Site update en screenies World in Conflict
De game wordt gemaakt door Massive Entertainment, bekend van de Ground Control games. Hoewel WiC niet een officieel vervolg is, wordt duidelijk dat Massive weinig aan de Ground Control formule gaat veranderen. Dat betekent weer een vlotte RTS met veel focus op knokken en weinig op basebuilden. De game werkt met een soort puntensysteem; hoe meer objectives je onder controle hebt, hoe sneller je punten binnenkomen. Als je spaarkaart vol is, kan je deze besteden aan nieuwe units. Deze zullen dan, na een bepaalde tijd, de battle betreden om nog meer vijanden in mootjes te hakken en objectives te veroveren, om nog meer punten te verkrijgen, enzovoorts.
De setting waar al deze RTS pret zich af moet gaan spelen: nu, naja 1988 om precies te zijn. Om te voorkomen dat de Sovjetunie in elkaar stort, besluiten de Sovjets Europa binnen te vallen. Logisch. Alsof dat nog niet genoeg is vallen ze ook, ter afleiding, Amerika zelf aan. Dit verhaal is gebaseerd op een boek van Larry Bond. Naast boeken heeft de beste man ook gewerkt aan games als Harpoon.
Helaas gaat het nog even duren alvorens je aan de slag kan met deze game. Hij staat gepland voor begin 2007.