'Proef 130 km per uur op vier snelwegen'

Nederland • Geschreven door Novum op 02-02-2011 @ 19:00
print 

Er komt op vier snelwegen een proef met een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur. Dat is minister van Infrastructuur Melanie Schultz (VVD) van plan, meldt de NOS woensdag op basis van 'betrouwbare bronnen'.

Op 1 maart kan het gaspedaal harder worden ingedrukt op de A7 over de Afsluitdijk tussen Wognum en Zurich. Daar mag dan dag en nacht 130 kilometer per uur worden gereden. Op 1 mei volgt de A6 tussen Almere en Joure, waar alleen 's avonds en 's nachts harder mag worden gereden.

Vanaf die datum mag op da A2 tussen Everdingen en Deil en op de A16 tussen Moerdijk en Breda buiten de spits eveneens 130 worden gereden. De bewindsvrouw zou ernaar streven dat uiteindelijk op een derde van de snelwegen de maximumsnelheid wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.

Schultz' woordvoerder wilde woensdagavond niet reageren op het bericht.


'Proef 130 km per uur op vier snelwegen' (Foto: Novum)


Submitter: NoBody122  -   Bron: Novum


Lees ook:

» 05/12 Zes op tien Nederlanders voor 130 op snelweg132
» 01/12 Maximumsnelheid in maart naar 13066
» 28/11 VVD en PVV willen in januari al 130 km rijden341
» 19/11 'Verhogen maximumsnelheid kost miljarden'74


delen | eKudos nujij

7770 views / 84 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 84 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Goedzo Weg met de betutteling!
Wat een onzin,op iedere snelweg kan zonder problemen 130 gereden worden.

Blijkbaar is er nog teveel linkstuig medewerker om dat departement
userIcon
130 hoeft niet zo nodig, maar laten ze de A2 tussen Utrecht en Amsterdam eens heel snel weer terugbrengen naar 120!!
userIcon
Wat een moeilijk gedoe. Toen de snelheid omhoog ging van 100 naar 120 werden gewoon overal de borden vervangen en was het klaar.
userIcon
De afsluitdijk als eerste weg waar je 130 mag, daar kun je 180 man
userIcon
Wanneer gaan we over naar 140? 130 is ook maar zo gewoontjes
Whahaha proef Laat iedereen gwn zo hard rijden als ie wil max 150 of 160 ofso
userIcon
Nou wat hebben ze weer toch veel bereikt. Een proef. Ik had echt verwacht dat ze keihard schijt zouden hebben aan (groen)links en gewoon op een dag alle 120 borden voor 130 zouden vervangen. Of althans, gehoopt.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:06 schreef BobLeSponge het volgende:
Nou wat hebben ze weer toch veel bereikt. Een proef. Ik had echt verwacht dat ze keihard schijt zouden hebben aan (groen)links en gewoon op een dag alle 120 borden voor 130 zouden vervangen. OF althans, gehoopt.
Welke 120 borden?
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:01 schreef pervertedhermit het volgende:
Goedzo Weg met de betutteling!
Zo lossen we de crisis op!

120 op de snelweg betutteling noemen Serieus, het is niet voor niks 120...
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:06 schreef budha het volgende:
[..]


Welke 120 borden?
Bij de grens.
120 of 130 wat maakt het uit, ouwe lullen blijfen altijd op de weg. Maak 3 rijbanen ipv 2.
Raar dat de A1 vanaf Devener richting Enschede er niet tussen staat. Dat is toch naar mijn mening een van de wegen waar het makkelijk op kan.
Snap niet waarom de A31 (Harlingen - Leeuwarden) niet in dit lijstje is gekomen. Niet dat daar ooit controle is of wat dan ook :p. Wellicht dat ze de snelweg daar vergeten zijn.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:02 schreef jdd het volgende:
Wat een onzin,op iedere snelweg kan zonder problemen 130 gereden worden.

Blijkbaar is er nog teveel linkstuig medewerker om dat departement
Dus alles wat jou niet aanstaat is per definitie 'links'? Laat me raden, een PVV-stemmertje?

Wat heeft een fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken...
userIcon
Gelukkig ligt Duitsland voor ons in Arnhem wat dichterbij voor ons dan die snelwegen waar die proef is...
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:08 schreef Hoppla123 het volgende:
120 of 130 wat maakt het uit, ouwe lullen blijfen altijd op de weg. Maak 3 rijbanen ipv 2.
Dit dus...10 km per uur harder en wat is de tijdwinst? Ik vind het allemaal prima hoor, hou zelf ook wel van doorrijden, maar dit is gewoon een populistisch plannetje om de stemmers tevreden te houden.
iedereen rijdt nu toch al 10km/u sneller ... dwz dat straks iedereen 140 rijdt
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:03 schreef Remzz het volgende:
De afsluitdijk als eerste weg waar je 130 mag, daar kun je 180 man
Dat is misschien ook de reden dat ze het daar eerst uitproberen? 'Iets met veiligheid?' Maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang, zolang we maar lekker door kunnen gassen zal het ons een worst wezen.

Al die zelfverklaarde topcoureurs lopen zichzelf natuurlijk en masse af te trekken op dit bericht.
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Dit dus...10 km per uur harder en wat is de tijdwinst? Ik vind het allemaal prima hoor, hou zelf ook wel van doorrijden, maar dit is gewoon een populistisch plannetje om de stemmers tevreden te houden.
Als het niet uitmaakt dankan het nu meteen overal gedaan worden.
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Dus alles wat jou niet aanstaat is per definitie 'links'? Laat me raden, een PVV-stemmertje?

Wat heeft een fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken...
Hahaha op je teentjes getrapt !
userIcon
Doe maar tussen Assen en Zwolle. Dat schiet nooit op daar in de buurt van Zwolle met dat slappe gedoe. Moeten ze daar vast eerst de infrastructuur voor maken, maar dat is bijzaak.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:03 schreef budha het volgende:
130 hoeft niet zo nodig, maar laten ze de A2 tussen Utrecht en Amsterdam eens heel snel weer terugbrengen naar 120!!
Voor jou niet... maar ik vind het wel prettig!!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:20 schreef Opgefockt het volgende:
[..]


Voor jou niet... maar ik vind het wel prettig!!!!
Jij kruipt liever als een slak over een 5-baans weg waar nooit meer file staat?
userIcon
Wat hebben we toch een geweldig kabiniet!!! Helemaal super, we mogen 130 km/u. Ben benieuwd hoe dat is, zo hard heb ik nog nooit gereden..
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:18 schreef jdd het volgende:
[..]


Als het niet uitmaakt dankan het nu meteen overal gedaan worden.
Qua tijd maakt het niet veel uit, wat betreft de veiligheid zullen er echter hoogstwaarschijnlijk wel gevolgen aan een verhoging van de maximumsnelheid zitten. Een goede afweging van zaken lijkt me dus belangrijk.

quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:18 schreef jdd het volgende:
[..]


Hahaha op je teentjes getrapt !
Nee totaal niet, iedereen moet lekker zelf doen en denken wat hij/zij wil. Ik vind het enkel een beetje vreemd dat 'links' tegenwoordig tot een stopwoordje is verworden voor alles wat de 'rechtse' kiezer niet kan bekoren. Ongeacht welke redenering van wie dan ook (links- of rechts-georienteerde beleidsbepalers) eraan ten grondslag ligt.
Het is dus meer die kort-de-bocht-mentaliteit die vandaag de dag de boventoon voert in belangrijke discussies waar ik een beetje tegen aan hik.
userIcon
Doe wat nuttigs: Ga de A4 verlengen van Delft naar Rotterdam. Kan je daar meteen je proef doen voor 160 km/u
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Dus alles wat jou niet aanstaat is per definitie 'links'? Laat me raden, een PVV-stemmertje?

Wat heeft een fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken...
Wat die "fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken" heeft? Ben je echt zo ongelooflijk dom of die je alleen maar alsof?


Dit moeten we hebben advies snelheid 130 maar je mag harder.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:30 schreef Runemaster het volgende:
[..]

