Man verkoopt voorhoofd voor reclame
De 20-jarige Amerikaanse webdesigner Andrew Fischer zat blijkbaar bijzonder krap bij kas toen hij het volgende volgende idee verzon om aan inkomsten te komen: hij bood via eBay de ruimte op zijn voorhoofd aan voor reclamedoeleinden. De hoogste bieder kreeg de mogelijkheid om gedurende één maand z'n voorhoofd te laten voorzien van een reclameboodschap. Fischer stelde slechts één norm: de boodschap mocht geen smakeloze, provocerende of andere ongewenste uiting zijn, indien deze ook zou worden toegepast in andere vormen van reclame.
Nadat de looptijd op de veilingsite was verstreken, bleek SnoreStop, een fabrikant van anti-snurkmedicijnen als hoogste bieder Fischers 'persoonlijke' adverteerder te zijn geworden. Voor de somma van 37.375 dollar (ruim 29.000 euro) loopt Andrew Fisher sinds enige dagen met een reclameboodschap op z'n voorhoofd.
De directeur van SnoreStop reageerde verheugd op het feit dat zij dit veilinglot hadden binnengehaald: "Ik kijk uit naar een plezierige samenwerking met Andrew, een man die -in meerder opzichten- duidelijk een goed hoofd heeft voor zaken." Ook Fischer was opgetogen over deze deal: Mensen zullen heus wel commentaar gaan geven op wat ik doe, want het is natuurlijk iets heel nieuws. Maar goed, veel andere mensen houden daar ook wel weer van." Fischer heeft z'n idee inmiddels uitgewerkt tot een bedrijf dat z'n voorhoofd permanent moet gaan exploiteren.
Andrew Fischer is zeker niet kopschuw te noemen!