Cramer: winkeldeuren moeten dicht

Nederland • Geschreven door Novum op 12-02-2010 @ 13:54
print 

Het is ongewenst dat winkeliers midden in de winter hun deuren wagenwijd open laten staan, omdat dat leidt tot energieverspilling. Dat heeft minister van VROM Jacqueline Cramer (PvdA) geantwoord op Kamervragen van GroenLinks.

"Winkels met open deuren hebben een onnodig hoog stookgedrag of hogere energiekosten als gevolg van het gebruik van airco's", schrijft Cramer. Volgens haar kunnen winkels gemakkelijk veertig procent energie besparen door de deuren dicht te doen. Dat is ook nog eens gezonder voor het winkelpersoneel.

Cramer laat in samenwerking met MKB Nederland, de organisatie van het midden- en kleinbedrijf, onderzoek doen naar open winkeldeuren, om 'de omvang van de problematiek in kaart te brengen'. Mogelijk leidt dat tot strengere regels of nieuwe afspraken met de winkelbranche.


Bron: Novum


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

11477 views / 132 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
Laat de winkels dat misschien zelf beslissen?

Betutteling
userIcon
Nee dan krijg je van die automatische deuren die continu open en dicht gaan. alsof dat geen stroom kost
userIcon
pfft
hoe zou je dat moeten dan als er per uur honderden mensen door heen moeten ?
dat gaat niet werken...
Leuk voor een boetiekje maar een gemiddle supermarkt of bijenkorf zie ik dat echt niet doen...
of je moet ruimte hebben voor een sluis maar lang niet alle winkels hebben dat.
userIcon
quote:
(...) deuren dicht te doen. Dat is ook nog eens gezonder voor het winkelpersoneel.
Het ene bedrijf is het andere natuurlijk niet, maar ik kan me zo situaties voorstellen dat frisse buitenlucht juist veel gezonder is.

Trouwens, moet die tuthola niet eerst eens nagaan in hoeverre er iets aan dat klimaatrapport klopt? Of probeert ze nu met dit "geniale voorstel" de aandacht daarvan af te leiden?
userIcon
mensen zijn sneller geneigd door te lopen als de deur dicht is
userIcon
quote:

"Winkels met open deuren hebben een onnodig hoog stookgedrag of hogere energiekosten als gevolg van het gebruik van airco's", schrijft Cramer.
Het is een aircon.
Airco is een vliegtuigbouwer.

Mooie minister.
Cramer = Dagobert Duck
userIcon
De besparing in de energiekosten weegt niet op tegen het verlies aan omzet door de klanten die erdoor niet binnen stappen.
userIcon
Mensen die zich tegen laten houden door een dichte deur
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:
De besparing in de energiekosten weegt niet op tegen het verlies aan omzet door de klanten die erdoor niet binnen stappen.
Dus als er ergens een deur zit ga jij niet meer naar binnen?
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:55 schreef BlackLining het volgende:
Laat de winkels dat misschien zelf beslissen?

Betutteling
nee. de hoge energierekeningen worden via prijsverhogingen uit jouw zak gehaald
Kon hier in utrecht genoeg deuren tegen waar staat: We zijn OPEN, deur dicht ivm de kou!
userIcon
quote:

Volgens haar kunnen winkels gemakkelijk veertig procent energie besparen door de deuren dicht te doen.
Als het extra geld opleverde, dan zouden winkels dat al doen hè? Achterlijk wijf.
userIcon
Wir entscheiden, wie sie leben, nicht Sie. Hup nog maar een paar regeltjes er bij.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:00 schreef zatoichi het volgende:
Mensen die zich tegen laten houden door een dichte deur
Een dichte deur nodigt niet uit, en remt de mensen die anders een impulsaankoop bij jou hadden gedaan.

Mensen die écht iets willen kopen, zullen zich inderdaad niet zo snel door een dichte deur laten tegenhouden...
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:01 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
nee. de hoge energierekeningen worden via prijsverhogingen uit jouw zak gehaald
Ik kies toch zelf ervoor te kopen bij een winkel die zijn producten tegen een hogere prijs aanbied, al is dat dan omdat ze de deur open willen? Anders ga ik wel naar de Lidl
userIcon
Tja...PvdA en open deuren...
userIcon
Rot op met die betutteling, volgens mij betalen de energie rekening nog altijd zelf en wie betaald die bepaald.

Laat ze wat doen aan al die stinkende stadsbussen en ambtenaren die in een 4.2L Audi A8 naar Den Haag worden gereden
Terechte opmerking van Cramer. Energie is blijkbaar nog veeeeeeel te goedkoop als winkels het kunnen betalen om de buitenlucht op te warmen.

Dicht die deuren.
userIcon
De verloren inkomsten aan energie accijnzen, wie betaald die?
Toch zeker niet de burger?
userIcon
Het is inderdaad redelijk onzinnig dat dit gebeurt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Rot op met die betutteling, volgens mij betalen de energie rekening nog altijd zelf en wie betaald die bepaald.

Laat ze wat doen aan al die stinkende stadsbussen en ambtenaren die in een 4.2L Audi A8 naar Den Haag worden gereden
En dat is niet betuttelend?
Ik zie meer in bv een extra heffing op energiegebruik bij winkels die heel veel energie gebruiken. De opbrengsten daarvan kan je dan weer gebruiken om winkels die weinig energie gebruiken een korting op de energierekening te geven. Dan loont het meer om voorzichtig om te gaan met de energie die je hebt.
userIcon
hehe, hoe krijgen ze dat voor elkaar bij de AH in de Korenbeurs in Groningen . Impossible.
Of de gemiddelde V&D.

Optyfen met je milieubullshit.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:58 schreef laforest het volgende:
[..]


Het is een aircon.
Airco is een vliegtuigbouwer.

Mooie minister.

Jaa!heb ik ook veel van gehoord hoor!
Man,het is al eeuwen airco!!
userIcon
Meeste winkels hebben luchtgordijnen aan de ingang en sommige draaideuren.

Sommige politici produceren ook luchtgordijnen en zijn draaideuren
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:07 schreef mdeen het volgende:
Terechte opmerking van Cramer. Energie is blijkbaar nog veeeeeeel te goedkoop als winkels het kunnen betalen om de buitenlucht op te warmen.

Dicht die deuren.
Hmm? Zorg voor een overdruk in de winkel, komt de lucht van buiten ook niet binnen.
userIcon
Ik ben het ermee eens.

Het zou veel schelen als mensen wat meer op dit niveau over het milieu gaan denken. Er valt heel veel energie te besparen en vervuiling te voorkomen als iedereen z'n steentje bijdraagt. Zoiets simpels als dit kan, als iedere winkel er aan meedoet, al enorm veel impact hebben. En als je op die manier bezig gaat met het milieu dan worden andere, veel zwaardere maatregelen minder snel nodig.

De slogan klopt: een beter milieu begint bij jezelf.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
hehe, hoe krijgen ze dat voor elkaar bij de AH in de Korenbeurs in Groningen . Impossible.
Of de gemiddelde V&D.

Optyfen met je milieubullshit.
Elk pand heeft een deur he? Of staat de deur ook open buiten de openingstijden?
userIcon
quote:
Dat is ook nog eens gezonder voor het winkelpersoneel.

bakerpraat
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11 schreef Gnarp het volgende:
Ik zie meer in bv een extra heffing op energiegebruik bij winkels die heel veel energie gebruiken. De opbrengsten daarvan kan je dan weer gebruiken om winkels die weinig energie gebruiken een korting op de energierekening te geven. Dan loont het meer om voorzichtig om te gaan met de energie die je hebt.
Waarom? De winkels die hun deuren open laten staan, betalen meer. De winkels die dat niet doen, houden het geld in de zak. Cirkeltje is zo rond toch? Waarom altijd moeilijk doen met heffingen en accijnzen
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:12 schreef beantherio het volgende:
Ik ben het ermee eens.

Het zou veel schelen als mensen wat meer op dit niveau over het milieu gaan denken. Er valt heel veel energie te besparen en vervuiling te voorkomen als iedereen z'n steentje bijdraagt. Zoiets simpels als dit kan, als iedere winkel er aan meedoet, al enorm veel impact hebben. En als je op die manier bezig gaat met het milieu dan worden andere, veel zwaardere maatregelen minder snel nodig.

De slogan klopt: een beter milieu begint bij jezelf.
yep. Als je zo nodig het energieverbuik wil aanpakken moet je de grote industrie en MKB eens aanpakken ipv de burger.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:12 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Elk pand heeft een deur he? Of staat de deur ook open buiten de openingstijden?
Euhm, als je weet hoeveel mensen daar in- en uitlopen, zal die deur op een dag van 8 tot 22 slechts 5 minuten dicht zijn als het zo'n automatische deur is... Een handmatige overigens ook .
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:56 schreef crv het volgende:
Nee dan krijg je van die automatische deuren die continu open en dicht gaan. alsof dat geen stroom kost
nooit gehoord van een normale deur? die je gewoon open duwt/trekt?
sommige winkels hier in den haag stoken zelfs de eerste 2 meter voor de winkel warm (zo erg staat die airco te draaien)
dan bespaar je een hele boel geld...
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
hehe, hoe krijgen ze dat voor elkaar bij de AH in de Korenbeurs in Groningen . Impossible.
Of de gemiddelde V&D.

Optyfen met je milieubullshit.
Of als je een boetiekje hebt met kasteeldeuren.

OMG OMG OMG
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]

Euhm, als je weet hoeveel mensen daar in- en uitlopen, zal die deur op een dag van 8 tot 22 slechts 5 minuten dicht zijn als het zo'n automatische deur is... Een handmatige overigens ook .
tja laat ze dan eens beginnen bij winkels die overdag bijna geen volk hebben.
userIcon
quote:
Volgens haar kunnen winkels gemakkelijk veertig procent energie besparen door de deuren dicht te doen.
En als ze dat niet doen, ZAL DAAR WEL EEN REDEN VOOR ZIJN HEH. Overheidsdictatortjes .
userIcon
Wat een muts !
Kijk licht werkt zo dat als de deur NIET open staat mensen denken dat een winkel gesloten is.

Meestal is er een warmtegordijn... mutsje Cramer !

Verder is het aan de ondernemer waar hij zijn geld aan uit wil geven om klandizie aan te trekken, er zit op energie voldoende belasting !!!
Eerst nadenken eer je luchtballonnetjes op laat mutzzz !!!

PS. Een muts werk goed, vooral om hersenen warm te houden zodat die in staat zijn beslissingen te nemen die op dat niveau verwacht mogen worden.
(wat verdient zo'n mens eigenlijk ? 140K+ ?).
man Danny (Administrator) 12-02-2010 @ 14:17 fotoboek homepage
userIcon
Iedereen betaalt gewoon voor wat-ie gebruikt. Al wil een winkel z'n dak eraf halen en de kachel opstoken, dat moet hij helemaal zelf weten. Zolang hij gewoon z'n energierekening betaalt heeft niemand zich daarmee te bemoeien.

Het eens zo vrije Nederland wordt in rap tempo compleet afgebroken met al die kutregeltjes.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
yep. Als je zo nodig het energieverbuik wil aanpakken moet je de grote industrie en MKB eens aanpakken ipv de burger.
Nee, iedereen zou er aan mee moeten doen. Ja er valt veel te verbeteren in de industrie en het MKB, maar het belangrijkste is dat iedereen er mee aan de slag gaat. Alle kleine beetjes die de burger kan doen zijn ook een boel, en het is ook wel erg makkelijk om het af te schuiven op het bedrijfsleven en dan zelf niets te doen. Zelf verantwoordelijkheid nemen is geen verkeerde eigenschap.
userIcon
Er was toch bewezen dat een "hittemuur" efficiënter was dan deur open / dicht?
userIcon
Allemaal symptoom bestrijding. Laat ze eens wat aan die absurde (wereld) bevolkingsgroei doen.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]


Waarom? De winkels die hun deuren open laten staan, betalen meer. De winkels die dat niet doen, houden het geld in de zak. Cirkeltje is zo rond toch? Waarom altijd moeilijk doen met heffingen en accijnzen
Omdat grote energieverspillers niet de daadwerkelijke kosten (milieuschade) betalen. Niemand houdt natuurlijk van heffingen, dat snap ik ook wel. Toch lijkt het me goed dat hoe meer energie je gebruikt hoe duurder die energie per eenheid energie wordt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:17 schreef Danny het volgende:

Het eens zo vrije Nederland wordt in rap tempo compleet afgebroken met al die kutregeltjes.
AH je bent weer lekker aan het overdrijven!
userIcon
Ik ken meerdere winkeleigenaren en die doen de deur allemaal dicht, niet zo zeer voor het milieu, maar wel voor hun comfort. Die vrieskou om de enkeltjes maakt winkeliertje spelen ondragelijk namelijk.
Toch zie je dat de grote ketens, met een gezond stukje scheit aan de loonslaven, eisen dat de deuren open blijven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:20 schreef thedeedster het volgende:
Allemaal symptoom bestrijding. Laat ze eens wat aan die absurde (wereld) bevolkingsgroei doen.
Wat dan?
wat het hier in een jaar scheelt om deuren dicht te houden, daarvoor brandt in china een uurtje een steenkoolmijn
50  van 132 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as12
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos2
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden