sport
Wielrennen: 'oortjes' toch verboden
De zogenaamde oortjes, het communicatiemiddel tussen wielrenner en ploegleider, verdwijnen toch uit het peloton. Dit heeft de internationale wielrenunie (UCI) laten weten.
De UCI laat in een verklaring weten dat de two-way radio het wielrennen steeds meer verpest. De bond zal nu een schema gaan opstellen, waarin men het verbod op het gebruik van de oortjes steeds meer inperkt.
De tiende rit van de afgelopen Tour de France stond ook in het teken van het verbod op de oortjes. Tijdens deze etappe mochten de renners namelijk geen gebruik maken van de communicatiemiddelen. Dit resulteerde uiteindelijk in een saaie etappe, waarin niemand het voortouw leek te nemen.
Voor meer sportnieuws kijk je natuurlijk op FOK!sport.
Maakt de tour een stuk interessanter.
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Daarnaast is het aspect veiligheid hiermee ernstig in het geding. Niet alleen tactische beslissingen werden over die oortjes doorgegeven, maar ook bijvoorbeeld hoe het verloop van een afdaling is. Kom je met 80km/h van een berg af donderen en ligt er plots een haarspeld-bocht waar 't glad is, dan krijg je de grootste ongelukken. Over die oortjes wordt daarvoor gewaarschuwd door de ploegleider. Om nog maar niet te beginnen over ploegleiders die met auto en al het peleton in rijden om instructies te geven.
En tuurlijk heeft het ook wel wat positieve eigenschappen, maar die wegen imho bij lange na niet op tegen de negatieve kanten hieraan. Helaas dat de heren van de UCI dat weer niet willen inzien en vast willen houden aan het oude wielrennen ipv de vooruitgang zn gang te laten gaan...
run in circles, scream and shout
It's a measure of the soul.
Sommige wielrenners hebben dan ook geen profijt van oortjes, vooral met tegenwind ..
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Nu lijken het wel robots die moeten doen wat de baas zegt (denk aan van Poppel).
Of wat dacht je van de vluchters die steevast op het einde van een etappe worden ingelopen door het peloton.
Ja, nu komen de echte leiders weer naar voren.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Als die oortje wegzijn moeten renners zelf een beslissing nemen.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Overigens is het minimum gewicht van een fiets gesteld op 6,8 kg. Niet 4,8.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Dat wil zeggen dat de renners zelf uitmaken wie de sterkste is door te kijken naar elkaar en elkaar te testen.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Maar zou een peloton nou ook zoveel risico nemen als men niet weet wat de vluchters gaan doen?
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Erg leuk technologie voor op de motor of voor plezierritjes, maar toch niet voor in een sport....Sport is sport, maar wordt steeds meer overgenomen door techniek
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken