Gears of War 2 krijgt nieuwe belichting en physics

Tim Sweeney, een van de oprichters van Epic Games, heeft een klein beetje informatie losgelaten over Gears of War 2. De game zal namelijk verbeterde physics hebben, maar daarnaast ook een verbeterd belichtingsmodel en nieuwe render-features. Het was al bekend dat deze functies in de nieuwe versie van Unreal 3-engine zaten die op de Game Developers Conference gepresenteerd is, maar het is nu dus ook bekend gemaakt dat deze functies ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden in Gears of War 2.

Daarnaast heeft Sweeney nog in het algemeen gepraat over toekomende versies van de Unreal 3-engine, hierin wordt onder andere gepraat over het beter koppelen van animaties aan physics voor verbeterd realisme en het gebruik van meer geavanceerde physics tijdens multiplayer-games.

Daarnaast nog een kleine teleurstelling, in tegenstelling tot eerdere geruchten zal er geen in-game footage van Gears of War 2 getoond worden tijdens de komende New York Comic-Con, wel zullen Michael Capps, president van Epic, en Joshua Ortega, de scriptschrijver van Gears of War 2, aanwezig zijn en een praatje houden.



Gears of War 2, twee maal zo mannelijk