Hotel wil geen gratis water serveren

De manager van het driesterrenhotel Atlantic in het Engelse Newquay heeft voor slechte publiciteit gezorgd door geen leidingwater te willen serveren aan een klant. De brief die de manager naar de geërgerde gast stuurde stond vrijdag namelijk afgedrukt in de Britse krant Daily Telegraph.

Sally Burchell wilde in het restaurant van het hotel een glas leidingwater bestellen, maar kreeg te horen dat ze maar mineraalwater moest bestellen. De vrouw beklaagde zich hierover bij de manager, maar deze gaf aan dat de werkwijze van zijn personeel correct was. De brief waarin hij dat deed werd echter een stuk minder correct bevonden.

"Ik voel de behoefte u inzicht te verschaffen in de manier waarop de moderne wereld werkt. Ik koop water van het waterbedrijf. Ik koop de glazen waarin het water wordt geserveerd. Ik koop het ijs dat in het water zit en ik koop de arbeid om het water te serveren. Ik zorg voor de luxueuze omgeving waarin het water kan worden gedronken en ik betaal voor de arbeid en het materiaal waarmee het glas wordt afgewassen nadat u het heeft gebruikt. En u vindt dat ik dit alles gratis ter uwer beschikking moet stellen", aldus de manager. Hij besloot de brief met: "Aangaande uw opmerking dat u nooit meer naar het Atlantic zult komen wil ik alleen maar zeggen dat ik uitstekend zonder klanten kan die alleen maar water drinken en dan beginnen te klagen omdat ze ervoor moeten betalen."