Bioware:"PC-gaming is alive and kicking"
Cijfers hebben in het verleden uitgewezen dat de PC als gaming platform veel onder piraterij te lijden heeft. Dit is voor veel developers ook reden om hun games niet meer tegelijkertijd op de pc en consoles uit te laten komen. Mijnheer Muzyka is het echter niet eens met deze beweringen. Hij denkt dat het PC landschap enkel evolueert en dat developers zich moeten aanpassen aan de nieuwe vorm die de markt aanneemt.
Een voorbeeld dat hij noemt zijn MMO's. Hierin kun je hem moeilijk ongelijk geven, die doen het belachelijk goed. Hierna komt hij echter met een uitspraak waar weinig hardcore gamers gelukkig mee zullen zijn.
"...We can still make deep rich experiences but we have to make them easy to access, you have make the control system really easy to use, and you have to make people feel like they're playing an experience that they can play how they want to play it, whether that is long sessions or short sessions."
Wat Ray hier zegt komt er eigenlijk op neer dat hun spellen niet minder diepgang hoeven te krijgen, maar wel toegankelijker moeten worden, zodat de mensen die maar een half uurtje per dag spelen er ook doorheen kunnen komen.