Kerstprijsvraag 2006: de antwoorden

<\/center>

1. Niet iedereen kan met kritiek omgaan. Waarvoor daagde Uwe Boll zijn critici uit?
Om met hem te gaan boksen en alles wat hier op neerkwam. (bron)
93% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

2. Grote ophef was er dit jaar over een zoen! En niet zomaar een zoen, maar een homo-zoen! Wie kon deze zoen in ontvangst nemen?
Jimmy Hopkins was het eigenlijke antwoord, maar ook Studenten/jongens in Bully/Canes Canem Edit is goedgekeurd. Alleen Bully of Canis Canem Edit is fout. (bron)
82% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

3. De PvdA is op oorlogspad tegen de verkoop van gewelddadige games aan jongeren. Welke politicus kroop in de huid van een Jack Thompson look-a-like om tere kinderzieltjes te beschermen?
(Jeroen) Dijsselbloem (bron)
94% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

4. Dodelijke stilte werd op een lugubere manier in Italië gepromoot. Wat stak er daar uit het gras?
Handen, armen, grafstenen, graven, handen uit graven enz enz. (bron)
87% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

5. Hand in hand met geweld gaat ook het bekende rode kruis op de boel weer op te lappen. Hoe wordt het rode kruis precies gebruikt?
Illegaal, besmet, ongeoorloofd, alles waaruit bleek dat het Rode Kruis niet blij was met het gebruik ervan. (bron)
70% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

6. Het geweld loopt de spuigaten uit, zo werd een GameSpot redacteur gestompt doordat de prijs van de PS3 hoger lag dan verwacht. Hoe heette de redacteur die deze stomp in ontvangst mocht nemen?
Alex Navarro (bron)
93% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

7. Een Amerikaan maakte een game naar aanleiding van de Columbine drama. Naar welk spel verwijst de titel van deze game?
Super Mario RPG (bron)
77% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

8. Dat de kerk ook altijd niet vrij is van enige zonde bewijst een kerkelijke game die vol met spyware zat. Wat was de titel van deze game?
Left Behind: Eternal Forces (bron)
93% van de users had deze vraag goed.<\/sub>

Logo K

Spore
31% van de users had dit logo goed.<\/sub>

Logo L

Test Drive: Unlimited (Test Drive is niet goedgekeurd)
28% van de users had dit logo goed.<\/sub>

Opdracht:
Er worden regelmatig redelijk controversiële reclame campagnes gevoerd. Deze keer is de taak aan jou om een controversiële commercial te maken voor een (denkbeeldige) game naar keuze.

Vele deelnemers hebben de opdracht niet helemaal goed gelezen en hebben gewoon een leuk filmpje gemaakt met Bombay TV, maar vele hebben ook een nieuwe wazige game aangekondigd. Een aantal leuke inzendingen kun je hier, hier en hier zien.