Aegon: Geen staatssteun naar stierenvechten

Nederland • Geschreven door Brendon (Surveillance-Fiets) op 12-02-2009 @ 11:16
print 

Verzekeringsmaatschappij Aegon was niet op de hoogte van de sponsoring van stierengevechten in Mexico door zusteronderneming Seguros Argos. Dit heeft een persvoorlichter zojuist bekendgemaakt.

De sponsoring van het evenement, dat in het teken stond van het zestigjarig bestaan van de arena, betrof een eenmalige aangelegenheid. Aegon zegt niet verantwoordelijk te zijn voor bezigheden als het sponsoren van evenementen door zusterondernemingen zoals Seguros Argos, waar Aegon een belang van 49% in heeft. 

Ook verklaart Aegon dat er geen geld van de staatssteun van drie miljard, uit het steunfonds voor de financiële sector, is doorgevloeid naar Seguros Argos.


Bron: FOK!


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer8
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak4
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

7458 views / 41 reacties
Reacties op dit bericht
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
jaja, zeggen ze
userIcon
Sjonge jonge jonge waar ze zich druk om maken zeg.
Doe eens wat aan de economie crisis.
userIcon
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
dat dus. mooie traditie (minder plezierig voor de stieren, dat dan weer wel)
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
Klopt als een bus, als een of andere haatbaard kleine meisjes van 8 in de poepert wil neuken en trouwen, dan is dat volkomen normaal.

quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
Eeuhm ja maar wij maken niet alle zwarte Pieten dood...
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:27 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Klopt als een bus, als een of andere haatbaard kleine meisjes van 8 in de poepert wil neuken en trouwen, dan is dat volkomen normaal.

Goeie vergelijking met stierengevechten
Dat snap ik best. De staatssteun zorgt ervoor dat ze ander geld overhouden. Dat geld wordt gebruikt voor de sponsoring, dus het is niet de staatssteun die er naar toe vloeit.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:35 schreef RedVampire het volgende:
Stierenvechten
man drulovic (Redactie Frontpage) 12-02-2009 @ 11:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:34 schreef dadoc het volgende:

[..]

Goeie vergelijking met stierengevechten
Nee, dat klopt. Stierenvechten is erger.
man drulovic (Redactie Frontpage) 12-02-2009 @ 11:38 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:35 schreef RedVampire het volgende:
Stierenvechten
Opperkneus
Ze zeggen niet verantwoordelijk te zijn, maar ze staan het wel toe dat hun logo pontificaal in beeld komt bij de sponsoring. Dan heb je als bedrijf nmm gewoon verantwoordelijkheid over je presentatie. Het is niet alleen de lusten die tellen.
userIcon
terecht er zijn grenzen:

stier doden voor kebab
stier doden voor show en bewerkstelligen machostatus
man drulovic (Redactie Frontpage) 12-02-2009 @ 11:39 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:24 schreef Misan het volgende:

[..]

dat dus. mooie traditie (minder plezierig voor de stieren, dat dan weer wel)
Ik heb ook een mooie traditie. Mensen doorspiesen. Ook prima?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:38 schreef drulovic het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Stierenvechten is erger.
is dat wilders met een ooglapje en een peuk?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
wat een belachelijke stellingname. Dus iedere gewoonte hoe barbaars ook moet hedentendage maar door iedereen getolereerd worden. Tijden veranderen en het collectieve normbesef veranderd mee.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:41 schreef SolidArt het volgende:

[..]

is dat wilders met een ooglapje en een peuk?
Ja, toen hij in de vorige eeuw nog een gevierd filmacteur was en de slechterik mocht spelen in bepaalde actiefilms.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:38 schreef PranksterGod het volgende:
terecht er zijn grenzen:

stier doden voor kebab
stier doden voor show en bewerkstelligen machostatus
Hypocriet. Wat maakt het doden van een stier voor vermaak slecht en het doden van een stier voor voer goed?

userIcon
Ongeloofwaardig om te moeten denken dat Aegon niet weet wat een bedrijf doet waar het 49% aandelen in heeft.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
Ja, want het geven van cadeautjes aan kinderen is echt te vergelijken met het zeer ernstig mishandelen en uiteindelijk doden van dieren
userIcon
hypocrieten
en wel allemaal een lekker biefstukje naar binnen werken
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:38 schreef drulovic het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Stierenvechten is erger.
Moraalridder dat je bent. Kijk hier in nederland eens rond bij de gemiddelde varken / kippenfokker. Ik kan je vertellen dat die beesten een slechter leven hebben dan die stieren in mexico. Enige verschil is dat zij er nog mensen mee weten te vermaken, zoals wij heir met voetbal doen.

Zolang wij hier nog geen vooroploper zijn, hebben we het recht niet om tegen de tradities van de mexicanen aan te trappen.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
En het stierenvechten is Spanje dan? Ik vind het toch echt geen sport om dieren te mishandelen voor de fun van het publiek. Hoe dan ook, de stier verliest altijd! Ik zou dan wel eens willen zien dat als de stier wint ze de matadoor afmaken
userIcon
Stierenvechten
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:08 schreef Wieisdiegast het volgende:
hypocrieten
en wel allemaal een lekker biefstukje naar binnen werken
Idd ik zie ook geen verschil
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:21 schreef KingKai het volgende:
Ik vind dat anderen niet moeten oordelen over bijvoorbeeld ons Sinterklaasfeest.

En wij moeten niet zeuren over gewoontes op een ander continent.
Gast!

Jij durft een vergelijking te trekken tussen een kinderfeest en een marteling om jouw statement kracht te geven?

Fail.

De vergelijking van Sint en marteling kan niet echt!
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:32 schreef Yamanaka het volgende:
Gast!

Jij durft een vergelijking te trekken tussen een kinderfeest en een marteling om jouw statement kracht te geven?

Fail.

De vergelijking van Sint en marteling kan niet echt!
Geen fail.
Het gaat om twee culturele fenomenen. Die kun je imo prima met elkaar vergelijken.

Zoals al eerder genoemd is: als het gaat om het dierenleed, kijk maar 'ns rond in de Nederlandse bio-industrie. Daar word je niet vrolijk van.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:52 schreef RedVampire het volgende:

[..]

Hypocriet. Wat maakt het doden van een stier voor vermaak slecht en het doden van een stier voor voer goed?

niks hypocriet. dieren zijn net als planten consumptiegoederen. wij mensen zijn omnivoren. wij hebben ons ontwikkeld van roofdieren/jagers in kwekers. we kweken dieren en slachten ze zo humaan mogelijk. het neersabelen van een dier als een jager, dus op inhumane wijze behoort tot ons verleden. Het is onnodig bloedvergieten, en in zo'n arena wordt dit alleen nog maar verheerlijkt. dus niks hypocriet.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:58 schreef PranksterGod het volgende:

[..]

niks hypocriet. dieren zijn net als planten consumptiegoederen. wij mensen zijn omnivoren. wij hebben ons ontwikkeld van roofdieren/jagers in kwekers. we kweken dieren en slachten ze zo humaan mogelijk. het neersabelen van een dier als een jager, dus op inhumane wijze behoort tot ons verleden. Het is onnodig bloedvergieten, en in zo'n arena wordt dit alleen nog maar verheerlijkt. dus niks hypocriet.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:58 schreef PranksterGod het volgende:

[..]

niks hypocriet. dieren zijn net als planten consumptiegoederen. wij mensen zijn omnivoren. wij hebben ons ontwikkeld van roofdieren/jagers in kwekers. we kweken dieren en slachten ze zo humaan mogelijk. het neersabelen van een dier als een jager, dus op inhumane wijze behoort tot ons verleden. Het is onnodig bloedvergieten, en in zo'n arena wordt dit alleen nog maar verheerlijkt. dus niks hypocriet.
Een rationalisatie betekent niet dat je standput niet hypocriet is. Het punt is dat jij het doden van een die om het op te eten goedkeurd omdat jij daar een waarde aan hecht en tegen stierengevechten bent omdat je geen waarde aan het gevecht hecht.

Dat zo'n stier misschien wel een veel beter leven heeft gehad dan jouw bieflapje komt nog niet eens in je op.

Vandaar hypocriet
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:37 schreef tomtomaat het volgende:

[..]
pfoe niet bepaald een dierenliefhebber, wel dan?
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:18 schreef RedVampire het volgende:

[..]

Een rationalisatie betekent niet dat je standput niet hypocriet is. Het punt is dat jij het doden van een die om het op te eten goedkeurd omdat jij daar een waarde aan hecht en tegen stierengevechten bent omdat je geen waarde aan het gevecht hecht.

Dat zo'n stier misschien wel een veel beter leven heeft gehad dan jouw bieflapje komt nog niet eens in je op.

Vandaar hypocriet
dat kwam zeker wel in mij op, alleen weegt voor een rationele omnivoor als ik de zinloosheid van het op brute wijze doden van een stier in deze zwaarder. Als je hier in nederland bij een bomvolle tramhalte je Labrador Retriever aan stukken gaat hakken dan ben je met een paar uurtjes niet weg op het politiebureau. Maar een imposante stier met hetzelfde doel naar het hiernamaals brengen is dan opeens cultuur.

wie is er dan hypocriet vraag ik mij af....
userIcon
Ik vind stierenvechten cool... vind het wel stoer van zo'n vent dat hij zo'n groot beest gewoon pnwd!
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:30 schreef PranksterGod het volgende:

[..]

dat kwam zeker wel in mij op, alleen weegt voor een rationele omnivoor als ik de zinloosheid van het op brute wijze doden van een stier in deze zwaarder. Als je hier in nederland bij een bomvolle tramhalte je Labrador Retriever aan stukken gaat hakken dan ben je met een paar uurtjes niet weg op het politiebureau. Maar een imposante stier met hetzelfde doel naar het hiernamaals brengen is dan opeens cultuur.

wie is er dan hypocriet vraag ik mij af....
Er is een duidelijk cultureel verschil tussen huisdieren en vee. Een stier is per definitie vee. Er worden dagelijkts grote hoeveelheiden vee in de wereld wordt geslacht, zodat mensen zoals jij een biefstukje kunnen eten. Denk je dat die allemaal 'humaan' de dood in gaan? Er worden dagelijk hordes beesten levend vergast, vermalen en de keel door gesneden zodat ze kunnen doodbloeden. Het enige verschil is dat niemand daarmee geconfronteerd wordt. De enkele stier in een arena de dood vindt valt in het niet in vergelijking met de miljoenen runderen die dagelijks worden geslacht voor biefstukjes.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:50 schreef RedVampire het volgende:

[..]

Er is een duidelijk cultureel verschil tussen huisdieren en vee. Een stier is per definitie vee. Er worden dagelijkts grote hoeveelheiden vee in de wereld wordt geslacht, zodat mensen zoals jij een biefstukje kunnen eten. Denk je dat die allemaal 'humaan' de dood in gaan? Er worden dagelijk hordes beesten levend vergast, vermalen en de keel door gesneden zodat ze kunnen doodbloeden. Het enige verschil is dat niemand daarmee geconfronteerd wordt. De enkele stier in een arena de dood vindt valt in het niet in vergelijking met de miljoenen runderen die dagelijks worden geslacht voor biefstukjes.
ok ik deel je mening dat niet al het vee even humaan geslacht wordt, ookal wil ik daar aan toevoegen dat het in ons land al een stuk beter georganiseert is dan elders. Maar hét verschil tussen de keel doorsnijden in de slachterij en de keel doorsnijden in het openbaar is de verheerlijking van het doden. ik schaar dat in dezelfde categorie als de plezierjacht. Het zijn mensen die een harde plasser/stijve tepels krijgen van het dood zien gaan van een dier. Als zij daar zo door gefascineerd zijn zou ik ze willen voorstellen om naar een slachterij te gaan alwaar ze volledig aan hun trekken zullen komen. op zo'n manier omgaan met leven is gewoon respectloos en dat staat los van het noodzakelijke ombrengen van dieren voor de consumptie, dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 14:07 schreef PranksterGod het volgende:

[..]

ok ik deel je mening dat niet al het vee even humaan geslacht wordt, ookal wil ik daar aan toevoegen dat het in ons land al een stuk beter georganiseert is dan elders. Maar hét verschil tussen de keel doorsnijden in de slachterij en de keel doorsnijden in het openbaar is de verheerlijking van het doden. ik schaar dat in dezelfde categorie als de plezierjacht. Het zijn mensen die een harde plasser/stijve tepels krijgen van het dood zien gaan van een dier. Als zij daar zo door gefascineerd zijn zou ik ze willen voorstellen om naar een slachterij te gaan alwaar ze volledig aan hun trekken zullen komen. op zo'n manier omgaan met leven is gewoon respectloos en dat staat los van het noodzakelijke ombrengen van dieren voor de consumptie, dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
Daar komt de aap dus uit de mouw. Het maakt voor de rest weinig uit hoe die dieren aan hun einden komen, het zit jouw gewoon dwars dat andere mensen plezier hebben aan het feit dat een stier dood gaat in een stierengevecht.

Hoe is dit anders dan plezier hebben aan een biefstuk? Je kan als mens ook heel goed overleven op een vegentarisch dieet, als je genoeg pillen slikt, maar dat ter zijde. Dus het ombrengen van dieren voor consumptie is geheel niet noodzakelijk.

Het doden van dieren hoort nu eenmaal bij de menselijke cultuur. In ons land hebben we dit helemaal weggestopt in een verdom hoekje. Dat heeft verder niks met respect te maken, maar meer met, zolang ik het niet hoef te zien is zit het wel goed en als ik niet kan zien dat het dier pijn had, dan heeft het niet geleden.
41  van 41 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer8
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak4
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden