De Tweede Kamer wil een verbod op het nuttigen van (soft)drugs in openbare ruimtes. Een voorstel voor een verbod hierop, afkomstig van de ChristenUnie en de VVD, kreeg dinsdag steun in de Kamer. De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimten aanpakken.
VVD'er Weekers vindt het prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken, maar daarbuiten zou het niet toegestaan mogen worden. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt met dit verbod het drugsgebruik tegen te gaan.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef betwet het volgende: Ik blow zelf niet, maar de gasten die dit bedenken zijn echt wereldvreemd. Moeten ze ook het roken op straat verbieden!
Gewoon verkoop helemaal verbieden voor personen onder de achttien jaar met een correctie van plus 1 jaar, ieder opvolgend jaar.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar! Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
Dit was allang verboden hoor, als je bij de coffeeshop je wiet haalt staat bij de huisregels ook al vermeld dat je het wel mag kopen maar niet mag vervoeren.. Dit noemen ze GEDOOGBELEID.
En dat het verboden was op straat was allang aan de orde, of kan ik de boete van 120,- euro van toen ik eens een blow aan het roken was in een parkje met wat vrienden nu terug gaan vragen bij justitie ? foto
echt weer iets voor de ChristenUnie ( foto ) om zoiets te verzinnen
Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef Royo het volgende: Vind ik ook dat ze roken op straat moetne verboden. want dat stinkt velen malen erger
Nou, ik weet niet of je ooit eens een goeie joint hebt geroken. Het stinkt uren in de wind, normale sigaretten stinken ook, maar niet zo erg.
Alcohol drinken in het openbaar mag ook niet, dus waarom blowen wel toelaten? Dat het gedoogd wordt daar aan toe, maar zo moeten zich niet alles permiteren en het "doodnormaal" vinden.
Op dinsdag 29 november 2005 19:52 schreef PT_Hadrianus het volgende: Gewoon doen, al die wietgebruikers zijn toch te stoned om voor hun belangen op te komen fotoGrapje jongenss.
Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef Esc het volgende: wat een onzin, pak dan die vieze zwervers en junks aan als je verloedering wil voorkomen.
Ja maar, dan moeten ze werk voor doen dat weinig oplevert. Je weet toch dat de overheid alleen de mensen aanpakt die geld hebben? foto
Ze mogen wat mij betreft wel de mensen aanpakken die stug doorroken als mensen vragen ermee op te houden. Maar het verbieden slaat volgens mij de plank finaal mis. Alhoewel, ik zie wel weer mogelijkheden om het prestatiecontract van de politie te halen...
Ow, en indien dit doorgevoerd wordt, mogen ze van mij alcohol op straat ook verbieden. Wordt dan een leuke carnaval voor het budget van Justitie... foto
"Computer games don't affect kids; I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989
Opzich wel te begrijpen aangezien het met alcehol al ongeveer zo is. Alleen in de trein en op het strand mag je nog drinken geloof ik. Maar dan moeten ze het verder ook gelijk stellen aan alcehol en dus niet gaan janken dat er maar 5 coffeeshops op 100.000 man mogen hier. Terwijl er volop café's zijn die vaak meer overlast veroorzaken.
Ik ben hardwerkende 30er en ik wil onderweg naar huis een rokertje doen als ik naar huis loop. Dan wil ik geen moraalridders in blauw op mijn weg krijgen want ik ben door mijn wijf al naar buiten geschopt om te roken. Ik trek ergens de streep.
Als ze de openbare ruimte willen beschermen, laat ze dan het plaatsen van reclameborden op iedere vrije vierkante centimeter maar eens verbieden. En hou op met het verkopen van publieke marktpleinen aan particuliere vastgoedontwikkelaars die er vervolgens een winkelcentrums die zogenaamd publiek blijven TODAT burgers er dingen willen doen die die winkeliers niet zien zitten, zoals petitioneren of demonstreren, of zelf iets ter ontspanning organiseren.
De overheid laat bedrijven steeds meer publieke ruimte van ons afpakken en ondertussen proberen ze dus ook onze rechten in de weinige overgebleven openbare ruimten nog te beperken. Gaat ie lekker zo?
Op dinsdag 29 november 2005 19:56 schreef qltel het volgende: Gaan ze het gebruik van harddrugs (lichamelijk verslavend) als alcohol en nicotine e.d. dan ook verbieden?
belahcelijk antwoord. je mag geen bier midden op straat drinken evenals je geen drugs mag benuttigen midden op straat DOH
Op dinsdag 29 november 2005 20:08 schreef BloodRayne het volgende: *boos is*
Ik ben hardwerkende 30er en ik wil onderweg naar huis een rokertje doen als ik naar huis loop. Dan wil ik geen moraalridders in blauw op mijn weg krijgen want ik ben door mijn wijf al naar buiten geschopt om te roken. Ik trek ergens de streep.
Verbied het roken dan ook a) sigarettenpeuken verpesten het straatbeeld b) roken is slecht voor de gezondheid c) net als roken wordt er nu niet opgetreden tegen het roken van softdrugs. Beide gelijk trekken dan en tegen beide optreden.
ow wacht, roken is maatschappelijk breder geaccepteerd waardoor iedere maatregel om het tabakgebruik terug te dringen op hevige weerstand stuit foto
Beetje jammer dat een partij die zich liberaal noemt met weer een nieuwe wet wil komen die burgers in hun vrijheden beperkt. Daar hadden we de PvdA al voor.
:'( das echt klote kom nou zeg er is echt niets relaxter dan gezellig met een paar mensen buiten (bij voorkeur in de zomer foto) een joint te nuttigen stelletje noobs daar in de kamer eruit schoppen }:O
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
Ik heb een tijdlang met de trein gereisd en elke ochtend werd ik geconfronteerd met hersenloze jongeren en ouderen die zich in de trein suf zaten te blowen. Buiten het feit dat de stank niet te harden is gaat ook het aanzicht van de trein er flink op achteruit.
Het ziet er werkelijk niet uit als je die slampampers met de benen op de bankstellen ziet liggen met het hoofd naar achteren en elke dag de realiteit proberen te ontvluchten.
Voor mij een reden om niet meer met de trein te gaan maar de auto of fiets te pakken.
Verloedering komt helemaal niet door blowende mensen. Ik woon vlak naast een school, moet je voor de gein eens na de pauze in de tuinen kijken tussen de school en het winkelcentrum in. Ze moeten gewoon flinke boetes voor straatvuil invoeren, en als die al bestaan moeten ze die consequent toepassen. Papier op straat = 50 euro boete. Dat zou pas helpen.
Op dinsdag 29 november 2005 20:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Verbied het roken dan ook a) sigarettenpeuken verpesten het straatbeeld b) roken is slecht voor de gezondheid c) net als roken wordt er nu niet opgetreden tegen het roken van softdrugs. Beide gelijk trekken dan en tegen beide optreden.
ow wacht, roken is maatschappelijk breder geaccepteerd waardoor iedere maatregel om het tabakgebruik terug te dringen op hevige weerstand stuit foto
yup goed gezien ik zou mijn oma liever van haar sigaretje zien genieten dan van die belachelijk asosciale stinkende joint. knap gezien maar daar hoef je geen Einstein voor te heten om dat te snappen.
Op straat moet kunnen vind ik, niemand die er last van heeft en zo heb je dat wel dan zal ik ook ongetwijfeld last hebben van jou kop die dan in mijn gezichtsveld komt dus ik vind gewoon dat het moet kunnen foto
Doe vandaag niet wat morgen kan! Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Op dinsdag 29 november 2005 20:19 schreef callmedude het volgende: daar gaat het ook niet over.. lees het artikel eerst is.. het gaat over BINNEN in open bare ruimtes.. foto
De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimten aanpakken
dus ook op STRAAT daar gaf ik mijn reactie op. dat andere was nog niet van toepassing. eerst eens reacties lezen idd foto
Op dinsdag 29 november 2005 20:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Verbied het roken dan ook a) sigarettenpeuken verpesten het straatbeeld
Inderdaad. Dat is nou typisch iets waar ik niet bij kan. Hoe komt het toch dat bijna iedere roker het blijkbaar normaal vind om de peuk zomaar op straat te gooien foto
Is het zo moeilijk om zo'n ding uit te drukken en in een afvalbak te gooien? Met kauwgum hetzelfde verhaal. Gebrek aan fatsoen waarschijnlijk.
Laat die openbare ruimtes toch zelf bepalen of het mag of niet, iedereen blij. Een tent waar namelijk vooral veel mensjes die wiet paffen komen zal dan namelijk niet het blowen verbieden. Een tent die niet met vaste zwevende (klinkt leuk he) klanten zit kan dan wel gewoonweg het blowen verbieden.
Op dinsdag 29 november 2005 20:19 schreef callmedude het volgende: daar gaat het ook niet over.. lees het artikel eerst is.. het gaat over BINNEN in open bare ruimtes.. foto
quote:
De partijen willen met het blowverbod op straat
wie moet er nou lezen ?
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
Het gaat mij erom dat de openbare ruimte voor burgers steeds meer aan banden wordt gelegd, terwijl diezelfde openbare ruimte WEL door de commercie verkracht mag worden.
Ik heb veel meer last van al die fokking reclames die me continu toeschreeuwen dat ik weet ik wat voor onnodige bullshit moet kopen wat leidt tot vervuiling, verspilling en ontevredenheid en ook bijvoorbeeld veel meer last van auto's (die nog veeeeeel meer het straatbeeld verpesten en nog veeeel ongezonder zijn - ook voor 'niet-gebruikers' en die ook nog eens in 50% van de gevallen onnodig gebruikt worden - okee ze zijn niet verboden in het openbaar maar dat zijn jointjes ook nog niet) dan van iemand die op straat een jointje rookt (kom dat vrijwel nooit tegen maar goed).
Die reclames doen pijn aan mijn ogen en aan mijn hersenen, auto's doen pijn aan mijn ogen, mijn oren, mijn neus en mijn longen. Die jointjes heb ik echter totaal geen last van.
Kwestie van prioriteiten. Alles voor de poen, burgers mogen stikken. Herstel: burgers moeten WERKEN en KOPEN en verder hun kop houden, ze begrijpen toch niets van politiek (zegt Balkenende II).
Op dinsdag 29 november 2005 20:21 schreef Fenkie het volgende: Prima actie!
Ik heb een tijdlang met de trein gereisd en elke ochtend werd ik geconfronteerd met hersenloze jongeren en ouderen die zich in de trein suf zaten te blowen. Buiten het feit dat de stank niet te harden is gaat ook het aanzicht van de trein er flink op achteruit.
Het ziet er werkelijk niet uit als je die slampampers met de benen op de bankstellen ziet liggen met het hoofd naar achteren en elke dag de realiteit proberen te ontvluchten.
Voor mij een reden om niet meer met de trein te gaan maar de auto of fiets te pakken.
Laat die auto maar weer staan want in de trein mag niet meer gerookt worden. Zowel peuken als groen. En als t wel gebeurt is dat incidenteel.
Op dinsdag 29 november 2005 20:26 schreef dadoc het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat de openbare ruimte voor burgers steeds meer aan banden wordt gelegd, terwijl diezelfde openbare ruimte WEL door de commercie verkracht mag worden.
Ik heb veel meer last van al die fokking reclames die me continu toeschreeuwen dat ik weet ik wat voor onnodige bullshit moet kopen wat leidt tot vervuiling, verspilling en ontevredenheid en ook bijvoorbeeld veel meer last van auto's (die nog veeeeeel meer het straatbeeld verpesten en nog veeeel ongezonder zijn - ook voor 'niet-gebruikers' en die ook nog eens in 50% van de gevallen onnodig gebruikt worden - okee ze zijn niet verboden in het openbaar maar dat zijn jointjes ook nog niet) dan van iemand die op straat een jointje rookt (kom dat vrijwel nooit tegen maar goed).
Die reclames doen pijn aan mijn ogen en aan mijn hersenen, auto's doen pijn aan mijn ogen, mijn oren, mijn neus en mijn longen. Die jointjes heb ik echter totaal geen last van.
Kwestie van prioriteiten. Alles voor de poen, burgers mogen stikken. Herstel: burgers moeten WERKEN en KOPEN en verder hun kop houden, ze begrijpen toch niets van politiek (zegt Balkenende II).
Ik heb nog nooit nooit maar dan ook nog nooit iemand hroen klagen over reclameborden fotofoto . Je overdrijft vrees ik schromelijk. Burgers hebben heus wel wat te zeggen hoor. Ik vind gewoon drugsgebruik moet van de straat a. als het nu drank is of wiet. tis allebei triest. als je eht op straat doet is de enige reden stoer te doen voor eidereen die het maar zien kan.
Als blowen verboden moet worden openbaar, dan moet openbaar roken ook verboden worden!!!!
Een joint ruikt zowieso lekkerder dan een sigaret/sigaar/kretek/etc..
Ze zijn zeker bang 'voor het slechte voorbeeld'....sodemieterop....laat ze eerst maar de programma's op BNN verbieden (zoals openbaar laten zien hoe Harddrugs te gebruiken e.d.)
foto -gasten die alleen eenzijdige veranderingen willen doorvoeren....
Op dinsdag 29 november 2005 20:32 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit nooit maar dan ook nog nooit iemand hroen klagen over reclameborden fotofoto . Je overdrijft vrees ik schromelijk. Burgers hebben heus wel wat te zeggen hoor. Ik vind gewoon drugsgebruik moet van de straat a. als het nu drank is of wiet. tis allebei triest. als je eht op straat doet is de enige reden stoer te doen voor eidereen die het maar zien kan.
Bah. Je ogen sluiten voor de werkelijkheid van het leven. Roken en drinken hoort er gewoon bij. Mensen doen de dingen die ze buiten doen omdat ze zich vrij voelen, niet om stoer te doen. Ga jij maar lekker in een laboratorium leven ofzo. Met politiebewaking.
Op dinsdag 29 november 2005 20:33 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
inderdaad...ben dan in hemelsnaam consequent..
aangezien het nu dan wel mag. vind je het vast ook niet erg dat mensen midden op straat hun spuitje zetten, drank zitten te benuttigen, in hoekje liggen enz. moet jij ook consequent zijn en dit goed keuren. wat wil je man een sin city ofzo fotofoto
Op dinsdag 29 november 2005 20:36 schreef dadoc het volgende:
[..]
Bah. Je ogen sluiten voor de werkelijkheid van het leven. Roken en drinken hoort er gewoon bij. Mensen doen de dingen die ze buiten doen omdat ze zich vrij voelen, niet om stoer te doen. Ga jij maar lekker in een laboratorium leven ofzo. Met politiebewaking.
heb je me nu in een hoekje gelult of wat denk je nu? vrij voelen mensen zich thuis niet met honderden mensen om zich heen. ik zou me niet prettig voelen om drugs te benuttigen in het bijzijn van duizenden mensen. ik zou me eerder kapotschamen. dat jij dit niet doet zegt wel iets ovr jou denk ik. en waar slaat je labaratorium opmerking nu weer op? behalve grappig proberen te zijn heeft het geeneen bijdrage aan mijn reactie. ik raad je het boek "hoe leer ik humor aan' . Kom je volgende keer misschien eens met betere grappen ofzo foto
Op dinsdag 29 november 2005 20:36 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
aangezien het nu dan wel mag. vind je het vast ook niet erg dat mensen midden op straat hun spuitje zetten, drank zitten te benuttigen, in hoekje liggen enz. moet jij ook consequent zijn en dit goed keuren. wat wil je man een sin city ofzo fotofoto
Denk dan maar eens aan de mankracht die weer nodig is om die blowers op te pakken enzo. Ohhh ja we hebben politieagenten genoeg zei je? Er gebeurt niets ergers op straat wat juist WEL aangepakt ZOU moeten worden?
Niet alleen inconsequent, maar ook totaal onproportioneel.
Op dinsdag 29 november 2005 20:39 schreef dadoc het volgende:
[..]
Denk dan maar eens aan de mankracht die weer nodig is om die blowers op te pakken enzo. Ohhh ja we hebben politieagenten genoeg zei je? Er gebeurt niets ergers op straat wat juist WEL aangepakt ZOU moeten worden?
Niet alleen inconsequent, maar ook totaal onproportioneel.
dat zeg ik nergens malloot. je zegt dat ik het zeg om er vervolgens eenr eactie op te geven. hoezo ik kan niet denken. ik zeg alleen dat als e echt consequent bent en wilt dat blowen op straat mag je het dan ookg oed moet vinden dat mensen in een hoekje spuiten, slikken en zuipen midden op de dag in het centrum van de stad. DAN pas ben je consequent. Niet: blowen mag maar spuiten niet.
Op dinsdag 29 november 2005 20:32 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit nooit maar dan ook nog nooit iemand hroen klagen over reclameborden fotofoto . Je overdrijft vrees ik schromelijk. Burgers hebben heus wel wat te zeggen hoor. Ik vind gewoon drugsgebruik moet van de straat a. als het nu drank is of wiet. tis allebei triest. als je eht op straat doet is de enige reden stoer te doen voor eidereen die het maar zien kan.
ik hoor in mijn omgeving anders ook vrij weinig mensen klagen over drank-drugs gebruik op straat. En als ik men jointje opsteek doe ik het niet midden op straat zodat niet iedereen het moet zien dus je kan moeilijk stoer doen in je eentje. foto
Op dinsdag 29 november 2005 20:39 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
heb je me nu in een hoekje gelult of wat denk je nu? vrij voelen mensen zich thuis niet met honderden mensen om zich heen. ik zou me niet prettig voelen om drugs te benuttigen in het bijzijn van duizenden mensen. ik zou me eerder kapotschamen. dat jij dit niet doet zegt wel iets ovr jou denk ik. en waar slaat je labaratorium opmerking nu weer op? behalve grappig proberen te zijn heeft het geeneen bijdrage aan mijn reactie. ik raad je het boek "hoe leer ik humor aan' . Kom je volgende keer misschien eens met betere grappen ofzo foto
Jij wilt blijkbaar het straatbeeld 'schoonvegen' van alles wat niet in jouw perfecte wereldbeeldje past. Vandaar die opmerking over dat laboratorium en dat was helemaal niet grappig bedoeld. Overigens: ik blow niet op straat. Ik wil gewoon dat de openbare ruimte blijft wat hij zou moeten zijn: openbaar, dus vrij om te doen wat je wilt - binnen de wet uiteraard en zonder overlast te veroorzaken. Wetgevende macht moet niet misbruikt worden om de vrijheid van burgers onnodig te beperken.
Op dinsdag 29 november 2005 20:21 schreef Fenkie het volgende: Prima actie!
Ik heb een tijdlang met de trein gereisd en elke ochtend werd ik geconfronteerd met hersenloze jongeren en ouderen die zich in de trein suf zaten te blowen. Buiten het feit dat de stank niet te harden is gaat ook het aanzicht van de trein er flink op achteruit.
Het ziet er werkelijk niet uit als je die slampampers met de benen op de bankstellen ziet liggen met het hoofd naar achteren en elke dag de realiteit proberen te ontvluchten.
Voor mij een reden om niet meer met de trein te gaan maar de auto of fiets te pakken.
In de trein ?! Dat gaat mij ook wel te ver, maar wanneer ik buiten langs iemand loop die een joint rookt, heb ik echt geen last van dat kleine wolkje rook. Het is toch alweer weg voordat ik besef dat ik de geur van wiet rook.
Op dinsdag 29 november 2005 20:40 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens malloot. je zegt dat ik het zeg om er vervolgens eenr eactie op te geven. hoezo ik kan niet denken. ik zeg alleen dat als e echt consequent bent en wilt dat blowen op straat mag je het dan ookg oed moet vinden dat mensen in een hoekje spuiten, slikken en zuipen midden op de dag in het centrum van de stad. DAN pas ben je consequent. Niet: blowen mag maar spuiten niet.
Onzin, spuiten en slikken van harddrugs is bij wet verboden. Blowen niet. Consequent zijn doe je niet door zaken door elkaar te halen, ZaphodBeebleBrox - trouwens, denk je dat jouw naamgenoot moeite zou hebben met een openbaar gerookt jointje? foto
Op dinsdag 29 november 2005 20:42 schreef dadoc het volgende:
[..]
Jij wilt blijkbaar het straatbeeld 'schoonvegen' van alles wat niet in jouw perfecte wereldbeeldje past. Vandaar die opmerking over dat laboratorium en dat was helemaal niet grappig bedoeld. Overigens: ik blow niet op straat. Ik wil gewoon dat de openbare ruimte blijft wat hij zou moeten zijn: openbaar, dus vrij om te doen wat je wilt - binnen de wet uiteraard en zonder overlast te veroorzaken. Wetgevende macht moet niet misbruikt worden om de vrijheid van burgers onnodig te beperken.
ja de wet veranderd binnenkort dus mag je geen joints meer roken op straat. voor de rest ben je nog vrij om te doen wat je wilt hoor. dat was mijn hele punt DOH
Op dinsdag 29 november 2005 20:44 schreef dadoc het volgende:
[..]
Onzin, spuiten en slikken van harddrugs is bij wet verboden. Blowen niet. Consequent zijn doe je niet door zaken door elkaar te halen, ZaphodBeebleBrox - trouwens, denk je dat jouw naamgenoot moeite zou hebben met een openbaar gerookt jointje? foto
Op dinsdag 29 november 2005 20:45 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
ja de wet veranderd binnenkort dus mag je geen joints meer roken op straat. voor de rest ben je nog vrij om te doen wat je wilt hoor. dat was mijn hele punt DOH
Ik zeg al: wetgevende macht moet niet misbruikt worden om de vrijheid van burgers ONNODIG te beperken. De noodzaak van die wet is me nog steeds niet duidelijk. Misplaatste moraalridderij zeg ik.
Op dinsdag 29 november 2005 20:46 schreef dadoc het volgende:
[..]
Ik zeg al: wetgevende macht moet niet misbruikt worden om de vrijheid van burgers ONNODIG te beperken. De noodzaak van die wet is me nog steeds niet duidelijk. Misplaatste moraalridderij zeg ik.
Op dinsdag 29 november 2005 20:46 schreef kodak het volgende:
[..]
Gedogen is niet hetzelfde als wettelijk toegestaan zijn. Het wordt alleen toegelaten.
Gedoogbeleid is wel degelijk wettig. De Nederlandse wet bestaat namelijk niet alleen uit de wetboeken maar ook uit politieverordeningen, gemeentebeleid, overheids-richtlijnen, gewoonterecht etcetera
Ik blow zelf ook wel af en toe, maar vind het inderdaad vervelend als ik het op straat ruik. Zelf blow ik altijd in de tuin, maar dat is geen straat en mag dus wel foto
Ik vind het zoiezo vervelend als ik er anderen mee lastig val, de buren weten het en vinden het prima, maar de rest van de wijk hoeft het niet te weten. En als ik een boete zou krijgen ga ik wel in mijn schuur zitten. Ook wel lekker met deze kou foto
Mr rouvoet moet eens kijken wat het kabinet toelaat en daar eens commentaar op leveren. Al die voorstellen om nog meer geld binnen te vissen via burgers die gebruik maken van nota bene het gedoogbeleid zijn echt belachelijk.
Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef betwet het volgende: Ik blow zelf niet, maar de gasten die dit bedenken zijn echt wereldvreemd. Moeten ze ook het roken op straat verbieden!
Inderdaad. De effecten van wiet zijn, bij middelmatig gebruik, niet veel sterker dan die van alcohol... en alcohol is ook niet verboden. Wat mij betreft dus een beetje een hypocriet regeltje.
Op dinsdag 29 november 2005 19:51 schreef Esc het volgende: wat een onzin, pak dan die vieze zwervers en junks aan als je verloedering wil voorkomen.
Precies! "Kom op zwerver, ga naar huis!" Eh... zullen we dan eerst maar eens meer opvanghuizen regelen?
En OT, ach, hier zal toch wel weer niet streng op toegezien worden. En wat maken ze zich eigenlijk druk om niks? Straks nergens meer blowen, nu al niet meer roken op het station, drinkverboden in diverse centra... Waar gaat dit heen? Ik hop dat we over een tijdje nog wel mogen picknicken!
Op dinsdag 29 november 2005 20:56 schreef Agrafes het volgende: hartstikke goedplan, blowen mij best maar daar hoef ik toch geen last van te hebben, doe het maar lekker thuis foto
ik als gelovige moet mijn geloof ook alleen nog thuis belijden dus laten we iedereen gelijk behandelen
Nou nou, volgens mij worden dat soort jaloers/wraakachtige gevoelens niet erg op prijs gesteld in de gemiddelde kerk. Trouwens, bidden op straat is nog steeds toegestaan hoor.
Ik vermoed dat dit voorstel in ieder geval gedeeltelijk is ingegeven om het imago n het buitenland op te krikken. Vooral Frankrijk ergert zich groen en geel aan het Nederlandse softdrugsbeleid.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:08 schreef BloodRayne het volgende: *boos is*
Ik ben hardwerkende 30er en ik wil onderweg naar huis een rokertje doen als ik naar huis loop. Dan wil ik geen moraalridders in blauw op mijn weg krijgen want ik ben door mijn wijf al naar buiten geschopt om te roken. Ik trek ergens de streep.
Opsauten met dat kabinet!!!
Ach boeie, dan doe je dat toch lekker? foto Voor zo'n eenzame tevreden roker is dat verbod niet in de maak; daar zal oom agent volgens mij dan ook geen aandacht aan schenken.
Op dinsdag 29 november 2005 21:06 schreef Philosocles het volgende: Ik vermoed dat dit voorstel in ieder geval gedeeltelijk is ingegeven om het imago n het buitenland op te krikken. Vooral Frankrijk ergert zich groen en geel aan het Nederlandse softdrugsbeleid. [..]
Ach boeie, dan doe je dat toch lekker? foto Voor zo'n eenzame tevreden roker is dat verbod niet in de maak; daar zal oom agent volgens mij dan ook geen aandacht aan schenken.
Die boete die zal anders lekker meetellen voor z'n jaarlijkse bonus. foto
//Edit: typo
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
En dat het verboden was op straat was allang aan de orde, of kan ik de boete van 120,- euro van toen ik eens een blow aan het roken was in een parkje met wat vrienden nu terug gaan vragen bij justitie ? foto
echt weer iets voor de ChristenUnie ( foto ) om zoiets te verzinnen
Alcohol drinken in het openbaar mag ook niet, dus waarom blowen wel toelaten? Dat het gedoogd wordt daar aan toe, maar zo moeten zich niet alles permiteren en het "doodnormaal" vinden.
Een jointje roken op straat: 2250 euro boete in Haarlemmerme
Ze mogen wat mij betreft wel de mensen aanpakken die stug doorroken als mensen vragen ermee op te houden. Maar het verbieden slaat volgens mij de plank finaal mis. Alhoewel, ik zie wel weer mogelijkheden om het prestatiecontract van de politie te halen...
Ow, en indien dit doorgevoerd wordt, mogen ze van mij alcohol op straat ook verbieden. Wordt dan een leuke carnaval voor het budget van Justitie... foto
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
ze denken echt dat ze alles kunnen maken foto
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
Ik ben hardwerkende 30er en ik wil onderweg naar huis een rokertje doen als ik naar huis loop. Dan wil ik geen moraalridders in blauw op mijn weg krijgen want ik ben door mijn wijf al naar buiten geschopt om te roken. Ik trek ergens de streep.
Opsauten met dat kabinet!!!
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
ik blow buiten.. daaaaaaaaaaaaaaaag
foto
De overheid laat bedrijven steeds meer publieke ruimte van ons afpakken en ondertussen proberen ze dus ook onze rechten in de weinige overgebleven openbare ruimten nog te beperken. Gaat ie lekker zo?
Gewoon alle verslavende dingen op straat verbieden.
Roken, drinken, blowen, spuiten, doe al die dingen maar thuis of op een daarvoor ingerichte plaats/
en dan is ze dalijk zeker ook nog verrast en geschokt als ze een kogelbrief in zn brievenbus krijgt... SHOKKING....
ga dan ook gelijk bier en sterke drank verbieden.. is net zo erg.. met bier verneuk je je lever.. met wiet je longen..
ben
een
dude
hoezo ik ben bijdehand foto
ben
een
dude
a) sigarettenpeuken verpesten het straatbeeld
b) roken is slecht voor de gezondheid
c) net als roken wordt er nu niet opgetreden tegen het roken van softdrugs. Beide gelijk trekken dan en tegen beide optreden.
ow wacht, roken is maatschappelijk breder geaccepteerd waardoor iedere maatregel om het tabakgebruik terug te dringen op hevige weerstand stuit foto
Beetje jammer dat een partij die zich liberaal noemt met weer een nieuwe wet wil komen die burgers in hun vrijheden beperkt. Daar hadden we de PvdA al voor.
das echt klote kom nou zeg er is echt niets relaxter dan gezellig met een paar mensen buiten (bij voorkeur in de zomer foto) een joint te nuttigen stelletje noobs daar in de kamer eruit schoppen }:O
Ik heb een tijdlang met de trein gereisd en elke ochtend werd ik geconfronteerd met hersenloze jongeren en ouderen die zich in de trein suf zaten te blowen. Buiten het feit dat de stank niet te harden is gaat ook het aanzicht van de trein er flink op achteruit.
Het ziet er werkelijk niet uit als je die slampampers met de benen op de bankstellen ziet liggen met het hoofd naar achteren en elke dag de realiteit proberen te ontvluchten.
Voor mij een reden om niet meer met de trein te gaan maar de auto of fiets te pakken.
Ze moeten gewoon flinke boetes voor straatvuil invoeren, en als die al bestaan moeten ze die consequent toepassen. Papier op straat = 50 euro boete. Dat zou pas helpen.
ik zou mijn oma liever van haar sigaretje zien genieten dan van die belachelijk asosciale stinkende joint. knap gezien maar daar hoef je geen Einstein voor te heten om dat te snappen.
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
dus ook op STRAAT daar gaf ik mijn reactie op. dat andere was nog niet van toepassing. eerst eens reacties lezen idd foto
Is het zo moeilijk om zo'n ding uit te drukken en in een afvalbak te gooien? Met kauwgum hetzelfde verhaal. Gebrek aan fatsoen waarschijnlijk.
Een tent waar namelijk vooral veel mensjes die wiet paffen komen zal dan namelijk niet het blowen verbieden.
Een tent die niet met vaste zwevende (klinkt leuk he) klanten zit kan dan wel gewoonweg het blowen verbieden.
foto
Ik heb veel meer last van al die fokking reclames die me continu toeschreeuwen dat ik weet ik wat voor onnodige bullshit moet kopen wat leidt tot vervuiling, verspilling en ontevredenheid en ook bijvoorbeeld veel meer last van auto's (die nog veeeeeel meer het straatbeeld verpesten en nog veeeel ongezonder zijn - ook voor 'niet-gebruikers' en die ook nog eens in 50% van de gevallen onnodig gebruikt worden - okee ze zijn niet verboden in het openbaar maar dat zijn jointjes ook nog niet) dan van iemand die op straat een jointje rookt (kom dat vrijwel nooit tegen maar goed).
Die reclames doen pijn aan mijn ogen en aan mijn hersenen, auto's doen pijn aan mijn ogen, mijn oren, mijn neus en mijn longen. Die jointjes heb ik echter totaal geen last van.
Kwestie van prioriteiten. Alles voor de poen, burgers mogen stikken. Herstel: burgers moeten WERKEN en KOPEN en verder hun kop houden, ze begrijpen toch niets van politiek (zegt Balkenende II).
moderator: troll?
Als blowen verboden moet worden openbaar, dan moet openbaar roken ook verboden worden!!!!
Een joint ruikt zowieso lekkerder dan een sigaret/sigaar/kretek/etc..
Ze zijn zeker bang 'voor het slechte voorbeeld'....sodemieterop....laat ze eerst maar de programma's op BNN verbieden (zoals openbaar laten zien hoe Harddrugs te gebruiken e.d.)
foto -gasten die alleen eenzijdige veranderingen willen doorvoeren....
Verbied roken in het algemee dan helemaal! Het is het een of 't ander en niet een beetje van dit en een beetje van dat.
Blowende mensen zijn net zo irritant als rokende, misschien zijn rokers nog wel erger. Blowen doe je minder vaak dan roken.
Niet alleen inconsequent, maar ook totaal onproportioneel.
ik niet alleen..
ben
een
dude
Ik vind het zoiezo vervelend als ik er anderen mee lastig val, de buren weten het en vinden het prima, maar de rest van de wijk hoeft het niet te weten. En als ik een boete zou krijgen ga ik wel in mijn schuur zitten. Ook wel lekker met deze kou foto
De wind stond zeker die kant weer op?
Al die voorstellen om nog meer geld binnen te vissen via burgers die gebruik maken van nota bene het gedoogbeleid zijn echt belachelijk.
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
En OT, ach, hier zal toch wel weer niet streng op toegezien worden. En wat maken ze zich eigenlijk druk om niks? Straks nergens meer blowen, nu al niet meer roken op het station, drinkverboden in diverse centra... Waar gaat dit heen? Ik hop dat we over een tijdje nog wel mogen picknicken!
Sleutelclub Sleuteltje 11
ik als gelovige moet mijn geloof ook alleen nog thuis belijden dus laten we iedereen gelijk behandelen
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken