Wilders en Rutte willen nadenken

Politiek • Geschreven door ANP op 02-09-2010 @ 15:35
print 

PVV-leider Geert Wilders heeft van CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen een hele hoop antwoorden op zijn vragen over de onrust in het CDA gekregen en daar gaat hij nu goed en "heel stevig" over nadenken.

Wilders zei dat donderdag na afloop van beraad met Verhagen, VVD-leider Mark Rutte en informateur Ivo Opstelten.

Ook de VVD gaat zich 'in eigen kring' beraden op de antwoorden die Rutte heeft gekregen op de vragen naar aanleiding van de problemen bij het CDA de afgelopen twee dagen.


Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden123
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

8078 views / 160 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 160 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Nee, realiseer je gewoon dat het niet gaat werken.
userIcon
Eerst heeft het CDA 2 dagen lang ''nagedacht'', nu willen VVD en PVV weer een time-out...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:37 schreef Tjirp het volgende:
[..]


Nee, realiseer je gewoon dat het niet gaat werken.
alsof de rest van Den Haag wel werkt
Niemand zit te wachten op weer zo'n LPF fiasco
Als ik hun was, zou ik er niet mee door gaan. Nu zegt het cda wel ja, maar dat kan over een aantal maanden weer heel anders zijn.
userIcon
Dat mag ik toch wel hopen dat ze gaan nadenken, ze krijgen toch niet betaald om hun lul achterna te lopen daar in Den Haag
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eerst heeft het CDA 2 dagen lang ''nagedacht'', nu willen VVD en PVV weer een time-out...
Je kunt het de VVD en PVV niet kwalijk nemen dat ze een stabiele coalitiepartner willen. En erg stabiel komt het CDA de laatste dagen niet echt (of: echt niet) over.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:39 schreef supereend1984 het volgende:
Als ik hun was, zou ik er niet mee door gaan. Nu zegt het cda wel ja, maar dat kan over een aantal maanden weer heel anders zijn.
ja... maar... dan wordt Rutte geen Premier!
userIcon
Hehe, eindelijk gaan ze nadenken. Het heeft ruim 2 maanden geduurd, maar de heren gaan nu nadenken...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Zodat we volgende week weer naar de stembus kunnen? Ik geloof echt dat sommigen mensen het liefst dit land zelf de afgrond in schopte. En dat onder het mom van vaderlandliefde. Hoe kun je jezelf tegenspreken
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Duivel bedoel je Of zoals Youp van t hek het zei, waterstofperoxide nicht Maar ja, die is natuurlijk weer van de linkse kerk
userIcon
Ik ben het zelden eens met Wilders, maar hier heeft hij toch een punt.
Er is toch helemaal geen vertrouwen in deze samenwerking, hou er maar mee op. Sooner or later gaat het toch mis. Zonde van je tijd.
man pberends (Redactie Frontpage) 02-09-2010 @ 15:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:42 schreef Jazoist het volgende:
Ik ben het zelden eens met Wilders, maar hier heeft hij toch een punt.
Jaaaa, hij heeft een punt hier hoor.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Ging die maar mee regeren maar in deze constructie als gedoog steun heeft hij alle baten maar niet de lasten. Snap sowieso niet dat het CDA en de VVD dat ooit zouden willen doen.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:41 schreef groenbladje het volgende:
[..]


ja... maar... dan wordt Rutte geen Premier!
Sterker nog, dan zou de VVD met de meeste zetels wel eens in de opositie kunnen komen..
als de PVV zegt dat hij niet verder wil is z'n kans op regeren meteen ook 0 geworden..
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Alsjeblieft zeg. Laat de PvdA maar proberen een regering te vormen, krijgen we nog een beetje een menselijk kabinet.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:40 schreef KingKai het volgende:
[..]
Je kunt het de VVD en PVV niet kwalijk nemen dat ze een stabiele coalitiepartner willen. En erg stabiel komt het CDA de laatste dagen niet echt (of: echt niet) over.
klopt, maar de PVV komt ook af en toe over als een bende ongeleide projectielen die alleen door Geert nog in bedwang kunnen worden gehouden, dus die twijfel zal er zeker ook nog bij het CDA bestaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Als dit niet lukt, zijn (zo goed als) alle opties geblokkeerd. Alleen nieuwe verkiezingen zijn dan nog een optie.

(Oké, theoretisch is PvdA-SP-GL-D66-CU-CDA-PvdD nog een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat Verhagen daar zin in heeft)
ruzies binnen CDA? dan terug naar historische 0 zetels.... en afgelopen met CDA.
Beter een goeie dictatuur dan een falende democratie.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:42 schreef Jazoist het volgende:
Ik ben het zelden eens met Wilders, maar hier heeft hij toch een punt.
Ik ook voor de verandering. De kiezer kan later zeggen als het kabinet in elkaar zakt, je weet met wie je in zee ging. Een onstabiele CDA fractie.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
Hij gaat in het huidige plan niet meeregeren....
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


klopt, maar de PVV komt ook af en toe over als een bende ongeleide projectielen die alleen door Geert nog in bedwang kunnen worden gehouden, dus die twijfel zal er zeker ook nog bij het CDA bestaan.
Volgens mij houden de PVV'ers zich anders sinds de verkiezingen aardig rustig. Of doel je op Hero Brinkman, dat is maar één persoon?

Als je de afgelopen dagen de actualiteiten hebt gevolgd, zul je toch met me eens moeten zijn dat het CDA de meest instabiele van de drie potentiële coalitiepartners is.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:36 schreef Lysdexie het volgende:
Godverdomme. Het is inmiddels 2 maand verder, laat die blonde god gewoon mee regeren.
2 Maand is echt zo raar nog niet hoor.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ormaties_(Nederland)
De laatste keer was bv, 90 Dagen, en toen was er ook nog de 100 Dagen tour waarin op politiek vlak geen hol gebeurde.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:40 schreef KingKai het volgende:
[..]
Je kunt het de VVD en PVV niet kwalijk nemen dat ze een stabiele coalitiepartner willen. En erg stabiel komt het CDA de laatste dagen niet echt (of: echt niet) over.
Inderdaad,

Al die CDA'ers die principiele bezwaren hebben tegen deze constructie en/of tegen Wilders zijn, hadden wel even een maand eerder hun bek los kunnen trekken, i.p.v. alles aan te zien en als het dan bijna rond komt alsnog hun bek open trekken, stelletje laffe angsthazen.
Dat is dan ook voor het eerst
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:44 schreef KingKai het volgende:
[..]
Als dit niet lukt, zijn (zo goed als) alle opties geblokkeerd. Alleen nieuwe verkiezingen zijn dan nog een optie.

(Oké, theoretisch is PvdA-SP-GL-D66-CU-CDA-PvdD nog een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat Verhagen daar zin in heeft)
Of een andere partij het initiatief laten nemen, of bijvoorbeeld Rutte eens een concept regeerakkoord laten opstellen waar andere partijen op kunnen intekenen als ze er perspectief in zien. Er zijn nog wel een aantal opties voordat we meteen nieuwe verkiezingen zouden moeten gaan houden (die overigens ook niet echt zo ontzettend veel op zouden lossen).
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:44 schreef Mytho het volgende:
Beter een goeie dictatuur dan een falende democratie.
Beter een echte democratie (gekozen burgemeester, bindend referendum), dan een schijndemocratie (koningshuis, uitsluiten partijen).

En voor de eerste moet je toch echt bij de PVV zijn.
Wat 'n gezeik allemaal...
Mark Rutte: "ik wil 'n nieuw kabinat binnen één week". Waar is het dan?
Laat gewoon de drie grootste partijen regeren en klaar... NL moet gewoon accepteren dat PVV de tweede grootste partij is, waarom zouden ze dan niet mogen regeren? De stem van de kiezer telt toch? Wilders mag nu z'n goddelijke kwaliteiten wel laten zien

*** regering van NL
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:40 schreef KingKai het volgende:
[..]
Je kunt het de VVD en PVV niet kwalijk nemen dat ze een stabiele coalitiepartner willen. En erg stabiel komt het CDA de laatste dagen niet echt (of: echt niet) over.
PVV is geen coalitiepartner. Slechts gedoogsteun.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef Achtmet het volgende:
[..]


Ga es geschiedenis studeren, die van de evolutie van de mens.
Weet je meteen weer wat menselijk is.
En de VVD en de CDA dan die jaren zij aan zij met de PvdA hebben geregeerd?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:41 schreef humberto.tan het volgende:
Ik denk dat heel Nederland van harte toejuicht dat Wilders eindelijk een keer gaat nadenken, ik hoop alleen voor hem dat zijn hersenen nog weten hoe dat ook alweer moest.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:44 schreef KingKai het volgende:
[..]
Als dit niet lukt, zijn (zo goed als) alle opties geblokkeerd. Alleen nieuwe verkiezingen zijn dan nog een optie.

(Oké, theoretisch is PvdA-SP-GL-D66-CU-CDA-PvdD nog een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat Verhagen daar zin in heeft)
Ik wel. Want het CDA heeft veel stemmen verloren omdat ze hun christelijk sociaal karakter zijn kwijtgeraakt. In een centrum links kabinet kunnen ze dat weer terug winnen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:47 schreef grindfreakje het volgende:
(...)

Inderdaad,

Al die CDA'ers die principiele bezwaren hebben tegen deze constructie en/of tegen Wilders zijn, hadden wel even een maand eerder hun bek los kunnen trekken, i.p.v. alles aan te zien en als het dan bijna rond komt alsnog hun bek open trekken, stelletje laffe angsthazen.
Het hypocriete van de CDA fractie is dat ze eerst hebben besloten om Verhagen te laten onderhandelen en na afloop over de uitkomst te oordelen en vervolgens de hele tijd stennis zitten te schoppen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:44 schreef KingKai het volgende:
[..]
Als dit niet lukt, zijn (zo goed als) alle opties geblokkeerd. Alleen nieuwe verkiezingen zijn dan nog een optie.

(Oké, theoretisch is PvdA-SP-GL-D66-CU-CDA-PvdD nog een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat Verhagen daar zin in heeft)
CDA-VVD-PvdA
ow en nieuwe verkiezingen zou echt kansloos zijn.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Volgens mij houden de PVV'ers zich anders sinds de verkiezingen aardig rustig. Of doel je op Hero Brinkman, dat is maar één persoon?

Als je de afgelopen dagen de actualiteiten hebt gevolgd, zul je toch met me eens moeten zijn dat het CDA de meest instabiele van de drie potentiële coalitiepartners is.
Ik doel onder andere op Hero Brinkman, maar ook op bijvoorbeeld op Richard de Mos die in een debat Ineke van Gent schoffeert. En dat is iets wat een kamerlid van de meest onbelangrijke partij eigenlijk al niet zou moeten doen, laat staan een kamerlid van een partij wat ook daadwerkelijk regeringsverantwoordelijkheid zou kunnen dragen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef Exterminator het volgende:
Wat 'n gezeik allemaal...
Mark Rutte: "ik wil 'n nieuw kabinat binnen één week". Waar is het dan?
Laat gewoon de drie grootste partijen regeren en klaar... NL moet gewoon accepteren dat PVV de tweede grootste partij is, waarom zouden ze dan niet mogen regeren? De stem van de kiezer telt toch? Wilders mag nu z'n goddelijke kwaliteiten wel laten zien

*** regering van NL
Dat willen we niet accepteren omdat de PVV niet de tweede grootste partij van Nederland is.

VVD 31 Zetels, PvdA 30 Zetels, PVV 24 Zetels.

Eerst kijken, dan blaten
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:51 schreef supereend1984 het volgende:
[..]


Ik wel. Want het CDA heeft veel stemmen verloren omdat ze hun christelijk sociaal karakter zijn kwijtgeraakt. In een centrum links kabinet kunnen ze dat weer terug winnen.
Na geregeerd te hebben met de PvdA, is het CDA de helft van haar zetels verloren aan voornamelijk de PVV.

Je opmerking slaat dus werkelijk nergens op.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:52 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
CDA-VVD-PvdA
ow en nieuwe verkiezingen zou echt kansloos zijn.
Nee, dat is echt te kansloos om de middenpartijen samen een kabinet te laten vormen. Dat is gewoon vragen om Wilders te laten uitgroeien naar 50+ zetels bij de volgende verkiezingen.

Dan heb ik nog liever dat de VVD samen met de PVV een regering gaan vormen en het CDA zich lekker koest mag houden als de partij die het zooitje gedoogd met eventueel de SGP erbij.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:53 schreef KingKai het volgende:
[..]
Na geregeerd te hebben met de PvdA, is het CDA de helft van haar zetels verloren aan voornamelijk de PVV.

Je opmerking slaat dus werkelijk nergens op.
De CDA is haar zetels kwijt geraakt en dat is de schuld van de PvdA, wil je dat nu zeggen?
userIcon
Inkoppertje:

'Willen nadenken'
Te laat!
userIcon
Ideale situatie op dit moment, geen regering die dure projecten mag opstarten, en geen PVV aan de bak. Ik hoop dat het nog heel lang gaat duren. Als het beoogde minderheidskabinet er zou komen is dat van zeer korte duur...
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:53 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Dat willen we niet accepteren omdat de PVV niet de tweede grootste partij van Nederland is.

VVD 31 Zetels, PvdA 30 Zetels, PVV 24 Zetels.

Eerst kijken, dan blaten
VVD is de grootste
PvdA de op een na grootste
PVV de op twee na grootste

Niet anderen op fouten gaan wijzen tenzij je 100% zeker bent dat hij het ook daadwerkelijk fout heeft !
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef KingKai het volgende:
[..]
Beter een echte democratie (gekozen burgemeester, bindend referendum), dan een schijndemocratie (koningshuis, uitsluiten partijen).

En voor de eerste moet je toch echt bij de PVV zijn.
totdat moslims zich massaal voortplanten dan werkt die democratie wel in je nadeel.

zoals:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/394472/1/1/100/marokkaanse-coup-bij-voetbalclub.html
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:55 schreef Xenorium het volgende:
[..]


Nee, dat is echt te kansloos om de middenpartijen samen een kabinet te laten vormen. Dat is gewoon vragen om Wilders te laten uitgroeien naar 50+ zetels bij de volgende verkiezingen.

Dan heb ik nog liever dat de VVD samen met de PVV een regering gaan vormen en het CDA zich lekker koest mag houden als de partij die het zooitje gedoogd met eventueel de SGP erbij.
wat is er kansloos aan? het is een meerderheid en daar gaat het om in dit stelsel. Ik ben geen voorstander maar dat is wat anders.
En je wilt SGP erbij? Als er één partij niet van deze tijd is...
userIcon
Tsja... CDA is niet echt een stabiele partij.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:52 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
CDA-VVD-PvdA
ow en nieuwe verkiezingen zou echt kansloos zijn.
dat kabinet is ongeloofwaardig.
pvda heeft de laatste keer de handdoek in de ring gegooit.

nieuwe verkeizingen krijg je pas nadat het kabinet valt of de regeer periode van 4 jaar voorbij is
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:37 schreef Tjirp het volgende:
[..]


Nee, realiseer je gewoon dat het niet gaat werken.
Misschien niet, maar zo voorkom je wel bij nieuwe verkiezingen, dat de PVV het aantal zertels verder vergroot, tenslotte is hij op zijn ek gegaan en dan vertrouwen kwijt...
userIcon
Gewoon proberen, werkt 't niet heb je binnen no-time weer verkiezingen. Kom op mensen, huup huup, aan het werk, er is een crisis.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef KingKai het volgende:
[..]
Beter een echte democratie (gekozen burgemeester, bindend referendum), dan een schijndemocratie (koningshuis, uitsluiten partijen).

En voor de eerste moet je toch echt bij de PVV zijn.
Voor het eerste moet je echt bij de PVV zijn

Als iemand een gevaar voor de democratie is, is het Geert wel.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:56 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
wat is er kansloos aan? het is een meerderheid en daar gaat het om in dit stelsel. Ik ben geen voorstander maar dat is wat anders.
En je wilt SGP erbij? Als er één partij niet van deze tijd is...
Geeft niet, dan zijn bij de volgende verkiezingen al deze partijen afgeserveerd. Dan kan er een normaal centrumlinks kabinet komen. Even door de zure appel heen met deze rechtse clowns.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:57 schreef bavarian het volgende:
[..]


dat kabinet is ongeloofwaardig.
pvda heeft de laatste keer de handdoek in de ring gegooit.

nieuwe verkeizingen krijg je pas nadat het kabinet valt of de regeer periode van 4 jaar voorbij is
Wat zijn er toch een hoop users die de historie niet kennen
En zo makkelijk om de PvdA elke keer alleen de zwarte Piet toe te spelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:59 schreef Xenorium het volgende:
[..]


Geeft niet, dan zijn bij de volgende verkiezingen al deze partijen afgeserveerd. Dan kan er een normaal centrumlinks kabinet komen. Even door de zure appel heen met deze rechtse clowns.
Ben sowieso niet bang voor die clown, zelfs met 50 zetels niet
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:39 schreef Axedeo het volgende:
Niemand zit te wachten op weer zo'n LPF fiasco
Het werd alleen maar een fiasco, omdat de leider van de LPF doodgeschoten was. Een deel van Nederland liet toen al zien ontevreden te zijn met de gang van zaken en zag in Pim Fortuin de man om de problemen op te lossen. Zolang Wilders niet neergeschoten wordt zie ik hem nog ver komen.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:57 schreef zovty het volgende:
Gewoon proberen, werkt 't niet heb je binnen no-time weer verkiezingen. Kom op mensen, huup huup, aan het werk, er is een crisis.
En nieuwe verkiezingen zal geen verdeeldheid geven?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:55 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De CDA is haar zetels kwijt geraakt en dat is de schuld van de PvdA, wil je dat nu zeggen?
Nee, het is de eigen schuld van het CDA om met de PvdA samen te werken. En (mede) vanwege die samen werking, heeft het CDA veel zetels verloren.

(maar dit stond toch al in mijn post waar je op reageerde?)
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:01 schreef KingKai het volgende:
[..]
Nee, het is de eigen schuld van het CDA om met de PvdA samen te werken. En (mede) vanwege die samen werking, heeft het CDA veel zetels verloren.
Ja dus.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:44 schreef KingKai het volgende:
[..]
Als dit niet lukt, zijn (zo goed als) alle opties geblokkeerd. Alleen nieuwe verkiezingen zijn dan nog een optie.

(Oké, theoretisch is PvdA-SP-GL-D66-CU-CDA-PvdD nog een optie, maar ik kan me niet voorstellen dat Verhagen daar zin in heeft)
PvdA, CDA, SP en GroenLinks is al voldoende voor een meerderheid, hoor. Ik weet niet, wat voor rekenmethode jij er op nahoudt. Verder zou VVD-PvdA-CDA ook nog eens tegen het licht gehouden kunnen worden. Al denk ik, dat dát weinig kans van slagen heeft.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:56 schreef Mytho het volgende:
[..]


totdat moslims zich massaal voortplanten dan werkt die democratie wel in je nadeel.

zoals:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/394472/1/1/100/marokkaanse-coup-bij-voetbalclub.html
Een kernwaarde van democratie is: één persoon, één stem.

Nu zitten we echter in de rare situatie dat sommige personen twee stemmen hebben: één in Nederland en één in een ander land. Dit is een van de redenen dat ik tegen de dubbele nationaliteit ben.

Als moslims ervoor kiezen om definitief volledig Nederlander te worden en hun andere nationaliteit daarvoor opzeggen, verwacht ik dat ze verder wel goed zullen integreren.
(En ja, dat is inderdaad nergens op gebaseerd die verwachting)
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


VVD is de grootste
PvdA de op een na grootste
PVV de op twee na grootste

Niet anderen op fouten gaan wijzen tenzij je 100% zeker bent dat hij het ook daadwerkelijk fout heeft !
Jij moet zijn posting maar eens gaan teruglezen, voordat je jezelf nog belachelijker maakt.

Hij stelt duidelijk "Tweede grootste"
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 02-09-2010 @ 16:05 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:39 schreef Axedeo het volgende:
Niemand zit te wachten op weer zo'n LPF fiasco
Dat wordt dit ook niet. Hier wordt tenminste over nagedacht. Vantevoren zelfs. Bij de LPF werd niet nagedacht en zeker niet vantevoren.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:04 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


PvdA, CDA, SP en GroenLinks is al voldoende voor een meerderheid, hoor. Ik weet niet, wat voor rekenmethode jij er op nahoudt. Verder zou VVD-PvdA-CDA ook nog eens tegen het licht gehouden kunnen worden. Al denk ik, dat dát weinig kans van slagen heeft.
De VVD is er al 3x niet in geslaagd een coalitie te vormen. Het zou ze sieren als ze wat meer water bij de wijn deden. Dan is er wel een kans van slagen. PvdA zou hetzelfde moeten doen.
userIcon
Waarom draaien ze het niet gewoon om: laat VVD en PVV regeren (niet dat de PVV dat zou kunnen maar laat ze maar proberen) en het CDA kan dan gedogen; lijkt me logischer ook als derde en kleinste partij.....
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef Exterminator het volgende:
Wat 'n gezeik allemaal...
Mark Rutte: "ik wil 'n nieuw kabinat binnen één week". Waar is het dan?
Laat gewoon de drie grootste partijen regeren en klaar... NL moet gewoon accepteren dat PVV de tweede grootste partij is, waarom zouden ze dan niet mogen regeren? De stem van de kiezer telt toch? Wilders mag nu z'n goddelijke kwaliteiten wel laten zien

*** regering van NL
Tweede? Derde bedoel je.

[ Bericht gewijzigd door hendrik64 op donderdag 2 september 2010 @ 16:17 ]
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eerst heeft het CDA 2 dagen lang ''nagedacht'', nu willen VVD en PVV weer een time-out...
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:39 schreef supereend1984 het volgende:
Als ik hun was, zou ik er niet mee door gaan. Nu zegt het cda wel ja, maar dat kan over een aantal maanden weer heel anders zijn.
Sowieso geen kabinet waarin Wilders een hoop te zeggen krijgt, maar 0 verantwoordelijkheid heeft. In feite is dat ondemocratisch. Partijen met zoveel invloed horen in de regering.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:06 schreef no-pavlov-please het volgende:
[..]

[..]


Sowieso geen kabinet waarin Wilders een hoop te zeggen krijgt, maar 0 verantwoordelijkheid heeft. In feite is dat ondemocratisch. Partijen met zoveel invloed horen in de regering.
Waar staat dat in onze democratie? De Sp stond toch ook vier jaar "buitenspel"?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:58 schreef TrippleR het volgende:
[..]


Voor het eerste moet je echt bij de PVV zijn

Als iemand een gevaar voor de democratie is, is het Geert wel.
Bla bla bla. Die leugens hoor ik vaker en ze slaan dus nergens op.

Maar goed, ik geef je een kans...
- Vertel mij eerst eens wat jij denkt dat democratie inhoudt.
- Vervolgens wil ik wel van je weten waarom de PVV ondemocratisch zou zijn.

Ik ben benieuwd...
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:00 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Wat zijn er toch een hoop users die de historie niet kennen
En zo makkelijk om de PvdA elke keer alleen de zwarte Piet toe te spelen.
Demissionair kabinet wat er nu zit is van CDA omdat Pvda weg is gegaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:08 schreef KingKai het volgende:
[..]

- Vervolgens wil ik wel van je weten waarom de PVV ondemocratisch zou zijn.

Ik ben benieuwd...

De PVV is inderdaad de enige partij waarvan alle leden bij de formatie betrokken worden
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:05 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Jij moet zijn posting maar eens gaan teruglezen, voordat je jezelf nog belachelijker maakt.

Hij stelt duidelijk "Tweede grootste"
Maar hij bedoelt overduidelijk de twee na grootste, dat hij zo'n knurft is dat hij het verkeerd opschrijft betekent niet dat jij dan ook automatisch zo achterlijk moet zijn om je eigen vermogen tot interpretatie overboord te gooien.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:10 schreef bavarian het volgende:
[..]


Demissionair kabinet wat er nu zit is van CDA omdat Pvda weg is gegaan.
En dus is Pvda de schuldige?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:04 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


PvdA, CDA, SP en GroenLinks is al voldoende voor een meerderheid, hoor. Ik weet niet, wat voor rekenmethode jij er op nahoudt. Verder zou VVD-PvdA-CDA ook nog eens tegen het licht gehouden kunnen worden. Al denk ik, dat dát weinig kans van slagen heeft.
Ik had geen zin om de zetels wéééééér op te zoeken, dus somde ik maar al het linkse (plus het CDA) op.

Was VVD-PvdA-CDA trouwens niet reeds door Cohen geblokkeerd? En wat schiet de VVD met deze coalitie op?
Als dit kabinet er komt komt er waarschijnlijk gewoon nog een kabinet met VVD. Mogelijk toch Paars+, midden of nationale eenheid.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


Maar hij bedoelt overduidelijk de twee na grootste, dat hij zo'n knurft is dat hij het verkeerd opschrijft betekent niet dat jij dan ook automatisch zo achterlijk moet zijn om je eigen vermogen tot interpretatie overboord te gooien.
Tweede grootste is gewoon goed Nederlands en heeft gewoon een bepaalde betekenis. En betekent wat anders dan de werkelijke situatie.
Dat heeft niets met interpretatie nodig, maar gewoon met foute dingen opschrijven.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:00 schreef Daanus het volgende:
Het werd alleen maar een fiasco, omdat de leider van de LPF doodgeschoten was. Een deel van Nederland liet toen al zien ontevreden te zijn met de gang van zaken en zag in Pim Fortuin de man om de problemen op te lossen. Zolang Wilders niet neergeschoten wordt zie ik hem nog ver komen.
Fortuijn draait zich om in zn graf, Wilders is niets wat Fortuijn wel was. Wilders is de anti-Fortuijn.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:06 schreef 54cm het volgende:
Waarom draaien ze het niet gewoon om: laat VVD en PVV regeren (niet dat de PVV dat zou kunnen maar laat ze maar proberen) en het CDA kan dan gedogen; lijkt me logischer ook als derde en kleinste partij.....
Omdat de PVV simpelweg geen geschikte mensen heeft. Zelfs Geert zelf is absoluut niet gekwalificeerd als minister.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:12 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ik had geen zin om de zetels wéééééér op te zoeken, dus somde ik maar al het linkse (plus het CDA) op.

Was VVD-PvdA-CDA trouwens niet reeds door Cohen geblokkeerd? En wat schiet de VVD met deze coalitie op?
VVD en CDA gaat toch goed samen?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:13 schreef grindfreakje het volgende:
[..]


Tweede grootste is gewoon goed Nederlands en heeft gewoon een bepaalde betekenis. En betekent wat anders dan de werkelijke situatie.
Dat heeft niets met interpretatie nodig, maar gewoon met foute dingen opschrijven.
Ik zeg toch ook niet dat dat geen correct Nederlands is en ik zeg ook duidelijk dat ik hem ook een knurft vindt dat hij het niet goed opschrijft, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat jij niet meer logisch na hoeft te denken (en als je dat doet zie ook duidelijk wat hij bedoelt, namelijk de op twee na grootste partij).
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:14 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
VVD en CDA gaat toch goed samen?
Die twee wel, ja.

Maar CDA is in de praktijk erg allergisch voor de PvdA gebleken en tussen de programma's van VVD en PvdA zit een Wereld van verschil.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


VVD is de grootste
PvdA de op een na grootste
PVV de op twee na grootste

Niet anderen op fouten gaan wijzen tenzij je 100% zeker bent dat hij het ook daadwerkelijk fout heeft !
Hijhad het over de tweede grootste partij, niet over de op twee na grootste. Essentieel verschil lijkt me.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:10 schreef bavarian het volgende:
[..]


Demissionair kabinet wat er nu zit is van CDA omdat Pvda weg is gegaan.
En de PvdA ging weg omdat het CDA tegen de kiezer loog en bedroog over Uruzgan. De PvdA wilde de belofte om weg te gaan WEL houden, het CDA niet. En wie verzekerde de NAVO dat hij de PvdA wel zou omlullen, precies, deze zelfde slang Maxime Verhagen, die nu denkt dat hij de facto leider van het CDA is geworden.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:16 schreef KingKai het volgende:
[..]
Die twee wel, ja.

Maar CDA is in de praktijk erg allergisch voor de PvdA gebleken en tussen de programma's van VVD en PvdA zit een Wereld van verschil.
Valt wel mee, ze hebben het toch 3 jaar uitgehouden samen. Jammer genoeg besloot het CDA de kiezer een loer te willen draaien. Met alle gevolgen van dien.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:57 schreef bavarian het volgende:
[..]


dat kabinet is ongeloofwaardig.
pvda heeft de laatste keer de handdoek in de ring gegooit.

nieuwe verkeizingen krijg je pas nadat het kabinet valt of de regeer periode van 4 jaar voorbij is
En een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV is na de afgelopen dagen nog wel geloofwaardig?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]


Ik zeg toch ook niet dat dat geen correct Nederlands is en ik zeg ook duidelijk dat ik hem ook een knurft vindt dat hij het niet goed opschrijft, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat jij niet meer logisch na hoeft te denken (en als je dat doet zie ook duidelijk wat hij bedoelt, namelijk de op twee na grootste partij).
Dat iemand iets fout opschrijft zal mij niet uitmaken, gebeurt mij ook. Maar als er dan een verkeerde bewering ontstaat, dan mag die van mij wel terecht gezet worden.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:19 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV is na de afgelopen dagen nog wel geloofwaardig?
Ja, want Geert
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
PVV is geen coalitiepartner. Slechts gedoogsteun.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:11 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En dus is Pvda de schuldige?
Het is duidelijk dat als partij A weg gaat en partij B niet.
quote:
'VVD doet concessies aan SGP'

De SGP is bereid steun te geven aan de achttien miljard bezuinigingen van het nieuwe kabinet. In ruil ziet de VVD af van een liberaler euthanasie- en abortusbeleid. Dat heeft NRC Handelsblad donderdag gemeld.

userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 15:42 schreef Jazoist het volgende:
Ik ben het zelden eens met Wilders, maar hier heeft hij toch een punt.
Hahahaha. Die uitspraak kan bijna op een tegeltje, kom je echt overal tegen. De verkapte 'ik heb stiekem PVV gestemd maar durf niet eerlijk toe te geven dat ik een tokkie ben' post.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:19 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV is na de afgelopen dagen nog wel geloofwaardig?
Geloven doe je in de kerk
Dit is Nederland het land van grote dromen!!!
Geen woorden maar daden
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:28 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als je er zo zeker van bent waarom stribbel je dan zo tegen, laat ze dan een paar maanden reageren.
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:32 schreef bavarian het volgende:
Geloven doe je in de kerk
waarom wil dan Blondie dan zo graag de 'Joods-Christelijke Cultuur' opnemen in de grondwet?
userIcon
quote:
Op donderdag 2 september 2010 @ 16:11 schreef driekwartzool het volgende:
[..]


De PVV is inderdaad de enige partij waarvan alle leden bij de formatie betrokken worden
Dit is zowaar nog grappig ook.

Leuke stelling: wat heb je aan partijdemocratie als je als lid toch niet geraadpleegd wordt. In hoeverre is zo'n partij eigenlijk wel intern-democratisch?
100  van 160 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden123
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden