Nintendo: 'Gamers verveelden zich voor de Wii er was'

Perrin Kaplan, de vice-president marketing van Nintendo of America, heeft gezegd dat de consumenten het gamen zat waren tot Nintendo met de Wii op de proppen kwam. Dit zei ze op een bijeenkomst waar Nintendo voor de zoveelste keer gefeliciteerd werd met hun succes.

Haar letterlijke woorden waren:

"[...]
A major insight that Nintendo had early on was that they saw that gamers were getting bored, even though they didn't know it yet.
[...]"


Ze wordt gesteund in haar standpunt door collega Robert Matthews, ook een hoge pief van Nintendo of America. Hij heeft gezegd dat gamers de lange speelsessies zat waren en behoefte hadden aan games die in een korte tijd plezier opleverden:
"[...]
Just look at the way people consume entertainment today. The idea that you would spend hours playing video games is just not real anymore.
[...]"


George Harrison vulde aan dat Nintendo niet meer geld in marketing heeft gestoken dan vroeger en toch veel meer succes boekt op dit moment. Hij zei dat Nintendo handiger de media bespeelt om de Wii te hypen. Het nieuws dat mensen konden afvallen door het spelen van Wii Sports werd dan ook uitgebreid gepropageerd richting de media.

Door het succes van de Wii staat Nintendo weer op de kaart. Het bedrijf zag haar aandelenkoers tot ongekende hoogte stijgen, wat ook komt door het succes van de Nintendo DS. Op dit moment is de Wii de snelst verkopende console van de drie 'next-gen' systemen. De kans is groot dat de vraag het aanbod overstijgt met de feestdagen.