Vasten niet verplicht voor Duitse moslimvoetballers

Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 28-07-2010 @ 17:58
print 

Duitse islamitische voetballers hoeven tijdens de ramadan niet te vasten. Dat heeft de Duitse moslimraad besloten.

De raad zocht voor de kwestie advies van het Egyptische Al Azhar, het theologische instituut voor soennitische moslims. De gezaghebbende instelling bepaalde dat een voetballer zijn vasten mag verbreken als voetbal zijn enige inkomstenbron is, als hij tijdens de ramadan wedstrijden moet spelen of als vasten zijn prestaties negatief kan beïnvloeden.

De moslimraad deed op verzoek van de Duitse voetbalbond uitspraak. Vorig seizoen werd de kwestie actueel. Toen gaf FSV Frankfurt uit de Tweede Bundesliga drie spelers een officiële waarschuwing omdat zij vastten. Dit jaar begint de ramadan half augustus en duurt de heilige maand van de moslims tot begin september.


Bron: Novum/AP


Lees ook:

» 10:28 Aanslag op militaire parade in Sanaa4
» 07:19 Tientallen arrestaties bij protesten NAVO-top3
» 20/05 'Arabische Lente verlies voor Israël39
» 20/05 Hackers Anonymous 'leggen website NAVO plat'21


delen | eKudos nujij

6714 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 17:59 schreef HetBoefje het volgende:
Zucht...
Leg uit.
userIcon
Shit straks beginnen ze nog echt te integreren en zich aan te passen en dan hebben we niets meer te janken over anderen....
userIcon
Moslims horen uitgesloten te worden van het profvoetbal, als ze hun godsdienst verkiezen boven de regels van degene die hun centjes betalen.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:04 schreef Marlan het volgende:
Moslims horen uitgesloten te worden van het profvoetbal, als ze hun godsdienst verkiezen boven de regels van degene die hun centjes betalen.
Tja, dat hoeft dus bij deze niet eens meer. Zelfs moslims hebben enige realiteitszin.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:04 schreef Marlan het volgende:
Moslims horen uitgesloten te worden van het profvoetbal, als ze hun godsdienst verkiezen boven de regels van degene die hun centjes betalen.
Bokkelul dat je bent... er wordt überhaupt altijd met de club gepraat hoe het op te lossen en de club heeft daar altijd respect voor gehad, dus je lult uit je nek.

Weet zeker dat Afellay bv. het niet zou doen als PSV er echt op tegen was.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:04 schreef zo-is-het het volgende:
Shit straks beginnen ze nog echt te integreren en zich aan te passen en dan hebben we niets meer te janken over anderen....
Op den duur zullen ze vast integreren, alleen in het tempo waarin dat nu gaat duurt het nog 300 jaar.

Als ze nou gewoon opschieten en mee doen en niet gaan lopen zeiken op alles dan is er niets aan de hand. Wat ze dan thuis aan hun geloof doen mogen ze fijn zelf weten.
userIcon
quote:
Dat heeft de Duitse moslimraad besloten


Hoe weten ze dan dat Herr Allah dat goed vindt? Moslims hebben naar eigen zeggen geen Paus-achtig figuur die een lijntje met god heeft.

Wel grappig dat gematigde gelovigen altijd heel selectief zijn in hun naleving van heilige boekjes en zelfopgelegde regeltjes. En dan nog beweren dat mensen die een letterlijke (lees: gewelddadige) interpretatie hebben geen echte aanhangers zijn
Voor andere werknemers maakt dit waarschijnlijk niets uit. Deze mogelijke waarschijnlijk minder presenteren tijdens de ramadan. Vreemd!
man harry64 (Redactie Frontpage) 28-07-2010 @ 18:08 fotoboek no homepage
userIcon
Laat die mensen lekker ramadannen, zo lang ze er maar geen overlast mee veroorzaken.

Sommige niet-moslims die ons dit in de maag willen splitsen door vage voorstellen om moslims te ontzien moeten we laten blaten.
Een intrigant heeft alleen macht als er mensen gehoor geven aan zijn intriges.
Dat er ook een raad is die dat voor jou gaat bepalen..
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:07 schreef Interloper het volgende:

[..]




Hoe weten ze dan dat Allah dat goed vindt? Moslims hebben naar eigen zeggen geen Paus-achtig figuur die een lijntje met god heeft.

Wel grappig dat gematigde gelovigen altijd heel selectief zijn in hun naleving van heilige boekjes. En dan nog beweren dat mensen die een letterlijke (lees: gewelddadige) interpretatie hebben geen echte aanhangers zijn
Interpretatie van de regels, deze uitspraak voert waarschijnlijk voort op iets wat de profeet of een andere persoon in die tijd heeft gedaan/gezegd.
Wat een onzin, bij PSV vasten de moslims gewoon wel. zoals affelay bv.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:09 schreef Blocko het volgende:
[..]


Interpretatie van de regels, deze uitspraak voert waarschijnlijk voort op iets wat de profeet of een andere persoon in die tijd heeft gedaan/gezegd.
En hoe blij is iemand die volledige onderwerping eist van zijn fanboys (en eigenlijk ook de niet-fanboys) met "interpretatie"? Is dat niet beledigend?
userIcon
Moslim's mogen in geval van nood toch áltijd uitzonderingen maken..
userIcon
quote:
De gezaghebbende instelling bepaalde dat een voetballer zijn vasten mag verbreken als voetbal zijn enige inkomstenbron is, als hij tijdens de ramadan wedstrijden moet spelen of als vasten zijn prestaties negatief kan beïnvloeden.
Is dit een en en en of een of of of? Onafhankelijk van je beroepsgroep beïnvloedt vasten je prestaties altijd negatief lijkt me? Als je de hele dag met een stinkende, droge bek rondloopt terwijl je omvalt van de honger...
Dus kan het stukje over de Ramadan uit de Koran gestreept worden
userIcon
Allah verbied! Verzakers zullen branden in de hel! Ik eis dat hun vrouwen zich volledig bedekken en enkel het huis mogen verlaten zonder hun man met toestemming en in ultieme noodzaak!

HOER!
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:11 schreef Jeroen128 het volgende:
Wat een onzin, bij PSV vasten de moslims gewoon wel. zoals affelay bv.
ja dat zegt ie
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:12 schreef ArfArf het volgende:
Moslim's mogen in geval van nood toch áltijd uitzonderingen maken..
Bijvoorbeeld als zij zich opblazen in een vol stadion en zich daarna tegoed mogen doen aan tig maagden
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:12 schreef Interloper het volgende:
[..]


En hoe blij is iemand die volledige onderwerping eist van zijn fanboys (en eigenlijk ook de niet-fanboys) met "interpretatie"? Is dat niet beledigend?
Die interpreteert ook
Dus als ik het goed begrijp schept dit een precedent...

Roep al jaren dat ik geen moslim zou aannemen tenzij ze akkoord gaan met een maand vakantie (onbetaald) tijdens de ramadan.

Tenzij ze dit als uitspraak hadden
quote:
De raad zocht voor de kwestie advies van het Egyptische Al Azhar, het theologische instituut voor soennitische moslims. De gezaghebbende instelling bepaalde dat een kantoormedewerker zijn vasten mag verbreken als kantoorwerk zijn enige inkomstenbron is, als hij tijdens de ramadan vergaderingen moet bijwonen of als vasten zijn prestaties negatief kan beïnvloeden.
userIcon
quote:
Duitse islamitische voetballers hoeven tijdens de ramadan niet te vasten.
Schieten ze dan niet het doel voorbij van het moslim-zijn.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:21 schreef totenkopf2 het volgende:
[..]
Er is slechts 1 interpretatie van de koran mogelijk, en dat is die van allah !![..]
Ja en die kent ook alleen Allah

Dus alle papieren versies van de Koran zijn per definitie fout - met andere woorden we kunnen de Koran net zogoed gewoon vergeten?
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:11 schreef Jeroen128 het volgende:
Wat een onzin, bij PSV vasten de moslims gewoon wel. zoals affelaybv.
Afellay.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:25 schreef dadoc het volgende:
[..]

Ja en die kent ook alleen Allah

Dus alle papieren versies van de Koran zijn per definitie fout - met andere woorden we kunnen de Koran net zogoed gewoon vergeten?
Dat sowieso, natuurlijk.
Laat ze het lekker uitzoeken! Heb er geen last van.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:25 schreef dadoc het volgende:
[..]

Ja en die kent ook alleen Allah

Dus alle papieren versies van de Koran zijn per definitie fout - met andere woorden we kunnen de Koran net zogoed gewoon vergeten?
Maar natuurlijk. Nog veel vliegende paarden, zonnen die elke avond in een modderpoel ten onder gaan, engeltjes enzovoorts gezien de laatste tjd, buiten fictie?
Het uitoefenen van je godsdienst is een keuze die je zelf maakt, en zodanig moet je ook zelf de gevolgen dragen. Als dat betekent dat je niet wil werken op een moment dat je baas daarom vraagt (voetballers = zondag), dan krijg je daar straf voor natuurlijk.

Het enige goede punt voor jezelf is dat je denkt dat je daardoor in je hiernamaals flink wat browniepunten scoort. Je moet je prioriteiten ergens leggen, natuurlijk.
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:12 schreef ArfArf het volgende:
Moslim's mogen in geval van nood toch áltijd uitzonderingen maken..
verdomme het klopt ook wat je zegt, als je reist, werkt,ziek, oud, menstruatie, jong, onmacht, dan hoef je ook niet te vasten.
Maar je bedoelde het anders, denk ik.
userIcon
Ik vind het wel discriminatie tov andere moslims, die zware arbeid moeten verrichten in bedrijven.

Ik zou als werkgever moslims verplichten om niet te vasten, want iemand die vast, functioneert niet eens 75 %
Een topsporter kan toch sowieso niet vasten? Het lijkt mij dat een vastende voetballer simpelweg niet voor zijn team kan uitkomen tijdens het vasten. Prestaties verminderen aanzienlijk door een gebrek aan energie.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 18:53 schreef shriek het volgende:
[..]


verdomme het klopt ook wat je zegt, als je reist, werkt,ziek, oud, menstruatie, jong, onmacht, dan hoef je ook niet te vasten.
Maar je bedoelde het anders, denk ik.
Kan je als Loverboy niet optimaal presteren is ook een uitzondering.
userIcon
Hoe is het mogelijk.
Een topic over moslims, moslimraad en vasten.
Toch is het ruuusttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig hier.
userIcon
En nu hoeft het zeker niet dat vasten nu het ze uitkomt......
Dan moet je de rest van de moslim gemeenschap ook een maandje vrij geven..
userIcon
Het is voor een topsporter uiterst ongezond om te vasten. Voor normale mensen is het al ongezond, maar als je zoveel van je lichaam vergt en dan je eetpatroon ook nog eens ernstig verstoort...
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:49 schreef Dalaii het volgende:
koran is wet, behalve als het ff niet uitkomt voor de moslims zelf
De Koran is 'de Wet', maar iedereen interpreteert het anders. Daarom zijn er ook zoveel verschillende moslimgroeperingen.

Maar ga rustig verder met moslims over één kam scheren hoor
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 19:08 schreef shriek het volgende:
Ik vind het wel discriminatie tov andere moslims, die zware arbeid moeten verrichten in bedrijven.

Ik zou als werkgever moslims verplichten om niet te vasten, want iemand die vast, functioneert niet eens 75 %
Er zijn ook mensen die daar niet eens voor hoeven te vasten
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 19:08 schreef shriek het volgende:
Ik vind het wel discriminatie tov andere moslims, die zware arbeid moeten verrichten in bedrijven.

Ik zou als werkgever moslims verplichten om niet te vasten, want iemand die vast, functioneert niet eens 75 %
Gelukkig is Ramadan dit jaar in de vakantie
Lol het word steeds gekker........ voetbal gelijkstellen aan zware arbeid, dikke onzin dus.......... meeste zitten op de bank te loeren..

Of gaat het hier nu om status..... als je voetballer bent, ben je bijzonder en mag je net wat meer als een ander..
Alhoewel dat met niet moslims voetballers al gebeurd.
Ze mogen allemaal net wat meer haha
userIcon
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 23:25 schreef ms90isr het volgende:
Gewoon geen moslims contracteren
of ze bekeren naar westerne geloof
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 10:28 Aanslag op militaire parade in Sanaa4
» 07:19 Tientallen arrestaties bij protesten NAVO-top3
» 20/05 'Arabische Lente verlies voor Israël39
» 20/05 Hackers Anonymous 'leggen website NAVO plat'21


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden