Duikers 'redden' teddybeer uit cruiseschip

Internationaal • Geschreven door ANP op 09-02-2012 @ 15:53 - gepost door bennootje
print 

Duikers van de Italiaanse brandweer zijn opnieuw het half gezonken cruiseschip Costa Concordia ingegaan om een teddybeer te 'redden'. Een jongen had het knuffelbeest op de noodlottige vrijdag 13 januari in zijn hut achtergelaten.

Sindsdien bleef het jongetje uit Verona naar de teddybeer vragen als hij moest gaan slapen. De jongen en het knuffelbeest waren onafscheidelijk sinds hij zijn moeder had verloren.

De halfwees en zijn vader werden na de ramp opgevangen door een gezin op het eiland Isola del Giglio. De vader had het in een bedankmail ook erover hoe het jongetje zijn knuffel miste. Het gezin stapte naar de burgemeester van Isola del Giglio. Die vond deze week snel duikers bereid om nog eens af te dalen in het cruiseschip, dagen nadat de zoektocht naar vermisten was gestaakt. De teddybeer is inmiddels onderweg naar Verona, aldus Italiaanse media donderdag.


Bron: ANP


Lees ook:

» 31/01 Duikers cruiseschip stoppen met zoeken6
» 29/01 Bergen Costa Concordia kan tien maanden duren15
» 27/01 Passagiers cruiseschip krijgen elfduizend euro32
» 26/01 'Vermisten Costa Concordia dood'14


delen | eKudos nujij

5049 views / 46 reacties
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. (16 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
wat supergaaf van die gasten. Ik word er helemaal warm van, er is nog hoop in de wereld als mensen zo'n risico willen nemen voor de teddybeer van een kind.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:55 schreef ansitermiet het volgende:
koop godverdomme een nieuwe, doop m in zeewater, verfomfaai het wat en 'kijk eens we hebben m teruggevonden!'...

dit is willens en wetens dure duikers inzetten die met gevaar voor eigen leven een SPEELGOEDBEEST gaan halen?????????
Menselijkheid is ver te zoeken...
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:55 schreef Deetch het volgende:
wat supergaaf van die gasten. Ik word er helemaal warm van, er is nog hoop in de wereld als mensen zo'n risico willen nemen voor de teddybeer van een kind.
Dit dus.
dat schip is een toeristische attractie
niet erg moeilijk denk ik om duikers te vinden die het ff willen gaan bezoeken
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ABombali het volgende:
Er liggen nog lijken, maar ze redden een teddybeer?
ik betwijfel of er nog lijken zijn, anders hadden ze ze wel bovengehaald
wie ze niet hebben gevonden is allang ergens in de zee verdwenen
Fantastisch gewoon. 1st de levenden helpen. Een lijk is een huls. Die kan je nergens meer mee blijmaken.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:59 schreef bgt het volgende:
Een lijk is een huls.
Een huls waarvoor?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ABombali het volgende:
Er liggen nog lijken, maar ze redden een teddybeer?
Mensen die denken dat een teddybeer een hogere prioriteit hebben als een lijk
man donroyco (Redactie Sport) 09-02-2012 @ 16:04 fotoboek no homepage
userIcon
FAITH IN MANKIND: RESTORED!
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:56 schreef ABombali het volgende:
Er liggen nog lijken, maar ze redden een teddybeer?
Van de teddybeer was de locatie bekend... Die lijken liggen op plekken waar duikers niet kunnen komen. Kleine moeite dus
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:02 schreef Inscriviti het volgende:
[..]


Mensen die denken dat een teddybeer een hogere prioriteit hebben als een lijk
Nee, aan een lijk heb je wat.
Ze fikken het op of laten het onder de grond rotten.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 15:55 schreef ansitermiet het volgende:
koop godverdomme een nieuwe, doop m in zeewater, verfomfaai het wat en 'kijk eens we hebben m teruggevonden!'...

dit is willens en wetens dure duikers inzetten die met gevaar voor eigen leven een SPEELGOEDBEEST gaan halen?????????

Als ze die teddybeer niet redden, en het kind met dat probleem laten zitten krijgt het hetzelfde trauma als waar jij nu mee zit.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:08 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

die hut is niet onder water geweest? dus eventuele inhoud is niet weggespoeld? oh ok dan is het goed, dan lag ie dus inderdaad dus schoon en droog in die hut.
Wat een geluk dat ze nog wel bij die hut konden. Ook nog horloges mee kunnen nemen ofzo? of een paar van die handdoeken en zeepjes? die spaar ik!
Wat heb jij met zeepjes?
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:09 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ja, als je een trauma krijgt van een verloren teddybeer (terwijl je ook had kunnen verdrinken) dan ben je met je sterke geest het toonbeeld voor de mensheid!
Ga dat eens tegen dat jochie zeggen (bij voorkeur waar de vader bij is) die net z'n moeder daar verloren heeft...
userIcon
Ik ben zelf duiker, heb ook op wrakken gedoken en diepe duiken gedaan (30+meter)... als ik die duikers een beetje kan inschatten vonden die gasten het gewoon 'leuk' om te doen.
Aan de ene kant een kind blij maken en aan de andere kant een duikgang maken die wsl. als 'avontuurlijk' wordt beschouwd door de duikers.
Dat het gevaarlijk is doet er dan niet toe want iedere duikgang op een wrak of diepe duik brengt ALTIJD gevaar met zich mee.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:22 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Ik ben zelf duiker, heb ook op wrakken gedoken en diepe duiken gedaan (30+meter)... als ik die duikers een beetje kan inschatten vonden die gasten het gewoon 'leuk' om te doen.
Aan de ene kant een kind blij maken en aan de andere kant een duikgang maken die wsl. als 'avontuurlijk' wordt beschouwd door de duikers.
Dat het gevaarlijk is doet er dan niet toe want iedere duikgang op een wrak of diepe duik brengt ALTIJD gevaar met zich mee.
Dit dus, ik duik zelf ook, en ik denk echt niet dat duikers deze kans laten schieten om zo een 'nieuwe' wrak in te mogen duiken. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik de nodige apparatuur, trainingen en ervaring had. En of het geld gekost heeft? Als ze op trimix hadden gedoken of met een rebreather dan was het wel een duur grapje geweest.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:14 schreef ansitermiet het volgende:
op zich wel grappig al die minnetjes.
Blijkbaar zijn mensen tegenwoordig zo ontzettend soft dat ze een traantje wegpinken bij het geluk van een jochie die z'n teddybeer terugkrijgt vs 32 doden en 500 miljoen dollar aan schade.

32 doden en 500 miljoen dollar schade vs een nieuwe teddybeer kopen voor het jong.
Hart van Nederland likt z'n vingers erbij af.
Natuurlijk, want als er 32 doden zijn gevallen en er 500 miljoen dollar schade is (wie geeft er überhaupt om die geldschade, het draait toch om de doden?) moet iedereen natuurlijk verplicht rouwen. Wee degene die in die erge situatie nog leuk nieuws tegenkomt, daar blij van wordt, daar zich aan optrekt en daardoor nog wat hoop in de mensheid heeft. Huilen zal je!
userIcon
Wat ik nu mis in de bron van dit bericht, De leeftijd van het jongetje.

Ik lees hierboven een boel stompzinnige reacties, over het kopen van een nieuwe beer etc.
Dat jongetje is waarschijnlijk net zo blij met een soortgelijke nieuwe beer. Maar hij kan niet relativeren.
Zijn hele leven staat op zijn kop. 1 moment gezellig met zijn ouders op vakantie, tijdens een cruise, het volgende moment, zijn moeder kwijt.
zijn veilige teddybeer kwijt waar hij altijd mee sliep.

