Genaaid bij Albert Heijn
Toch raar. Bedrijven die hun klanten niet besodemieteren zien op de beurs, ondanks miljardensteun van de overheid, hun koers kelderen. Bedrijven die de kluit wél belazeren hebben daar geen last van. Ondanks de kredietcrisis blijft het aandeel Ahold prima op niveau. De wereld op zijn kop! Al eerder stelde ik hier aan de orde, dat je als klant bij Albert Heijn een extra groot risico loopt, te worden belazerd. Iets met hardnekkig weigeren, foute prijzen aan te passen. Kijk maar: http://frontpage.fok.nl/column/8232/1
Mijn oproep, als boetedoening een bedrag aan een goed doel te schenken, heeft Albert Heijn gewoon genegeerd. Meer dan een lullig standaardbriefje kon er niet af, bij de marketingafdeling.
En Albert Heijn heeft een nieuwe truc bedacht om de kluit te belazeren. Een week of twee geleden. Bordjes op de schappen: Bonus! AH-rookworst voor slechts 1 euro 10. Maar achter die bordjes lagen niet de huismerkworsten, maar die van Unox. En dus was de argeloze klant bij de kassa opeens 1 euro 90 armer. Is ‘ie mooi voor 80 cent belazerd. En denk nou niet dat dat een foutje van de vulploeg was, dat na een dagje weer was hersteld, hoor. Nee, die oplichterstruc hebben ze de hele week geflikt; ik heb de hele week een Bonusworst van het aangegeven schap gehaald, en een Unox-worst afgerekend. Heb ik de Albert Heijn op hun fout gewezen? Nee, want daar doen ze, zoals eerder is aangetoond, toch niets mee. Dus: een slimme consument koopt niet meer bij Albert Heijn. Schandelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren. Ik ben hartstochtelijk voorstander van veel strenger overheidstoezicht op graaiende middenstanders. Dat jaren-50-kabinet van ons bemoeit zich overal mee qua betutteling. Maar de burger écht beschermen tegen gegraai? Ho maar!
Dus je wordt gewoon genaaid. Ook met die onzinnige Bonuskaart trouwens. Daar staat op te lezen dat je gegevens niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Maar in de praktijk gebeurt dat regelmatig. Het Openbaar Ministerie vraagt klantgegevens regelmatig op. Op zich niets mis mee, als dat echt nodig is om boeven te vangen, maar ik maak me grote zorgen. Want stel, dat het OM net zo zorgvuldig met die klantgegevens omgaat als met de strafdossiers… Die raken zoek of komen bij de verkeerde advocaat terecht. Ik wil niet dat allerlei louche strafpleiters weten, hoe vaak ik appelmoes dan wel andijvie eet. Albert Heijn moet op die Bonuskaarten de klant gewoon niet voorliegen. Zijn gegevens liggen gewoon op straat. Trouwens, welingelichte kringen vertelden mij, dat je ook zonder dat je een Bonuskaart bezit, aan de kassa wel de korting kan eisen. Iets met gelijke behandeling ofzo. Daarom roep ik iedere consument die toch nog bij AH gaat winkelen op, zijn Bonuskaart niet meer te laten zien, en gewoon de korting te eisen. Dat zal ze leren!
op FOK!
op Facebook
op de website
Oplichters en achterbaks.
Dit is geen algemeen-policy van AH. Jij winkelt gewoon in een debiele winkel, en net zoals Marrokanen, sommige zijn goed, en sommige zijn crimineel.
Aan het begin van de week hangen we de kaartjes op. Alleen in sommige winkels werken mongolen die niet het verschil tussen Unox en AH rookworst kunnen lezen.
En dan heb je ook nog (grappige) klanten die het kaartje ergens anders ophangen waardoor mensen inderdaad fout grijpen. Daarom; gewoon goed kijken op het kaartje. Het kaartje hangt er wel voor, maar je kan zelf ook wel lezen neem ik aan?
Je frustraties van de wereld een beetje afreageren op een supermarkt...lekker makkelijk...
Dus hmm, niet zo zeuren, maar je wel beter in laten lichten...
[/quote]
Daarbij, als je zelf al een week de worst koopt terwijl je inmiddels weet dat het een unox worst is, dan ben je zelf een sukkel. Of stond er niet met grote rode letters UNOX op en op het bordje AH Rookworst.
Ik snap het best dat de domme consument het verschil niet ziet tussen de letters UNOX en AH.
Ook dat gebrabbel over de bonuskaart, oud nieuws. Welkom in de echte wereld. En dat je je druk maakt om een bonuskaart waarbij het OM de gegevens op kan vragen, terwijl alle geregistreerde gegevens opvraagbaar zijn door het OM als ze maar aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Net zoals iemand die via een PIN automaat een treinkaartje koopt. Is de NS of de bank nu in één keer verdacht?
Had dan een column geschreven over de duur betaalde rookworst tijdens de kredietcrisis, weet ik veel. Maar dit is gewoon een KLB topic, wat niet op de FP thuis hoort.
grootste voorbeeld: op=op of 3 halen = 2 betalen, terwijl je er maar 1 nodig hebt, de Danoontje op kinderoog-hoogte, Exellent produkten. Voorverpakte versprodukten.
Is er niet onlangs aangetoond dat er geen verschil is tussen die rookworsten??
En ze gaan echt niet elke ochtend controleren of die kaartjes wel goed zitten. Gaat het bij het opklikken mis, zullen ze fout blijven zitten totdat ze er weer afgehaald worden óf totdat een klant een melding geeft.
Maar dat een welbedacht plan is van Ahold is natuurlijk ook een optie...
Maar hoe kom ik aan een ex?
Meer informatie op www.bazbo.net
Ahold heeft inderdaad hun personeel geinstrueerd om het bonus-kaartje van AH rookworst voor het schap van unox rookworst te hangen.
Net zoals dat ze in de computer de blikjes dr. pepper 1 cent duurder gemaakt hebben, en vervolgens heeft Ahold expres geen nieuwe kaartjes voor het schap gemaakt.
Zo gaan ze inderdaad te werk bij Ahold. Er worden nooit fouten gemaakt in de winkels door het personeel waar elke week +-800 bonus-kaartjes moeten worden opgehangen en soms wel 1000 prijswijzigingen in een week moeten worden doorgevoerd.
Klopt, doe ik ook regelmatig.
De kassa is sowieso bij de AH belabberd, is het druk dan komt er gewoon geen kassa bij terwijl als je naar de lidle of de dirk gaat gelijk een kassa bij komt. EN daar zijn je boodschappen ook nog eens goedkoper.
Behalve dat ze tot 10 uur open zijn zie ik geen voordeel aan de AH ten opzichte van bv. een dirk van de broek (alleen maar nadelen).
Omdat het in een AH filiaal fout zit dat moet wel betekenen dat die hele organisatie jou wil naaien! Als je echt principes hebt, en je voelt je genaaid ---> Ga naar de Dirk/C1000/Plus whatever.
Of je maakt gewoon je eigen bonuskaart -> Maak je eigen bonuskaart! Part 2
Driek, je bent toe aan vakantie denk ik. Ik heb een paar leuke van je gelezen maar de laatsten zijn 't niet. Herfst/wintermoeheid?
Ook net doen alsof er boze opzet in het spel is
Kortom: ik vind het wel een column waard.
Albert Heijn blijft een prima winkel
als zo veel mensen problemen met ah hebben waarom gaan dan nog zoveel mensen naar de ah???
ik heb zelf 4 jaar lang gewerkt bij ah en in 3 verschillende winkels.
en heb nog NOOOIt mee gemaakt dat we prijzen aan pasde en mensen probeerde te naaie door ze verkeerde dingen te laten kopen.
en in 9 van de 10 gevallen als het kaartje niet klopt dan is het nalatigheid van DIE ene winkel en niet van ahold in het algemeen.
ik moet wel toe geven dat niet alle winkels van ah goed zijn maar denk eens na dat het meestal dan om franchisers gaat en niet over de echte winkels van ah (weet ik uit ervaring).
kort om ik vind het niet terecht dat ah zo neer gesabelt wordt omdat ze het toevallig goed doen is een keer....
en als je nog steeds ah een rot winkel vind ga der dan niet naar toe.
En maak geen gebruik van hun dienste en ga lkkr naar een andere winkel.
Waar PRECIES het zelfde gebeurt maar allen niet aan het dag licht komt want het krijgt geen aandacht
albert heijn zoort voor de kleintjes =P
En ook echt lekker makkelijk om de winkelaar er de schuld van te geven dat bordjes verkeerd op worden gehangen; lijkt mij een taak van het personeel om dat recht te trekken...
gezien bij de AH bij de nieuwmarkt, de AH bij de spaandammerstraat en de AH bij de molenwijk te Amsterdam , lijkt mij geen toeval meer ^^
Ex-crew.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken