KPN wil eind aan reclames met vergelijking tarieven

Koninklijke KPN NV wil dat er een einde komt aan de constant opduikende reclamecampagnes van concurrenten met vergelijkingen van de tarieven. Volgens KPN houdt belbedrijf Tele2 zich niet aan de sommaties van de rechter en gaat het gewoon door met het plaatsen van misleidende advertenties en commercials. Gisteren heeft KPN dan ook geëist bij de rechter dat Tele2 in de toekomst bij elke advertentie de voordeelnummerkorting en de BelPluskorting van KPN vermeldt.

Momenteel is de concurrentiestrijd op de vaste telefoniemarkt hevig. Nog altijd heeft KPN het grootste marktaandeel, maar ziet dit langzaamaan afbrokkelen ten gunste van Tele2. Tele2 lokt de consumenten met paginagrote advertenties.

KPN is van mening dat de recente paginagrote advertentie en twee televisiecommercials van Tele2 onvolledig en misleidend zijn, vanwege de suggerering dat er een groot prijsverschil met KPN is. Volgens KPN is dit niet zo.

Rechter N. Huijgen vroeg zich dinsdag tevergeefs af of partijen niet beter met elkaar om de tafel kunnen zitten in plaats van elkaar elke keer met dure, paginagrote advertenties te beconcurreren.

_
uitspraak op 25 november