Consumentenbond: helpdesks blijven slecht

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de helpdesks van de Nederlandse internetaanbieder 'onverminderd slecht' blijven. De bond meent dat de meeste providers maar aanprutsen.

Casema en Chello vormen, volgens de Consumentenbond, het grootste probleem: meer dan 60 procent van de gebruikers is ontevreden. Er werd vooral veel geklaagd over de bereikbaarheid van de helpdesks.

Ook de helpdesks van Tiscali en Planet Internet scoorden laag op het onderdeel 'bereikbaarheid'. Ruim de helft van de abonnees van deze vier providers staan meer dan een kwartier in de wacht, voordat ze geholpen worden bij de helpdesk.

Helpdesks van drie providers kregen de beoordeling '(zeer) goed': XS4ALL, Freeler en Multikabel. "Bij die laatste zien we een duidelijke stijgende lijn over de afgelopen jaren. Het kan dus wel", aldus de Consumentenbond.

Klachten via e-mail werden het best verwerkt door Multikabel en XS4ALL, die beide een oplossingspercentage van rond de 80% haalden. Kabelfoon en Tiscali hadden een percentage van 40% en eindigden daarmee onderaan.