The Elder Scrolls: Legends - Houses of Morrowind

De Card Collecting Game (CCG) The Elder Scrolls: Legends is alweer toe aan haar derde uitbreiding: Houses of Morrowind. We hadden al eerder twee verhaaluitbreidingen The Fall of the Dark Brotherhood, gevolgd door Return to Clockwork City. Nu komt ontwikkelaar Bethesda met puzzels om onze hersenen aan het werk te zetten.

Hoe, wat, waar en waarom
Hoe The Elder Scrolls: Legends precies in elkaar zit, is reeds uitgelegd in de review. Omdat er toch nog wat zaken onduidelijk waren voor het grote publiek, is er nu een zeer uitgebreide video-uitleg verschenen.

Een extra attribuut
De uitbreiding Houses of Morrowind voegt een verzameling puzzels toe, 149 nieuwe kaarten en ook nieuwe aanvalstechnieken. Ieder ‘huis’ van Morrowind vertegenwoordigt drie attributen. Voorheen kon een deck maximaal gebruik maken van twee attributen, maar dat is onder bepaalde omstandigheden nu uitgebreid naar drie attributen. Een deck mag normaliter maximaal uit 50 kaarten bestaan, maar een deck met drie attributen mag maar liefs 75 kaarten hebben. Of dit voor jou persoonlijk handig is, moet je zelf bepalen. Voor mijn persoonlijke strategieën werken teveel attributen averechts, omdat ik dan te veel mijn krachten verdeel.

Betray en Exalt

Exalt en Plot

Nieuwe technieken
De nieuwe aanvalstechnieken zijn Rally, Plot, Exalt en Betray. Een kaart met Rally kan na een aanval iets doen, zoals een ‘buff’ (bonus) uitdelen. Een kaart met Plot heeft een actie als juist een bevriende kaart eerst een aanval doet. Een kaart met Exalt kan zichzelf sterker maken ten koste van magicka. Ten slotte zijn er nu Actie-kaarten met Betray. De actie die je uitvoert, mag je nog een keer doen, ten koste van één van je kaarten die reeds in het spel is. Al deze technieken zijn in bovenstaand filmpje ook uitgelegd en hieronder zie je de meesten ervan ook in actie. Let op: in onderstaand filmpje worden ook reeds twee puzzels toegelicht.

Houses of Morrowind voegt leuke technieken toe, die voor veel extra strategische mogelijkheden kunnen zorgen. De puzzels zijn origineel, lastig, maar niet echt mijn ding. Een extra attribuut gebruiken is leuk, maar dit verdeelt te veel je sterke kanten. De nieuwe technieken voegen wel veel toe en maken het spel een stuk uitdagender. De prijs voor deze uitbreiding is €4,99 en hierbij krijg je 10 packs (van ieder zes kaarten) om meteen lekker te beginnen. Dat vind ik zeker de moeite waard.

The Elder Scrolls: Legends - Houses of Morrowind logo