Senaat akkoord over steunplan Obama

Internationaal • Geschreven door ANP op 10-02-2009 @ 07:31
print 
De Amerikaanse Senaat is gisteravond akkoord gegaan met een steunplan voor de aangeslagen Amerikaanse economie. De Senaat stemde met 61 stemmen voor en 36 tegen in met het plan van 827 miljard dollar. Het Congres stemt vandaag over het plan.

De Democratische president Barack Obama had geëist dat de wet uiterlijk op 16 februari op zijn bureau zou liggen voor ondertekening. Een aanname van het steunplan wordt gezien als een grote overwinning voor Obama, hoewel hij had gehoopt dat veel Republikeinen zich achter zijn ideeën zouden scharen.

Bron: ANP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

3914 views / 35 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1
Let op! Geld lenen kost geld

zullen ze dat snappen in de usa?

Irritante bahama hype :/
man EGM (Moderator Frontpage) 10-02-2009 @ 07:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:44 schreef FengShui het volgende:
Irritante bahama hype :/
Nee, het is de president van Amerika
userIcon
Change
Hij steelt gewoon Bush zijn plan.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:38 schreef harrie1 het volgende:
Let op! Geld lenen kost geld

zullen ze dat snappen in de usa?

[afbeelding]
Geld lenen wel, geld maken niet (meteen). De totale hoeveelheid dollars vertegenwoordigd de waarde van de amerikaanse economie. Als je dollars bijdrukt wordt die economie niet meer waard maar de overige dollars minder. Nu zijn veel van die dollars in buitenlandse handen maw door dollars bij te drukken pakt Obama geld af van Japan, China en de oliestaten. die zijn daar vast heel blij mee.
Ik bel bahama even, zal hem direct het nummer van Leen geven.
man binsmeister (Redactie Frontpage) 10-02-2009 @ 08:28 fotoboek no homepage
userIcon
Dat betekent dus dat slechts drie Republikeinen voor het plan hebben gestemd. Politiek gezien zal dit een koerswijziging tyot gevolg hebben, daar Obama een verzoeningspolitiek voorstond, polarisatie zoals altijd in de Amerikaanse politiek. Dat bemoeilijkt de door velen zo bejubelde ' change!'
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:17 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Geld lenen wel, geld maken niet (meteen). De totale hoeveelheid dollars vertegenwoordigd de waarde van de amerikaanse economie. Als je dollars bijdrukt wordt die economie niet meer waard maar de overige dollars minder. Nu zijn veel van die dollars in buitenlandse handen maw door dollars bij te drukken pakt Obama geld af van Japan, China en de oliestaten. die zijn daar vast heel blij mee.
zeitgeist gekeken toevallig?
wie zegt dat dit geld bijgedrukt wordt, zou wel erg makkelijk zijn zo lijkt me..
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:32 schreef B00G1E het volgende:

[..]

zeitgeist gekeken toevallig?
wie zegt dat dit geld bijgedrukt wordt, zou wel erg makkelijk zijn zo lijkt me..
dat is het ook. er is geen controle hoeveel de FED aan geld bijdrukt behalve door de FED zelf.

nou drukken ze het niet allemaal bij. hoe ze het financieren is door grote hoeveelheden overheidsschuld te veilen. dat wordt gezien als een veilige inverstering omdat de amerikaanse overheid garant staat voor die schuld. als de dollar in waarde zakt -> overheidsschuld minder waard (vanuit inversterings standpunt gezien) beter voor de amerikanen, slechter voor de investeerders.

het systeem kan werken, als er balans is. die hebben de amerikanen niet. zij, en de mensen die erin investeren kunnen gewoon er niet met hun hoofd bij dat ze die schuld misschien niet kunnen afbetalen.

het amerikaanse imperium zal instorten net zoals alle grote rijken uit de geschiedenis vanwege hun eigen arrogantie. en ze zullen zeker niet de laatste zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:05 schreef laforest het volgende:
Change
Hij steelt gewoon Bush zijn plan.
Haha Bush, de man die in het laatste jaar van zijn presidentschap nog minder macht had dan Beatrix. Alleen nog goed om toespraken voor te lezen en lintjes te knippen
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:17 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Geld lenen wel, geld maken niet (meteen). De totale hoeveelheid dollars vertegenwoordigd de waarde van de amerikaanse economie. Als je dollars bijdrukt wordt die economie niet meer waard maar de overige dollars minder. Nu zijn veel van die dollars in buitenlandse handen maw door dollars bij te drukken pakt Obama geld af van Japan, China en de oliestaten. die zijn daar vast heel blij mee.
Ja, die zijn daar blij mee. Want ze weten dat als de economie van de VS neergaat ze zelf ook mee gaan.
userIcon
Laat die geldprinters maar draaien! Deze crisis moet bestreden worden!
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:17 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Geld lenen wel, geld maken niet (meteen). De totale hoeveelheid dollars vertegenwoordigd de waarde van de amerikaanse economie. Als je dollars bijdrukt wordt die economie niet meer waard maar de overige dollars minder. Nu zijn veel van die dollars in buitenlandse handen maw door dollars bij te drukken pakt Obama geld af van Japan, China en de oliestaten. die zijn daar vast heel blij mee.
seignorage
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:05 schreef laforest het volgende:
Change
Hij steelt gewoon Bush zijn plan.
Bush had als enigste plan 'laat de rijksten nog minder belasting betalen'.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:39 schreef onemangang het volgende:

[..]

Bush had als enigste plan 'laat de rijksten nog minder belasting betalen'.



Dat lijkt me een goed plan! Waarom moeten mensen die veel geld hebben meer betalen i.p.v hetzelfde als paupers?? Paupers dragen minder bij en gebruiken veel meer van het gezamelijke geld.

Arme mensen
Jammer dat Obama voor een onmogelijke taak staat. De eerste zwarte president, zal de staatschuld waarschijnlijk meer dan verdubbelen van 1000 miljard naar 2000 miljard.

Hij heeft wel goede ideeen over milieu, ziektekosten en ouderen, maar dat alles kost nog meer geld.

Grote probleem is dat die Amerikanen allemaal leven met 10 creditcards op zak, ze lenen te veel. Obama zou ze moeten leren sparen, maar ik vrees dat het daar te laat voor is. Ze kunnen straks niet eens meer de rente terugbetalen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:46 schreef Jacco133 het volgende:
Jammer dat Obama voor een onmogelijke taak staat. De eerste zwarte president, zal de staatschuld waarschijnlijk meer dan verdubbelen van 1000 miljard naar 2000 miljard.

Hij heeft wel goede ideeen over milieu, ziektekosten en ouderen, maar dat alles kost nog meer geld.

Grote probleem is dat die Amerikanen allemaal leven met 10 creditcards op zak, ze lenen te veel. Obama zou ze moeten leren sparen, maar ik vrees dat het daar te laat voor is. Ze kunnen straks niet eens meer de rente terugbetalen.
Allemaal onderdanen van Mammon en slaven van Rothschild.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:32 schreef B00G1E het volgende:

[..]

zeitgeist gekeken toevallig?
wie zegt dat dit geld bijgedrukt wordt, zou wel erg makkelijk zijn zo lijkt me..
Ja, maar dat vond ik maar een zielig product van een stel complot-mafkezen. We nemen wat feitjes en dan zetten we ze zo achter elkaar dat het lijkt alsof er een lijn in zit.

Als het niet wordt bijgedrukt, waar komt het dan vandaan? Je denkt toch niet dat er iemand is die nog ergens 827 miljard dollars heeft liggen die ze onderhands even geleend hebben? Er worden geen staatsleningen voor uitgeschreven want het geld wordt hoe dan ook uitgegeven dus niet als er zich genoeg mensen hebben ingetekend. Het geld wordt dus gewoon uit de lucht gegrepen en op de staatsschuld-rekening gezet zodat het nog de schijn van gedegen beleid heeft.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:21 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Ja, die zijn daar blij mee. Want ze weten dat als de economie van de VS neergaat ze zelf ook mee gaan.
Tja, daar verschillen we dan van mening. Ik en met mij de meeste mensen zien hun situatie graag verbeteren. Kennelijk zien sommige communisten dat anders.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:46 schreef Jacco133 het volgende:
Jammer dat Obama voor een onmogelijke taak staat. De eerste zwarte president, zal de staatschuld waarschijnlijk meer dan verdubbelen van 1000 miljard naar 2000 miljard.

Hij heeft wel goede ideeen over milieu, ziektekosten en ouderen, maar dat alles kost nog meer geld.

Grote probleem is dat die Amerikanen allemaal leven met 10 creditcards op zak, ze lenen te veel. Obama zou ze moeten leren sparen, maar ik vrees dat het daar te laat voor is. Ze kunnen straks niet eens meer de rente terugbetalen.
Ik denk dat hij hem wel zal zien verdubbelen maar op dit moment is hij al bijna 11.000 miljard dollar. En dat is de schuld van de (federale) US. De meeste staten hebben zelf ook nog flinke schulden 136 miljard voor California bijvb die schulden zitten nog niet bij de 11.000 miljard.

leuk leesvoer:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_public_debt
userIcon
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:24 schreef FengShui het volgende:
Ik bel bahama even, zal hem direct het nummer van Leen geven.
Je kan m beter het adres van een goede drukkre of 123inkt.nl geven.
Nu rustig achterover zitten en wachten op 2011, het jaar van de hyper inflatie
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:37 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

seignorage
Ja, maar als je de seignorage opvreet zal die heel snel naar nul gaan net als je economie zoals je ziet in Zimbabwe.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:06 schreef kopje_koffie het volgende:

[..]

Je kan m beter het adres van een goede drukkre of 123inkt.nl geven.
Nu rustig achterover zitten en wachten op 2011, het jaar van de hyper inflatie

ik moest hard lachen.

als die hyper inflatie begint dan is de schuld van de US niets meer waard.
en koop je voor 500 miljoen dollar een Dell pc.

dan drukken ze nog wat geld bij lossen de staatsschuld af.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:06 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Ja, maar als je de seignorage opvreet zal die heel snel naar nul gaan net als je economie zoals je ziet in Zimbabwe.
Zimbabwe heeft ook alleen maar bananen als export product.
de US hebben microsoft, intel bijvoorbeeld en nog veel meer bedrijven die wij nodig hebben.
dat je straks dan 500 miljoen voor windows 7 moet betalen is ook niet erg aangezien je het kunt omwisselen.

bovendien kan de US dan ook stukken beter concurreren met andere lagen lonen landen.
de enige die de pineut zijn is de Amerikaanse bevolking zelf, en de grote multinationals die dollars hebben.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:23 schreef serfbaws het volgende:

[..]

Zimbabwe heeft ook alleen maar bananen als export product.
de US hebben microsoft, intel bijvoorbeeld en nog veel meer bedrijven die wij nodig hebben.
dat je straks dan 500 miljoen voor windows 7 moet betalen is ook niet erg aangezien je het kunt omwisselen.

