Onbekende energiebron ontdekt

Algemeen • Geschreven door Gerson (M4stermind) op 21-05-2003 @ 19:20
print 
Britse wetenschappers zeggen een energiebron in een mix van water en kalium gevonden te hebben die voorheen nog niet bekend was. De onderzoeksresultaten zijn geverifiëerd door onderzoekers aan de Bristol University. De geleverde energie is honderden keren meer dan de energie die erin gestopt wordt.

De makers van de energiecel kunnen niet precies verklaren wat er gebeurt. Door een elektrische stroom tussen twee elektrodes door een vloeistof te laten stromen, kwam er een enorme hoeveelheid warmte vrij. Volgens berekeningen gebaseerd op de kwantumtheorie, kan waterstof in een metastabiele staat verkeren dat een potentiele bron van energie bevat. De theorie suggereert dat als er elektriciteit door een mix van water en een chemische stof geleidt wordt, de extra energie in de vorm van hitte vrijkomt. De wetenschappers hebben ontdekt dat een kleine stroom elektriciteit die door een mix van water en kalium geleid wordt, een verbluffende hoeveelheid energie oplevert.




De ontdekking zal verder onderzocht worden. Als de bevindingen correct zijn en op commerciële schaal geproduceerd kan worden, kan de energie cel in elk huishouden toegepast worden, en gasrekeningen met 90 procent verlagen.



Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

3127 views / 103 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 103 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
=edit=


[ Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr ]
Misschien leuk om toe te passen bij auto's ?
userIcon
Mike, it's amazing!

ff serieus: Het zou echt een aanwinst zijn!
is dit niet al een hele tijd geleden ontdekt?

best eh, oude zooi dit, en of het nou echt doorbreekt qua ontdekking, neuh

=edit=
[ Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr ]
Eerst zien dan geloven
Whoa das best wel vet! Doorgaan met onderzoeken mensen!!
userIcon
Opmerkelijk dat ze daar nu pas achter komen, volgens mij kan je beide makkelijk kopen/vinden.
Niet bij auto's, want zoals je weet draait de wereldeconomie op benzines en sigaretten (zo ongeveer).
userIcon
Klinkt allemaal geweldig, maar vraag me af of het allemaal ook waar is. Je leest wel vaker van dit soort "geweldige" uitvindingen waarvan je later niks meer hoord
Tof!
Das wel handig, als het waar is
Whoo das cool nieuws!
Hmm...klinkt me iets te mooi om waar te zijn.
maar ik denk dat we hier nog wel meer over horen, als het waar blijkt te zijn
userIcon
Dat is nog eens nieuws , hopelijk ook toepasbaar in ruimte technologie
userIcon

quote:
Misschien leuk om toe te passen bij auto's ?

ehhh, auto's lopen niet op warmte... dus nee...
dus dan moeten we zometeen kalium in onze auto's gieten?,

en is er veel van kalium op de wereld?
userIcon

quote:
Misschien leuk om toe te passen bij auto's ?

Ja maar welk pedaal trap je dan in om "gas" te geven? Je water pedaal?

Maar een energie stijging van 100x... Iets voor spaceshuttles?
userIcon
Inderdaad. "Spontaan" vrijkomende energie klinkt te mooi om waar te zijn, en strookt niet met de wetten der natuurkunde.

-edit-
[ Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX ]
'ns kijken... twee elektrodes van een edelmetaal (Tungsten en Platina), wel van een VERSCHILLEND metaal. Als je daar dus een gelijkstroom op zet, lost een van de twee elektrodes dus op. [Net zoals een simpele Zink-Kool-batterij van de Hema]
Alleen laadt je hier juist de batterij OP in plaats van LEEG. Ik zou me echter kunnen voorstellen dat desalniettemin energie VRIJ komt bij het OPladen van deze batterij (of zo iets dan).

Al met al... ik geloof niet dat de wet van behoud van energie geschonden zal zijn...
quote:
dus dan moeten we zometeen kalium in onze auto's gieten?,

En Thungsten en Platina. Ook niet de goedkoopste metalen, dacht ik zo...
quote:
en is er veel van kalium op de wereld?

