeld langs ging: 'bukken!'. Vervolgens stopten ze er gewoon maar helemaal mee.
Over die vervelende fotografen vooraan trouwens maar te zwijgen.
Klopt echt amateuristisch, en ook veel gezeik met zo'n blauwe microfoontje wat ze op tafel probeerden te zetten. En het engels van de beide heren was ook niet om naar huis te schrijven.
Het 'merk' KLM zal gewoon blijven bestaan, dus ook het blauw en het kroontje. Het bedrijf KLM blijft ook bestaan, maar komt samen met Air France onder een holdingmaatschappij genaamd Air France KLM. De Fransen zullen in de dagelijkse praktijk geen KLM zien en wij weinig van Air France.
De reden dat de KLM dit doet heet schaalvergroting. Dat is dan ook de reden dat meer Nederlandse ondernemingen samengaan of zich laten overnemen door buitenlandse ondernemingen. Het was óf dit óf over 5 jaar à la Fokker ermee ophouden omdat je niet meer winstgevend bent en het geld op is.
Het enige dat gevaarlijk is is het feit dat AF een té grote invloed in de holding krijgt, maar dat dat niet dodelijk hoeft te zijn bewijst Corus Nederland (onderdeel van de Engelse holding Corus Steel!!!) wel. Er blijft, in hoeverre ik me er in verdiept heb, inspraak bij KLM liggen.
Bovendien is Schiphol niet afhankelijk van KLM en tevens geen bezit van 'ons'. Schiphol is een aparte NV, waarin de overheid in minderheidsbelang heeft (net als o.m. KPN) en zal dus zijn eigen boontjes moeten doppen. KLM blijft heus wel op Schiphol vliegen, alleen zul je voor de minder rendabele vluchten nu net iets vaker moeten overstappen op bv. Charles de Gaulle.
XboxLive Gamertag: Jheronimus
quote:
Klopt echt amateuristisch, en ook veel gezeik met zo'n blauwe microfoontje wat ze op tafel probeerden te zetten. En het engels van de beide heren was ook niet om naar huis te schrijven.
Kijk dan gewoon naar RTL Z foto
En dat Engels, "TSisz isz zhe niew airline Air France KeeLM"
.. waarschijnlijk moeten het KLM personeel eraan geloven als er ontslagen vallen
.. KLM raakt al haar exclusieve contracten met het buitenland in 1x kwijt door haar fusie (veel worden opgezegd of gaan naar de holding)
.. Ze komt eigenlijk gewoon onder het bestuur van Air France
.. De fransen zullen wel weer (zoals normaal) net doen alsof het nu opeens allemaal frans is en langzaam alles veranderen in Air France
.. Eigenlijk word alleen het bestuur van KLM hier beter van.. hun loon verdubbelt bijna
.. Minder vluchten op schiphol -> minder bedrijven in Amsterdam -> neergaande spiraal
En KLM had gewoon nog een miljard op de bank staan, en het ging al weer stukken beter.
WAAROM MOET DIT DAN??
waarom laat de overheid dit toe? Het heeft helemaal geen voordelen voor KLM zelf!
[edit] Ik hoop overigens dat het zo is als JHeronimus schrijft... maar je weet het nooit met fransen foto
[ Dit bericht is gewijzigd door wjschreuder ]
quote:
Bovendien is Schiphol niet afhankelijk van KLM en tevens geen bezit van 'ons'. Schiphol is een aparte NV, waarin de overheid in minderheidsbelang heeft (net als o.m. KPN) en zal dus zijn eigen boontjes moeten doppen. KLM blijft heus wel op Schiphol vliegen, alleen zul je voor de minder rendabele vluchten nu net iets vaker moeten overstappen op bv. Charles de Gaulle.
Vergeet niet de KLM op Schiphol de host airline (het heet anders, maar ben ff de naam kwijt) is, dit betekend dat KLM voor de meeste andere airlines de ground support, catering en dat soort flauwekul regelt. Schiphol zonder KLM is niet heel veel meer dan Eindhoven Airport.
quote:
waarom laat de overheid dit toe? Het heeft helemaal geen voordelen voor KLM zelf!
Omdat de overheid iets meer dan 25% aandelen heeft in KLM ==> $$$
quote:
Dus dat word vliegen met transavia en martin air! (die zijn toch nog wel oerhollands?)
Kijk eens naar mijn bericht op pagina één.
Martinair is voor 100% dochter en transavia is voor 80% dochter.
Dus hoe Hollands zijn zij nu nog foto
KLM en Air France fuseren in 1 nieuwe organisatie, een holding dat meerdere merken voortzet, men noemt dit ook wel een multiple brand strategy.
De holding neemt zeg maar alle technische en organisatorische zaken over waarvan de 2 merken: Air France en KLM gebruik maken.
Ze gaan dus hun materieel, techniek, onderhoud, checkin balies etc vergroten.
Air France krijgt meer ruimte op Schiphol en KLM meer ruimte op Charles de Gaulle. Ze kunnen gezamelijk opereren etc
Kortom een heleboel kostenbeparingen waardoor juist KLM blijft voortbestaan. Want nog 1 jaar deze verliezen en ze waren falliet geweest en dan had het KLM merkje nergens meer gestaan.
quote:
Het 'merk' KLM zal gewoon blijven bestaan, dus ook het blauw en het kroontje. Het bedrijf KLM blijft ook bestaan, maar komt samen met Air France onder een holdingmaatschappij genaamd Air France KLM. De Fransen zullen in de dagelijkse praktijk geen KLM zien en wij weinig van Air France.
Tuurlijk zeggen ze dat, anders zou er veel meer protest zijn. Maar na 5 jaar( en dat is zo voorbij) kunnen de fransen doen wat ze willen. Met andere woorden, als er slechte tijden zijn zullen ze echt wel voor behoud van werkgelegenheid kiezen in eigen land.
quote:
De reden dat de KLM dit doet heet schaalvergroting. Dat is dan ook de reden dat meer Nederlandse ondernemingen samengaan of zich laten overnemen door buitenlandse ondernemingen. Het was óf dit óf over 5 jaar à la Fokker ermee ophouden omdat je niet meer winstgevend bent en het geld op is.
Wel eens van mismanagement gehoord? Heineken hoeft toch ook niet overgenomen te worden. BS verhaal dus.
quote:
Het enige dat gevaarlijk is is het feit dat AF een té grote invloed in de holding krijgt, maar dat dat niet dodelijk hoeft te zijn bewijst Corus Nederland (onderdeel van de Engelse holding Corus Steel!!!) wel. Er blijft, in hoeverre ik me er in verdiept heb, inspraak bij KLM liggen.
Niet dodelijk??? weet je hoeveel het bij Corus gekost heeft? En dat de ontknoping nog moet komen?
quote:
Bovendien is Schiphol niet afhankelijk van KLM en tevens geen bezit van 'ons'. Schiphol is een aparte NV, waarin de overheid in minderheidsbelang heeft (net als o.m. KPN) en zal dus zijn eigen boontjes moeten doppen. KLM blijft heus wel op Schiphol vliegen, alleen zul je voor de minder rendabele vluchten nu net iets vaker moeten overstappen op bv. Charles de Gaulle.
Schiphol is zeer zeker WEL afhankelijk van KLM, het is haar grootste klant. Dus als het mis gaat gaat het met Schiphol ook mis.
Wat hier nu gebeurd geeft goed aan dat men bij de Nederlandse regering weer eens zit te slapen. Dat gebeurd wel vaker de laatste tijd en ik maak me dan ook ernstige zorgen hierover. Andere regeringen zijn vaak veel gewiekster en slepen de betere deals eruit ten GUNSTE van de bevolking. (Noem bijvoorbeeld Wartsila Stork, Corus, etc)
Mijn hoop is nu gevestigd op de Europarlementariers, die er nog een stokje voor kunnen steken, jongens doe er wat aan !!!
XboxLive Gamertag: Jheronimus
quote:
Mensen, als je niet weet waar je over praat, doe het dan ook niet.
Geldt natuurlijk ook voor jou want dit:
quote:
Want nog 1 jaar deze verliezen en ze waren falliet geweest en dan had het KLM merkje nergens meer gestaan.
is natuurlijk grote onzin
Het punt is dat de Franse staat 44 procent van de aandelen in de nieuwe holding in handen krijgt. De Franse manier van zakendoen en met elkaar omgaan is nu eenmaal compleet anders dan de Nederlandse. Er zijn vrijwel geen voorbeeld van een succesvolle fusie tussen Franse en Nederlandse bedrijven. Fusies met Amerikaanse en vooral britse bedrijven zijn meestal wel succesvol. (Denk maar aan Shell en Unilever. Corus is inderdaad een slecht voorbeeld, maar daar heeft de britse overheid ook nog te veel te zeggen)
De Fransen bewijzen bij elke gelegenheid weer dat ze alleen geinteresseerd zijn in zichzelf en de hun Grandeur.
Al met al een erg slechte zaak dus om nu juist in een bedrijfstak waar "grandeur" een relatief grote rol speelt (denk maar aan de term flagcarrier) in zee te gaan met een franse onderneming.
quote:
Zolang grote bedrijven, en het liefst ook de wat kleinere bedrijven, in Europese handen blijven maakt het voor de Europese Unie als geheel niet veel uit. Europa wordt toch steeds meer één, dus het boeit niet zoveel of een bedrijf nou in Franse, Duitse, Italiaanse of Nederlandse handen is.
Dat zou waar zijn als de nationale economieën niet zouden bestaan. Het maakt voor Nederland natuurlijk wel degelijk uit of iets in Franse of Nederlandse handen is.
quote:
Zolang grote bedrijven, en het liefst ook de wat kleinere bedrijven, in Europese handen blijven maakt het voor de Europese Unie als geheel niet veel uit. Europa wordt toch steeds meer één, dus het boeit niet zoveel of een bedrijf nou in Franse, Duitse, Italiaanse of Nederlandse handen is.
Ook van zoiets gehoord als chauvinisme. Het klinkt ENG franse holding in parijs, franse beursnotatie bah... Ons vliegtuigmaatschappijtje dat ooit in de polder is begonnen foto
En air italia oid komt er later ook nog een keer bij... Bah
Bedankt!
Schiphol is straks een depedance van frankrijk voor regionale vluchten. Goed gedaan allemaal :S
gister was KLM nog een te dure maatschappij die vast zat aan beperkt aantal vluchten om mee te vliegen, en vloog iedereen met ryan air (iers) omdat die het lekker goedkoop maakte, of Britsch Airways of Air France omdat ze kwaliteit leverde voor een goede prijs en nu opeens loopt iedereen te klagen over deze transactie die de vliegwereld alleen maar goedkoper en beter maakt. Nederlands of niet, slechte bedrijven hebben geen bestaansrecht.
Daarnaast levert het de nederlandse burgers alleen maar geld op, omdat de KLM verlies maakte voor zijn leven, Schiphol zo'n 20 procent van nederland verandert in een openluchtdiscotheek en schiphol's grond rijk is aan bouwgrond in de randstad, en als toevoeging aan het groene hart. De inkomsten van Schiphol zijn belangrijk uiteraard, maar worden niet gemaakt door KLM.
Europa maakt gelukkig weer een stap voorwaarts...
Ze hebben in schiphol en KLM allebei een gouden aandeel net als bij KPN.
Maar het is jammer we hadden al weinig Nederlandse bedrijven
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
En zoals het gaat bij al die overnames, als de nood aan de man is zal er NIET in de Franse tak gesaneerd worden. Daar kleven op dit niveau veel te veel politieke zaken aan. De Franse overheid zal het grootste probleem worden.
Kortom, een deal die op de lange termijn heel slecht gaat uitpakken voor de KLM. Er blijft daar niets van over. Die Fransen zijn toch al zo slecht te vertrouwen.
