'Bavaria achter Jos van Oss'

De onvergetelijke carnavalskraker Zachte G, Harde L van Jos van Oss is niet alleen een geinig hobby-project. Bierbrouwer Bavaria zou volgens een aantal weblogs een flinke vinger in de pap hebben.

Reclamebureau Kumpany zit achter de viral-campagne. Het liedje werd door Edwin Evers als eerste gedraaid in zijn ochtendshow. Toen Guido Weijers erover twitterde ging het balletje rollen en inmiddels is het filmpje in acht dagen ruim 700.000 keer bekeken. Een dure zaak voor de beste Jos. "Ik zei tegen mijn vrienden dat als de clip meer dan 100 keer bekeken zou worden ze een rondje bier van me kregen. Dat gaat nu een heel dure grap worden," zo zei hij maandag tegen de Telegraaf.

In de clip danst Jos met zijn Randstad-chicks op verschillende plekken in Amsterdam. Te zien is hoe Jos een blikje Heineken bij het beeld van André Hazes vervangt door een blikje Bavaria. Ook pist hij tegen het gebouw van de Heineken Experience.

Zowel Bavaria als het management van Jos van Oss ontkennen overigens dat Bavaria iets met het nummer te maken heeft.