Omzet AH gelijk ondanks prijzenoorlog

De prijzenoorlog die diverse supermarkten in oktober van het vorig jaar hebben gestart, heeft niet voor een stijging van de omzet van Albert Heijn gezorgd. De omzet in het laatste kwartaal van 2003 bleef gelijk en bedroeg 1,33 miljard euro.

Vanochtend maakte Ahold, het moederconcern van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal van vorig jaar bekend. De cijfers waren wel beter dan in de voorafgaande kwartalen. Toen liep de omzet nog met twee procent terug.

In totaal nam de omzet van Ahold in het vierde kwartaal met 10,8 procent af tot 12,7 miljard euro. De belangrijkste reden hiervoor is de dalende dollarkoers. Als het effect van deze daling buiten beschouwing wordt gelaten, nam de totale omzet van Ahold in het vierde kwartaal met 2,7 procent toe.

Voor veel beursanalisten kwamen de cijfers niet als een verrassing. De koers van het aandeel Ahold staat op dit moment 6,1 procent hoger op 6,00 euro.