Khatami doet gooi naar presidentschap Iran

Internationaal • Geschreven door ANP op 08-02-2009 @ 22:14
print 
Het voormalige staatshoofd Mohammed Khatami doet in juni mee aan de presidentsverkiezingen in Iran. Khatami heeft dat vandaag op een persconferentie gezegd.

Khatami staat bekend als een hervormer. Hij was van 1997 tot 2005 president van Iran. Bij zijn aantreden in 1997 beloofde hij met veel bombarie af te rekenen met de conservatieve kliek in zijn land. Zijn pogingen democratische hervormingen door te voeren in het streng islamitische Iran, strandden echter hopeloos.

Bron: ANP


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

5418 views / 39 reacties
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:19 schreef neegij het volgende:
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
userIcon
Hoop van harte dat hij de nodige stemmen binnen krijgt.
man mouthman (Redactie Frontpage) 08-02-2009 @ 22:24 fotoboek homepage
userIcon
Ah nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik hoop het voor Iran.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:19 schreef neegij het volgende:
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
Je bent wel in vorm, Neegij.

OT: Het zou mooi zijn als hij het wint. Obama vs Khatami zie ik toch wat zonniger in dan de Bush vs Almndingenjat apenkooi.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:19 schreef neegij het volgende:
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
Met de rechterschoen .
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:19 schreef neegij het volgende:
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
Zijn zanddalen...
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:24 schreef mouthman het volgende:
Ah nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik hoop het voor Iran.
userIcon
hervormingen lijken me dringend noodzakelijk, al helemaal daar.

revolution (in de vorm van hervormingen), constant evolution!!
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:19 schreef neegij het volgende:
Een gooi, met zijn linker- of rechterschoen?
userIcon
Hopelijk word hij gekozen en slaagt zijn hervorming deze keer wel
Iran heeft ook een zwarte president nodig, time 4 change!
man mouthman (Redactie Frontpage) 08-02-2009 @ 22:47 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Iran heeft ook een zwarte president nodig, time 4 change!
Nee man een jood. Dat zou pas wat zijn.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Iran heeft ook een zwarte president nodig, time 4 change!
In de Islamitische Wereld betekent huidskleur niet echt wat dus zou veel makkelijker kunnen
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:50 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In de Islamitische Wereld betekent huidskleur niet echt wat dus zou veel makkelijker kunnen
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:50 schreef neegij het volgende:

[..]

Jij begint al in The Dream te geloven?
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 08-02-2009 @ 22:56 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:39 schreef Pleestation het volgende:
Hopelijk word hij gekozen en slaagt zijn hervorming deze keer wel
Dan zal er eerst iemand op moeten staan om de échte machthebbers in Iran uit de weg te ruimen: de ayatollah en de raad van hoeders. En dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:52 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Jij begint al in The Dream te geloven?
Neu. Niet echt, jij?
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 08-02-2009 @ 23:00 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:47 schreef mouthman het volgende:

[..]

Nee man een jood. Dat zou pas wat zijn.
Een zwarte joodse gescheiden lesbienne geboren en getogen in de VS, zou ik dan zeggen.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:58 schreef neegij het volgende:

[..]

Neu. Niet echt, jij?
In VS? Oui!

In Iran? NON!
Voor een 'Islamitische' land mogen ze wel wat Islamitischer worden.. Die onderdrukkingen, oneerlijke processen, vijandigheid.. Bastards
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 23:05 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In VS? Oui!

In Iran? NON!
Voor een 'Islamitische' land mogen ze wel wat Islamitischer worden.. Die onderdrukkingen, oneerlijke processen, vijandigheid.. Bastards
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 23:05 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In VS? Oui!

In Iran? NON!
Voor een 'Islamitische' land mogen ze wel wat Islamitischer worden.. Die onderdrukkingen, oneerlijke processen, vijandigheid.. Bastards
Komt wel in Iran, lage olieprijs en een jonge bevolking die het toch al niet echt erg heeft op de oude machthebbers. Heeft alleen wel wat tijd nodig maar hoeveel is altijd een raadsel.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 23:15 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Komt wel in Iran, lage olieprijs en een jonge bevolking die het toch al niet echt erg heeft op de oude machthebbers. Heeft alleen wel wat tijd nodig maar hoeveel is altijd een raadsel.
Ja maar dat hoop je van elk land daar
Is vreemd dat er zo weinig Islamitische landen zijn waarvan de leiders zich echt aan de Islam houden. Geen wonder dat daar zo veel machtsstrijden(?) plaatsvinden.

Mensen mochten vroeger nooit gedwongen worden om te geloven en voor vrouwen kwam er een grote vooruitgang... kijk nu es
userIcon
En waarom zou het hem nu wel gaan lukken? Is die Achmaddimadaddamad niet razend populair momenteel?
userIcon
quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 00:07 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Wat zouden ze dan moeten doen om zich "echt" aan de islam te houden?
Een zwaar kutleven leiden
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:35 schreef fipomaster het volgende:
Het is maar wat voor gematigd doorgaat in Iran.

Die kerel zou in andere landen behalve misschien Saudi-Arabië en co als een extremististiche fundamentalist gelden.
Hij zal wel weer gedwarsboomd worden door de nog extremistischere extremisten maar zelfs als hij het haalt zal Iran waarschijnlijk toch naarstig verder werken aan een kernbom.

[afbeelding]
Dat al lang bewezen is dat ze geen kernwapens maken negeren we dan maar even om lekker door te kunnen trollen?
Of niet
userIcon
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan zal er eerst iemand op moeten staan om de échte machthebbers in Iran uit de weg te ruimen: de ayatollah en de raad van hoeders. En dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
We bellen de Samurai Pizza Cats!
userIcon
quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 01:02 schreef tsijben het volgende:

[..]

Dat al lang bewezen is dat ze geen kernwapens maken negeren we dan maar even om lekker door te kunnen trollen?
Of niet
Ja, daarom willen ze ook persé weapons grade nucleair materiaal procuceren ondanks dat is aangeboden dat ze nucleaire brandstof geleverd kunnen krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 01:42 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Ja, daarom willen ze ook persé weapons grade nucleair materiaal procuceren ondanks dat is aangeboden dat ze nucleaire brandstof geleverd kunnen krijgen.
Maar natuurlijk weet een of andere Nederlandse snotneus het beter dan het Internationaal Atoomenergie Agentschap

Ontopic: Ik hoop dat hij verkozen word. Want zoals al is opgemerkt hangt er in Iran grote maatschappelijke verandering in de lucht. Beter dat er een democratische omwenteling komt dan een revolutionaire.
userIcon
quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 01:42 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Ja, daarom willen ze ook persé weapons grade nucleair materiaal procuceren ondanks dat is aangeboden dat ze nucleaire brandstof geleverd kunnen krijgen.
Woow, je hebt volkomen gelijk!
Ren naar je telefoon op en bel het IAA, want daar zullen zij zeker niet over nagedacht hebben!

Zoals hierboven me, je denkt natuurlijk dat jij het beter weet.. Wat typisch.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:50 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

In de Islamitische Wereld betekent huidskleur niet echt wat dus zou veel makkelijker kunnen
Ben je echt zo naief ? moslim negers worden ongelofelijk gediscrimineerd als ze naar mekka gaan, turken haten arabieren, arabieren vinden marokkanen/berbers weer minderwaardig, pakis zijn weer vaak heel racistisch naar Europeanen toe, de islamitische Perzen haten de Arabieren weer, en laat ik het al helemaal niet hebben over hoe ze over de Joden denken en daarna blijft elke raciale moslimgroep bijelkaar, we hebben hier turkse marokkaanse etc moskeeen, die ene neppe burgemeester mafketel van de PVDA zegt zelf dat zijn dochter met een marokkaan thuis moet komen en met niks anders.

According to the literal Arabic translation of Sura 3:106, 107, on Judgment Day, only people with white faces will be saved. People with black faces will be damned.

Arabs are the chosen people of Allah; Allah resembles an Arab.-ibn Sa'd, vol.1, p.2.

Allah favours Arabs: prophet is to be of Quraysh stock and of white complexion (ibn Sa'd, vol.1, p.95-96, Sahih Muslim, 20.4483.

Racisme/racialisme is van alle tijden en alle plekken, geen een groepering die er niet aan doet, zelfs al beweren ze anders zegt de praktijk genoeg.
userIcon
Khatami was al eerder president, maar dat presientschap bracht voor de mensen die hem steunden, een breed deel van de arme Iraanse bevolking die ook genoeg heeft van de dictatuur door de Mulah's niet wat ze hoopten...

Khatami werd namelijk door de rest van de westerse wereld, zeker de amerikcanen evenzeer genegeerd en buitenspel gezet, als de voorgaande Iraanse politici..

Sterker nog, de amerikanen lijken bv zijn opvolger, de veel populischer en reactionairder handelende Ahmanidjad serieuser te nemen, meer aandacht te geven, en zelfs verder te gaan in onderhandelingen...

Hadden ze juist de deals die ze nu met Ahmanidjad al met Khatami gesloten hadden ze veel problemen kunnen besparen, maar ergens vermoed ik ook dat de amerikanen liever een cliché-vijand-beeld hebben zoals dat wat Ahmanidjad voorspeelt... dan een veel gematigdere 'hervormer'

quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 01:42 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Ja, daarom willen ze ook persé weapons grade nucleair materiaal procuceren ondanks dat is aangeboden dat ze nucleaire brandstof geleverd kunnen krijgen.
natuurlijk.... Iran wil qua Kern-energie voorziening juist onafhankelijk zijn van ofwel rusland (welke aangeboden had hun eigen Iraanse uranium te gaan verrijken en dan weer leuk 'terug te verkopen') ofwel andere landen..

Zolang verrijkt Uranium (dat ze in eigen land kunnen winnen) altijd uit andere landen komen zijn ze sterk afhankelijk van die landen en uit Iraans zichpunt is het nu juist erg begrijpelijk dat ze _niet_ een speelbal van de Russen willen worden op dat punt.
(vraag bv Oekraine, Georgie, Tsjetsjenie en andere landen in die regio maar hoe 'leuk' dat is)
quote:
Op zondag 8 februari 2009 @ 22:35 schreef fipomaster het volgende:
Het is maar wat voor gematigd doorgaat in Iran.

Die kerel zou in andere landen behalve misschien Saudi-Arabië en co als een extremististiche fundamentalist gelden.
Hij zal wel weer gedwarsboomd worden door de nog extremistischere extremisten maar zelfs als hij het haalt zal Iran waarschijnlijk toch naarstig verder werken aan een kernbom.

[afbeelding]
Een kernbom waar tot nu toe GEEN ENKEL bewijs is gevonden. Daarnaast moet je voor een kernbom je uranium tot 95% verrijken en voor kernenergie maar 5%. Iran zit nog niet aan de eerste.
quote:

Racisme/racialisme is van alle tijden en alle plekken, geen een groepering die er niet aan doet, zelfs al beweren ze anders zegt de praktijk genoeg
Wijze woorden en helaas is racisme/nationalisme (c.q. je met je groepje flink verheven voelen boven ...) de hoofdoorzaak van alle genocide.
quote:
Op maandag 9 februari 2009 @ 10:45 schreef JB2BCD het volgende:

[..]

Wijze woorden en helaas is racisme/nationalisme (c.q. je met je groepje flink verheven voelen boven ...) de hoofdoorzaak van alle genocide.
en de maan is van kaas gemaakt toch ?

Jij weet ook wel dat genocides door van alles word gepleegd, van religie tot het verschil in kleding (ergens in de oudheid) tot en met communisme en binnenkort misschien door aliens.
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 18:05 Britse BBC-presentator opgepakt in Zimbabwe3
» 17:15 Butler van paus Benedictus gearresteerd22
» 15:30 Doden bij aanval met drone in Pakistan9
» 15:28 Man in Finland opent vuur, twee doden15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden