Infinty Ward: 'Geen problemen met ontwikkelen voor PS3'

In tegenstelling tot menig andere developer heeft Infinity Ward bij het maken van Call of Duty 4: Modern Warfare geen slechte ervaringen gehad met de PlayStation 3.

In tegenstelling tot veel andere developers gedraagt Infinity Ward zich platform agnostisch, dat wil zeggen dat ze geen hoofdplatform hebben waarvoor ze ontwikkelen maar dat elk platform (in het geval van Call of Duty 4 de PlayStation 3, Xbox 360 en PC) als gelijken behandelen. Dat veel developers dit niet doen, en de voorkeur geven aan de Xbox 360 om op te ontwikkelen zorgt voor vertragingen bij de lancering van PlayStation 3 games:

There’s obviously some problem with all the delays we’re witnessing. I think it’s just down to allocation of resources. I think maybe people feel that they’re resource strapped and feel a little bit more comfortable working on the Xbox 360 as it’s been out a little longer (than the PlayStation 3).

We haven’t had any problems and that’s probably because of our development philosophy. We develop content-agnostic so we don’t have a lead platform. We have a team working on each of the different versions and everyone else forms a team who makes the content platform agnostic.

Call of Duty 4 ligt vanaf morgen in de winkel voor de PC, Xbox 360 en natuurlijk de PlayStation 3.