Animal Crossing

Een spel als Animal Crossing moet het natuurlijk niet hebben van dingen als ‘dynamic lighting’ of ‘full scene anti aliasing’, maar toch zijn graphics niet totaal onbelangrijk. De graphics van de game passen heel erg goed bij de game en zijn dan ook precies wat je zou verwachten: “cute”. Het mag dan cute zijn, maar het ziet er wel allemaal verzorgd uit. Als je over het strand loopt, laat je kleine voetafdrukken achter die weer weg worden gespoeld door het water. Het spel zit vol met dit soort kleine details. Daarom is het des te spijtiger dat de gezicht textures zo te zien rechtstreeks uit de geplande N64 versie van dit spel zijn gehaald. Wat ook jammer is, is dat het dorp in vlakken is verdeeld, en je dus niet vloeiend van het ene stuk naar het andere loopt. Als er een boom in de weg staat, wat vrij geregeld voorkomt, kan dit behoorlijk storend zijn.

Een rustig middagje vissen, goed voor de hoge bloeddruk
<\/center>

Het geluid dan. Je zou misschien heel vervelende deuntjes verwachten, maar dit is absoluut niet het geval. De muziek in het spel kan nog het beste worden omschreven als jazzy, vrolijke deuntjes. Hoogstaande symfonieën zijn het geenszins, maar vermakelijk zijn ze zeker.

Animal Crossing is ook een vehikel voor één van Nintendo’s paradepaardjes: de GameCube-GBA connectivity. Als je de GBA aan je GameCube hebt verbonden is er bijvoorbeeld een heel nieuw eiland waar je naartoe kunt, op de rug van een van de dieren die alleen verschijnt als je Nintendo’s handheld erbij pakt.

Ook in je rustige dorpje is er politie nodig
<\/center>

Een spel als Animal Crossing is natuurlijk niet compleet zonder multiplayer opties. Het is niet in de traditionele zin van het woord multiplayer; een splitscreenoptie zou niet bepaald werken in een game als deze. Wat je wel kunt doen is jouw memory card, met je dorp en al wat je bereikt hebt in je digitale leventje, meenemen naar een vriend toe. Die kan dan ook eens in jouw dorp rondwandelen, met jouw polygone vriendjes babbelen, en kijken hoe jij je huisje hebt opgekalefaterd. Het kan zelfs gebeuren dat de inwoners van het dorp dat jij aan het bezoeken bent, jou aardiger vinden (door ze bijvoorbeeld brieven te schrijven) dan jouw vriend. Ze zullen dan uiteindelijk weg gaan uit dat dorp. Ook kun je met vier mensen in hetzelfde dorp wonen, en elkaar brieven en items sturen. Dan moet je helaas wel om de beurt spelen.

Een leuk extraatje in het spel is het feit dat je een twintigtal oude NES-games kunt unlocken, zoals zelda en donkey kong.