Niemand in de bron beweerd dat het bergen van de lichamen niet net zo of misschien wel belangrijker is.
maar het gaat hier om het verscheurde leven van een kleine jongen.
er zijn een hoop ervaren duikers, die de hun eigen veiligheid tijdens het duiken zodanig kunnen waarborgen dat het veilig is om in zo'n schip te duiken.
(ikzelf meegerekend)
Natuurlijk zijn er altijd risico's maar die heb je in elk wrak. Tijdens elke duik.
Het is toch geweldig om zo'n jongen een stukje vertrouwen terug te kunnen geven.
En als ik onderweg een lichaam vind, Schrijf ik de locatie op. En geef dat door aan de beroepsduikers.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:09 schreef ansitermiet het volgende:
[..]

ja, als je een trauma krijgt van een verloren teddybeer (terwijl je ook had kunnen verdrinken) dan ben je met je sterke geest het toonbeeld voor de mensheid!
Tief toch op, idioot.
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:17 schreef almostdone het volgende:
[..]
door figuren zoals jij komt 99% van de ellende voort. De verkeerde dingen doen waardoor de belangrijke zaken worden weggestreept. Heb jij enig idee hoe belangrijk het is voor de nabestaanden om de lijken uit zo een schip te halen? spoor je eigenlijk wel?
Is je beertje vroeger ook zoek geraakt???

userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:29 schreef Sanchos het volgende:
[..]


Dit dus, ik duik zelf ook, en ik denk echt niet dat duikers deze kans laten schieten om zo een 'nieuwe' wrak in te mogen duiken. Ik had precies hetzelfde gedaan als ik de nodige apparatuur, trainingen en ervaring had. En of het geld gekost heeft? Als ze op trimix hadden gedoken of met een rebreather dan was het wel een duur grapje geweest.
Of het geld gekost heeft?
Waarschijnlijk niet of nauwelijks.
Ik denk dat die burgemeester gewoon een paar lokale duikers heeft opgetrommeld en die gevraagd heeft om dit te doen.
Die mensen hebben hun apparatuur toch al en een tank vullen is alleen een kwestie van aansluiten op de compressor.
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een bootje die je naar de locatie toe brengt.
Als ik daar was geweest en iemand bood mij de apparatuur te leen aan dan was ik ook gaan duiken.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:53 schreef Ussn_User het volgende:
En als ik onderweg een lichaam vind, Schrijf ik de locatie op. En geef dat door aan de beroepsduikers.
Kijk zo moet dat!
Ik zeg Beregoed!
Ik heb de indruk dat de moeder al overleden was voor ze de cruise deden.
Maar dan nog, het ging om zijn eigen beertje, met alle vertrouwde herinneringen en veiligheden die eraan verbonden zijn. Niet om zomaar een beer/knuffel, die is hem waarschijnlijk al lang toegestopt. De brandweer heeft ook een voorraad knuffels voor kinderen te geven, die betrokken zijn bij branden en andere calamiteiten waar de brandweer ingezet wordt.
LIEF!

Hoop dat het kind zijn beertje gauw terugkrijgt .
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 17:31 schreef huub-peggy het volgende:
[..]


Is je beertje vroeger ook zoek geraakt???

Ik denk eerder dat hij nooit een knuffel gehad heeft vroeger en dat heeft hem een trauma opgeleverd.
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 18:16 schreef Missmikkie het volgende:
Ik zeg Beregoed!
Ik zeg Bereboot...
userIcon
quote:
Op donderdag 9 februari 2012 @ 16:53 schreef Ussn_User het volgende:
Wat ik nu mis in de bron van dit bericht, De leeftijd van het jongetje. [..]
Inderdaad, het oorspronkelijke artikel vermeldt niet hoe oud het ventje is.


Filippo Renoffio met zijn teddybeer die de duikers van de Italiaanse brandweer hebben gered uit de Costa Concordia. (Bron) (Meer foto's)

[ Bericht gewijzigd door eu-Robert op vrijdag 10 februari 2012 @ 02:48 ]
userIcon
Te gevaarlijk om lijken uit te redden, maar een teddybeer is dan weer geen probleem! Dat moeten we niet willen!! http://t.co/dmb3AY2F
46  van 46 reacties op deze pagina. (16 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 31/01 Duikers cruiseschip stoppen met zoeken6
» 29/01 Bergen Costa Concordia kan tien maanden duren15
» 27/01 Passagiers cruiseschip krijgen elfduizend euro32
» 26/01 'Vermisten Costa Concordia dood'14


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden