[Update] PS3 hoofdplatform Ghostbusters, timed exclusive?


Update 11.45
GamesIndustry.biz meldt dat Sony op 19 juni 2009 (de 25e verjaardag van de eerste Ghostbustersfilm) de PlayStation 3- en PlayStation 2-versies zal uitgeven, de PSP-versie zal enkele maanden later volgen. Oorspronkelijk zou Atari alle uitvoeringen van de game uitgeven, nadat Activision de game had laten vallen. Sony en Atari hebben nu een overeenkomst getekend, waarbij Sony dus de uitgever van de game op de Sony-consoles en -handheld is geworden.
Het is niet duidelijk wat er met de Wii- en X360-versies zal gebeuren, maar volgens de bron zullen die later door Atari worden uitgegeven.

Oorspronkelijk bericht
Uitvoerend producent Brendan Goss heeft in een interview aangegeven dat Terminal Reality de PlayStation 3 als hoofdplatform heeft gekozen voor de ontwikkeling van Ghostbusters: The Video Game. De reden hiervoor was de kracht die de PS3 te bieden heeft, wat ook direct de reden is waarom er niet eerder met de ontwikkeling van de game begonnen is.

Terminal Reality wilde een game ontwikkelen die de films recht doet, waardoor er behoefte was aan een systeem dat geweldige graphics kan produceren en met physics om kan gaan. De PlayStation 3 was hierdoor eerste keus, aldus Goss.
Hij geeft wel aan dat de ontwikkeling van de game op de PS3 veel gevraagd heeft van het team, maar het resultaat is de Infernal Engine, die volledig op de architectuur van de PS3 gericht is en hierdoor gebruik maakt van alle SPU's die de Cell herbergt.

The PS3 is a more demanding system to develop on and it is what the Infernal Engine was designed to exploit from the ground up. With the multiple SPU’s it has onboard a solid multithreaded engine design can really take advantage of that and give you some amazing results.

Daarnaast gaf Goss aan dat er exclusieve content voor de PlayStation 3-versie is, maar wat dat is wilde hij niet zeggen.