Partij vd Filerijder: We staan stil in 2020

Nederland • Geschreven door Stefan (SunChaser) op 22-02-2008 @ 15:00
print 
Icoon FileDe Partij van de Filerijder, vorig jaar opgericht door Belg Luc van Bussel, trekt aan de noodklok. In 2006 stond Nederland 45 miljoen uren in de file. En het ziet er niet naar uit dat de huidige regering iets gaat doen tegen dit probleem. Daarom wil Van Bussel met zijn partij Den Haag bewegen actie te ondernemen.

Van Bussel, die zeven jaar in Nederland woont, snapt niet dat de verhouding file / geen file zo enorm is scheefgegroeid. Er rijden nu 7,4 miljoen personenwagens op de weg en in 2040 zijn dat er volgens Van Bussel 12 miljoen. ”En dat in het dichtbevolktste land na Hong Kong. En dan hebben we het nog niet eens over vervoer via de havens, Schiphol en andere onderdelen van de Nederlandse transportsector. Voor het zover is staan we echter al helemaal stil. In 2020 zal heel Nederland stilstaan in de file. “

Van Bussel denkt niet dat Nederlanders files niet belangrijker vinden dan de problemen die andere one-issue partijen aanpakken, namelijk moslims (Wilders) en dierenleed (Partij van de Dieren). ”De Nederlanders zijn de afgelopen 20 jaar al zo enorm bestookt met uitspraken dat het niet is op te lossen dat ze zich erin berusten. Het groeit ook stapje voor stapje en men raakt er aan gewend. Maar het heeft wel een sociale, financiële en milieutechnische impact. Maar dat betekent niet dat de verantwoordelijken er niet op aangesproken moeten worden.”

Hieronder kun je het interview zien dat FOK! had met Van Bussel.


Natuurlijk kun je 'm ook als wmv downloaden (92Mb)


Bron: FOK!


Lees ook:

» 11:17 Amsterdam sluit café Satudarah-leden8
» 09:20 ANWB: Denk na voordat je de weg op gaat25
» 09:19 Vrijdag in top tien langste files6
» 09:16 Toch weer problemen op spoor15


delen | eKudos nujij

14934 views / 113 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 113 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Nee het openbaar vervoer is een oplossing
userIcon
Gelukkig heb ik op m'n geliefde inet verkeer geen fileprobleem...
userIcon
quote:
Partij vd filerijder
Dat vind die partij dan toch juist prima?
userIcon
Geen zorgen, in 2020 hebben we niet genoeg olie meer om zoveel auto's te laten rijden. Toegegeven, dan sta je ook stil.

En stilstaan is misschien juist wel iets om naar te streven. Waarom moet het allemaal alsmaar meer? De groei van de populatie en de economie moet een keer stoppen. Hoe eerder hoe beter.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:02 schreef BalthasarBokko het volgende:
we staat stil?
Aangepast
In 2006 stond Nederland 45 miljoen uren in de file.

dat is 3 uur per jaar per inwoner. valt toch mee
userIcon
Ach Van Bussel mag blij zijn dat er files zijn, anders had hij ook geen achterban.
man pberends (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:08 fotoboek no homepage
userIcon
In 2020 staan we eerder stil omdat brandstof onbetaalbaar is geworden dan dat er teveel files zijn.
Sja als je bekijkt hoeveel geld er binnenstroomt door al het verkeer, wegenbelasting, accijns op brandstof, bpm... Dan moet er toch ook geld genoeg zijn om er wat aan te doen. Maar owee als er een boompje voor omgekapt moet worden, dan staat er wel weer een milieu-activist klaar om te protesteren, Nee een horde stilstaande rondkende auto's/bussen/vrachtwagens dat is goed voor het milieu
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:05 schreef MistaT het volgende:
In 2006 stond Nederland 45 miljoen uren in de file.

dat is 3 uur per jaar per inwoner. valt toch mee
Dat is idd wel heel erg weinig? Ik denk dat ik gemiddeld per dag toch wel een halfuur file rijd en dan ga ik nog relatief een goede kant uit. Maar goed, wat zijn dan de oplossingen die deze partij aandraagt, of moet ik hiervoor de hele video gaan bekijken?
man pberends (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:09 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:05 schreef MistaT het volgende:
In 2006 stond Nederland 45 miljoen uren in de file.

dat is 3 uur per jaar per inwoner. valt toch mee
Das wel knap inderdaad, 3 uur is niets over een geheel jaar.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:09 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:08 schreef pinksterkoe het volgende:
Sja als je bekijkt hoeveel geld er binnenstroomt door al het verkeer, wegenbelasting, accijns op brandstof, bpm... Dan moet er toch ook geld genoeg zijn om er wat aan te doen. Maar owee als er een boompje voor omgekapt moet worden, dan staat er wel weer een milieu-activist klaar om te protesteren, Nee een horde stilstaande rondkende auto's/bussen/vrachtwagens dat is goed voor het milieu
Idd, die fucking boomknuffelaars houden vooruitgang tegen, trek die A4 eens door, verbindt Almere rechtstreeks met Amsterdam, dat soort dingen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:08 schreef pinksterkoe het volgende:
Sja als je bekijkt hoeveel geld er binnenstroomt door al het verkeer, wegenbelasting, accijns op brandstof, bpm... Dan moet er toch ook geld genoeg zijn om er wat aan te doen. Maar owee als er een boompje voor omgekapt moet worden, dan staat er wel weer een milieu-activist klaar om te protesteren, Nee een horde stilstaande rondkende auto's/bussen/vrachtwagens dat is goed voor het milieu
Daar is een simpele oplossing voor te bedenken... computers en TV's hebben een soort van "slaapstand".... dat zou ook voor stilstaande auto's ingevoerd moeten worden.
userIcon
quote:
”En dat in het dichtbevolktste land na Hong Kong."
Is Hong Kong een land op zich nu?
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:10 schreef Maraatje het volgende:

[..]

Is Hong Kong een land op zich nu?
Dacht ik net ook en wilde het posten, je was me net voor
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:11 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Das wel knap inderdaad, 3 uur is niets over een geheel jaar.
Er zijn 4,7 miljoen personenauto's op de weg
userIcon
Gratis openbaar vervoer gaat niet helpen. De mensen die al met de trein gingen gaan nu alleen vaker met de trein, autorijders blijven autorijden omdat het makkelijk van deur tot deur is. Ergo: OV gratis kost alleen maar geld en lost de file niet op.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:11 schreef BomBasher het volgende:

[..]

Dacht ik net ook en wilde het posten, je was me net voor
nana
userIcon
In de file voor 't tankstation zeker.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:12 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:10 schreef Maraatje het volgende:

[..]

Is Hong Kong een land op zich nu?
Nee, een apart iets wel, maar goed, aangezien het een quote was heb ik t overgenomen.
userIcon
Nederland moet terug naar 10 miljoen inwoners... Daarnaast moet het wegennet flink verbeterd worden... Ze zijn nu met hun "van A naar Beter" gelul al weer 1,5 jaar aan het sleutelen, maar ik zie geen extra rijstroken, gevarieerde snelheden, minder afritten... Daarnaast moet de kwaliteit van de rijder omhoog... Het rijbewijs moet veel en veel zwaarder worden... 65 plussers moet elk jaar een test afleggen of ze nog wel kunnen rijden... Mensen die te langzaam rijden net zo hard aanpakken als mensen die te hard rijden etc.... Probleem opgelost
Wel een goeie binnenkomer van die vent, met zijn voorbeeld over het licht
userIcon
quote:
Van Bussel, die zeven jaar in Nederland woont, snapt niet dat de verhouding file / geen file zo enorm is scheefgegroeid.
Wat snapt 'ie dan precies niet? Er valt eigenlijk weinig aan te snappen; we staan steeds vaker/langer in de file. Sim-pel.
als we dan stilstaan gaan we toch lekker vliegen met zn alle, of polonaise naar t werk, ook gezellig!
Ik woon lekker op een kwartiertje rijden van m'n werk af en sta nooit in de file en heb ook nog leuk werk
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:15 fotoboek no homepage
Flexwerken werkt ook niet omdat al die thuiswerkers nu in de ochtend hun kids met de auto naar school brengt. En weer haalt.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:12 schreef bekkers1976 het volgende:
Nederland moet terug naar 10 miljoen inwoners...
Mee eens, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Elke maatregel waar de populatie van groeit beschouwen wij mensen als 'goed' en alle maatregelen die de populatie verkleinen beschouwen wij als 'slecht'. Dat is niet alleen een kwestie van de groei-cultuur, dat is hardnekkig ingebakken in ons instinct om te overleven en ons voort te planten.
quote:
Boulding's Three Theorems

First Theorem: "The Dismal Theorem"

"If the only ultimate check on the growth of population is misery, then the population will grow until it is miserable enough to stop its growth."

Second Theorem: "The Utterly Dismal Theorem"

This theorem 'states that any technical improvement can only relieve misery for a while, for so long as misery is the only check on population, the [technical] improvement will enable population to grow, and will soon enable more people to live in misery than before.

The final result of [technical] improvements, therefore, is to increase the equilibrium population which is to increase the total sum of human misery."

Third Theorem: "The moderately cheerful form of the Dismal Theorem"

"Fortunately, it is not too difficult to restate the Dismal Theorem in a moderately cheerful form, which states that if something else, other than misery and starvation, can be found which will keep a prosperous population in check, the population does not have to grow until it is miserable and starves, and it can be stably prosperous."

Boulding continues, "Until we know more, the Cheerful Theorem remains a question mark. Misery we know will do the trick. This is the only sure-fire automatic method of bringing population to an equlibrium. Other things may do it."
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Idd, die fucking boomknuffelaars houden vooruitgang tegen, trek die A4 eens door, verbindt Almere rechtstreeks met Amsterdam, dat soort dingen.

Wat jij vooruitgang noemt, betekent niks minder dan de totale vernietiging van het natuurlijk evenwicht. Wil je de hele wereld onderwerpen aan je gemakzucht?
Donder toch met je bekrompen, bange, materialistische denkraam.

Bomen zijn veel mooier dan auto's!
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mee eens, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
BOMMETJEEEEEEEE
userIcon
Ik verwacht 20 zetels.
Slechts 16 procent van de wegenbelasting gaat naar de bouw en onderhoud van wegen...
Wel vangen maar niet bouwen
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:18 fotoboek no homepage
quote:
Op Friday 22 February 2008 @ 15:12 schreef bekkers1976 het volgende:
Nederland moet terug naar 10 miljoen inwoners...
Rouvoet zei van de week dat we juist meer moeten biggen.
Hoe meer files, des te meer mensen zich beramen waarom ze eigenlijk zo ver van hun werk af wonen.
userIcon
Eigen auto's eerst!
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:24 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:21 schreef onemangang het volgende:
Hoe meer files, des te meer mensen zich beramen waarom ze eigenlijk zo ver van hun werk af wonen.
Ja, maar ze doen er verder niks mee. Als je werk hebt en een leuk huis, dan gaan mensen niet veranderen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:17 schreef Roelefah het volgende:
BOMMETJEEEEEEEE
Dat geeft zo'n bende. De meest cleane manier lijkt me een dodelijke en zeer besmettelijke vorm van H5N1 ofzo.. waar dan 80% van de wereldbevolking aan overlijdt.

De aankomende oliecrisis zal waarschijnlijk ook wel veel helpen trouwens.
userIcon
one-issue partijen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:12 schreef bekkers1976 het volgende:
Nederland moet terug naar 10 miljoen inwoners... Daarnaast moet het wegennet flink verbeterd worden... Ze zijn nu met hun "van A naar Beter" gelul al weer 1,5 jaar aan het sleutelen, maar ik zie geen extra rijstroken, gevarieerde snelheden, minder afritten... Daarnaast moet de kwaliteit van de rijder omhoog... Het rijbewijs moet veel en veel zwaarder worden... 65 plussers moet elk jaar een test afleggen of ze nog wel kunnen rijden... Mensen die te langzaam rijden net zo hard aanpakken als mensen die te hard rijden etc.... Probleem opgelost
Mompelt iets over vergrijzing.

*realiseert zich direct dat de gemiddelde PVV stemmer a la Bekkers1976 niet eens weet dat dat probleem eraan komt.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 22-02-2008 @ 15:27 fotoboek no homepage
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geeft zo'n bende. De meest cleane manier lijkt me een dodelijke en zeer besmettelijke vorm van H5N1 ofzo.. waar dan 80% van de wereldbevolking aan overlijdt.
Lekker, idd geen files meer

userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:21 schreef onemangang het volgende:
Hoe meer files, des te meer mensen zich beramen waarom ze eigenlijk zo ver van hun werk af wonen.
Tja..JC.. ieder voordeel heeft z'n nadeel....
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:27 schreef SunChaser het volgende:
Lekker, idd geen files meer

[afbeelding]
En veel goedkope woonruimte zo te zien.
userIcon
Welnee mafkees, weet je wat de benzine in 2020 kost?
Heel Nederland in de file...
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:26 schreef Dynamical het volgende:

[..]

Mompelt iets over vergrijzing.

*realiseert zich direct dat de gemiddelde PVV stemmer a la Bekkers1976 niet eens weet dat dat probleem eraan komt.
Dan is de olie op, dus dan staan we sowieso stil.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:17 schreef Kiegie het volgende:

[..]


Wat jij vooruitgang noemt, betekent niks minder dan de totale vernietiging van het natuurlijk evenwicht. Wil je de hele wereld onderwerpen aan je gemakzucht?
Donder toch met je bekrompen, bange, materialistische denkraam.

Bomen zijn veel mooier dan auto's!
Totale vernietiging met het doortrekken van de A4???
Grow up....

Alle treinsporen verdubbelen tussen de grote steden zodat je er een metro systeem op los kan laten en op de middelsporen een intercity.
userIcon
.
Partij vd Filerijder???
Voor deze partij zie ik geen grote rol in het verschiet.

Kwam er maar een partij als Groen Rechts ofzo....
iedereen keuren, en als je goed ter been bent ga je maar lopen
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, maar ze doen er verder niks mee. Als je werk hebt en een leuk huis, dan gaan mensen niet veranderen.
Aan een leuk huis beleef je niet zoveel plezier als je dagelijks 3 uur kwijt bent aan in de file staan. Er zijn meer leuke huizen. Dan verhuis je maar of zoek je een baan dichter bij je leuke huis. De oplossing voor het fileprobleem kan heel simpel zijn: laat de files gewoon groeien en schaf daarnaast ook nog eens de reiskostenvergoeding af. Er zal een hoop geklaag van automobilisten zijn maar ze zijn zelf de oorzaak van files. Stimuleer ze zo min mogelijk te reizen naar hun werk.
50  van 113 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 11:17 Amsterdam sluit café Satudarah-leden8
» 09:20 ANWB: Denk na voordat je de weg op gaat25
» 09:19 Vrijdag in top tien langste files6
» 09:16 Toch weer problemen op spoor15


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden