Musical Review: Copacabana

Barry Manilow's Copacabana, de musical comedy met Danny de Munk en Cystine Carreon, sluit een succesvolle toernee door Nederland af met vijf weken Utrecht. Van 25 april tot en met 1 juni presenteert Melody Musical Productions in samenwerking met Joop van den Ende Theaterproducties de tropische show in het Beatrix Theater te Utrecht. Zie showgirl Lola schitteren in een verhaal vol romantiek, jaloezie en intriges met spectaculaire aankleding en sensationele choreografieën.

De musical comedy Copacabana vertelt het verhaal van songwriter Stephen. Terwijl hij probeert een hit te schrijven wordt hij teruggevoerd naar het New York van de jaren veertig, naar de beroemdste nachtclub van die tijd, de Copacabana van eigenaar Sam Silver. Stephen droomt van showgirl Lola die zich een weg naar de top baant, geholpen door haar geliefde Tony Starr. Dan arriveert gangster Rico met zijn vriendin Conchita, ster van de nachtclub Tropicana. Rico is zo onder de indruk van Lola dat hij besluit om haar mee te nemen naar zijn eigen club in Havana.

De hoofdrollen in het tropische en swingende Copacabana zijn voor Danny de Munk en Cystine Carreon. Verder spelen onder anderen Sophia Wezer/Sonja Silva, John Leddy, Lone van Roosendaal en Edwin Jonker. Regisseur/choreograaf is de Australiër Craig Revel Horwood. Verdere creatives zijn Joep Onderlinden (spelregie), Coot van Doesburgh (vertaling), Jeroen ten Brinke (geluidsontwerp), Coen van der Hoeven (lichtontwerp), Paul Harmsen (kostuums) en Misjel Vermeiren (decorontwerp).

Copacabana staat van donderdag 25 april tot en met zondag 1 juni in het Beatrix Theater aan het Jaarbeursplein in Utrecht. De avondvoorstellingen, op dinsdag tot en met zondag, beginnen om 20.00 uur; de zondagmiddagvoorstelling begint om 14.30 uur. De toegangsprijzen op dinsdag, woensdag, donderdag en zondag (middag en avond) zijn ¤ 35,- (eerste rang), ¤ 30,- (tweede rang) en ¤ 25,- (derde rang); de toegangsprijzen op vrijdag en zaterdag zijn ¤ 40,- (eerste rang), ¤ 35,- (tweede rang) en ¤ 30,- (derde rang). Kaarten zijn te reserveren via de reserveerlijn, tel: 0900 300 5000 (45 eurocent per minuut, dagelijks van 10-22 uur). Het Beatrix Theater ligt op loopafstand van Centraal Station Utrecht. Voor automobilisten is er tegenover het theater op het terrein van de Jaarbeurs ruime parkeergelegenheid.

Meer informatie over Copacabana is te vinden op www.copacabanatour.nl