bovendien kan de US dan ook stukken beter concurreren met andere lagen lonen landen.
de enige die de pineut zijn is de Amerikaanse bevolking zelf, en de grote multinationals die dollars hebben.
Zimbabwe is erg rijk aan grondstoffen en kan als geen ander voedsel produceren maar daarvoor is wel geld nodig om het ook te doen.
Met een instabiel mometair systeem zal niemand gaan investeren in Zimbabwe of in de US en worden rechten voor een habbekrats opgekocht. Verdere ontwikkeling is uitgesloten omdat er geen geld is om te investeren in nieuwe producten.
Dus ja, zometeen kunnen ze goed concureren met ontwikkelingslanden omdat ze er zelf eentje geworden zijn.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:35 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Zimbabwe is erg rijk aan grondstoffen en kan als geen ander voedsel produceren maar daarvoor is wel geld nodig om het ook te doen.
Met een instabiel mometair systeem zal niemand gaan investeren in Zimbabwe of in de US en worden rechten voor een habbekrats opgekocht. Verdere ontwikkeling is uitgesloten omdat er geen geld is om te investeren in nieuwe producten.
Dus ja, zometeen kunnen ze goed concureren met ontwikkelingslanden omdat ze er zelf eentje geworden zijn.
Zimbabwe is corrupt als het maar zijn kan, niemand gaat daarom investeren daar.
amerika laat echt niet al hun rechten opkopen in hun eigen land, dan grijpen ze ook in, net zoals dat gebeurd is met fortis en energie maatschappijen hier in nederland
financieel zijn ze dan een derdewereldland maar de bevolking is wel geschoold en er ligt een infrastructuur waar niemand mee kan concurreren.

verder zal het niet zo zijn dat iedereen linux gaat gebruiken,
iedereen zal een processor nodig hebben dat word intel of amd.
amerika kan van het metaal wat ze hebben liggen makkelijk recyclen, en in hun eigen behoefte voorzien.
amerika heeft zelf ook olie nu dat de lonen daar zullen gaan dalen word het ook rendabel om die op te gaan pompen.

en als ze die staatsschuld niet meer hebben, dan gaat het snel weer naar boven toe die economie
Ik geef 1 euro voor het vrijheidsbeeld.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:52 schreef serfbaws het volgende:

[..]

Zimbabwe is corrupt als het maar zijn kan, niemand gaat daarom investeren daar.
amerika laat echt niet al hun rechten opkopen in hun eigen land, dan grijpen ze ook in, net zoals dat gebeurd is met fortis en energie maatschappijen hier in nederland
financieel zijn ze dan een derdewereldland maar de bevolking is wel geschoold en er ligt een infrastructuur waar niemand mee kan concurreren.

verder zal het niet zo zijn dat iedereen linux gaat gebruiken,
iedereen zal een processor nodig hebben dat word intel of amd.
amerika kan van het metaal wat ze hebben liggen makkelijk recyclen, en in hun eigen behoefte voorzien.
amerika heeft zelf ook olie nu dat de lonen daar zullen gaan dalen word het ook rendabel om die op te gaan pompen.

en als ze die staatsschuld niet meer hebben, dan gaat het snel weer naar boven toe die economie
Ze hebben zometeen geen geld om in te grijpen en ze hebben sowieso niet de politieke wil om in te grijpen (das communisme bah vies).
Hun geschoolde mensen komen al voor een groot deel uit het buitenland en zijn van het type gelukszoekers die zijn erg mobiel dus die blijven niet hangen in een failiet land. Alle pensioenfondsen klappen met de dollar mee dus het geld dat er is moet gebruikt worden om de mensen te voeden en dit trekt de amerikaanse geschoolden het land uit.
De amerikaanse infrastructuur valt van ellende uit elkaar dat zeggen ze zelf ook:
http://www.msnbc.msn.com/id/7137552/

Of iemand linux gebruikt of niet zal niet de economie redden maar aangezien het hele land wordt leeg gekocht door schuldeisers zal het niet uitmaken wie wat maakt want de producerende bedrijven zullen niet meer amerikaans zijn.

