320.000 manuren in Gran Turismo 5: Prologue

Mensen die beweren dat Gran Turismo 5: Prologue slechts een simpele demo is van Gran Turismo 5 hebben het toch echt mis. Er zit namelijk heel wat meer werk in dan je waarschijnlijk zult verwachten.

In een interview met de website AutoWeek vertelde de bedenker van Gran Turismo, Kazunori Yamauchi, dat ze drie jaar en 320.000 manuren nodig hadden om Gran Turismo 5: Prologue te maken. Als dat een indicatie is voor het complete spel dan besef je opeens hoeveel werk er in dit spel gaat zitten. Op dit moment werken er 120 mensen aan het spel, waarvan 40 bezig zijn met het modelleren van de auto’s. Dat er veel aandacht wordt besteed aan de details blijkt alleen al uit het feit dat het team maar liefst 180 dagen bezig is met één auto. In GT4 werden er tussen de 4000 en 5000 polygonen gebruikt per auto, in GT5 zal dit rond de 200.000 polygonen liggen.

Het mag dus duidelijk zijn dat we van Gran Turismo 5: Prologue veel meer kunnen verwachten dan van de standaard demo. Met 40 auto’s, 5 racetracks, en de mogelijkheid om met 16 man online tegen elkaar te racen is GT5: Prologue bijna een volwaardig spel te noemen.