Nintendo komt met nieuw Touch Generations label

Nintendo komt vanaf juni met een nieuw label, speciaal voor de zogenaamde 'pick up & play' games. In eerste instantie zullen zeven spellen onder het nieuwe 'Touch Generations label vallen, waaronder 3 nog niet uitgebrachte titels.

Het doel van de Touch Generations label is om deze non-games nóg aantrekkelijker te maken voor de nieuwe doelgroepen die Nintendo probeert te bereiken. Al deze games zullen vergezeld gaan met een groot opvallend logo, zodat ook non-gamers eerder geneigd zijn om te kiezen voor deze vorm van tijdverdrijf.

De drie nog niet uitgekomen titels onder het Touch Generations label zijn:

Big Brain Academy: het vervolg op Brain Age, wat ook nu weer zal draaien om het trainen van de hersenen in diverse categorieën.

Magnetica: Simpel puzzelspel waarbij spelers zo snel mogelijk knikkers van dezelfde kleur met elkaar moeten verbinden, voordat ze hun doel bereiken.

Sudoku Gridmaster: DS versie van het razendpopulaire spel met meer dan 400 sudokupuzzels, die allemaal geselecteerd zijn door de bedenkers van het wereldberoemde spel.

Naast deze spellen zullen ook vier al eerder uitgebrachte titels het Touch Generations label meekrijgen. Het gaat hier om Brain Age: Train Your Brain, Nintendogs, Tetris DS en True Swing Golf.