Left 4 Dead 2 wordt extra realistisch met nieuwe mode

Left 4 Dead is een game die vorig jaar verscheen en waarin het de bedoeling is om samen met drie vrienden te overleven tegen grote hordes zombies. Deel twee zal deze maand verschijnen en zal wellicht op het verlanglijstje van veel gamers staan. Voor de mensen die het vorige deel niet realistisch genoeg vonden, al vraag ik me af hoe een game met zombies en een politiek correct gezelschap in welke vorm dan ook realistisch te noemen is, is er goed nieuws.

Left 4 Dead 2 zal naast de nieuwe Scavenge mode namelijk nog een nieuwe mode bevatten. Deze zal de Realism-mode gaan heten en draait, hoe toepasselijk, om een realistische game-ervaring.

Deze mode zal niet zomaar een extra moeilijkere moeilijkheidsgraad bevatten. De mode heeft namelijk nog steeds de vier verschillende moeilijkheidsgraden als in de andere modi maar de gameplay zal deels worden aangepast. Zo zullen de lichtgevende silhouetten waarmee je de andere overlevenden door muren in de gaten kon houden verdwijnen. Hierdoor wordt het erg belangrijk goed met elkaar te communiceren en dicht bij elkaar te blijven.

The first time you turn around, and you run off by yourself and you’re going to get something out of this building, and you turn and go, ‘I’ve got the pipe bomb! Oh, man, where is everybody?’ And you have no idea. It’s a really different experience

Ook zullen de safe closets, de kasten waarin spelers konden respawnen, verdwijnen en is het alleen nog maar mogelijk andere spelers tot leven te wekken met de defibrillator. Daarnaast zullen de zombies sterker zijn en vooral de Witch zal een hele nieuwe uitdaging zijn. Als je deze speciale geïnfecteerde stoort zal ze je in één klap doden in plaats van je alleen op de grond te gooien.

Wil je weten of de game iets voor je is? Dan kun je vanaf vandaag de demo van Xbox Live Gold afhalen. De game zelf ligt vanaf 17 november in de winkels.