Ik schat in dat het over 2 jaar tot een breuk komt en de Nederlandse tak van Air France terug in de maag van de Nederlandse overheid wordt gesplitst. Of anders iets voor EasyJet Stellios *grin*
[ Dit bericht is gewijzigd door taffushond ]
Toch jammer hoor, dat Nederlands luchtvaartmaatsschappij wordt verkocht!!! En economisch niet slim ook, volgens een boel economen.
quote:
Maar het is jammer we hadden al weinig Nederlandse bedrijven
Hoe kom je daar bij? Nederland heeft juist voor zo'n klein land behoorlijk veel multinationals. KLM is juist een kleintje in verhouding tot Heineken, Philips, Unilever, Shell, ABN-Amro, NN enzovoort.
quote:
Het houdt niet op met de uitverkoop van sterke Nederlandse merken. Wie is de volgende? Philips?
Door wie dan? Philips is een beetje te groot om zo maar over te nemen.
Helaas verkopen ze KLM aan een frans staatsbedrijf. Fransen staan nu niet echt bekend als goede zakenlui en harde werkers.
De Franse overheid is aandeelhouder van Air France.. Onze trots van de lucht is 100% FRANS.
sorry.. wat een kutland met losers..
foto
Het gekke is, dat als je gewoon eens gaat kijken van wat er goed in Frankrijk is geregeld en wat er goed in Nederland is geregeld en dat samen in een land zou kunnen stoppen, dat je iets krijgt dat zo goed als ideaal is.
Waarom geven jullie deze fusie gewoon geen kans? Moet het met de KLM gaan zoals met Swiss-Air of Sabena?
Daarnaast zal deze fusie echt niet het einde betekenen voor Schiphol. Alleen ze wat minder hoeven uit te breiden. Bedrijven gaan hierdoor echt niet weglopen, zeer zeker als de HSL er is. Kaartjes voor de HSL hoeven niet duur te zijn, in Frankrijk zijn ze in ieder geval goedkoper dan kaartjes voor het vliegtuig (als je tenminste twee weken van te voren boekt). Okay, vergeleken met Easyjet of Ryanair, blijft de HSL duurder maar deze kleinere maatschappijen hebben maar een beperkt aantal vluchten op en naar Schiphol.
Schiphol is trouwens niet alleen de vluchthaven die naast Amsterdam ligt. Schiphol Group is eigenaar en exploitant van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam Airport en Lelystad Airport en bezit 51% van de aandelen in Eindhoven Airport. Buiten Nederland neemt Schiphol USA Inc. deel in JFK IAT dat actief is op John F. Kennedy Airport bij New York en Schiphol Australia in Brisbane Airport Corporation, die de luchthaven van Brisbane in Australië exploiteert. Daar JFK een van de grotere luchthavens van de VS is (ik geloof zelfs de grootste), hoef men denk ik niet echt veel angst te hebben om de toekomst van Schiphol als bedrijf. In 2002 werd een omzet behaald van EUR 774 miljoen een nettowinst van EUR 141 miljoen. Bij Schiphol Group werken ruim 2.100 mensen (gemiddeld over 2002 op fulltime basis).
De enigste reden om tegen te zijn is dat Air France tot nu toe een staatsbedrijf is/was. Een ding is hiermee zeker, langzaam maar zeker zal de Franse regering het proberen te privatiseren en of dat nu zo'n goede zet is....
En dan al dat gelul over dat het merk en de landingsrechten 'zeker gesteld' zouden zijn, wat een onzin! Over acht jaar zijn we alles kwijt, hebben de aandeelhouders (ja dus inclusief de Nederlandse staat) lekker een paar zakcenten opgestreken die tegen die tijd al lang weer op zijn.
Leve de vooruitziende blik van Balkenende II (NOT) foto
Alleen ik denk dat het enige voordeel de schaalvergroting is verder zijn er weinig tot geen synergievoordelen te behalen..... Verder zal het niet zo'n vaart lopen met schiphol.... Charells de gaulle de hub van air france kan ook niet onbeperkt worden uitgebreid.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken