Albert Heijn stort zich op prepaid markt

Albert Heijn gaat direct de concurrentie aan met de aanbieders van mobiele telefonie. Vanaf volgende week gaat de supermarktketen onder eigen naam prepaidkaarten aan de man brengen. Op die kaarten zal standaard 10 procent meer beltegoed zitten dan de verkoopprijs.

Het concern heeft dit dinsdag bekend gemaakt. Albert Heijn kan stunten met de prijs omdat het grote volumes afneemt. Voor de stunt heeft 'AH' met KPN Mobile een contract afgesloten. Zelf verklaart Albert Heijn dat zij sinds 1999 de grootste verkoper van prepaidkaarten zijn en dus ongeveer 15 procent van het totaal aantal beltegoedkaarten in Nederland verkoopt.

Voor het afsluiten van het contract heeft Albert Heijn alle grote aanbieders van mobiele telefonie tegen het licht gehouden. Niet alleen de prijs telde mee. ,,KPN heeft de beste landelijke dekking'', zegt een woordvoerster. In Nederland zijn 7 miljoen prepaid-bellers. Over de doelstellingen laat de AH-woordvoerster zich niet uit. ,,Wij denken dat deze actie een grote treffer gaat worden.''