De schuld verdwijnt niet met de dollar want het is niet een moment omschakeling maar een proces. Waarin de amerikaanse staat garant zal moeten staan voor leningen in andere valuta's of feitelijk de hele wereld de (economische) oorlog moet verklaren.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:35 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Zimbabwe is erg rijk aan grondstoffen en kan als geen ander voedsel produceren maar daarvoor is wel geld nodig om het ook te doen.
Met een instabiel mometair systeem zal niemand gaan investeren in Zimbabwe of in de US en worden rechten voor een habbekrats opgekocht. Verdere ontwikkeling is uitgesloten omdat er geen geld is om te investeren in nieuwe producten.
Dus ja, zometeen kunnen ze goed concureren met ontwikkelingslanden omdat ze er zelf eentje geworden zijn.
O, en wat de olie betreft hebben ze op dit moment nog genoeg voor 3 jaar eigen consumptie als je de 'proven' reserves mag geloven. Dat is als ze niet meer gaan gebruiken en niets uit het buitenland halen of aan het buitenland verkopen. En dat laatste is natuurlijk wat er gaat gebeuren als ze geld nodig hebben.
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/us.html
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:16 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Ze hebben zometeen geen geld om in te grijpen en ze hebben sowieso niet de politieke wil om in te grijpen (das communisme bah vies).
Hun geschoolde mensen komen al voor een groot deel uit het buitenland en zijn van het type gelukszoekers die zijn erg mobiel dus die blijven niet hangen in een failiet land. Alle pensioenfondsen klappen met de dollar mee dus het geld dat er is moet gebruikt worden om de mensen te voeden en dit trekt de amerikaanse geschoolden het land uit.
De amerikaanse infrastructuur valt van ellende uit elkaar dat zeggen ze zelf ook:
http://www.msnbc.msn.com/id/7137552/

Of iemand linux gebruikt of niet zal niet de economie redden maar aangezien het hele land wordt leeg gekocht door schuldeisers zal het niet uitmaken wie wat maakt want de producerende bedrijven zullen niet meer amerikaans zijn.

De schuld verdwijnt niet met de dollar want het is niet een moment omschakeling maar een proces. Waarin de amerikaanse staat garant zal moeten staan voor leningen in andere valuta's of feitelijk de hele wereld de (economische) oorlog moet verklaren.
ze hebben geen geld nodig om in te grijpen want ze verbieden gewoon dat grote bedrijven in zijn geheel worden opgekocht.
ze kunnen natuurlijk wel aandelen kopen maar die mogen nooit meer als 50% van het totaal zijn, die regels zijn er nu al.
de mensen uit amerika zijn allemaal gelukzoekers zo is amerika ontstaan, hoe meer mensen er weg trekken des te meer kansen voor de gene die er overblijven.
die mensen die daar wegtrekken worden echt niet met open armen ontvangen in landen waar net zo goed een recessie en/of economische crises is.
alle pensioenfondsen klappen ook die in nederland.
de infrastructuur zal dus tegen lagen lonen kunnen worden opgeknapt dat zal weer veel banen creëren.
er zijn geen schuldeisers als ze gewoon hun dollars krijgen zoals dat in hun contract is afgesproken, ze drukken gewoon dollars bij om die schulden af te lossen.
een failliet land word echt niet in de uitverkoop gezet, dat is nog nooit gebeurd. neem IJsland nu bijvoorbeeld is die leeg gekocht?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:36 schreef serfbaws het volgende:

[..]

ze hebben geen geld nodig om in te grijpen want ze verbieden gewoon dat grote bedrijven in zijn geheel worden opgekocht.
ze kunnen natuurlijk wel aandelen kopen maar die mogen nooit meer als 50% van het totaal zijn, die regels zijn er nu al.
de mensen uit amerika zijn allemaal gelukzoekers zo is amerika ontstaan, hoe meer mensen er weg trekken des te meer kansen voor de gene die er overblijven.
die mensen die daar wegtrekken worden echt niet met open armen ontvangen in landen waar net zo goed een recessie en/of economische crises is.
alle pensioenfondsen klappen ook die in nederland.
de infrastructuur zal dus tegen lagen lonen kunnen worden opgeknapt dat zal weer veel banen creëren.
er zijn geen schuldeisers als ze gewoon hun dollars krijgen zoals dat in hun contract is afgesproken, ze drukken gewoon dollars bij om die schulden af te lossen.
een failliet land word echt niet in de uitverkoop gezet, dat is nog nooit gebeurd. neem IJsland nu bijvoorbeeld is die leeg gekocht?
Tja, als de bedrijven niet opgekocht kunnen worden worden ze wel leeg gekocht. Dat hou je als overheid echt niet tegen.
De nederlandse pensioenfondsen beheren niet 50% van de amerikaanse staatsschuld de amerikaanse wel.
Voor infrastructuur heb je niet alleen loonkosten maar ook erg veel materiaalkosten. Die kosten worden in dollars alleen maar hoger.
Mensen met skills worden overal in de wereld met open armen ontvangen zo is het altijd geweest. Alleen in west europa hebben we een tijdje met open armen voor iedereen gestaan, dat was nogal dom.
IJsland is niet failiet, hun banken zijn failtiet en hun staatsschuld is nu hoog.
Er wordt geen uitverkoop gehouden maar landen met dollars die ze niet kunnen verkopen zullen meuk kopen in Amerika en daar wat mee doen. Als je schulden dan hoger zijn dan alles van waarde in je land ....
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:13 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Tja, als de bedrijven niet opgekocht kunnen worden worden ze wel leeg gekocht. Dat hou je als overheid echt niet tegen.
De nederlandse pensioenfondsen beheren niet 50% van de amerikaanse staatsschuld de amerikaanse wel.
Voor infrastructuur heb je niet alleen loonkosten maar ook erg veel materiaalkosten. Die kosten worden in dollars alleen maar hoger.
Mensen met skills worden overal in de wereld met open armen ontvangen zo is het altijd geweest. Alleen in west europa hebben we een tijdje met open armen voor iedereen gestaan, dat was nogal dom.
IJsland is niet failiet, hun banken zijn failtiet en hun staatsschuld is nu hoog.
Er wordt geen uitverkoop gehouden maar landen met dollars die ze niet kunnen verkopen zullen meuk kopen in Amerika en daar wat mee doen. Als je schulden dan hoger zijn dan alles van waarde in je land ....
wie laat zijn bedrijf leeg kopen?
een bedrijf word nadat faillissement is aangevraagd verkocht door de curator, die zal de onderdelen verkopen en de goede onderdelen blijven natuurlijk in eigen land.
noem 1 voorbeeld waar dat ooit anders gebeurd is.

de nederlandse pensioenfondsen kunnen de vergrijzing niet betalen dan heb je er niks meer aan in de huidige vorm, plus pensioenfondsen moeten winst maken met een recessie draaien die geen winst dus worden de nederlandse doeleinde niet gehaald, dus dan "klappen" die fondsen.

infrastructuur is alleen beton en staal, dat hebben ze genoeg.
en ze gaan onderdelen vervangen dus een stalen balk vervangen door een nieuwe stalen balk. dat kost bijna geen grondstoffen alleen energie.

hier in nederland worden al massaal mensen ontslagen met skils, net als of we dan nog meer mensen met skils nodig hebben.

zonder ingrijpen van de europese unie was IJsland wel degelijk failliet gegaan.

hyper inflatie noemen ze zo omdat het geld dan 1000de keren minder waard word.
microsoft kost nu 10 miljard dollar bijvoorbeeld die zou dan naar die hyperinflatie 10000 miljard dollar waard zijn omdat de waarde van het geld daalt en niet de waarde van de goederen.
dat is meer als dat er dollars in het buitenland zijn, denk ik.
dus koop je nog weinig voor je dollars.
sterker nog niemand wil die dollars dan nog hebben, lijkt mij.
en word het alleen in eigen land gebruikt als betaalmiddel, wij in europa laten ons door de amerikanen gewoon in euro's betalen
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:42 schreef serfbaws het volgende:

[..]

wie laat zijn bedrijf leeg kopen?
een bedrijf word nadat faillissement is aangevraagd verkocht door de curator, die zal de onderdelen verkopen en de goede onderdelen blijven natuurlijk in eigen land.
noem 1 voorbeeld waar dat ooit anders gebeurd is.

de nederlandse pensioenfondsen kunnen de vergrijzing niet betalen dan heb je er niks meer aan in de huidige vorm, plus pensioenfondsen moeten winst maken met een recessie draaien die geen winst dus worden de nederlandse doeleinde niet gehaald, dus dan "klappen" die fondsen.

infrastructuur is alleen beton en staal, dat hebben ze genoeg.
en ze gaan onderdelen vervangen dus een stalen balk vervangen door een nieuwe stalen balk. dat kost bijna geen grondstoffen alleen energie.

hier in nederland worden al massaal mensen ontslagen met skils, net als of we dan nog meer mensen met skils nodig hebben.

zonder ingrijpen van de europese unie was IJsland wel degelijk failliet gegaan.

hyper inflatie noemen ze zo omdat het geld dan 1000de keren minder waard word.
microsoft kost nu 10 miljard dollar bijvoorbeeld die zou dan naar die hyperinflatie 10000 miljard dollar waard zijn omdat de waarde van het geld daalt en niet de waarde van de goederen.
dat is meer als dat er dollars in het buitenland zijn, denk ik.
dus koop je nog weinig voor je dollars.
sterker nog niemand wil die dollars dan nog hebben, lijkt mij.
en word het alleen in eigen land gebruikt als betaalmiddel, wij in europa laten ons door de amerikanen gewoon in euro's betalen
Iedereen die niet ook kopje onder wil gaan. Simpele marktwerking waar de US altijd zo trots op is. Ik zeg helemaal niets over faillissementen. Jij gaat uit van totale overheidscontrole dat is niet erg realistisch in de US.
Nederlandse pensioenfondsen maken geen winst of een beetje verlies, de Amerikaanse raken als de dollar in hyperinflatie gaat alles kwijt dat is niet echt vergelijkbaar.

Infrastructuur volgens wiki:
Met infrastructuur wordt meestal bedoeld het totaal van onroerende voorzieningen zoals (spoor)wegen, vliegvelden, havens, bekabeling, riolering enz. Veelal is de overheid verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van de infrastructuur. Daarbij is de rijksoverheid in Nederland verantwoordelijk voor de aanleg van rijkswegen en spoorlijnen. Regionale overheden, zoals gemeenten en provincies hebben daarbij verantwoordelijkheden voor de lokale infrastructuur. Soms wordt het beheer van infrastructuur van de ene overheid naar de andere overgeheveld. Een provinciale weg kan bijvoorbeeld tot rijksweg (snelweg) worden, of omgekeerd.
Dat is heel wat meer dan wat kilo's staal en beton.

Ik had het over echte vaardigheden. Die mensen zijn altijd schaars. Accountmanagers, intercedentes en balie-personeel was niet wat ik bedoelde.

IJsland kan niet failiet gaan aan een bank die failiet gaat. En zelfs al zouden ze dat kunnen dan is het nog niet gebeurd. Dus dan kan het uitblijven van gevolgen door dat faillisement ook niet ter illustratie dienen voor wat dan ook.

Ja, en tijdens die hyperinflatie stroomt dus al het dollargeld wat nu circuleert in de rest van de wereld terug naar Amerika (wat al geruime tijd bezig is en dus niet pas gebeurt als de dollar niets meer waard is)en stromen er goederen en diensten uit. De Amerikanen krijgen hun waardeloze dollars dus terug en verliezen de zaken die ervoor gekocht kunnen worden als ze nog iets waard zijn. Als dat snel gebeurt zoals gaat gebeuren als Amerika de inflatie niet op redelijk peil houdt dan stort de hele boel daar in.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:57 schreef Lekkerkansloosweer het volgende:

[..]

Iedereen die niet ook kopje onder wil gaan. Simpele marktwerking waar de US altijd zo trots op is. Ik zeg helemaal niets over faillissementen. Jij gaat uit van totale overheidscontrole dat is niet erg realistisch in de US.
Nederlandse pensioenfondsen maken geen winst of een beetje verlies, de Amerikaanse raken als de dollar in hyperinflatie gaat alles kwijt dat is niet echt vergelijkbaar.

Infrastructuur volgens wiki:
Met infrastructuur wordt meestal bedoeld het totaal van onroerende voorzieningen zoals (spoor)wegen, vliegvelden, havens, bekabeling, riolering enz. Veelal is de overheid verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van de infrastructuur. Daarbij is de rijksoverheid in Nederland verantwoordelijk voor de aanleg van rijkswegen en spoorlijnen. Regionale overheden, zoals gemeenten en provincies hebben daarbij verantwoordelijkheden voor de lokale infrastructuur. Soms wordt het beheer van infrastructuur van de ene overheid naar de andere overgeheveld. Een provinciale weg kan bijvoorbeeld tot rijksweg (snelweg) worden, of omgekeerd.
Dat is heel wat meer dan wat kilo's staal en beton.

Ik had het over echte vaardigheden. Die mensen zijn altijd schaars. Accountmanagers, intercedentes en balie-personeel was niet wat ik bedoelde.

IJsland kan niet failiet gaan aan een bank die failiet gaat. En zelfs al zouden ze dat kunnen dan is het nog niet gebeurd. Dus dan kan het uitblijven van gevolgen door dat faillisement ook niet ter illustratie dienen voor wat dan ook.

Ja, en tijdens die hyperinflatie stroomt dus al het dollargeld wat nu circuleert in de rest van de wereld terug naar Amerika (wat al geruime tijd bezig is en dus niet pas gebeurt als de dollar niets meer waard is)en stromen er goederen en diensten uit. De Amerikanen krijgen hun waardeloze dollars dus terug en verliezen de zaken die ervoor gekocht kunnen worden als ze nog iets waard zijn. Als dat snel gebeurt zoals gaat gebeuren als Amerika de inflatie niet op redelijk peil houdt dan stort de hele boel daar in.
iedereen in amerika gaat dus kopje onder, je inboedel verkopen gaat dat echt niet verhelpen en zal hooguit uitstel van executie zijn.
en daarmee verspil je je kans om weer opnieuw te beginnen.
ik ga ervan uit dat amerika de bedrijven die dankzij hun zo groot zijn geworden in de gaten blijft houden en die niet af laat pakken.
silicone valley de wapen industrie en de auto industrie bijvoorbeeld.

het enige wat de amerikanen kwijt raken is alle luxe die ze hadden.
met namen de rijke amerikanen worden hard getroffen.
maar aangezien de inflatie voor iedereen hetzelfde is veranderd er niet veel, er gaan veel bedrijven failliet maar daar door krijgen andere bedrijven juist weer een kans
survival of the fittest noemen ze dat.
de ene zijn dood is de andere zijn brood.
hopelijk word het nu eerlijker verdeeld de rijkdom de ze verwerven.

de infrastructuur werkt nu ook dus over 3 jaar zal het ook nog wel werken, de infrastructuur word minder gebruikt dus zal het ook minder snel aan vernieuwing toe zijn.

mensen die "echte vaardigheden" beheersen en gelukzoeker zijn.
zijn een onderdeel van het probleem zij drijven de prijs onnodig hoog op. dat zie je wel in amerika waar ze zo'n belachelijke hoge salarissen verdiende. en ze het nog verprutst hebben
denk niet dat veel landen op zo'n figuren zitten te wachten zodra ze ergens anders meer kunnen verdienen zijn ze vertrokken.

IJsland volgens wiki: Door een snelle achteruitgang van de liquiditeit van de drie banken in het land raakte IJsland in situatie die grensde aan een faillissement. De schulden van het land bleken ongeveer vijf tot negen maal het bruto nationaal product te bedragen, een bedrag dat nagenoeg onmogelijk is om zelfstandig op te brengen.

juist de waardeloze dollar stroomt terug naar amerika waar je er dus veel minder voor terug krijgt dan 2 jaar geleden.
dat is dus dikke winst voor hun anders zouden ze nog meer goederen en diensten kwijt zijn.
de boel gaat ook instorten als er teveel geld op de markt komt.
en dan heeft niemand niks meer aan de dollar.
en is de euro de nieuwe wereld munteenheid of komen er meerdere.
was dat moment er maar dan ging het gauw genoeg weer omhoog.
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden