Een man die op negentien mei een terroriserende buurtkat een natte vacht bezorgde, moet een boete van tweehonderd euro betalen. Tot die uitspraak kwam de Almelose rechter gisteren.
De 36-jarige Enschedeër L was er flauw van dat er de hele tijd dezelfde poes rond zijn vijver struinde. Nadat de man hierover had geklaagd bij de wijkagent maar daar werd weggehoond, besloot hij de kat een nat pak te bezorgen.
De eerstvolgende keer dat L het katje in zijn tuin betrapte, pakte hij het beestje op en smeet het in de vijver. Hierop liep de man weg. Anderen moesten eraan te pas komen om de kat uit het water te redden.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:21 schreef solar22 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, deze reactie bevestigde mijn vermoeden al. foto Precies dezelfde reactie als van die tokkies in die bedrijfkantines vroeger. Toch wel grappig (gelukkig was het slechts vakantiewerk en hoef ik nu niet meer met zulke mensen om te gaan)
bij de weg: mijn katten komen nooit buiten
Da's makkelijk scoren. Mensen die ergens anders over denken voor tokkies uitmaken.
And by the way: Doe alstjeblief normaal en vertaal engelse uitdrukkingen niet... Dat staat zo achterlijk. foto Je zou denken dat iemand die zegt zo slim en hoog opgeleid te zijn dat wel zou weten. foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:25 schreef Koekie2 het volgende:
[..]
Da's makkelijk scoren. Mensen die ergens anders over denken voor tokkies uitmaken.
And by the way: Doe alstjeblief normaal en vertaal engelse uitdrukkingen niet... Dat staat zo achterlijk. foto Je zou denken dat iemand die zegt zo slim en hoog opgeleid te zijn dat wel zou weten. foto
Hij heeft wel een punt. Mensen met die reageren als de man in het nieuwsbericht, of zelfs die kattenhaters hier, zullen niet een IQ hoger hebben dan hun schoenmaat. Maargoed, zoveel heeft het niet met IQ te maken, en alles met tolerantie. (alhoewel, een vijver aanleggen en dan verwachten dat er geen beesten op af komen is behoorlijk stupide. Katten zijn niet de enige beesten die vis eten you know. Bij LANGE NA niet zelfs, rijgers daar heb je pas een vis-eet probleem aan.) Als dit soort shit gebeurt naar aanleiding van zoiets fucking futiels als een kat in je achtertuin begin ik me ergnstig zorgen te maken om de toekomst van de mens.
Word tijd dat er een oorlog uitbreekt hier, dan zie je dat er ergere dingen zijn dat wat schijt in je tuin en af en toe een kapot plantje.
Mensen die overal een probleem van moeten maken. fotofoto
Wij hebben ook een kat die cosntant in onze tuin loopt te schijten, onze oplossing is om een schep te pakken en het bruine goedje over de schutting van de buurman te smijten, problem solved aye? foto Heb 'm nog nooit horen klagen, de buurman foto
Wii #: 1899 9526 5024 7682 > Stuur PM als je me toevoegt please.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:35 schreef Evad het volgende: Wij hebben ook een kat die cosntant in onze tuin loopt te schijten, onze oplossing is om een schep te pakken en het bruine goedje over de schutting van de buurman te smijten, problem solved aye? foto Heb 'm nog nooit horen klagen, de buurman foto
Zo kan je het ook oplossen idd. foto Maar helaas ontbreekt deze vorm van creativiteit bij de meeste mensen hier.
Een kat aanvallen omdat hij doet wat hij als kat hoort te doen. foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:25 schreef Koekie2 het volgende:
[..]
Da's makkelijk scoren. Mensen die ergens anders over denken voor tokkies uitmaken.
And by the way: Doe alstjeblief normaal en vertaal engelse uitdrukkingen niet... Dat staat zo achterlijk. foto Je zou denken dat iemand die zegt zo slim en hoog opgeleid te zijn dat wel zou weten. foto
Je snapt best wat ik bedoel. Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand ergens anders over denkt dan ik. Zelfs als iemand (voor mij weliswaar onbegrijpelijk maar oke) een hekel aan katten heeft is dat zijn goed recht om dat te vinden.
Maar voor iemand die willens en wetens andermans dier omlegt voor een reden die absurd is en niet in verhouding staat tot de bezorgde overlast heb ik geen goed woord over.
Iemand is wel zijn huisdier waar hij misschien erg aan gehecht is kwijt......en waarvoor? voor een drolletje of kapot plantje, nou sorry hoor maar dat vind ik wel een erg zware straf. Je gooit toch ook geen molotov cocktail bij je buurman naar binnen als zijn muziek te hard staat. Probleem is dat de (tokkies zoals ik dat dus noem) denken ach het is maar een kutkat dan nemen wel weer een nieuwe. Maar ik kan je vertellen dat als je een dier verliest de financieele schade het allerlaatste is waar je je dan druk om maakt. (ook elke kat heeft een uniek karakter) maar ik als kattenliefhebber moet toegeven dat er inderdaad ook wel kutkatten bestaan maar dan is echt een kleine minderheid.
By the way (zo goed) Engelse uitdrukkingen letterlijk in het Nederlands vertalen komt wel degelijk voor bij hoger opgeleiden....als grapje wel te verstaan.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:56 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Jij spreekt over lompheid en vreemde vergelijkingen hahaha.... foto Nou daar gaan we dan; 1)Een buurjongen is een mens, een mens kan zelfstandig nadenken... bij katten is dat anders. 2)Een klein kattenplasje is heel wat anders dan dat van een mens. 3)En een huisdier is een dier dat in of om het huis woont en leeft.
Kortom, je zet jezelf even ongelofelijk voor lul. foto
foto drol laat me raden kattenpagina beheerder zeker
1) een kat komt terug als de plek waar die ze ontlasting neerpleurt hem bevalt . 2) een klein kattenplasje bevat zoveel amonia (veel meer als mensen ) dat je tuin cq gras gewoon veruineerd 3) je zegt het goed in en om het huis ,hun eigen huis ,dus niet een ander tot last zijn 4) mare nog meer ,over nagedachte antwoorden die zo te weerleggen zijn alsof het lijkt dat een 5 jarig kind ze aanlevert nee toedels en tot ziens foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:38 schreef solar22 het volgende:
[..]
knip.
Maar voor iemand die willens en wetens andermans dier omlegt voor een reden die absurd is en niet in verhouding staat tot de bezorgde overlast heb ik geen goed woord over.
knip
By the way (zo goed) Engelse uitdrukkingen letterlijk in het Nederlands vertalen komt wel degelijk voor bij hoger opgeleiden....als grapje wel te verstaan.
Nominatie voor comeback van het jaar zou ik zeggen. foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:30 schreef valsebingo het volgende: Katten horen binnen! foto
Katten horen in de natuur, net als goudvissen en karpers enz.. Belachelijk dat deze dieren in vaak maar een paar meter (vaak ook nog veel minder) moeten rondzwemmen ter vermaak van de eigenaar...
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:20 schreef WetSand het volgende:
[..]
You.have.issues.
Nee hoor. Weet je wat een leuke Koi kost? En hoeveel schade een kat kan aanrichten? Ik heb zelf katten en een vijver. Ik doe niet moeilijk over katten op mijn terrein, tenzij ze schade of regelmatig overlast veroorzaken. Maar de ellende met de "kattenliefhebbers" die katten los laten lopen is dat ze absoluut niet bereid zijn om de verantwoordelijkheid voor hun kat te nemen als er wat is. Dan is het "de natuur van de kat" of "je eigen probleem om de kat weg te houden". Voor de duidelijkheid: als ik de kat uit de buurt van mijn huis moet verwijderen, gaat hij wel zo ver weg dat z'n eigen baas hem ook niet meer ziet.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:40 schreef XeriuM het volgende: Ik had laatst een keer 220 op mijn vijver gezet, nou die kat die probeerde maar 1x zo'n visje te grijpen hahaha!! Met zijn haren overeind is die weggevlucht.
Ik geloof er geen fuk van, maar mocht het toch waar zijn hoop ik dat binnenkort een van je eigen (en mocht je die hebben) een van de buurkinderen dood in je tuin ligt. Kijken of je dan nog zo stoer lult...
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:30 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Triest foto Kun je geen seks krijgen zonder ervoor te betalen? foto
Dat kan iedereen, de vraag is alleen met wat foto.
Overigens is het makkelijker om een flinke emmer water over dat beest heen te gooien, gaat sneller dan eerst dat beest vangen, en je krijgt geen boete omdat een reddingsactie niet nodig is.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:49 schreef pestertje het volgende:
[..]
Nee hoor. Weet je wat een leuke Koi kost? En hoeveel schade een kat kan aanrichten? Ik heb zelf katten en een vijver. Ik doe niet moeilijk over katten op mijn terrein, tenzij ze schade of regelmatig overlast veroorzaken. Maar de ellende met de "kattenliefhebbers" die katten los laten lopen is dat ze absoluut niet bereid zijn om de verantwoordelijkheid voor hun kat te nemen als er wat is. Dan is het "de natuur van de kat" of "je eigen probleem om de kat weg te houden". Voor de duidelijkheid: als ik de kat uit de buurt van mijn huis moet verwijderen, gaat hij wel zo ver weg dat z'n eigen baas hem ook niet meer ziet.
Ah, nog een dierenbeul. Eerst een paar koi karpers voor de rest van hun leven in een kut vijver plaatsen en dan ook nog katten vermoorden!
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:32 schreef PankPinther het volgende: het gaat hier ook niet echt om het natte pak natuurlijk als de omstanders niks hadden gedaan was het beestje verzopen
Onzin, katten kunnen zwemmen. En ook klimmen, dus die vijver moet wel een hele rare rand hebben, wil de kat er niet uit kunnen komen.
Maar een kat zo in je water gooien is ook niet gezond voor je vissen. Die kunnen daarvan aardig in de stress schieten en uiteindelijk doodgaan. Elke serieuze vijverbezitter weet dat maar al te goed. Dat doet mij vermoeden dat die man op dat moment gewoon ff goed door het lint gegaan is.
denk dat meeste koikarpers het beter voor hebben, dan jij met je replays foto naast me ligt ook een vijver tis maar 6 meter lang hoor ,en ze hebben het zo slecht die visjes van rond de 400 euro per stuk , ja de eigenaar is echt gemeen foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:34 schreef Urukrama het volgende:
[..]
Als je ze probeert te kweken, kweek ze dan net andere beroeps kwekers binnen in een afgesloten ruimte. Maar het zal wel om een amateur gaan. Vis moet je vangen en opeten. Ze in een bak met water stoppen is barbaars en niet meer van deze tijd. net als een leeuw in een veel te kleine kooi.
Maar ik hoor wel dat je een echte natuur liefhebber bent die veel over de natuur weet. Of zou iemand het kunnen uitleggen wat jagers en prooidieren eigenlijk zijn. foto Net als die sportvissers ogm wat een sukkels. Vreet dan op wat je vang of koop het bij de vishandel. Maar een beetje nutteloos naar een dobbertje kijken. Er zijn er zelf bij die zijn zo lui dat ze er een alarm op hebben gezet. foto
Als je zo gaat redeneren dan moet je alle huisdieren afschaffen. Zeker katten, want als je ziet hoeveel er in een gemiddelde straat rondlopen en hoeveel leed dat geeft i.v.m. territoriumdrang en de bijbehorende gevechten. En over jagers een prooidieren gesproken: De balans tussen jagers en prooidieren is niet 3 op 10 zoals dat wel is in een straat met een vijver en een stel katten in een straat. Blijkbaar is jouw kennis van de natuur ook niet helemaal optimaal. foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:41 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ook direct maar de regering aanklagen, dat er mollen in jouw tuin zitten, vogels in jouw tuin en dat er zo nu en dan een veldmuisje jouw tuin doorkruist. foto
Ik zit echt hardop te lachen om deze domme reactie foto
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:38 schreef solar22 het volgende:
[..]
Maar voor iemand die willens en wetens andermans dier omlegt voor een reden die absurd is en niet in verhouding staat tot de bezorgde overlast heb ik geen goed woord over.
Niet in verhouding kan alleen van toepassing zijn wanneer je de situatie kent. Op geen enkele manier kan je oordelen hoeveel frustratie iemand kan krijgen van een kat tenzij je er zelf bij betrokken bent. Als er een kat vissen uit mijn vijver haalt dan krijg ik het idee dat het beest niet genoeg te vreten krijgt al zou je dat niet zeggen gezien de hoeveelheid stront die ze produceren. Die vissen zijn nog steeds MIJN dieren daar hoeft geen enkele kat van de buren aan te komen. Reigers genoeg die dat al doen.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:38 schreef solar22 het volgende: By the way (zo goed) Engelse uitdrukkingen letterlijk in het Nederlands vertalen komt wel degelijk voor bij hoger opgeleiden kakkers ....als grapje wel te verstaan.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:52 schreef Schaapherder het volgende: Ah, nog een dierenbeul. Eerst een paar koi karpers voor de rest van hun leven in een kut vijver plaatsen en dan ook nog katten vermoorden!
Nee katten bezitters zijn dieren vrienden, eerst een kat kopen en daarna de straat op schoppen en gaan janken als ze onder een auto rennen. Katten en andere huisdieren horen niet op straat. Zet dan een hek om je tuin als je wel van je dieren houdt (ik ken een aantal katten liefhebbers die dat ook gewoon doen, kost een stuk minder dan mijn koi vijver). Zou overigens leuk worden als honden bezitters ook massaal hun dieren los laten lopen, of nog beter boeren die hun koeien los laten lopen...of een dierentuin die hun tijgers los laten lopen...
Overigens terecht dat die man een boete krijgt voor dierenmishandeling, ik heb ook een pleuris hekel aan katten bij mijn vijver, maar een emmer water doet wonderen (als ze niet al eerst aan m'n schrikdraad hebben geroken, meestal komen ze daarna niet meer terug)
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja en ik irriteer me zwaar aan die brullende kutkikkers tot in het holst van de nacht en dat constante geloop van een waterval... foto Tolerantie is bij mensen in dit nieuwsbericht ver te zoeken. foto Evenals jou herseninhoud.
Leuk te zien dat ik jou eerder op de kast heb dan menige kater foto
de eerst volgende kat die bij ons door de tuin loopt kan een baksteen achter zich aan krijgen. foto die beesten schijten je hele tuin onder foto
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid Put our differences behind us. While we shine like the sun See what we've all become. Together we are one
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:48 schreef Schaapherder het volgende:
[..]
Katten horen in de natuur, net als goudvissen en karpers enz.. Belachelijk dat deze dieren in vaak maar een paar meter (vaak ook nog veel minder) moeten rondzwemmen ter vermaak van de eigenaar...
Katten horen ook niet met 10-20 in een straat van 100 meter. In de natuur leven ze heel anders. Dus horen ze zeker ook niet op straat. 1. vanwege overlast en schade in de omgeving. 2. omdat ze daat binnen no time worden doodgereden.
Een straat kat wordt gemiddeld 3 jaar. Een kat die in een goed huis met een kattenren wordt gehouden wordt normaal gesproken minstens 15 jaar oud.
Volgens mij promoot jij hier de minst gezonde leefomgeving voor katten. DIERENBEUL!
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:15 schreef solar22 het volgende:
[..]
Nou nee dat verwacht ik van niemand, Maar ik verwacht wel dat men die dieren niet mishandeld cq vermoord (flink laten schrikken is prima)
Maar een kat buiten gaat toch volgens zn instinct ook moorden en mishandelen van andere beesten en het slopen van andermans eigendommen, dus een echte dierenvriend laat die beesten binnen.. De natuur zelf is minder menselijk als jij voorstelt....
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:58 schreef toilet het volgende:
[..]
denk dat meeste koikarpers het beter voor hebben, dan jij met je replays foto naast me ligt ook een vijver tis maar 6 meter lang hoor ,en ze hebben het zo slecht die visjes van rond de 400 euro per stuk , ja de eigenaar is echt gemeen foto
Ligt er maar net aan hoe je het ziet... 6 meter tot je beschikking of 6 kilometer bijv. is nogal een verschil. Ik weet niet hoe snel ze kunnen zwemmen, maar ze zullen zeker een paar honderd rondjes per dag kunnen zwemmen in jou vijver van 6 meter?
Ik snap trouwens niet wat de prijs van zo'n dier te maken heeft met zijn vrijheid.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:07 schreef solar22 het volgende:
[..]
Vrienden van ons (zonder katten) wonen naast een duivenmelker en die kutduiven schijten echt het hele huis en tuinmeubilair onder plus die kloteherrie die die krengen maken, wel 100x zo erg als een kattendrolletje. Maar zij schieten die duiven ook niet van het dak, ze presenteren die vent gewoon een rekening voor het laten reinigen van het huis.
Ik heb ook eens de rekening van schade aan een kattenbezitter gepresenteerd, maar die wilde domweg niet betalen. Ik zal maar niet uitwijden over termen die ik naar m'n hoofdgeslinderd kreeg. De katteneigenaren die hun katten gewoon overal rond laten hobbelen zijn wat dat betreft ook niet bepaald sociaal. Wat mij ook opvalt is dat veel katten juist overdag als niemand thuis is, en 's nachts de straat op geschopt worden. En de reden is dat ze anders het behang van de muren krabben (ook iets wat ze in de natuur doen, waarom mag dat van het baasje niet?) of de mensen in huis wakker houden.
Helaas heeft hij zelf die kat kort daarna om zeep geholpen, anders had ik dat beest de eerst volgende keer gevangen en ergens anders bij een goed tehuis of een asiel gebracht. Zo goed had die kat het daar toch al niet.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 20:02 schreef pestertje het volgende:
[..]
Joh, ik ben minder dierenbeul dan jij. Ik heb nog nooit een dier een tik of schop gegeven.
En niet vals beschuldigen: 1. waar staat dat ik Koi karpers heb? 2. waar staat dat ik katten vermoord?
NERGENS! Als je zo begint kan ik ook met modder naar jou gooien.
1. je hebt een vijver en inderdaad niet over koi karpers gesproken. 2. nergens, maar dat idee geeft je post een beetje. Waarschijnlijk bedoel je dat je de kat oppakt en ergens in de wildernis dumpt ofzo?
En je hebt gelijk, soms moet ik nauwkeuriger lezen blijkt...
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:30 schreef Malibu-06 het volgende: Triest foto Kun je geen seks krijgen zonder ervoor te betalen? foto
Triest foto Geloof jij alles wat iedereen hier post? foto
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:21 schreef DeKeuv het volgende: Ik haat Bjorn Borg boxers die boven de broek uitsteken, telkens geef ik die gasten weer een wedgie, tot bloedens toe. Ik haat zulke boxers, dat zal die gasten leren. Ik vind dat ik dan nog mild ben.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:06 schreef Urukrama het volgende:
[..]
a. ik heb geen katten b. neem een hond!
Een kat kan je niet bij je houden het is geen pluche pop.
Een kat kun je inderdaad niet zo temmen als een hond. Maar er zijn zat andere mogelijkheden. Je kunt katten best opvoeden dat ze bepaalde deuren niet door mogen, mits ze verder maar zat ruimte hebben. Wij hebben twee katten en die talen er niet naar om naar buiten te gaan. Maar ze kunnen ook door het grootste deel van het huis vrij bewegen en kunnen ook altijd een kattenren van 100 m2 in waar ze kunnen klauteren en doen. Ze kunnen bij een deel van de vijver waar geen vis in zit en drinken daar graag uit. Overigens zijn er volgens mij meer katten die vijvers interessant vinden om er uit te drinken dan om vissen te vangen. Van de 10 - 15 katten die ik in mijn tuin gezien heb, heb ik er maar een op kunnen betrappen dat die echt naar vis sloeg. De rest kijkt en drinkt alleen.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 20:28 schreef Schaapherder het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik in de stad woon? Ik leef zo'n beetje midden in de natuur.
Ook jij moet post niet zomaar interpreteren zoals ik ook met de vorige van jou heb gedaan foto
Heb ik ook niet gedaan. foto Gezien de reactie waar jij op reageert, gaat het over katten in het algemeen op straat. En niet over de katten bij jou in de buurt. De meeste katten leven nog altijd in steden en met veel te veel op een kluitje. Dat is minstens net zo'n slechte leef omgeving dan altijd binnen in een klein flatje.
200 euro.....sjongejonge, je krijgt nog minder als je mishandeling pleegt, ik vind dat men katten gewoon binnen dient te houden men betaalt er immers ook geen belasting over, wel over honden, waar je met een plastic zakje achter aan moet sjokken vast aan de lijn penning dr bij want o wee o wee als oom agent je ziet zonder elk van de eerder genoemden per stuk vijftig euro verder. En wat kost die kutkat van de buren die in je tuin komt schijten, je dure kois beschadigt de planten omflikkerd en een nachtelijke krijs serenade uitbrengt?
die kost mij 288 euro in t jaar, dat is namelijk de belastingprijs voor de gemeentelijke afvalstoffenheffing, want dat is precies waar die eindigt als ik m in mn tuin te pakken krijg. in een zak en dan in de otto, afgelopen met de overlast, Pardon heeft u mijn kat gezien? nope, vraag t aan joost die zal t weten.....einde discussie.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Mensen met die reageren als de man in het nieuwsbericht, of zelfs die kattenhaters hier, zullen niet een IQ hoger hebben dan hun schoenmaat. Maargoed, zoveel heeft het niet met IQ te maken, en alles met tolerantie. (alhoewel, een vijver aanleggen en dan verwachten dat er geen beesten op af komen is behoorlijk stupide. Katten zijn niet de enige beesten die vis eten you know. Bij LANGE NA niet zelfs, rijgers daar heb je pas een vis-eet probleem aan.) Als dit soort shit gebeurt naar aanleiding van zoiets fucking futiels als een kat in je achtertuin begin ik me ergnstig zorgen te maken om de toekomst van de mens.
Word tijd dat er een oorlog uitbreekt hier, dan zie je dat er ergere dingen zijn dat wat schijt in je tuin en af en toe een kapot plantje.
Mensen die overal een probleem van moeten maken. fotofoto
Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort mensen, maar goed.. voor jou maak ik een uitzondering.
Ik heb hier ook een vijver, met een flink aantal koi karpers, welke (waarschijnlijk voor jou) een jaarsalaris hebben gekost. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik het niet tolereer dat een beest van iemand anders, mijn mooie vissen komt doodslaan (want opeten doen ze niet, het gaat ze namelijk alleen om het plezier van doodslaan).
Om even op je vergelijking IQ --> schoenmaat in te gaan; ik ga niet zeggen wat voor werk ik doe, maar ik weet wel zeker dat jij in je miezerige leventje dat nooit zal bereiken. En wat betreft tolerantie; als je me jouw adresgegevens even geeft, kom ik morgen even met m'n 2 honden langs om ze hun behoefte in jouw net aangeharkte achtertuintje te laten plaatsen. Het zijn immers redeloze dieren en aangezien jij heel tolerant bent, heb je daar vast geen moeite mee.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:08 schreef mschol het volgende:
[..]
katten moeten de ruimte hebben. zelfs met onze tuin blijven ze daar niet in, dat lukt je niet...
Koop een groter huis dan. Flikker toch op met de excuus van ze moeten ruimte hebben. We hadden ook zo'n buurman die 5 katten had. Ik kan je zeggen dat na een paar herhalingen ik gewoon de hogedrukreiniger gepakt heb. Binnen een week van dat gezeik af. Die beesten schijten overal in je tuin waardoor het gewoon stinkt als een idioot en buurman heeft zogenaamd lol van die beesten terwijl ze er nooit zijn. Fok dat. Katten horen binnen of moeten hondebezitters hun honden ook maar eens de hele dag los over straat laten lopen? foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:24 schreef Corne159 het volgende: wij pakten altijd de lucht buks en gingen er op schieten dan komen ze vanzelf niet meer foto
Je kan het die kat moeilijk kwalijk nemen dat ie zich gedraagt zoals ie zich hoort te gedragen.
Heb er zelf drie, maar die komen niet verder dan mijn eigen tuin. Ik heb katten, daar heb ik zelf voor gekozen, mn buren daarentegen kiezen niet voor katten, die hoeven dus ook geen last te hebben van mijn katten.
Helaas denkt daar niet iedereen zo over, want ik krijg de complete kattenpopulatie van de wijk in de tuin en die vijver is allang leeggevroten.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell. No keyboard found, press F1 to continue
Ik vang ze altijd, stop ze in een kooi gooi ze in de auto rijd naar een natuurgebied 35 km verderop en laat ze vrij ... Want tja die beestjes horen in de natuur hé, moeten de ruimte hebben. In de stad is er toch het gevaar dat ze aangereden worden en das zielig.
Foute rechtsgang. De man heeft geklaagd bij de rechtelijke instantie die hem weigerde te helpen. Diezelfde rechtsgang heeft daarom geen recht zich over de kwestie te buigen aangezien ze besloten hebben de man eigen rechter in deze zaak te maken.
quote:
Ik vang ze altijd, stop ze in een kooi gooi ze in de auto rijd naar een natuurgebied 35 km verderop en laat ze vrij ... Want tja die beestjes horen in de natuur hé, moeten de ruimte hebben. In de stad is er toch het gevaar dat ze aangereden worden en das zielig.
Volgens een oude wijsheid moet je een kat over het water zetten. (dus aan de overkant van een rivier of kanaal). De kat zou dan de weg naar huis niet meer kunnen vinden. Deden wij met lastige buurtkatten.
Demolish your own Face I fractured my skull while dancing to dubstep
Waarom krijgt de beste man een boete???? De kat loopt in zijn tuin. Ik heb zelf een hond en moet deze aangelijnd houden, hondenbelasting betalen en de hondepoep opruimen anders krijg ik een boete. Kunnen ze niet dezelfde regels bij katten hanteren?? Zou een boel overlast voorkomen. Waarom wordt er in dit land altijd een bepaalde groep (hondenbezitter) gediscrimineerd ten opzichte van een andere veel asocialere groep (kattenbezitter). Laten ze de katten binnenhouden of er ook aangelijnd mee gaan lopen.
belachelijk hoge boete zeg foto maar die man had ook gewoon een emmer water over dat beest kunnen gooien foto
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Katten zijn geweldig maar net als met kinderen, als ze niet willen luisteren geef je ze maar een draai om de oren, daar ben ik ook niets minder om geworden.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:10 schreef mschol het volgende:
[..]
een kat doet wat het in de natuur ook doet en dat mag niet? ROFL foto
fotofoto ik snap dat soort simpele zielen echt niet...
Inderdaad; ik snap simpele zielen zoals jou ook niet.
Sommige katten doen dat soort dingen wel, andere niet. Degenen die het wel doen: binnenhouden. Beetje andere mensen lastigvallen met jouw huisdieren, tokkies...
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:20 schreef WetSand het volgende: [..]
maar van mij had hij wel een rotschop na kunnen krijgen foto
Als mensen niet bang zijn voor de dood dan kun je ze er ook niet mee bedreigen Er is maar één aangewezene om de dood uit te voeren doe je het wel probeer je hout te kappen alsof je een timmerman bent Als je dat probeert zul je slechts je hand verwonden
And by the way: Doe alstjeblief normaal en vertaal engelse uitdrukkingen niet... Dat staat zo achterlijk. foto Je zou denken dat iemand die zegt zo slim en hoog opgeleid te zijn dat wel zou weten. foto
Als dit soort shit gebeurt naar aanleiding van zoiets fucking futiels als een kat in je achtertuin begin ik me ergnstig zorgen te maken om de toekomst van de mens.
Word tijd dat er een oorlog uitbreekt hier, dan zie je dat er ergere dingen zijn dat wat schijt in je tuin en af en toe een kapot plantje.
Mensen die overal een probleem van moeten maken. fotofoto
Een kat aanvallen omdat hij doet wat hij als kat hoort te doen. foto
Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand ergens anders over denkt dan ik.
Zelfs als iemand (voor mij weliswaar onbegrijpelijk maar oke) een hekel aan katten heeft is dat zijn goed recht om dat te vinden.
Maar voor iemand die willens en wetens andermans dier omlegt voor een reden die absurd is en niet in verhouding staat tot de bezorgde overlast heb ik geen goed woord over.
Iemand is wel zijn huisdier waar hij misschien erg aan gehecht is kwijt......en waarvoor? voor een drolletje of kapot plantje, nou sorry hoor maar dat vind ik wel een erg zware straf.
Je gooit toch ook geen molotov cocktail bij je buurman naar binnen als zijn muziek te hard staat.
Probleem is dat de (tokkies zoals ik dat dus noem) denken ach het is maar een kutkat dan nemen wel weer een nieuwe.
Maar ik kan je vertellen dat als je een dier verliest de financieele schade het allerlaatste is waar je je dan druk om maakt. (ook elke kat heeft een uniek karakter) maar ik als kattenliefhebber moet toegeven dat er inderdaad ook wel kutkatten bestaan maar dan is echt een kleine minderheid.
By the way (zo goed) Engelse uitdrukkingen letterlijk in het Nederlands vertalen komt wel degelijk voor bij hoger opgeleiden....als grapje wel te verstaan.
laat me raden kattenpagina beheerder zeker
1) een kat komt terug als de plek waar die ze ontlasting neerpleurt hem bevalt .
2) een klein kattenplasje bevat zoveel amonia (veel meer als mensen ) dat je tuin cq gras gewoon veruineerd
3) je zegt het goed in en om het huis ,hun eigen huis ,dus niet een ander tot last zijn
4) mare nog meer ,over nagedachte antwoorden die zo te weerleggen zijn alsof het lijkt dat een 5 jarig kind ze aanlevert
nee toedels en tot ziens foto
Ik heb zelf katten en een vijver. Ik doe niet moeilijk over katten op mijn terrein, tenzij ze schade of regelmatig overlast veroorzaken.
Maar de ellende met de "kattenliefhebbers" die katten los laten lopen is dat ze absoluut niet bereid zijn om de verantwoordelijkheid voor hun kat te nemen als er wat is. Dan is het "de natuur van de kat" of "je eigen probleem om de kat weg te houden".
Voor de duidelijkheid: als ik de kat uit de buurt van mijn huis moet verwijderen, gaat hij wel zo ver weg dat z'n eigen baas hem ook niet meer ziet.
Overigens is het makkelijker om een flinke emmer water over dat beest heen te gooien, gaat sneller dan eerst dat beest vangen, en je krijgt geen boete omdat een reddingsactie niet nodig is.
Je bent echt de man! foto
Maar een kat zo in je water gooien is ook niet gezond voor je vissen. Die kunnen daarvan aardig in de stress schieten en uiteindelijk doodgaan. Elke serieuze vijverbezitter weet dat maar al te goed. Dat doet mij vermoeden dat die man op dat moment gewoon ff goed door het lint gegaan is.
naast me ligt ook een vijver tis maar 6 meter lang hoor ,en ze hebben het zo slecht die visjes van rond de 400 euro per stuk , ja de eigenaar is echt gemeen foto
En over jagers een prooidieren gesproken: De balans tussen jagers en prooidieren is niet 3 op 10 zoals dat wel is in een straat met een vijver en een stel katten in een straat.
Blijkbaar is jouw kennis van de natuur ook niet helemaal optimaal. foto
En niet vals beschuldigen:
1. waar staat dat ik Koi karpers heb?
2. waar staat dat ik katten vermoord?
NERGENS!
Als je zo begint kan ik ook met modder naar jou gooien.
Overigens terecht dat die man een boete krijgt voor dierenmishandeling, ik heb ook een pleuris hekel aan katten bij mijn vijver, maar een emmer water doet wonderen (als ze niet al eerst aan m'n schrikdraad hebben geroken, meestal komen ze daarna niet meer terug)
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
1. vanwege overlast en schade in de omgeving.
2. omdat ze daat binnen no time worden doodgereden.
Een straat kat wordt gemiddeld 3 jaar.
Een kat die in een goed huis met een kattenren wordt gehouden wordt normaal gesproken minstens 15 jaar oud.
Volgens mij promoot jij hier de minst gezonde leefomgeving voor katten. DIERENBEUL!
De natuur zelf is minder menselijk als jij voorstelt....
Ik snap trouwens niet wat de prijs van zo'n dier te maken heeft met zijn vrijheid.
De katteneigenaren die hun katten gewoon overal rond laten hobbelen zijn wat dat betreft ook niet bepaald sociaal. Wat mij ook opvalt is dat veel katten juist overdag als niemand thuis is, en 's nachts de straat op geschopt worden. En de reden is dat ze anders het behang van de muren krabben (ook iets wat ze in de natuur doen, waarom mag dat van het baasje niet?) of de mensen in huis wakker houden.
Helaas heeft hij zelf die kat kort daarna om zeep geholpen, anders had ik dat beest de eerst volgende keer gevangen en ergens anders bij een goed tehuis of een asiel gebracht. Zo goed had die kat het daar toch al niet.
2. nergens, maar dat idee geeft je post een beetje. Waarschijnlijk bedoel je dat je de kat oppakt en ergens in de wildernis dumpt ofzo?
En je hebt gelijk, soms moet ik nauwkeuriger lezen blijkt...
Ook jij moet post niet zomaar interpreteren zoals ik ook met de vorige van jou heb gedaan foto
Wij hebben twee katten en die talen er niet naar om naar buiten te gaan. Maar ze kunnen ook door het grootste deel van het huis vrij bewegen en kunnen ook altijd een kattenren van 100 m2 in waar ze kunnen klauteren en doen. Ze kunnen bij een deel van de vijver waar geen vis in zit en drinken daar graag uit.
Overigens zijn er volgens mij meer katten die vijvers interessant vinden om er uit te drinken dan om vissen te vangen. Van de 10 - 15 katten die ik in mijn tuin gezien heb, heb ik er maar een op kunnen betrappen dat die echt naar vis sloeg. De rest kijkt en drinkt alleen.
Gezien de reactie waar jij op reageert, gaat het over katten in het algemeen op straat. En niet over de katten bij jou in de buurt.
De meeste katten leven nog altijd in steden en met veel te veel op een kluitje.
Dat is minstens net zo'n slechte leef omgeving dan altijd binnen in een klein flatje.
die kost mij 288 euro in t jaar, dat is namelijk de belastingprijs voor de gemeentelijke afvalstoffenheffing, want dat is precies waar die eindigt als ik m in mn tuin te pakken krijg. in een zak en dan in de otto, afgelopen met de overlast, Pardon heeft u mijn kat gezien? nope, vraag t aan joost die zal t weten.....einde discussie.
foto
Ik heb hier ook een vijver, met een flink aantal koi karpers, welke (waarschijnlijk voor jou) een jaarsalaris hebben gekost. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik het niet tolereer dat een beest van iemand anders, mijn mooie vissen komt doodslaan (want opeten doen ze niet, het gaat ze namelijk alleen om het plezier van doodslaan).
Om even op je vergelijking IQ --> schoenmaat in te gaan; ik ga niet zeggen wat voor werk ik doe, maar ik weet wel zeker dat jij in je miezerige leventje dat nooit zal bereiken. En wat betreft tolerantie; als je me jouw adresgegevens even geeft, kom ik morgen even met m'n 2 honden langs om ze hun behoefte in jouw net aangeharkte achtertuintje te laten plaatsen. Het zijn immers redeloze dieren en aangezien jij heel tolerant bent, heb je daar vast geen moeite mee.
(fipo-tje de gekste) (krijg ik nu een ban???)
We hadden ook zo'n buurman die 5 katten had. Ik kan je zeggen dat na een paar herhalingen ik gewoon de hogedrukreiniger gepakt heb. Binnen een week van dat gezeik af. Die beesten schijten overal in je tuin waardoor het gewoon stinkt als een idioot en buurman heeft zogenaamd lol van die beesten terwijl ze er nooit zijn. Fok dat. Katten horen binnen of moeten hondebezitters hun honden ook maar eens de hele dag los over straat laten lopen? foto
maar of je het gevondene waardeeert?
maar of je het gevondene waardeeert?
Heb er zelf drie, maar die komen niet verder dan mijn eigen tuin. Ik heb katten, daar heb ik zelf voor gekozen, mn buren daarentegen kiezen niet voor katten, die hoeven dus ook geen last te hebben van mijn katten.
Helaas denkt daar niet iedereen zo over, want ik krijg de complete kattenpopulatie van de wijk in de tuin en die vijver is allang leeggevroten.
No keyboard found, press F1 to continue
I fractured my skull while dancing to dubstep
We\'re gonna keep on partyin till the wake of daylight
maar die man had ook gewoon een emmer water over dat beest kunnen gooien foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Maar ze is wel heel lief foto
Sommige katten doen dat soort dingen wel, andere niet. Degenen die het wel doen: binnenhouden. Beetje andere mensen lastigvallen met jouw huisdieren, tokkies...
maar of je het gevondene waardeeert?
maar van mij had hij wel een rotschop na kunnen krijgen foto
Er is maar één aangewezene om de dood uit te voeren
doe je het wel probeer je hout te kappen alsof je een timmerman bent
Als je dat probeert zul je slechts je hand verwonden
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken