Hofstadgroep werkte aan 'airbagbom'

Nederland • Geschreven door Peter (The_Duce) op 12-02-2005 @ 17:08
print 
Bij huiszoekingen rond de terroristische Hofstadgroep heeft de politie meerdere malen in woningen brochures aangetroffen met daarin uitleg over de scheikundige werking van het airbagsysteem. Uit deze vondsten blijkt dat deze groep moslimfundamentalisten naarstig op zoek was naar explosieven voor aanslagen. De prints werden onder andere aangetroffen in de woning van Jason W. en Ismail A. in het Haagse Laakkwartier.

De stof waar de interesse vooral naar uit ging was Natriumazide, zo schrijven de rechercheurs in het politiedossier. "Deze stof kan door zijn chemische werking een zeer snelle volumevergroting teweegbrengen."

Volgens een specialist van TNO kan Natriumazide aantrekkelijk zijn voor "personen met kwade bedoelingen". De korrels kunnen bijvoorbeeld opgeslagen worden in een afgesloten buis met scherven of glas. Door de kracht waarmee stikstof vrij komt, kan de buis ontploffen. Volgens de specialist van TNO zal het effect wel aanzienlijk minder zijn dan bij springstoffen.

Bron: De Stentor


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

11629 views / 31 reacties
Reacties op dit bericht
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ach; hopen dat d'r niet meer meer mensen rondlopen die zich met dit doel hierin verdiepen.
Jammer voor hun dat ze erachter zijn gekomen, maar mischien kunnen deze (allochtonen) werk zoeken bij de EOD.

edit: Typo
userIcon
llalalala gaap... zucht
Wat mij opvalt is het amateurisme van die klungels.
Wordt dat tuig nou nog eens de grens over gezet of staan ze na een paar jaar TBS weer op straat met dezelfde plannen?

Uitzetten die handel!
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:13 schreef lentebuitje het volgende:
Wat mij opvalt is het amateurisme van die klungels.
klopt, en dat is misschien maar beter ook
Stel je voor je loopt op het station -net als in Madrid- en dan BOEM !!, honderden mensen kapot. Daar is het wachten op..
Het is niet de vraag of zoiets gaat gebeuren, maar wanneer.

Ik lees dit toch anders, zoiets als "de budgetverhoging voor de AIVD en de terrorisme wetgeving zijn gerechtvaardigd, kijk maar wat deze superterrrrrrrrrroristen allemaal wel niet van plan waren en eventueel wel niet zouden kunnen gaan doen."

Werking van natriumazide:
2 NaN3 → 300ºC → 2 Na + 3 N2

Eerst flink aanfikken dus, niet echt dat je zegt effectief.
Stelletje prutsers... Waarom kopen ze niet gewoon explosieven..?
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:23 schreef Imurderu het volgende:
Stel je voor je loopt op het station -net als in Madrid- en dan BOEM !!, honderden mensen kapot. Daar is het wachten op..
Het is niet de vraag of zoiets gaat gebeuren, maar wanneer.
let jij nou maar op dat je niet onder een auto komt bij t oversteken....
Stel je voor dat iedereen gaat huilen. Misschien gaat er wel ergens een bommetje ontploffen! Media erbij, lekker angst zaaien in een landje. Dat is precies waar terroristen op uit zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:27 schreef Bolletje_170 het volgende:
Stel je voor dat iedereen gaat huilen. Misschien gaat er wel ergens een bommetje ontploffen! Media erbij, lekker angst zaaien in een landje. Dat is precies waar terroristen op uit zijn.
precies, de grootste massamoordenaars zijn nog altijd alcohol en tabak ,die notabene allebei legaal beschikbaar worden gesteld door de staat...

userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:25 schreef The_Agency het volgende:
Ik lees dit toch anders, zoiets als "de budgetverhoging voor de AIVD en de terrorisme wetgeving zijn gerechtvaardigd, kijk maar wat deze superterrrrrrrrrroristen allemaal wel niet van plan waren en eventueel wel niet zouden kunnen gaan doen."

Werking van natriumazide:
2 NaN3 → 300ºC → 2 Na + 3 N2

Eerst flink aanfikken dus, niet echt dat je zegt effectief.
Anderen zijn misschien professioneler. Maar dit groepje had beter ergens achter de geiten kunnen rennen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:30 schreef injoy het volgende:

[..]

precies, de grootste massamoordenaars zijn nog altijd alcohol en tabak ,die notabene allebei legaal beschikbaar worden gesteld door de staat...
en dat is eigen keuze

of wil je beweren dat als je door een idiote zandeter word opgeblazen dat dat ook eigen keuze was?


ja laat ik vandaag eens niet drinken maar een opblaas moslim proberen
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:32 schreef Camille_Noire het volgende:

[..]

en dat is eigen keuze

of wil je beweren dat als je door een idiote zandeter word opgeblazen dat dat ook eigen keuze was?
eigen keuze???
check dan is even hoeveel mensen er overlijden door ongelukken waarbij de bestuurder dronken was , en hoeveel mensen er jaarlijks sterven door 2de handsrook, muts...even nadenken voordat je weer iets loopt te blaten..

En ja als je het dan nog eigen keuze noemt is die opblaasmoslim ook eigen keuze , dan had je je regering maar moeten stoppen met de ass van bush te likken en hem achterna te springen in dat oorlogs gat!
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:39 schreef injoy het volgende:

[..]

eigen keuze???
check dan is even hoeveel mensen er overlijden door ongelukken waarbij de bestuurder dronken was , en hoeveel mensen er jaarlijks sterven door 2de handsrook, muts...even nadenken voordat je weer iets loopt te blaten..

En ja als je het dan nog eigen keuze noemt is die opblaasmoslim ook eigen keuze , dan had je je regering maar moeten stoppen met de ass van bush te likken en hem achterna te springen in dat oorlogs gat!
Terrorisme was er allang voor dat Bush 1 of versie 2 aan de macht kwamen hoor. enne... ik denk dat schijnbaar na een paar jaar ook wordt vergeten dat er een aantal vliegtuigen in 2 torens zijn geboord? Toen was Bush nog maar net President... Dus ehhh... Die oorlog in Irak is niet echt oorzaak van het terrorisme denk ik. Ligt ergens anders. Erg makkelijk hoor... Misschien had Nederland zich weer is Neutraal moeten opstellen net zoals in de eerste en tweede wereld oorlog......

maar goed.... Met inderdaad dit soort prutswerk maken ze niets klaar. Zolang
ze maar van het TNT en plutonium afblijven... Maar goed... een airbagbom... zal met ontploffing in de buurt van mensen toch schrik zaaien... en als glasscherven/loodkogeltjes in het rond vliegen... en jij staat ernaast.. ben je niet blij kan ik je zeggen.
Als dit soort prutsplannen al zoveel publiciteit krijgt.
Moet er een keer iemand opgepakt worden met nuclear-wapen intstructies.

Helemaal paniek in de tent. }:O
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:26 schreef blueicez het volgende:
Stelletje prutsers... Waarom kopen ze niet gewoon explosieven..?
Mjah... even wachten tot ze bij de AH in de aanbieding zijn ofzo?
userIcon
En dus dit zijn de beruchte terroristen waar die nieuwe wetten voor zijn aan genomen en waardoor de regering onze burger rechten steeds verder indammen???

Uurtje surfen over het net en iedereen kan een kunstmest bom fabriceren of mischien hadden de heren op school beter moeten op letten bij scheikunde. Gelukkig voor ons dat ze zo dom zijn maar aan de andere kant echte terrorsten gebruiken wel andere explosieven. Typisch nederlands om zo paniekerig te gaan lopen doen want zeg nou eerlijk wat is er nu allemaal hier gebeurd aan terrorisme??

Een marokaan uit een kleine radicale groep heeft Theo van Gogh vermoord een moord plegen op iemand die over straat fietst kan iedere mongool. Aanslagen van het caliber 911 en Madrid zijn hier nog niet gebeurd en zullen hier niet gebeuren ook omdat die 2 een andere achtergrond hadden. Wel ben ik er voor dat de AIVD dit soort mensen goed in de gaten houd(zoals ze nu ook al doen) en zo ja oppakken.
Ja, dit is gewoon een smoesje ... we krijgen steeds minder rechten -> controles -> meer geld voor de staat.

Kanker regering. Van mij mogen jullie bedreigt worden door terroristen, want jullie nemen onze burgerrechten af, en wat kan mij die ene "terroristische" amateur moord schelen
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:38 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Mjah... even wachten tot ze bij de AH in de aanbieding zijn ofzo?
Kunstmest
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:25 schreef The_Agency het volgende:
Ik lees dit toch anders, zoiets als "de budgetverhoging voor de AIVD en de terrorisme wetgeving zijn gerechtvaardigd, kijk maar wat deze superterrrrrrrrrroristen allemaal wel niet van plan waren en eventueel wel niet zouden kunnen gaan doen."

Werking van natriumazide:
2 NaN3 → 300ºC → 2 Na + 3 N2

Eerst flink aanfikken dus, niet echt dat je zegt effectief.
Gozer natriumazide is juist supereffectief. Kijk maar naar je airbag, die is binnen enkele milliseconden opgeblazen. Simpel ontstekingsmechanisme in combinatie met een buis natriumazide en glasscherven is een levensgevaarlijke combinatie.

Dus helaas jouw poging om het terrorismebeleid af te zeiken is roemloos mislukt
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:11 schreef fatcat het volgende:
Jammer voor hun dat ze erachter zijn gekomen
nou he, wat jammer...
quote:
maar mischien kunnen deze (allochtonen) werk zoeken bij de EOD.
werk zoeken bij de EOD? ja, als het te kostbaar is om robots in te zetten.

leuk dat je sympathiseert met hun. "ach geef ze maar een baantje". ja het zijn goede jongens he...

quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:39 schreef injoy het volgende:

[..]

eigen keuze???
check dan is even hoeveel mensen er overlijden door ongelukken waarbij de bestuurder dronken was , en hoeveel mensen er jaarlijks sterven door 2de handsrook, muts...even nadenken voordat je weer iets loopt te blaten..

En ja als je het dan nog eigen keuze noemt is die opblaasmoslim ook eigen keuze , dan had je je regering maar moeten stoppen met de ass van bush te likken en hem achterna te springen in dat oorlogs gat!
Mijn god, wat een stupiditeit spreid jij hier tentoon zeg. Ongelooflijk, er moet inderdaad meer geld geïnvesteerd worden in het onderwijs.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:34 schreef rechtsheeftvoorrang het volgende:
[..]
Gozer natriumazide is juist supereffectief. Kijk maar naar je airbag, die is binnen enkele milliseconden opgeblazen. Simpel ontstekingsmechanisme in combinatie met een buis natriumazide en glasscherven is een levensgevaarlijke combinatie.

Dus helaas jouw poging om het terrorismebeleid af te zeiken is roemloos mislukt
De airbag wordt opgeblazen, maar ontploft niet. Je kan een airbag dus niet echt als voorbeeld nemen, helemaal als je niks over hoeveelheden natriumazide weet, hoe de reactie wordt veroorzaakt en niet weet wat voor druk c.q. krachten dit dan teweeg kan brengen.
Als zoiets als natriumazide het terrorisme beleid zou moeten rechtvaardigen, dan moet zo'n spectakel als oud & nieuw wel helemaal een terroristisch evenement zijn.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:24 schreef plorp het volgende:

[..]

De airbag wordt opgeblazen, maar ontploft niet. Je kan een airbag dus niet echt als voorbeeld nemen, helemaal als je niks over hoeveelheden natriumazide weet, hoe de reactie wordt veroorzaakt en niet weet wat voor druk c.q. krachten dit dan teweeg kan brengen.
Als zoiets als natriumazide het terrorisme beleid zou moeten rechtvaardigen, dan moet zo'n spectakel als oud & nieuw wel helemaal een terroristisch evenement zijn.
T hoeft ook niet te ontploffen, bij de reactie ontstaat ontzettend veel gas in een zeer korte tijd. En dat zorgt logischerwijs ook voor een flinke druk, in combinatie met glasscherven ofwat anders levensgevaarlijk natuurlijk.
Je ziet ook bij moderne auto's dat ze bij een botsing niet meer alle airbags laten afgaan, alleen degene die op dat moment nuttig zijn voor de passagier. Immers de luchtdruk is vaak zo groot bij een combinatie van airbags dat je trommelvliezen het begeven.

Natriumazide in combinatie met een groep terroristen is dus zeker niet niks. En à la het praat niet het hele beleid van de regering goed, maar tis zeker geen reden om het af te kraken. En dat gebeurde in de door mij gequote reactie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:25 schreef The_Agency het volgende:
Ik lees dit toch anders, zoiets als "de budgetverhoging voor de AIVD en de terrorisme wetgeving zijn gerechtvaardigd, kijk maar wat deze superterrrrrrrrrroristen allemaal wel niet van plan waren en eventueel wel niet zouden kunnen gaan doen."

Werking van natriumazide:
2 NaN3 → 300ºC → 2 Na + 3 N2

Eerst flink aanfikken dus, niet echt dat je zegt effectief.
300ºC is niet zo veel hoor. Een beetje vuurwerk haalt al gauw 1000 tot 1500ºC
Trouwens het onstekingsmechanisme is n.l. al in de auto ingebouwd om de airbag tot (een gecontroleerde) ontploffing te brengen. Ik denk dat het om de hoeveelheid 2 NaN3 gaat. Dus meer dan er in de klapzak past. Wat denk je dat er gebeurd als zo'n zak dan in gezicht ontploft?
En dan nog, hoe laat je de airbag afgaan? wacht je totdat de bestuurder een ongeluk maakt? Je moet dan toch een soort afstandsbediening inbouwen.
Al met al een behoorlijke operatie, die voer je niet zomaar even uit.

Dus als je je auto de volgende keer naar de garage hebt gebracht voor een grote beurt, controleer even of er niet met de airbag is geknoeid.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mijn god, wat een stupiditeit spreid jij hier tentoon zeg. Ongelooflijk, er moet inderdaad meer geld geïnvesteerd worden in het onderwijs.
Er zit wel íets in, als je strikt kijkt naar de directe gevolgen en dan alleen naar het gegeven dat er mensen overlijden ongeacht wijze van sterfte dan is het over een heel jaar genomen niet erger dan roken of wat dan ook.
Dus onder bepaalde voorwaarden is het kwantitatief te vergelijken, maar zonder de "als" en kijkend naar de kwalitatieve gevolgen dan gaat de vergelijking wel erg mank ja, het schetst een beetje een sfeer van "mwah laat die terroristen maar, roken is net zo erg" .
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:26 schreef blueicez het volgende:
Stelletje prutsers... Waarom kopen ze niet gewoon explosieven..?
Heb je het adres voor mij?
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:25 schreef The_Agency het volgende:
Ik lees dit toch anders, zoiets als "de budgetverhoging voor de AIVD en de terrorisme wetgeving zijn gerechtvaardigd, kijk maar wat deze superterrrrrrrrrroristen allemaal wel niet van plan waren en eventueel wel niet zouden kunnen gaan doen."

Werking van natriumazide:
2 NaN3 → 300ºC → 2 Na + 3 N2

Eerst flink aanfikken dus, niet echt dat je zegt effectief.
wat denk je dat de temperatuur van een vlam/vonk is?
31  van 31 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp26
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden