Bevolking vorig jaar met 81.000 mensen gegroeid

Nederland • Geschreven door ANP op 12-02-2009 @ 10:52
print 
Het aantal inwoners van Nederland is vorig jaar met ruim 81.000 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag heeft gepubliceerd. De groei was in 2007 34.000 personen lager.

De sterkere groei is vooral te danken aan het fors toegenomen aantal immigranten in 2008. Vorig jaar vestigden zich bijna 143.000 mensen in Nederland. Zo'n hoog aantal heeft het CBS nog niet eerder geregistreerd. In de eerste drie kwartalen van 2008 nam vooral het aantal arbeidsmigranten uit Oost-Europa toe. In de laatste drie maanden van 2008 zakte de migratie uit Oost-Europa iets in, maar dat werd gecompenseerd door de komst van mensen uit andere delen van de wereld. Die hoge immigratie was het gevolg van de economische bloei die Nederland in het eerste deel van 2008 doormaakte.

Het aantal mensen dat uit Nederland emigreerde, daalde van 123.000 in 2007 naar 116.000 vorig jaar. Bij de Polen, Roemenen en Bulgaren was een stijging waar te nemen.

Het aantal geboortes steeg vorig jaar in vergelijking met 2007 met ruim drieduizend naar bijna 185.000. Het CBS verwacht dit jaar een daling. In perioden van economische neergang neemt het aantal geboorten in de regel af. Er stierven in 2008 iets meer inwoners dan het jaar daarvoor.

Bron: ANP


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer8
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak4
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

6312 views / 64 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Welkom zou ik zeggen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
userIcon
Nederland, het Sodom en Gomorra van de wereld.

userIcon
nou het is maar waar je op zit te wachten.
userIcon
quote:
De sterkere groei is vooral te danken aan het fors toegenomen aantal immigranten in 2008.
quote:
In de eerste drie kwartalen van 2008 nam vooral het aantal arbeidsmigranten uit Oost-Europa toe.
Gaan die personen nu ook weer weg? Aangezien het slechter met de economie gaat? Of moet de geboren Nederlander weer zijn baan inleveren ten behoeve van een buitenlandse gelukzoeker in Nederland?
userIcon
hebben we het nog niet gehad over de knuffelbontjes die zich hier in 2008 illigaal toegang hebben verschaft,want geloof maar dat dat aantal schrikbarend hoog ligt als je mij vraagt !
userIcon
Slechte zaak...
userIcon
Een bevolkingsgroei van maar liefst 0,5%... Ik ken mensen die meer gewicht winnen in een jaar...
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:00 schreef SquirrelingMicrowave het volgende:
Een bevolkingsgroei van maar liefst 0,5%... Ik ken mensen die meer gewicht winnen in een jaar...
Ken jij ook mensen die 16 miljoen kilo wegen?
userIcon
Een korte analyse:
Immigratie: +143.000
Emigratie: -116.000
Saldo: +27.000

Geboortes: +185.000
Sterftes: -131.000 (even terugrekenen van totale saldo)
Saldo: +54.000

Uiteindelijk: 81.000

Dus als er dit jaar en vorig jaar iets minder stroomuitval is, gaat het vanzelf weer naar beneden...

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)bevolkingsteller.htm

maar zeker ook:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)en-maken/default.htm

Have fun!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 10:55 schreef flexino het volgende:
Welkom zou ik zeggen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Leuk , nog langere wachttijden in de gezondheidszorg
Files , werklozen , criminaliteit
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 10:59 schreef SemperLibertas het volgende:
Heerlijk die volle treinen en lange files inderdaad
Dat zal zeer weing of zelfs geen effect hebben.
userIcon
quote:
Die hoge immigratie was het gevolg van de economische bloei die Nederland in het eerste deel van 2008 doormaakte.
Hup kredietcrisis
"De sterkere groei is vooral te danken aan het fors toegenomen aantal immigranten in 2008."

Hallo, wij zijn Nederland, 1 van de beerputten hier binnen de EU. Heb je geen opleiding en geen werk maar wil je toch mee komen profiteren van de werkende belastingbetalers? Hier in Nederland ben je dan van harte uitgenodigd. Kus Sjakie.
quote:
De sterkere groei is vooral te danken aan het fors toegenomen aantal immigranten in 2008. Vorig jaar vestigden zich bijna 143.000 mensen in Nederland. Zo'n hoog aantal heeft het CBS nog niet eerder geregistreerd.
Beter!! Zo'n hoog aantal hadden ze nog niet eerder geregistreerd. Geweldig! Laten we dit jaar proberen dat aantal te verdubbelen, en het jaar daarna weer verdubbelen en het jaar daarna weer... Net zo lang doorgaan totdat er van het kleine Nederland geen fuck meer over is en het hier één grote, ongeregelde teringzooi is geworden van al het tuig uit verschillende landen en culturen!

Zal mij benieuwen hoe de lesroosters er over 15 jaar uit zien.

Islam les, Arabisch schrijven, Pools, Bidden tot allah, Arabisch spreken, Roemeense les, Bulgaarse les en weet ik het wat voor gekkigheid nog meer. Niet te vergeten natuurlijk lessen in 'Omgaan met ongelovigen'.

Laten we van Nederlands een keuzevak maken, zodat de verloedering van de taal nog groter word. Maatschappijleer? Lekker laten vallen!
Nederlandse normen en waarden? Die kennen we niet meer over een jaar of 15. Dan worden het enkel nog ...... (vul in wat van toepassing is) normen en waarden.

Fuck de hele EU en ons Nederlandse kabinet. Wanneer komt er nou eindelijk eens verandering in... Oh natuurlijk. Nooit. Dom van me.

quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:18 schreef flexino het volgende:

[..]

Dat zal zeer weing of zelfs geen effect hebben.
Zitten zeker allemaal werkloos thuis?

Iets met open deur.
userIcon
elk jaar hetzelfde, kansarme analfabeten erin, ambitieuze hogeropgeleiden eruit

en gewoon volhouden dat alles goedkomt..

wij zijn het afvoerputje van de derde wereld, en wanneer de werkende bevolking niet meer wil/kan opdraaien voor de steeds groter wordende groep profiteurs komt er een moment dat de boel instort..
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:07 schreef SquirrelingMicrowave het volgende:
...
Dus als er dit jaar en vorig jaar iets minder stroomuitval is, gaat het vanzelf weer naar beneden...
...
Idd! Ook in het donker is het even de moeite om een voorbehoedsmiddel te gebruiken. Pak er dan maar een zaklamp bij.
Ze komen natuurlijk onze zielige economie en samenleving naar een hoger niveau krikken????
Ben blij dat mijn baan op de tocht staat. Ben het zat om te werken voor al die uitkeringtrekkers.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:07 schreef SquirrelingMicrowave het volgende:
Een korte analyse:
Immigratie: +143.000
Emigratie: -116.000
Saldo: +27.000

Geboortes: +185.000
Sterftes: -131.000 (even terugrekenen van totale saldo)
Saldo: +54.000

Uiteindelijk: 81.000

Dus als er dit jaar en vorig jaar iets minder stroomuitval is, gaat het vanzelf weer naar beneden...

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)bevolkingsteller.htm

maar zeker ook:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)en-maken/default.htm

Have fun!!!
Ik zie het probleem al. Er moeten gewoon meer mensen dood
userIcon
143.000 ??? zijn een bult uitkeringen :(
daar gaat dus ook mijn belastingcenten heen, hij's fijn
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:23 schreef CodeMasterCOCKHEAD het volgende:

[..]

Beter!! Zo'n hoog aantal hadden ze nog niet eerder geregistreerd. Geweldig! Laten we dit jaar proberen dat aantal te verdubbelen, en het jaar daarna weer verdubbelen en het jaar daarna weer... Net zo lang doorgaan totdat er van het kleine Nederland geen fuck meer over is en het hier één grote, ongeregelde teringzooi is geworden van al het tuig uit verschillende landen en culturen!

Zal mij benieuwen hoe de lesroosters er over 15 jaar uit zien.

Islam les, Arabisch schrijven, Pools, Bidden tot allah, Arabisch spreken, Roemeense les, Bulgaarse les en weet ik het wat voor gekkigheid nog meer. Niet te vergeten natuurlijk lessen in 'Omgaan met ongelovigen'.

Laten we van Nederlands een keuzevak maken, zodat de verloedering van de taal nog groter word. Maatschappijleer? Lekker laten vallen!
Nederlandse normen en waarden? Die kennen we niet meer over een jaar of 15. Dan worden het enkel nog ...... (vul in wat van toepassing is) normen en waarden.

Fuck de hele EU en ons Nederlandse kabinet. Wanneer komt er nou eindelijk eens verandering in... Oh natuurlijk. Nooit. Dom van me.

Doomdenker. De maatschapij verandert nou eenmaal, maar Nederland en dus ook Nederlands als identiteit zal altijd blijven bestaan. Hoe die identiteit wordt ingevuld is vers 2, maar niet zo somber.
Een goed begin zou zijn om alle NL-ers met een dubbele Nationaliteit uit te zetten.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:47 schreef Jacco133 het volgende:
Een goed begin zou zijn om alle NL-ers met een dubbele Nationaliteit uit te zetten.
beter gewoon alle nederlanders met zwart haar oprotten!!
iedereen die zo bekrompen reageert vergeet dat ook het saldo van geboortes en overledenen zijn meegenomen in het cijfer?
userIcon
Waarom oh waarom denkt godsamme een gros van de Fokkers hier dat elke immigrant garant staat voor mensen die niet verder komen dan uitkeringen?

Bij elk nieuwsbericht over Poolse immigranten wordt er weer gesteld dat Polen 'zeer hard werken i.t.t. Afrikaanse immigranten'. Komt er eindelijk een CBs-bericht met immigratiecijfers over Oost-Europeanen, beginnen ze weer te zeiken over uitkeringsgerechtigden.

Zeiken om het zeiken? Xenofobie? Aandachtstrekkerij van de fokkertjes? Afguinst dat zij wel een baan hebben en de Fokkertjes niet?

Het zal wsl. allemaal wel waar zijn...
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:04 schreef alsem het volgende:

[..]

beter gewoon alle nederlanders met zwart haar oprotten!!
Nee, da's racistisch.
Waar ik bang voor ben is dat we over een x aantal jaar wanneer de 2e en 3e generatie Polen (die hier dus is opgegroeid) vervelend gaat doen er last van gaan hebben!

Wat nu het probleem is van de bontkraagjes is misschien over 30 jaar wel het probleem van de (Oost)blokhoofden
userIcon
hoe zit het nou met de vergrijzing waar iedereen het over heeft?

hoe verhoud zich dat verhaal met bevolkingstoename?

of zegt deze toename niets over de bevolkingsopbouw?
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:44 schreef no-pavlov-please het volgende:
Doomdenker. De maatschapij verandert nou eenmaal, maar Nederland en dus ook Nederlands als identiteit zal altijd blijven bestaan. Hoe die identiteit wordt ingevuld is vers 2, maar niet zo somber.
Ja, het veranderd, en aan wie hebben wij dat te danken? Aan de regering! IK heb de buitenlanders niet hier naartoe gehaald. IK heb de grenzen niet open gezet. Dat heeft de regering allemaal gedaan.

50 jaar geleden was de markt in Amsterdam 100% blank. Vandaag de dag is er bijna niet één blanke meer te bekennen en als je al een blanke tegenkomt, dan is dat ook een allochtoon. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb niets tegen bepaalde huidskleuren, absoluut niet, maar het geeft wel aan hoe erg in 50 jaar tijd hier alles is veranderd. Dan kan het kabinet wel leuk zeggen: 'Wij hebben ze hier naartoe gehaald'. Rot toch op! Ik heb daar helemaal niets mee te maken. De huidige generaties zitten met de ellende van het wanbeleid van de regering op deze gebieden.

Die gasten van het kabinet zien nu de laatste jaren pas dingen die 10 a 15 jaar geleden al lang aan de hand waren. Maar zo gek is dat toch niet? Denk je nou serieus dat als Balkenende een stel allochtonen gaat bezoeken, dat zij hem dan uitkafferen? Natuurlijk niet, dan gedragen ze zich voorbeeldig. Dan tonen ze 'respect'. H

Ik merk de doorwerking nu ook al als ik op vakantie ga, hoe erg dat stereotype beeld van Nederland (Delfts blauw, grachten, polders, molens, tulpen, kaas, sexshops) is veranderd. Mijn laatste vakantie was ik op de Canarische eilanden. 1 van de inwoners daar sprak over Nederland. Vroeger kwam hij er graag. Nu niet meer. Ik vroeg hem waarom. 'All islam and muslim, criminals from eastern europe, muslim churches there no good. Netherlands was nice country but no more. No good.'

Ok, zulk gezeik heb je overal, maar Nederland maakt het heel erg bont. Er zijn landen op de wereld waar je niet zomaar in komt, waar je aan strenge eisen moet voldoen. Nederland -ooh nee wacht, niet Nederland, maar het kabinet- denkt andersom: WIJ moeten ons maar aanpassen, niet andersom.

U wilt hier komen wonen maar spreekt geen Nederlands? Geen probleem, we hebben de foldertjes en brochures voor u in uw eigen taal.

U bent vluchteling en hebt een huis nodig? Geen probleem, wij regelen een huis, knappen het helemaal voor u op en richten het helemaal voor u in (soort van extreme home make over alleen hoef je hier niet eerst nog een huis te hebben, die krijg je er gewoon bij cadeau, hoef je niet eens 1 minuut voor gewerkt te hebben.)

U bent geboren en getogen Nederlandse vrouw en u word mishandeld door uw man waardoor u het huis uit moet? Ach... wat vervelend.. Schrijf u maar in op de wachtlijst van 5 jaar. Misschien dat er dan ooit eens een huisje voor u vrij komt. U kunt eventueel ook naar het leger des heils gaan.

Ik heb al zoveel dingen om me heen gezien. Fuck dat kabinet met hun wanbeleid op dat (en meer) gebied(en). Ik hoop werkelijk dat de rechtse partijen aan de macht komen. Niet dat dat veel zal helpen: de leiders worden toch wel weer doodgeschoten door een of andere gek, maar wie weet... Maakt het weer wat slapende honden wakker zodat die na een paar maandjes weer rustig in slaap kunnen vallen... En er verder dan nog steeds niets gebeurd.

En de Nederlandse identiteit? Definieer dat eens. Wat is volgens jou de Nederlandse identiteit? Want volgens mij is daar weinig meer van over.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:15 schreef bigfood het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat we over een x aantal jaar wanneer de 2e en 3e generatie Polen (die hier dus is opgegroeid) vervelend gaat doen!

Wat nu het probleem is van de bontkraagjes is misschien over 30 jaar wel het probleem van de (Oost)blokhoofden
Absoluut, enkel zal het met hun iets minder erg zijn omdat zij geen religie aanhangen die niet samengaat met de religies van westerse culturen... Hoewel... Over 30 jaar word dat natuurlijk wel een probleem want dan is alles hier islam. Hmmm... Ja, je hebt gelijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56 schreef VatosLoco het volgende:
Gaan die personen nu ook weer weg? Aangezien het slechter met de economie gaat? Of moet de geboren Nederlander weer zijn baan inleveren ten behoeve van een buitenlandse gelukzoeker in Nederland?
Een geboren Nederlander moet eens een behoorlijke opleiding afmaken in plaats van kutten op het schoolplein. Dat een Pool hetzelfde werk voor minder doet moet toch de ogen openen. Maar NEE we moeten kennelijk meer betalen om een Hollander daar neer te zetten. Dus worden de produkten duurder EN slechter van kwaliteit. Maar je nationalistische gevoel is niet gekrenkt en we kunnen ons onderwijs rustig verder af laten glijden.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 12:27 schreef CodeMasterCOCKHEAD het volgende:
Ja, het veranderd, en aan wie hebben wij dat te danken? Aan de regering! IK heb de buitenlanders niet hier naartoe gehaald. IK heb de grenzen niet open gezet. Dat heeft de regering allemaal gedaan.
JIJ hebt anders wel geprofiteerd van de lage prijzen in Nederland. En direct of indirect huur je OOK buitenlanders in. WIJ wouden het werk niet doen waarvoor we buitenlanders hierheen halen. WIJ wouden niet goed opgeleid worden voor dat werk. Nee, in plaats daarvan worden we, zeg, Japanoloog en/of zuipen we van 12-22 jaar in plaats van in de schoolbanken iets nuttigs te leren. En dan maar klagen dat de werkgevers een Pool binnenhalen die wel wat kan. Hij steelt je werk? Nee, je had uberhaupt geen werk. Hij kan wel wat nuttigs.

Het is lekker makkelijk klagen als je geen problemen hoeft op te lossen en wel van de voordelen profiteert maar die handig achterwege laat in je analyse.
@codemaster, hoor precies hetzelfde van andere toeristen en expats wonend in amsterdam.... heb mezelf nooit ongemakkelijk gevoeld in onze prachtige hoofdstad...maar laaste tijd voel je de sfeer op straat gewoon negatiever worden.... erg jammer...
Ik ben een immigrant
Of noemen ze Belgen die naar Nederland verhuizen niet zo...
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:01 schreef blaterigheid het volgende:
@codemaster, hoor precies hetzelfde van andere toeristen en expats wonend in amsterdam.... heb mezelf nooit ongemakkelijk gevoeld in onze prachtige hoofdstad...maar laaste tijd voel je de sfeer op straat gewoon negatiever worden.... erg jammer...
Omdat de ware aard van de NL-ers duidelijk begint te worden, het fabeltje van tolerantie is al lang geleden doorgeprikt - als een man als Wilders zoveel aanhang heeft voelt geen enkele buitenlander zich meer veilig - Expat of niet, nu geloof, straks kleur een kwestie van tijd.

Want stel je voor dat je ook expats hebt die moslim zijn, die kijken wel uit om in Nederland aan te slag gaan, ondanks dat bedrijven als Shell, Philips, DSM die mensen hard nodig hebben.

Slaap maar lekker door denkend dat het probleem altijd ergens anders ligt.

quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 11:44 schreef larzzzman het volgende:
143.000 ??? zijn een bult uitkeringen :(
daar gaat dus ook mijn belastingcenten heen, hij's fijn
Dat jij een uitkering trekt, betekent niet dat elke immigrant een uitkering heeft. Stumpert!
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56 schreef VatosLoco het volgende:

[..]


[..]

Gaan die personen nu ook weer weg? Aangezien het slechter met de economie gaat? Of moet de geboren Nederlander weer zijn baan inleveren ten behoeve van een buitenlandse gelukzoeker in Nederland?
Die gaan op dit moment allemaal terug, omdat ze hier geen baan meer krijgen.

Kortom volgend jaar negatieve groei
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:00 schreef sangdrax het volgende:

[..]

JIJ hebt anders wel geprofiteerd van de lage prijzen in Nederland. En direct of indirect huur je OOK buitenlanders in. WIJ wouden het werk niet doen waarvoor we buitenlanders hierheen halen. WIJ wouden niet goed opgeleid worden voor dat werk. Nee, in plaats daarvan worden we, zeg, Japanoloog en/of zuipen we van 12-22 jaar in plaats van in de schoolbanken iets nuttigs te leren. En dan maar klagen dat de werkgevers een Pool binnenhalen die wel wat kan. Hij steelt je werk? Nee, je had uberhaupt geen werk. Hij kan wel wat nuttigs.

Het is lekker makkelijk klagen als je geen problemen hoeft op te lossen en wel van de voordelen profiteert maar die handig achterwege laat in je analyse.
De lage prijzen in Nederland? Hahaha die's goed! WELKE lage prijzen? Noem mij eens 1 voordeel waarvan ik profiteer dan.

Wie bedoel je in godsnaam met WIJ? De regering zeker? Je spreekt absoluut niet voor mij. Ik werk al vanaf mijn 14e en heb daarnaast altijd gestudeerd en dat doe ik nu ik bijna 30 ben nog steeds. Ik ben een keiharde werker en ben nooit te beroerd geweest om wat voor werk dan ook aan te pakken. Ok, dat ik het nu relatief heel goed heb in vergelijking met heel wat mensen, dat heb ik aan mezelf te danken. Daar heb ik zelf zo hard voor gewerkt.

En als het echt zo zou zijn dat 'WIJ' geen zin hadden om naar school te gaan, geen werk wilden doen of wat dan ook: dan had de regering 'WIJ' aan moeten pakken i.p.v. anderen binnen te halen die dat wel doen!
Voor veel mensen is immigrant blijkbaar een synoniem voor uitkeringstrekker. Helaas is het zo dat het voor immigranten moeilijk is om op de Nederlandse arbeidsmarkt te komen, hoewel ze hier vaak echt wel de kwaliteiten voor hebben. Zo worden ze vaak tegen hun wil in uitkeringstrekkers. Als ze wel werk weten te krijgen komen ze meestal niet verder dan een schoonmaakbaantje of iets dergelijks. Het werk waar de meeste autochtone Nederlanders zich te goed voor voelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:24 schreef CodeMasterCOCKHEAD het volgende:
De lage prijzen in Nederland? Hahaha die's goed! WELKE lage prijzen? Noem mij eens 1 voordeel waarvan ik profiteer dan.
Als in: de prijzen en belastingen zouden hoger zijn als we Nederlandse arbeid moesten inzetten. Dat is een direct gevolg van goedkope en goed opgeleide arbeid kunnen importeren. Denk je nou echt dat een werkgever een Pool inhuurt omdat hij een hekel heeft aan Nederlanders? Hij huurt een Pool in omdat de Nederlanders er niet zijn, of niet willen. Hou je die Polen buiten, dan gebeurt dat werk domweg niet of wordt het duurder. Bouwopdrachten worden duurder, gemeentelijke belastingen, landelijke belastingen, produkten. Alles. Want het extra geld dat nodig is om een Nederlander zover te krijgen dat hij bouwvakker wordt of achter de vuilniswagen wil staan moet echt ergens vandaan komen.

quote:
Wie bedoel je in godsnaam met WIJ? De regering zeker? Je spreekt absoluut niet voor mij. Ik werk al vanaf mijn 14e en heb daarnaast altijd gestudeerd en dat doe ik nu ik bijna 30 ben nog steeds. Ik ben een keiharde werker en ben nooit te beroerd geweest om wat voor werk dan ook aan te pakken. Ok, dat ik het nu relatief heel goed heb in vergelijking met heel wat mensen, dat heb ik aan mezelf te danken. Daar heb ik zelf zo hard voor gewerkt.
Mooi toch. Wat zeur je dan.


Dingen kosten hier 3x niks vergeleken met je inkomen. Tuurlijk, je kan altijd vaker op vakantie etc en er zijn altijd rijkere mensen. Maar ondanks alles krijg je in dit land relatief veel voor weinig. Het is niet alsof je de helft van je inkomen kwijt bent aan eten alleen, ik noem maar wat.


quote:
En als het echt zo zou zijn dat 'WIJ' geen zin hadden om naar school te gaan, geen werk wilden doen of wat dan ook: dan had de regering 'WIJ' aan moeten pakken i.p.v. anderen binnen te halen die dat wel doen!
Ah, dus nu zoek je de oplossing opeens wel bij de regering? Dit volk hier moet zelf van z'n luie reet afkomen in plaats van de regering voor de oplossingen aan te kijken maar ook elke oplossing af te kraken. Er is niets of niemand die je weerhoudt een goede en nuttige opleiding te kiezen. Maar wij gaan lapzwanzerig met onze jeugd om waarbij feesten en gezelligheid, en "worden wat je wil worden" eigenlijk belangrijker is dan school en een nuttige opleiding.

Als het dan vervolgens goedkoper is voor werkgevers om mensen uit het buitenland hierheen te halen en zelfs met een taalachterstand aan het werk te zetten, zou toch een TEKEN AAN DE WAND moeten zijn. Maar nee, "ze stelen onze banen!" Het is de schuld van die vuile buitenlanders dat ze zo goed opgeleid zijn en goedkoop willen werken, het is de schuld van de regering dat ze die betere werknemers toelaten en het is de schuld van de werkgever dat ze de goedkoopste arbeid inhuren om de prijs van hun produkten en diensten te drukken?!

Alles behalve zelf wat te hoeven doen in dit land. Hetzelfde gezanik wat je van een stereotype kutmarokkaan hoort: het is altijd de schuld van anderen. Maar wel van de voordelen profiteren.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:16 schreef Karolientjuh het volgende:
Ik ben een immigrant
Of noemen ze Belgen die naar Nederland verhuizen niet zo...
Gij kunt een bolwassing krijgen.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56 schreef VatosLoco het volgende:

[..]


[..]

Gaan die personen nu ook weer weg? Aangezien het slechter met de economie gaat? Of moet de geboren Nederlander weer zijn baan inleveren ten behoeve van een buitenlandse gelukzoeker in Nederland?
Ja die gaan weer weg, was gister nog in het nieuws. En volgens mij valt het wel mee met Nederlanders die banen op moeten geven voor buitenlandse geluk (geef ze eens ongelijk)zoekers.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 13:54 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Ah, dus nu zoek je de oplossing opeens wel bij de regering?
Volgens mij heb ik toch overduidelijk laten weten dat ik kots op het wanbeleid van de regering. De regering is toch niet voor niets een regering? Er moet toch iets van leiding zijn, anders wordt het toch één grote puinhoop? Natuurlijk moet die oplossing bij de regering vandaan komen, zij regeren immers het land.

Die leiding heeft gewoon op veel gebieden gefaald! Dat is het hele probleem. Je hoort mij niet zeggen dat ik het beter zou kunnen maar er zitten heel wat knuppels in de regering die gewoon hun kop in het zand steken voor de problematiek.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 14:03 schreef Champloo het volgende:
Gij kunt een bolwassing krijgen.
Liefde...
userIcon
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 @ 14:35 schreef CodeMasterCOCKHEAD het volgende:
Volgens mij heb ik toch overduidelijk laten weten dat ik kots op het wanbeleid van de regering. De regering is toch niet voor niets een regering? Er moet toch iets van leiding zijn, anders wordt het toch één grote puinhoop? Natuurlijk moet die oplossing bij de regering vandaan komen, zij regeren immers het land.

Die leiding heeft gewoon op veel gebieden gefaald! Dat is het hele probleem. Je hoort mij niet zeggen dat ik het beter zou kunnen maar er zitten heel wat knuppels in de regering die gewoon hun kop in het zand steken voor de problematiek.
Wat de regering zou kunnen doen is exact uitleggen wat die buitenlanders hier doen, in plaats van te roepen 'vertrouw ons maar'. Ook moeten ze de sociale aspecten onder ogen zien, niet alleen de economische (dat begint dan eindelijk te komen -- nu de oplossingen nog). Want dan pas komt er waardering voor beleid dat we nu met man en macht proberen tegen te houden. Het volk stemt immers op leiders die maatregelen treffen die goed en eerlijk aanvoelen, niet maatregelen die goed zijn:

- De grenzen dichtgooien uit protectionisme en nationalisme maakt de boel alleen maar erger. Je verbiedt dat werk gedaan kan worden als er geen Nederlander voor te vinden is. Je verbiedt kosten te besparen door een goedkopere krachtin te huren. Toch roept 'het volk' hierom.

- Pertinent weigeren prestatieeisen toe te staan bij scholen maakt de boel alleen maar erger. Toch wil 'het volk' die eisen niet. We vinden dat iedereen alles moet kunnen, al feestend. Want genieten van je jeugd ("netwerken") is belangrijk, en iedereen doet toch z'n best! Dus keldert het niveau en worden we vervangen door buitenlanders die wel de discipline hebben een stevige opleiding te volgen.

- De illusie volhouden dat iedereen kan worden wat hij of zij wil. In werkelijkheid zijn er aan vele opleidingen totaal geen behoefte. En weigeren we onze mensen op te leiden voor werk dat wel nodig is. Tenslotte weigeren we dat werk aan te nemen. Dus zitten we met zowel uitkeringstrekkers/verspilde opleidingen als buitenlanders die het werk wel kunnen en willen doen.

- We weigeren te integreren met de buitenlanders die er al wonen. Want we hebben dan wel de mond vol dat "zij" zich aan moeten passen, zelf blijven we ook op onze luie reet zitten en gaan met ons eigen "soort" om. We wachten aan de andere kant van de zaal totdat de buitenlanders of verdwenen zijn of compleet spontaan naar ons zijn toegelopen. Beide zijn niet op enig realisme gestaafd, maar we kunnen wel kankeren en eisen dat het zo moet worden. Daar kan de regering vrij weinig aan doen.

Er is natuurlijk veel meer dan alleen dit. De regering maakt veel fouten, en bv. integratie is ook niet soepel vanuit de hoek van de allochtonen. Maar er zijn een hoop problemen waarbij we niet moeten hopen dat de regering ze voor ons oplost als we zelf niet onze illusionaire wereld opzij willen zetten en daadwerkelijk de boel hier willen verbeteren. De oplossingen waarbij iedereen behalve wij inleveren bestaan domweg niet, hoe hard we ook willen roepen dat dat wel zo is.
50  van 64 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:36 Bijeenkomsten voor ex-patiënten omstreden neuroloog0
» 15:27 Sap bij winst Dibi misschien niet in Kamer8
» 15:24 Leers: belang buurt moet meetellen in asielzaak4
» 15:23 Aanhouding voor steekpartij Roermond 1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden