Laurus: wijziging strategie / vertrek topman

Supermarktconcern Laurus gaat in haar reclamecampagne voor de Konmar-formule niet meer op service wijzen, maar stelt nu prijzen en aanbiedingen voorop.

Volgens een woordvoerder van het concern heeft Konmar een aantal prijzen in de winkels aangescherpt. Het ombouwen van de achthonderd Laurus-supermarkten (Edah, Super de Boer, Lekker & Laag en Groenwoudt) naar de Konmar-formule verloopt tot nu toe niet vlekkeloos.

Topman Stuyts vertrekt
Inmiddels is bekend geworden dat topman P. Stuyts van Laurus, verantwoordelijke voor de ombouw, met ingang van 1 september zijn functie neerlegt. Stuyts zat al ruim twee weken ziek thuis.

In het brancheblad Distrifood gaf Stuyts ongeveer een maand geleden aan dat er kinderziektes waren en dat de formule aangescherpt diende te worden. Die uitlating was tegen het zere been van Laurus-topman O. van der Straaten.

Volgens Laurus stapt Stuyts "om persoonlijke redenen" op. De raad van commissarissen is op de hoogte gebracht van het besluit. Het vertrek lijkt echter minder vrijwillig dan Laurus doet voorkomen. Naar verluidt is Stuyts onder druk gezet met een door Van der Straaten ingesteld onderzoek waarin hij wordt beticht van belangenverstrengeling. Hij zou ervan worden verdacht cadeaus te hebben aangenomen van leveranciers.

Stuyts is nog geen jaar bestuurder geweest. De taken van Stuyts zijn met onmiddellijke ingang overgenomen door andere leden van de hoofddirectie.

Eerder op FOK!