Sky Radio harig?

Vooral vrouwen die van plan zijn een elektrisch epileerapparaat aan te schaffen, studenten en gebruikers van acneproducten luisteren vaak naar Sky Radio. De muziekzender is minder populair bij bejaarden, regelmatige jongejeneverdrinkers en gebruikers van een antihaaruitvalmiddel. Die luisteren liever naar Radio 1.

Dat blijkt uit het Lifestyle Radiorapport dat media-onderzoeksinstantie Summo in opdracht van Sky Radio maakte.

Een woordvoerder van het radiostation zei zondag niet wakker te liggen van de doelgroepen die Sky Radio niet op de eerste plaats hebben staan. ,,Dat zijn vaak mensen boven de vijftig. Die houden in de regel minder van top-40-muziek en luisteren liever naar Radio 1 of regionale radiozenders.''

De woordvoerder meldt dat Sky de programmering niet ingrijpend zal aanpassen om ook ouderen te bereiken. Hij is tevreden met de dekking die de zender nu heeft.

Uit het onderzoek blijkt verder dat bij notoire diepvriespizza! -eters Radio 3FM het populairst is. Dit terwijl zij die dagelijks een afhaalmaaltijd eten, liever Veronica FM beluisteren.