From Russia with Love

Voertuigen
Behalve de levels die je lopend aflegt zijn er ook nog levels die je in een voertuig zal moeten volbrengen. Hier maak je in het eerste level eigenlijk al kennis mee in de vorm van een jetpack. Hoewel het wel wat afwisseling biedt, vond ik de jetpack eigenlijk alleen maar een limitatie van het spel blootleggen. Net als bij de radiografisch bestuurbare helikopters vlieg je met de jetpack eigenlijk in een grote onzichtbare kooi. Je vliegt al erg snel tegen een onzichtbare muur. Veel bewegingsvrijheid biedt de jetpack hier niet.

<\/center>
Later in het spel maak je kennis met de auto van James. Uiteraard is deze auto flink gepimpt door Q waardoor je ook hiermee zonder problemen je vijanden om zeep kan helpen. Het is jammer dat de besturing van de auto nou niet echt fantastisch is waardoor bochten nemen al een hele opgave is.

Een ander voertuig is de speedboot. Staand op de speedboot kan je met het draaibare boordkanon alles wat los en vast zit kapot schieten. De levels die je met de boot af moet werken vond ik redelijk pittig. De levels zijn echter wel compleet gescript zodat vijanden altijd op precies hetzelfde moment op dezelfde plaatsen opduiken. Na een paar keer weet je het dus wel en na een paar keer hetzelfde level spelen kom je er wel doorheen.

Extras
Tijdens het spel zal je zien dat je af en toe zogenaamde \\\"research points\\\" oppikt. Dit zijn punten die je kan besteden om je wapens te upgraden. Op zich een leuke toevoeging, maar ook zonder upgrades zal je je zonder problemen een weg banen door de levels. Verder zijn er nog wat bonusmissies te unlocken door levels binnen de tijdslimiet en met een bepaalde score te voltooien.

<\/center>
From Russia with Love heeft ook een multiplayer mode. Leuk voor even, maar verwacht niet dat je hier dagen zoet mee zal zijn. In multiplayer kan je in split-screen mode tegen je vrienden spelen in drie verschillende spelmodi: klassiek, sabotage en knokpartij. Simpel gezegd komt de klassieke mode overeen met deathmatch, sabotage is een soort capture the flag, en knokpartij is een soort deathmatch waarbij iedereen met een jetpack vliegt en elkaar met raketten bestookt. Het feit dat het spel gebruik maakt van auto-aim maakt de multiplayer mode er niet veel leuker op; je loopt al auto-aimend en schietend rond en daar houdt het ongeveer wel mee op.

Beeld & Geluid
Wat nog niet vermeld is, is de kwaliteit van het beeld en het geluid in From Russia with Love. Op zich kan ik hier redelijk kort en bondig over zijn: grafisch gezien ziet het spel er gewoon goed uit. De omgevingen en personages zien eruit alsof ze uit 1963 zouden kunnen komen. De explosies zijn ook erg mooi gedaan.

Op het geluid is ook weinig aan te merken. Goede toepasselijke muziek, goede geluidseffecten en goede voice-overs. Persoonlijk vond ik Sean Connery af en toe wat vreemd klinken en het Schotse accent wel iets TE overdreven, maar het is wel leuk om de originele stem in het spel te hebben.