I Am Alive vanaf nul weer opgebouwd

Toen de ontwikkeling van I Am Alive overgenomen werd door Ubisoft Shanghai van Darkworks, zijn ze compleet opnieuw begonnen, alleen de sfeer werd behouden, zo laat Ubisoft weten.

Aurelian Palasse van Ubisoft vertelt dat ze in 2010 een CG-trailer te zien kregen van I Am Alive, zij besloten om het spel realistischer te maken. “We zijn helemaal opnieuw begonnen, maar met dezelfde sfeer. Ik wil niet het standpunt innemen dat onze game beter is (dan die van Darkworks), maar het was alleen een CG en alles was dus nog mogelijk. Er was nog geen echte gameplay, maar wij vonden de sfeer en de manier waarop het aanvoelde goed.”

Ubisoft heeft recentelijk I Am Alive wederom onthult als downloadbare titel. Tijdens de E3 van 2008 werd het spel aangekondigd als AAA retail game. Daarbij ging eerder het gerucht dat ex-Assassin’s Creed hoofd Jade Raymond, die momenteel de baas is van Ubisoft Toronto, zou meewerken aan de game, dit is echter ook enkele malen ontkracht.

Hoe de game uiteindelijk is geworden weten we deze winter.