Kalium-zouten zijn er ONTZETTEND veel. Net zoals de wereld vergeven is van Natrium-zouten (o.a. keukenzout)


[ Dit bericht is gewijzigd door victorv8 ]
userIcon
Ik ben benieuwd wat de staat aan accijns op Kalium gaat heffen om de tegenvallende gasopbrengsten te compenseren....

quote:
ehhh, auto's lopen niet op warmte... dus nee...

wel op stroom, dus indirect hebben electrische auto's er misschien iets aan ?

iig grappige ontdekking maar ik ben het met nomad85 eens dat dit wel erg mooi klinkt, dus geloof ik het pas als ik er meer van hoor :p
Zie voor meer info: http://jnaudin.free.fr/cfr/html/cfr20.htm
[ Dit bericht is gewijzigd door de_letter_r ]
oftewel : gewoon energie onttrekken aan het waterstof staat er. Je laat het gewoon naar een lagere evenwichtstoestand klappen en gebruikt de vrijkomende energie. Koel.

quote:
Door wadgem - woensdag 21 mei 2003 @ 19:26 (Unmodded)
Inderdaad. "Spontaan" vrijkomende energie klinkt te mooi om waar te zijn, en strookt niet met de wetten der natuurkunde. Plus het feit dat het een nieuwsbericht van Gerson is, dus ik wacht nog ff met juichen

Ik heb het niet zelf bedacht hoor...
[ Dit bericht is gewijzigd door M4stermind ]
man Philosocles (Redactie Frontpage) 21-05-2003 @ 19:28 fotoboek no homepage
userIcon
Great! Felicitaties aan de onderzoekers voor deze ontdekking. Wellicht mogen ze zich ooit opmaken voor een Nobelprijs hiervoor. Voor de scheikunde, de natuurkunde, of de vrede (want zonder die klote-olie komt er misschien ooit vrede).

Het is wel te hopen dat de wereld-kalium voorraad het langer uithoudt dan de olie- en gasvoorraden (olie nog een jaartje of 50?).

-edit-
[ Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX ]

quote:
Misschien leuk om toe te passen bij auto's ?

daar is al een moter op waterstof voor uitgevonden..

quote:
is dit niet al een hele tijd geleden ontdekt?

best eh, oude zooi dit, en of het nou echt doorbreekt qua ontdekking, neuh

Tuurlijk jongen, jij zal het wel weten..
--------------------------------------------

They insist, however, that their cell is not just a repeat of the notorious "cold fusion" debacle of the late 1980s. Then two scientists claimed to have found a way of generating nuclear energy from a similar-looking device at room temperature.
kijk daar wordt de mens blij van!!! hebben mijn toekomstige kinderen ook nog stroom en de daar op volgende....
dit vink een zeer goed bericht tijd dat r iets komt dat kan concureren met OLIE-firmz die verdienen toch al teveel en dan is al die oorlog om olie ook niet nodig
De engelse versie van de Telegraaf(telegraph) , beloofd niet veel goeds....
Te efficient dus. Hier hoor je dus niks meer over. Eerst moeten de andere fossiele brandstoffen op voordat ze aan dit soort dingen beginnen.
Waterstof auto's konden er ook al lang rondrijden als ze maar hadden gewild.
Potassium Carbonate -> is dat niet die troep die oa in afwasmiddel zit?
Alles wat nieuw is is gevaarlijk

Eerst nog maar eens verder onderzoeken, maar de meeste grote ontdekkingen zijn bij toeval ontstaan, dus misschien is dit er ook wel zo een

quote:
en gasrekeningen met 90 procent verlagen.

Daar zal de overheid niet blij mee zijn!

Als compensatie pakken ze de automobilisten dubbel.

quote:
Te efficient dus. Hier hoor je dus niks meer over. Eerst moeten de andere fossiele brandstoffen op voordat ze aan dit soort dingen beginnen.
Waterstof auto's konden er ook al lang rondrijden als ze maar hadden gewild.

Lijkt mij ook, alleen als overheden gigantisch (lees : gigantisch^gigantisch veel) subsidiëren heeft deze energiebron kans van slagen.
De aanbieders van andere brandstoffen zullen waarschijnlijk alles doen om het succes van deze bron op tijd de kop in te drukken.
90%... Dat betekende toch 10% bijbetalen, zodra de overheid zich ermee bemoeit...? Toch???
=edit=

Gister was er bij barend en van dorp ook zo'n rare kwibus die zei eureka te roepen met een of andere Perpetuum Mobile welke alle energiebronnen op aarde kan vervangen.
Ach de beste man heeft nog nooit van de wet "behoud van energie" gehoord
[ Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr ]
userIcon
eindelijk goed nieuws. wordt het toch weer haalvaar me comp 24/7 aan te hebbe staan
Hier is in 1989 ook al roeping van gedaan:
Cold Fusion heette het toen. Iets anders maar toch.

http://www.wired.com/wired/archive/6.11/coldfusion.html
hehe ik denk dat de olieindustrie deze techniek gaat kopen :p
Het verwonderd mij trouwens dat dit bericht naar buite komt, en de uitvinding nog niet gepatenteerd of overgekocht is door een of andere oliemaatschappij Er zijn toch wel zoveel uitvindingen die claimen olie te vervangen maar toch komt het er niet van. Zie maar naar waterstof-motor enzo, dacht dat het patent ervan bij Shell ligt. Ook hebben we bv mensen die geloven in ZPE.

-edit-
[ Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX ]
userIcon

quote:
De geleverde energie is honderden keren meer dan de energie die erin gestopt
wordt.

Wat een onzin. Volgens "De Wet van Behoud van Energie" kan dat natuurlijk niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha ]
userIcon
-edit-
quote:
Wat een onzin. Volgens "De Wet van Behoud van Energie" kan dat natuurlijk niet.

Er wordt Kaliumcarbonaat en metaal verbruikt gedurende de reactie. Niet zo blaten dus. Verbluf me eerst maar eens met een berekening.
[ Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX ]
userIcon
Dit kan gewoon niet.. Die laatste regels. Er kan niet oneindig energie van die cel afkomen! De totale hoeveelheid moet altijd gelijk blijven, dus de cel zal de energie ook weer ergens terug van moeten krijgen!
userIcon
late ze er meteen maar een soort van brandstof van maken, zijn we met ze alle een stuk goedkoper uit en het raakt niet op, net als olie die dat wel een keer zal zijn

quote:
Er wordt Kaliumcarbonaat en metaal verbruikt gedurende de reactie.

he he... eindelijk iemand die het door heeft! En aangezien ze twee edelmetalen gebruiken als elektrodes, lijkt me dit in ieder geval niet de meest goedkope manier van energie "produceren"...
quote:
lees nu eerst eens even DIT voordat je begint te schreeuwen

oja, nog hierover even. Ik begrijp niet helemaal waar ze op die site nu precies naar toe willen, maar ik zie een voor en na de proef een massa-verschil van het bakje water van 18 gram. Ik neem aan dat ze begrijpen dat dat verdampt water is, toch? En niet E=m*c^2. Toch...?
[ Dit bericht is gewijzigd door victorv8 ]

quote:
ehhh, auto's lopen niet op warmte... dus nee...

Wat komt er vrij als je benzine verbrandt?
Hoe denk je dat stroom wordt opgewekt?
Wel eens van energie omzetting gehoord?

quote:
Door bommentapijt - woensdag 21 mei 2003 @ 19:33 (Unmodded)

quote:
en gasrekeningen met 90 procent verlagen.

Daar zal de overheid niet blij mee zijn!

Als compensatie pakken ze de automobilisten dubbel.

En nog minder gezondheidszorg, helemaal geen uitkeringen meer, nog meer loonmatigingen, belasting verhogingen enz.
Volgens het artikel is het gecontroleerd op de Universiteit van Bristol door ene Jason Riley.
Zowaar deze persoon bestaat en is electrochemicus:
http://www.bris.ac.uk/contact/person/getDetails?personKey=OmdxvgKDQzTouLJkK7gW4YqupYjc4z
Zou het dan toch waar kunnen zijn?
gister was er bij barend en van dorp ook al een rare man die met een of ander iets aan kwam zetten dat meer energieopleverde.. zou men wakker zijn geworden zodat nu iedereen naar oplossingen zoekt? en zowaar oplossingen vinden?
die vent van barend en van dorp was geen wetenschapper, vond het systeem nogal bedenkelijk klinken.
50  van 103 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden