Helft jongeren: wereld gaat eraan

Nederland • Geschreven door Brendon (Surveillance-Fiets) op 15-12-2009 @ 11:31
print 
Als we zo doorgaan, gaat de wereld binnen honderd jaar kapot. Dat denkt bijna de helft van de jongeren (45 procent). Terwijl de ene helft zich zorgen maakt over het klimaat, ligt de andere helft er niet zo wakker van. Dat blijkt uit onderzoek van Top-X, het jongerenpanel van EenVandaag, i.s.m NOS Headlines en MSN.nl.

Klimaattop

In het kader van de Klimaattop in Kopenhagen ondervroeg Top-X 1900 jongeren (12 t/m 24 jaar) over het klimaat. Volgens eenvijfde is de opwarming van de aarde een ‘mediahype’. Jongens zijn hierin sceptischer dan meisjes. Die maken zich over het algemeen meer zorgen over het klimaat en handelen vaker milieubewust dan jongens.

Oplader uit stopcontact
Zeventig procent van alle deelnemers geeft aan (redelijk) milieubewust te zijn. Een ruime meerderheid haalt de oplader uit het stopcontact en draait de verwarming uit als hij/ zij het huis verlaat. Toch zou slechts eenderde kiezen voor groene stroom. Maakt het wel verschil om dit soort milieubesparende maatregelen te nemen? Twee op de drie jongeren denkt dat alle beetjes helpen.

Geldbuidel
Wie moet het klimaatprobleem nu aanpakken? De deelnemers wijzen allereerst naar de wereldleiders, vervolgens de burgers en dan naar bedrijven/ instanties. De kosten voor het oplossen van het klimaatprobleem moeten betaald worden door alle geïndustrialiseerde landen, vindt ruim veertig procent. Daar horen opkomende vervuilers China en India ook bij. 
 

Bron: Top-X


Lees ook:

» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat15
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf50
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'4
» 07:17 Politie opent aanval op woninginbrekers21


delen | eKudos nujij

16905 views / 131 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 131 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
uhu, zolang ze nog steeds een skipiste in de woestijn onderhouden, etc... doe ik niks...
Je moet kinderen bang houden, dat maakt ze kneedbaar en ontvankelijk voor autoriteit. Vroeger gebeurde dat dmv het christendom, tegenwoordig gaat dat via global warming en terreur
userIcon
Als je dat leest, zou je denken dat er nog hoop is. Als de jeugd zo denkt. Maar helaas, diezelfde jeugd wil wel natuurlijk een rijbewijs + auto als ze 18 worden..
userIcon
Ja hoor, wij met onze arrogantie denken dat wij wel even een planeet kunnen slopen die in de afgelopen miljarden jaren heus wel meer gezien heeft... kom op zeg, beetje realistisch mag wel.
quote:
Toch zou slechts eenderde kiezen voor groene stroom.
Zelfs nu groene stroom even duur is als gewone stroom wil tweederde het niet..

De groene indoctrinatie is nog niet 100% effectief blijkbaar..
Als de wereld eraan gaat is dat omdat alle linkse eco-terroristen ons tot waanzin drijven met hun propaganda.

Nog iets over groene stroom: dat is de grootste oplichterij die de energiebedrijven ooit bedacht hebben. Een beetje meer geld betalen voor energie waarvan ze zelfs niet eens kunnen garanderen dat het daadwerkelijk is opgewekt door middel van "duurzame methoden".
Mijns inziens zorgt die zgn. mediahype er indirect en deels ook voor dat de energieprijzen stijgen.

Maar dat zal geen enkele maatschappij toegeven, natuurlijk...
userIcon
The End is Nigh
userIcon
geef definitie van kapot ............
Sinds de industrialisatie is het alleen maar achteruit gehold .
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:35 schreef modom het volgende:

[..]

Zelfs nu groene stroom GRATIS is wil tweederde het niet..

De groene indoctrinatie is nog niet 100% effectief blijkbaar..
Groene stroom gratis? Hmmm, nooit opgevallen als ik mijn energierekening betaal.
"Twee op de drie jongeren denkt dat alle beetjes helpen."

Tuurlijk, laten we beginnen bij de beetjes... en DAARNA pas de grote (nutteloze) energieverbruikers aanpakken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:34 schreef Sleaw het volgende:
Ja hoor, wij met onze arrogantie denken dat wij wel even een planeet kunnen slopen die in de afgelopen miljarden jaren heus wel meer gezien heeft... kom op zeg, beetje realistisch mag wel.
Nou inderdaad, de filedruk gedurende de tijd van de dinosaurussen was niet te harden!
man superworm (Redactie Frontpage) 15-12-2009 @ 11:36 fotoboek homepage
userIcon
Eens, al denk ik dat we de wereld eerder slopen door een kernoorlog dan door onze uitlaatgassen e.d.
man DJugular (Redactie Frontpage) 15-12-2009 @ 11:36 fotoboek no homepage
userIcon
Ik twijfel er niet aan dat de aarde ooit een keer vergaat, maar ik denk niet dat de mensheid dat nog mee gaat maken.
userIcon
Het grootste probleem ligt eerder aan de overbevolking... hadden ze wel daarover nagedacht?
userIcon
Over honderd jaar is de wereld er nog wel, maar de mens is een andere vraag. Ben toch wel benieuwd eigenlijk...
userIcon
Groene stroom word dan ook niet in Nederland opgewekt en gebruikt. Maar normale grijze stroom kan verkocht worden als groene stroom, door certificaten te kopen van al jaren bestaande waterkrachtcentrales in landen als Noorwegen.

Oftewel groene stroom is het zelfde als geld overmaken naar Afrika, moet je alleen doen als je er een goed gevoel van krijgt, want veel haalt het niet uit
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:35 schreef pleomousie het volgende:
Als de wereld eraan gaat is dat omdat alle linkse eco-terroristen ons tot waanzin drijven met hun propaganda.

Nog iets over groene stroom: dat is de grootste oplichterij die de energiebedrijven ooit bedacht hebben. Een beetje meer geld betalen voor energie waarvan ze zelfs niet eens kunnen garanderen dat het daadwerkelijk is opgewekt door middel van "duurzame methoden".
Als 20% van de klanten aangeven dat ze groene stroom willen afnemen, wordt 20% van de stroom opgewekt met een duurzame methode.
Anders bekijk gewoon is het gebied rondom Bejing en Shanghai in China op google maps dan kan je zien hoe bizar dicht bevolkt China eigenlijk is in die gebieden ( ook op het platteland ). Zie bijvoorbeeld dit in google maps:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=37.974515,115.047455&spn=0.79675,1.783905&t=h&z=10
Elk grijs vierkantje wat je vanaf deze hoogte ziet is een dorp en dit patroon strekt zich dus over honderden kilometers uit. Heel veel van deze honderden miljoenen mensen trekken de komende vijftig jaar naar de stad. Ze willen ook allemaal een auto, een computer en alles wat de moderne Westerse mens heeft. Dit gaat dus niet goed he. En dan heb ik het nog geen eens over India, en Afrika etc.
De depressieve generatie komt eraan!
userIcon
De wereld gaat er inderdaad aan.
Maar ik denk dat het nog wel 4.5 miljard jaar gaat duren.
Ik snap dat echt niet met die groene stroom. Waarom word de keuze aan de afnemers gesteld of ze groen of grijze stroom willen. Laat ze dan gewoon zelf zorgen dat ze zoveel mogelijk groen leveren, wat maakt het uit aan wie de stroom uiteindelijk geleverd word. Als mijn buren grijze stroom hebben en ik groene stroom wtf maakt het uit. Het loopt toch gewoon door dezelfde kabel die in de straat licht?
userIcon
met 2012 vers in het geheugen vast wel ja
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:33 schreef stbabylon het volgende:
Als je dat leest, zou je denken dat er nog hoop is. Als de jeugd zo denkt. Maar helaas, diezelfde jeugd wil wel natuurlijk een rijbewijs + auto als ze 18 worden..
En jij stond te popellen om op je paard en wagen te klimmen, natuurlijk...
userIcon
Was gisteren op het nieuws dat deze klimaattop een record aan CO2 produceert, iedereen komt massaal met het vliegtuig nl.


Ga zo door heren !!!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:37 schreef djexplo het volgende:
Groene stroom word dan ook niet in Nederland opgewekt en gebruikt. Maar normale grijze stroom kan verkocht worden als groene stroom, door certificaten te kopen van al jaren bestaande waterkrachtcentrales in landen als Noorwegen.

Oftewel groene stroom is het zelfde als geld overmaken naar Afrika, moet je alleen doen als je er een goed gevoel van krijgt, want veel haalt het niet uit
Klopt, groene stroom is onzin.

Net als de verwarming uitdraaien als je weg gaat. Als je terugkomt moet je weer meer energie gebruiken om de boel weer op temperatuur te krijgen, een enkele dagcyclus bespaart inderdaad wel, maar meerdere keren per dag afkoelen/opwarmen gebruikt meer energie. Beter is om de verwarming gewoon continu een graadje lager te zetten.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als 20% van de klanten aangeven dat ze groene stroom willen afnemen, wordt 20% van de stroom opgewekt met een duurzame methode.
Zolang je nog 800 windmolens nodig hebt om een flinke centrale te vervangen moet het ook niet veel meer worden.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:36 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Groene stroom gratis? Hmmm, nooit opgevallen als ik mijn energierekening betaal.
Vraag er maar eens naar bij je leverancier, je betaalt helemaal niets extra ten opzichte van 'grijze' stroom
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:50 schreef plum het volgende:

[..]

Maar eerlijk waar, je verandert als kleine mensjes als stofjes in de grote Natuur die zelfde Natuur echt niet!
De aarde bestaat al ruim 67 miljard jaar en zal er nog wel een paar miljard jaren aan toevoegen.
4.5 miljard jaar ongeveer.
Het universum ongeveer 14 miljard jaar, maar zeker geen 67
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:50 schreef plum het volgende:

[..]
De aarde bestaat al ruim 67 miljard jaar en zal er nog wel een paar miljard jaren aan toevoegen.
heeft er ook iemand die jongeren verteld dat global warming iets is van een decennium geleden?
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:50 schreef plum het volgende:

[..]

Maar eerlijk waar, je verandert als kleine mensjes als stofjes in de grote Natuur die zelfde Natuur echt niet!
De aarde bestaat al ruim 67 miljard jaar en zal er nog wel een paar miljard jaren aan toevoegen.
*kuch*14*kuch*
Die jeugd snapt ook wel dat waneer zij volwassen zijn, het al (te) laat is om de schade minimaal te houden.
Ben ik de enige die niet meedoet aan milieubewustheid. Afval is afval. Blauwe, grijze, groene kliko. Alles gaat overal in, maakt me niet uit. Ik betaal genoeg voor die klote kliko. Verder auto's. Ja ik rij oude wrakken van minimaal 25 jaar oud en liever nog ouder. Moet een choke op zitten en de straat moet blauw staan bij het starten. En ja ik start eerst de motor voor ik ga krabben als t vriest. Ga soms zelfs nog een bakje koffie drinken binnen, als ik dan buiten kom is de wagen mooi ontdooid zonder enige moeite.

Fuck t milieu. Ja fuck t. Zolang er een hoop bedrijven er een rotzooi van maken en ook nog eens een handje boven t hoofd gehouden worden begin ik niet aan milieubewust. Eerst bedrijven en overheidsinstanties voordat ze bij de burgers komen zeuren. Wij zijn t zondebok, dat moet men niet langer meer pikken.
userIcon
Ik mag hopen dat hierover geen 'bindend referendum' uitgeschreven wordt...

Als de publieke Opinie moet beslissen of de wereld binnenkort zal vergaan, was hij de laatst 5.000 jaar al 7419 keer ten onder gegaan....

waarbij overigens het meestal een breed heersend gedachte was in tijdens van technische terug-ontwikkeling, die vaak volgden op periodes van intellctuele en technische 'hoog-conjunctuur'
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:36 schreef superworm het volgende:
Eens, al denk ik dat we de wereld eerder slopen door een kernoorlog dan door onze uitlaatgassen e.d.
Dit dus.
userIcon
Ik denk dat vele jaren later de mensheid ons zal uitlachen, zoals dat nu wordt gedaan om de Middeleeuwen. Dat we dan bekend zullen staan als de mensheid die de aarde probeerde te redden
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 12:00 schreef cruzermotie het volgende:
Ben ik de enige die niet meedoet aan milieubewustheid. Afval is afval. Blauwe, grijze, groene kliko. Alles gaat overal in, maakt me niet uit. Ik betaal genoeg voor die klote kliko. Verder auto's. Ja ik rij oude wrakken van minimaal 25 jaar oud en liever nog ouder. Moet een choke op zitten en de straat moet blauw staan bij het starten. En ja ik start eerst de motor voor ik ga krabben als t vriest. Ga soms zelfs nog een bakje koffie drinken binnen, als ik dan buiten kom is de wagen mooi ontdooid zonder enige moeite.

Fuck t milieu. Ja fuck t. Zolang er een hoop bedrijven er een rotzooi van maken en ook nog eens een handje boven t hoofd gehouden worden begin ik niet aan milieubewust. Eerst bedrijven en overheidsinstanties voordat ze bij de burgers komen zeuren. Wij zijn t zondebok, dat moet men niet langer meer pikken.
Dat is omdat jij verantwoordelijk bent. Krijg het nou eens door je botte kop lul. Jou gedrag houdt het systeem in stand. Als jij kiest voor producten die minder milieu belastend zijn geproduceerd, energie bespaard en overstapt naar alternatieve bronnen dan zullen de bedrijven en overheden wel moeten.

De vraag bepaald het aanbod. De vraag is nu: goedkoop, snel, nieuw, trendy, whatever. De vraag zou moeten zijn: duurzaam, energiezuinig en zo milieubelastend mogelijk.

Godsamme - zijn alle consumenten zo stupide?
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 12:10 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Godsamme - zijn alle consumenten zo stupide?
Ik vrees van wel ja, en ik denk ook dat de komende generatie nog minder milieu bewust zal worden als de huidige.
Als de overheid nou eens ophield met dat hersenspoelen over de CO2....

De amerikanen onder Bush hadden misschien toch wel gelijk.. het is een natuurlijk proces.
userIcon
De Aarde overleeft het wel, met of zonder ons, dus maak je maar geen zorgen
man magge (FOK!games crew) 15-12-2009 @ 12:25 fotoboek no homepage
userIcon
we zijn gewoon een test van aliens die ons met pyramides achterlieten! we're our own reciept for destruction!
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 12:25 schreef magge het volgende:
we zijn gewoon een test van aliens die ons met pyramides achterlieten! we're our own reciept for destruction!
recipe ?
man magge (FOK!games crew) 15-12-2009 @ 12:27 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 12:10 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Godsamme - zijn alle consumenten zo stupide?
Volgens mij zij jullie het beide met elkaar eens, alleen is het verkeerd opgeschreven.

en de vraag op je antwoord is: Ja.
man magge (FOK!games crew) 15-12-2009 @ 12:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 12:27 schreef Omnitelligence het volgende:

[..]

recipe ?
\

Bonnentje of recept, does it matter?
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 @ 11:50 schreef plum het volgende:

[..]

Maar eerlijk waar, je verandert als kleine mensjes als stofjes in de grote Natuur die zelfde Natuur echt niet!
De aarde bestaat al ruim 67 miljard jaar en zal er nog wel een paar miljard jaren aan toevoegen.
Tijd is relatief mensen.
Er zijn ook mensen die maken zich druk over honger, armoede en moord, als je dat afzet tegen die 67 miljard jaar van Plum dan zou ik me daar ook niet al te druk om maken
50  van 131 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 10:05 Breed gedragen pleidooi voor chip in kentekenplaat15
» 08:32 40.000 handtekeningen tegen vrijlating Volkert van der Graaf50
» 08:05 'Veiligheid patiënt ziekenhuis Boxmeer in geding'4
» 07:17 Politie opent aanval op woninginbrekers21


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden