Film Review: Phone Booth

Het is te hopen voor Colin Farrell dat hij geen last heeft gehad van claustrofobie: hij zal namelijk weinig opnametijd buiten de telefooncel hebben kunnen doorbrengen.
Dat schrijver Larry Cohen er twintig jaar over heeft gedaan om uit te vogelen hoe je een film in een telefooncel moet maken zie je er echter niet in terug. Het plot mag dan nooit eerder bedacht zijn, toch laat de film een weinig verpletterende indruk achter. Misschien zou het wel wat te maken kunnen hebben met Colin Farrell's acteerprestaties. We hebben Farrell al eerder kunnen bewonderen naast Al Pacino in The Recruit. Bracht hij het er in die film nog goed vanaf, in deze film reiken zijn prestaties niet verder dan de grenzen van de telefooncel. Een film bedoeld als thriller om kunnen toveren in een comedy: Colin Farrell krijgt het in Phone Booth een aantal keer voor elkaar. Bewondering is er echter wel voor Forest Witaker (The Panic Room). Als Captain Ramey zet hij een overtuigende rol neer.
Kiefer Sutherland is als scherpschutter voornamelijk te horen in de film. Na zijn goodguy avontuur in 24 is hij nu weer helemaal terug als badguy. We mogen aan het einde van de film heel even een glimp opvangen van de acteur; hadden we maar net zo weinig van Katie Holmes mogen zien. Holmes, die de rol van Pamela op zich heeft genomen, doet het bedroevend slecht. Ze hadden haar misschien beter in Dawson's Creek kunnen gooien.

Mensen die de film willen bezoeken omdat ze houden van een goed verhaal met veel spanning zouden nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Het verhaal zit niet complex in elkaar, is makkelijk te volgen en een aanrader voor hen die niet van langdradige films houden. Wat je de makers van Phone Booth wel moet nageven is dat ze door hadden dat de film niet langer dan 81 minuten moest duren. Phone Booth, misschien toch maar ophangen...?

Score: 6,5

GenreThriller
Lengte 81 min