Wat die "fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken" heeft? Ben je echt zo ongelooflijk dom of die je alleen maar alsof?
Ja ik ben dom, leg het me a.u.b. uit. Graag begrijpbare terminologie hanteren, ik beschik over een beperkte woordenschat. Bij voorbaat dank.
userIcon
Je krijgt nu al vaak niet de kans om 120 te rijden dus ik snap de euforie niet zo. 's Nachts is het wel lekker om even 130 te mogen rijden maar dat doet iedereen nu ook al. Verder is de tijdwinst in zo'n klein land met zoveel stoplichten te verwaarlozen. Geld over de balk dus.
userIcon
Er wordt nog onderzocht of je op de 6 banen van de A4 bij Schiphol veilig 130 kunt rijden.
Meh, de A9 dus niet. Jammer.
userIcon
Waarom de A7 tussen Joure en Groningen niet
userIcon
Wat zijn de voor- en nadelen van een snelheidsverhoging naar 130?
man Danny (Administrator) 02-02-2011 @ 19:47 fotoboek homepage
userIcon
Ik zou zeggen; A28. Daar kan met gemak 160 worden gereden (en dat doet iedereen dan ook standaard)
userIcon
Wat een feest 130 ipv 120! En dan te bedenken dat je in een beetje spits op veel plekken niet eens 30km/u haalt!
whehe..

A7 check! die ligt hier
A6 Check! die ligt hier ook

zodra t van kracht is maar eens uit proberen

edit en voor de snelheisduiveltjes kunnen ze als er 130 geld mooi door tot de 180 zonder invorderingen
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:47 schreef Danny het volgende:
Ik zou zeggen; A28. Daar kan met gemak 160 worden gereden (en dat doet iedereen dan ook standaard)
Die ook ja..
Ik snap nog steeds niet waarom de derde rijstrook bij Zwolle NOG NIET open is. Het lijkt al volledig klaar, ze doen er helemaal niks meer (althans ik zie ze nooit aan het werk), en toch gaat de derde rijstrook pas in mei open
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:30 schreef Zw0rld het volgende:
[afbeelding]

Dit moeten we hebben advies snelheid 130 maar je mag harder.
Kan hier niet, omdat hier in NL zo idioot veel op- en afritten zijn, die op sommige plekken gewoon te kort zijn. Ik noem klaverblad A7/A32 Heerenveen, of het (halve)? klaverblad van A7 met N31 bij Drachten.
Of bv het aantal op- en afritten bij Almere op de A6 geloof ik..

130 prima, maar sommige plekken kunnen echt niet harder.
A2 Eindhoven> Maastricht en omgekeerd ook AUB.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:08 schreef Diablo_GT het volgende:
Raar dat de A1 vanaf Devener richting Enschede er niet tussen staat. Dat is toch naar mijn mening een van de wegen waar het makkelijk op kan.
Kan jij daar wel eens überhaubt de 120 aan tikken dan? Meestal is het toch treintje rijden...
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:03 schreef budha het volgende:
130 hoeft niet zo nodig, maar laten ze de A2 tussen Utrecht en Amsterdam eens heel snel weer terugbrengen naar 120!!
Ik zou al blij zijn als je daar met een gemiddelde van 60km/uur kunt rijden overdag.
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 20:00 schreef Funkamental het volgende:
[..]


Ik zou al blij zijn als je daar met een gemiddelde van 60km/uur kunt rijden overdag.
Ben jij op de fiets ofzo?
userIcon
maakt toch niks ik blijf lekker links rijden met 100km per uur. Heerlijk om al die dikke BMW en Audi rijders te hinderen
userIcon
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 20:09 schreef Evertjan het volgende:
maakt toch niks ik blijf lekker links rijden met 100km per uur. Heerlijk om al die dikke BMW en Audi rijders te hinderen
userIcon
130
proef
Doe het dan van de eerste keer goed en maak er 150 van.

quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 20:09 schreef Evertjan het volgende:
maakt toch niks ik blijf lekker links rijden met 100km per uur. Heerlijk om al die dikke BMW en Audi rijders te hinderen
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 @ 19:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]

Dus alles wat jou niet aanstaat is per definitie 'links'? Laat me raden, een PVV-stemmertje?

Wat heeft een fucking maximum snelheid nu met 'links' of 'rechts' te maken...
Ik denk niet dat Groen Links zo gecharmeerd is van dit plan.

Maar ik denk dat er wel veel meer wegen in aanmerking kunnen komen voor 130
50  van 84 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 05/12 Zes op tien Nederlanders voor 130 op snelweg132
» 01/12 Maximumsnelheid in maart naar 13066
» 28/11 VVD en PVV willen in januari al 130 km rijden341
» 19/11 'Verhogen maximumsnelheid kost miljarden'74


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden