Verhagen spreekt bedrijven aan op helpdesks

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken gaat bedrijven aanspreken op de kwaliteit van hun klantenservice. Hij doet dat naar aanleiding van vragen van Tweede Kamerleden en een landelijke actie van cabaretier Youp van 't Hek.

Verhagen nodigt de Klantenservice Federatie op korte termijn uit voor een gesprek. Volgens de minister is er al wel het een en ander gebeurd de afgelopen tijd, maar moet de klantenservice verder worden verbeterd. "Dit moet echt beter", schrijft hij in een brief aan de Kamer.

Youp van 't Hek legde wat Verhagen betreft 'de vinger op de zere plek met zijn actie'. Van 't Hek was die begonnen nadat zijn zoon het aan de stok had gekregen met telecombedrijf T-Mobile. De slechte service van helpdesks noemde hij het 'legaal naaien van klanten'. Van 't Hek beëindigde zijn actie met het uitbrengen vorige week van het eenmalige magazine De Help.

Verhagen spreekt bedrijven aan op helpdesks
Verhagen spreekt bedrijven aan op helpdesks (Foto: ANP)