Vervolging politieagenten na dood tieners

Internationaal • Geschreven door Olivier (Blaaskaas) op 08-02-2007 @ 16:57
print 
Icoon BuitenlandsTwee Franse politieagenten worden vervolgd in verband met de dood van twee tieners. De tieners verstopten zich twee jaar geleden voor de politie in een transformatorhuisje, waar zij de dood vonden.

Het duo wordt ten laste gelegd dat ze hebben verzuimd hulp te bieden aan personen die in gevaar verkeerden. De dood van de twee jongeren was de aanleiding tot wekenlange rellen in de arme Franse voorsteden. Het geweld liep zo uit de hand dat de regering een noodtoestand uitriep.

Bron: Novum Nieuws


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

14747 views / 238 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 238 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Slaat nergens op.

Dit doen ze alleen maar om die rellen te verantwoorden.
userIcon
ik wist helemaal niet dat dit de aanleiding van die rellen was!
userIcon
only in france
Waarom klinkt dit onwijs krom?

Die agenten hebben ze toch niet in dat transformaterhuisje geduwd. Wat een idioterie. Ze wisten niet eens waar die gasten zaten op dat moment. Krommer dan krom.
userIcon
Vaag verhaal, hoop dat er snel duidelijkheid komt

RIP
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef MadMarine het volgende:
only in france
Better in France then in the Netherlands
userIcon
volgens mij gingen ze toch echt zelf daar zitten...
het lijkt mij niet dat je dan hun dood die agenten kunt aanrekenen...
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef PDOA het volgende:
Slaat nergens op.

Dit doen ze alleen maar om die rellen te verantwoorden.
Ook dáár is men te triest politiek correct.
userIcon
sorry ik snap iets niet, die 2 dudes gingen toch zelf in dat transformator huisje zitten.
ze waren dus blijkbaarop de vlucht voor iets strafbaars.

en nu word de politie verantwoordelijk gehouden omdat die 2 wankers dood zijn gegaan?

rare shit
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:01 schreef Schaberg het volgende:

[..]

Better in France then in the Netherlands
I disagree, sorry
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef L-IS het volgende:
ik wist helemaal niet dat dit de aanleiding van die rellen was!
ow, oke
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef asmodai het volgende:
Waarom klinkt dit onwijs krom?

Die agenten hebben ze toch niet in dat transformaterhuisje geduwd. Wat een idioterie. Ze wisten niet eens waar die gasten zaten op dat moment. Krommer dan krom.
Iemand niet helpen die in nood verkeert is strafbaar. ook hier in NL.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef asmodai het volgende:
Waarom klinkt dit onwijs krom?

Die agenten hebben ze toch niet in dat transformaterhuisje geduwd. Wat een idioterie. Ze wisten niet eens waar die gasten zaten op dat moment. Krommer dan krom.
Daar denkt de rechter toch anders over blijkbaar.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:01 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
sorry ik snap iets niet, die 2 dudes gingen toch zelf in dat transformator huisje zitten.
ze waren dus blijkbaarop de vlucht voor iets strafbaars.

en nu word de politie verantwoordelijk gehouden omdat die 2 wankers dood zijn gegaan?

rare shit
Je bent niet de enige, ik snap dat ook niet. Ze zouden bovendien hun eigen leven ook wagen,wie weet zouden ze zelf ook een stroomstoot krijgen. En dat voor een paar straatterroristjes.
quote:
Het duo wordt ten laste gelegd dat ze hebben verzuimd hulp te bieden aan personen die in gevaar verkeerden
Welk gevaar? Ohw de wouten die ze op dreigden te pakken ja, da's altijd gevaarlijk voor noord afrikanen
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:01 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
sorry ik snap iets niet, die 2 dudes gingen toch zelf in dat transformator huisje zitten.
ze waren dus blijkbaarop de vlucht voor iets strafbaars.

en nu word de politie verantwoordelijk gehouden omdat die 2 wankers dood zijn gegaan?
Nee ze zijn vervolgd omdat ze iemand in nood niet hebben geholpen.
Dat is natuurlijk wel apart, zeker voor de politie.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef PDOA het volgende:
Slaat nergens op.

Dit doen ze alleen maar om die rellen te verantwoorden.
Inderdaad

Ik vraag me ook af wat de politie in zo'n geval had kunnen doen.

Hadden ze hen er uit moeten trekken ofzo, en zelf vervolgens ook worden geëlektrocuteerd
om eventuele toekomstige rellen te voorkomen.....
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 16:59 schreef L-IS het volgende:
ik wist helemaal niet dat dit de aanleiding van die rellen was!
Hmm... dan weet je het nu.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:05 schreef Paaskonijn het volgende:
Raar
Die kinderen rennen daarin, moesten die Fransen er dan ook bijspringen ofzo?
Dat was waarschijnlijk wel de bedoeling van die twee straatjochies ja. Mislukt.
userIcon
Hoe konden die agenten weten dat deze jongeren daar zaten, als ze zich aan het verstoppen waren? Ik kan ook iemand niet helpen als ik niet weet waar hij is.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:04 schreef Sinaasappeltje het volgende:

Inderdaad

Ik vraag me ook af wat de politie in zo'n geval had kunnen doen.

Hadden ze hen er uit moeten trekken ofzo, en zelf vervolgens ook worden geëlektrocuteerd
Misschien dat ze de stroom bij dat transformator huisje uit hadden kunnen zetten ofzo.
userIcon
Goh, doet me denken aan de old skool Law & order aflevering van vorige week. Waarin een paar politieagenten een jongen ergens in Harlem droppen en hij daar vervolgens wordt doodgeslagen door een groep jongeren.

Om raciale spanningen te voorkomen worden deze agenten veroordeeld voor moord. Eind goed al goed . Alsof dat ook maar iets wegneemt van de woede en haat...
Elke dag 100 auto's in de fik in frankrijk, daar moet je toch iemand de schuld van geven niet?

Te krom om die agenten de schuld te geven europa zakt gigantisch af dankzij die achterlijke geloofaanhangers.
Sinds ik Astrix en Obelix gelezen heb kan ik die Fransen ook niet meer serieus nemen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee ze zijn vervolgd omdat ze iemand in nood niet hebben geholpen.
Dat is natuurlijk wel apart, zeker voor de politie.
misschien heeft de politie ze wel niet gezien?
quote:
De tieners verstopten zich twee jaar geleden voor de politie in een transformatorhuisje, waar zij de dood vonden.
verder zie ik in het eerste bericht over de rellen dit staan:
quote:
De rellen waren begonnen met een aanval op brandweerlieden, die een derde jongen, die bij de elektrocutie zware brandwonden opliep, wilden helpen.
dus toen de jongens werden geholpen kregen de helpers ervanlangs...
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:08 schreef XTHinkz het volgende:
Elke dag 100 auto's in de fik in frankrijk, daar moet je toch iemand de schuld van geven niet?

Te krom om die agenten de schuld te geven europa zakt gigantisch af dankzij die achterlijke geloofaanhangers.

Die agenten krijgen niet de schuld van die afgebrande auto's hoor

Je moet zelf niet zo krom denken....
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 08-02-2007 @ 17:11 fotoboek homepage
userIcon
Eindelijk een zondebok gevonden. Op de Fransen kun je bouwen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:08 schreef Lekiamh het volgende:

misschien heeft de politie ze wel niet gezien?
Gezien deze veroordeling lijkt het daar niet op.
quote:
dus toen de jongens werden geholpen kregen de helpers ervanlangs...
Ja dus?
Dat maakt eventuele fouten van de politie goed?
quote:
Het duo wordt ten laste gelegd dat ze hebben verzuimd hulp te bieden aan personen die in gevaar verkeerden.
En hoe hadden de dames en heren gedacht dat die twee politieagenten precies die hulp hadden kunnen bieden?

-edit-

Ik zie dat er hier al voorbarig van veroordeling gesproken wordt. Die politieagenten worden echter nog maar vervolgd. Dat wil zeggen dat het Openbaar Ministerie van Frankrijk (hoe dat daar ook mag heten) gaat proberen die veroordeling bij een rechter los te krijgen. Net zoals het OM destijds heeft geprobeerd een veroordeling in de zaak van Erik O. en die plunderaar te krijgen.
Dat de aanklager het wel wil proberen, wil nog niet zeggen dat de rechter het er ook mee eens is. Dat staat nog te bezien. En dan kan het argument van 'die agenten wisten niet dat ze in het transformatorhuisje zaten' (waarom verstop je je anders?) en hieruit volgend het argument 'die agenten wisten niet dat er uberhaupt sprake was van een noodsituatie' best wel eens van doorslaggevend belang zijn.

-edit2-

Hoe kom ik in godesnaam bij 'transformatiehuisje?
userIcon
quote:
Het duo wordt ten laste gelegd dat ze hebben verzuimd hulp te bieden aan personen die in gevaar verkeerden.
Verzuimd?
Het zal ze wel onmogelijk gemaakt zijn!
quote:
De rellen waren begonnen met een aanval op brandweerlieden, die een derde jongen, die bij de elektrocutie zware brandwonden opliep, wilden helpen.
Dood jongeren leidt tot rellen in Parijse voorstad
Belachelijk, die agenten worden als zondebok gebruikt om dat allochtone tuig tevreden te stellen.

Sarkozy for president!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:08 schreef XTHinkz het volgende:
Elke dag 100 auto's in de fik in frankrijk, daar moet je toch iemand de schuld van geven niet?

Te krom om die agenten de schuld te geven europa zakt gigantisch af dankzij die achterlijke geloofaanhangers.
Wat lul jij nou weer? Het gaat hier helemaal niet om islamitische jongeren, het gaat om arme jongeren in het algemeen. Dus ook ''gewoon'' blanken en negers.

Tsss...
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:12 schreef Aka-Zigor het volgende:

Verzuimd?
Het zal ze wel onmogelijk gemaakt zijn!
Daar denkt de rechter blijkbaar anders over.
Die zal ook wel wat betere informatiebronnen hebben dan jij.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:12 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Verzuimd?
Het zal ze wel onmogelijk gemaakt zijn!
[..]

Wordt ze ook alleen ten laste gelegd zegt hij

Dood jongeren leidt tot rellen in Parijse voorstad
userIcon
Tjah,.. de rechter zal wel goede argumenten moeten hebben..
Als 'verdachten' zelf voor de trein springen is Politie Haaglanden daar niet voor verantwoordelijk,.. ..
In de submit staan volgens mij niet alle info.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer? Het gaat hier helemaal niet om islamitische jongeren, het gaat om arme jongeren in het algemeen. Dus ook ''gewoon'' blanken en negers.

Tsss...
99% kleurlingen hoor.

--edit by DJMO-- dit soort vragen kun je in FB stellen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:12 schreef Aka-Zigor het volgende:

[..]

Verzuimd?
Het zal ze wel onmogelijk gemaakt zijn!
[..]

Dood jongeren leidt tot rellen in Parijse voorstad
De rellen begonnen dus nadat die 2 jongens al dood waren en de politie ze verzuimde te helpen Toen de brandweer erbij werd gehaald om de 3e jongen te helpen braken er rellen uit
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:11 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Gezien deze veroordeling lijkt het daar niet op.
[..]

Ja dus?
Dat maakt eventuele fouten van de politie goed?
jij gaat er gewoon vanuit dat de agenten het gezien hebben, terwijl ik dat niet uit het bericht kan opmaken...
en verder... hoe hadden ze moeten helpen dan?
en toen er professionele hulp was werd die aangevallen...
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:14 schreef colourAgga het volgende:

[..]

De rellen begonnen dus nadat die 2 jongens al dood waren en de politie ze verzuimde te helpen Toen de brandweer erbij werd gehaald om de 3e jongen te helpen braken er rellen uit
Jij was dat transformatorhuisje binnengegaan en had die criminelen er met gevaar voor eigen leven uitgetrokken?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:14 schreef colourAgga het volgende:

[..]

De rellen begonnen dus nadat die 2 jongens al dood waren en de politie ze verzuimde te helpen Toen de brandweer erbij werd gehaald om de 3e jongen te helpen braken er rellen uit
Inderdaad, en toch worden deze agenten vervolgd. Logisch toch? Valt me nog mee dat die brandweerlieden niet oneervol ontslagen zijn.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:15 schreef Lekiamh het volgende:

jij gaat er gewoon vanuit dat de agenten het gezien hebben, terwijl ik dat niet uit het bericht kan opmaken...
en verder... hoe hadden ze moeten helpen dan?
Aangezien deze agenten zijn veroordeeld, gaat een rechter ervanuit dat die agenten iets hulpen hadden moeten en kunnen verlenen.
quote:
en toen er professionele hulp was werd die aangevallen...
En dus? Dat maakt fouten van de politie goed?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]


En dus? Dat maakt fouten van de politie goed?
ongelofelijk ben jij
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:18 schreef tweespraak het volgende:

Inderdaad, en toch worden deze agenten vervolgd. Logisch toch? Valt me nog mee dat die brandweerlieden niet oneervol ontslagen zijn.
Waarom zouden deze agenten niet vervolgd mogen worden als blijkt dat ze hulp hadden kunnen verlenen?

noot voor mijn voorgaande reactie, ik dacht te lezen dat ze al veroordeeld waren
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Aangezien deze agenten zijn veroordeeld, gaat een rechter ervanuit dat die agenten iets hulpen hadden moeten en kunnen verlenen.
[..]

En dus? Dat maakt fouten van de politie goed?
ze zijn nog niet veroordeeld:
quote:
Twee Franse politieagenten worden vervolgd in verband met de dood van twee tieners. De tieners verstopten zich twee jaar geleden voor de politie in een transformatorhuisje, waar zij de dood vonden.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:19 schreef tweespraak het volgende:

ongelofelijk ben jij
Leg eens uit, wat heeft het er mee te maken wat er NA het ongeluk gebeurde?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:18 schreef tweespraak het volgende:

[..]

Inderdaad, en toch worden deze agenten vervolgd. Logisch toch? Valt me nog mee dat die brandweerlieden niet oneervol ontslagen zijn.
Ja want er staat nergens dat de jongens meteen dood waren of dat ze ook maar enige aanstalten hebben gemaakt om te helpen voordat de brandweer er was. Dat is wat deze rechtszaak moet uitwijzen.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 17:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij was dat transformatorhuisje binnengegaan en had die criminelen er met gevaar voor eigen leven uitgetrokken?
Nee. Maar deze rechtszaak moet uitwijzen of ik dat wel had moeten doen omdat er nog een kans was dat de jongeren niet door de schuld van deze agenten zijn omgekomen
50  van 238 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 05:59 Dodelijke aardverschuiving in Indonesië3
» 05:57 Kustwacht VS vist 1,2 ton cocaïne uit zee7
» 05:54 Roemeense minister wil banden met Rusland aanhalen0
» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden