Doneer jij geld nav de ramp in Haïti?

Geschreven door Stefan op 14-01-2010 @ 11:33
print 

 






Lees ook:

» 26/05 Zomerweer: wat vind jij er van?29
» 25/05 Zomerweer: zonder onderbroek over straat?34
» 24/05 Zomerweer! Tempo omlaag?20
» 21/05 18 jaar cel + TBS voor Robert Mikelsons is...54


delen | eKudos nujij

6059 views / 125 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
man Stefan (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 11:34 fotoboek no homepage
userIcon
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:34 schreef Stefan het volgende:
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
Of je bent gewoon een vrek
userIcon
De enige reden dat de mensen daar zo arm zijn, komt doordat ze al die jaren niet het lef hebben gehad om op te komen voor een democratie. Bij de buren hebben ze het nml. wel goed. En vele andere eilanden in de Caribean hebben vele malen meer geld dan daar.

Ga dan ook maar lekker op de hete kolen zitten
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:34 schreef Stefan het volgende:
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
... en bovendien moet je het gesneuvelde raam van je eigen 'ramp' nog afbetalen waarschijnlijk.

... we leven weer lekker mee mensen, geweldig _/-\o_. We lijken wel sympathieke mensen!
Oh... wacht, toch niet..,...
man Stefan (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 11:37 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:36 schreef Case4 het volgende:
[..]

Of je bent gewoon een vrek
Nee, ik ben gewoon realistisch. Ik geef liever mn 5 euro aan een zwerver op CS die er een nacht van kan slapen in een opvang of er 2 dagen bier van kan drinken.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:34 schreef Stefan het volgende:
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
This.
Niet aan Haïtie en niet aan Haïti.
man Stefan (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 11:39 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:37 schreef Arnem_ het volgende:


... we leven weer lekker mee mensen, geweldig
Wat heeft meeleven er mee te maken? Onze regering smijt miljarden weg aan de JSF en de NZ lijn en de betuwelijn, maar de burger moet helpen bij rampen?
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:39 schreef Stefan het volgende:
[..]


Wat heeft meeleven er mee te maken? Onze regering smijt miljarden weg aan de JSF en de NZ lijn en de betuwelijn, maar de burger moet helpen bij rampen?
Je zegt het zelf al heh....
"Onze regering smijt miljarden weg aan de JSF en de NZ lijn en de betuwelijn" -> dus moet de burger helpen bij rampen.....

[ Bericht gewijzigd door Arnem_ op donderdag 14 januari 2010 @ 11:47 ]
man Stefan (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 11:42 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:41 schreef Arnem_ het volgende:
[..]

Je zegt het zelf al heh....
"Onze regering smijt miljarden weg aan de JSF en de NZ lijn en de betuwelijn" -> dus moet de burger op helpen bij rampen.....
De burger moet niks. Ja, de burger moet al genoeg, rekeningrijden, id plicht, buiten roken, geen paddo's meer.
userIcon
Ik heb al een deel van mijn geld overgemaakt. Zat in die 2 miljoen euro uit de gemeensschapspot.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:42 schreef Stefan het volgende:
[..]


De burger moet niks. Ja, de burger moet al genoeg, rekeningrijden, id plicht, buiten roken, geen paddo's meer.
Nauw, hier klinkt inderdaad een heel sneu leven uit vol met zelfmedelijden. Dan is er inderdaad vast geen plaats meer voor het medelijden met mensen die niet alleen een gesneuveld raam hebben maar een heel ingestort huis..

Kom op zeg! Het leven is mooi! Achter je compu vandaan! De zon schijnt!
userIcon
Nee, ik peins er niet over24 (30.8%)


Weet ik nog niet eigenlijk7 (9%)


Ja, ik ga zeker geld storten0 (0%)


gaat goed zo
userIcon
ik doe het niet omdat zodra het gebeurde de regering al een donatie van 2 miljoen deed, rara waar kwam dat vandaan?
userIcon
Als ik mij moet druk maken om en geld moet doneren aan iedereen die last heeft van een natuurramp, kan ik net zo goed meteen mijn salaris laten storten op 555.

Ja, we hebben het goed in Nederland

Ik kan me echt niet druk maken om slachtoffers van natuurrampen aan de andere kant van de grens.
userIcon
Nu kan het geld dat over was van de tsunami van 2004 daar naartoe?
man Bart (Public Relations) 14-01-2010 @ 12:26 fotoboek homepage
userIcon
Hoeveel geld zou er van Haïti hierheen komen als er hier een aardbeving is geweest? Deel dat bedrag door 16 miljoen Nederlanders, en zoveel maak ik dus ook over.
userIcon
Nee. Never. Nooit.

Ik > zij.
userIcon
Voor oorlogswapens betalen we allemaal belasting, maar voor een natuurramp wordt gecollecteerd..

Bekijk het maar lekker!
Nou, nooit is een groot woord.

Hoe het er nu naar uitziet voorlopig niet, giro 555 als reden.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:34 schreef Stefan het volgende:
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
dit.
Ai, mensen toch, wat zijn jullie hard.... :-( Wij zijn verwend in een land zonder aardbevingen, tsunami's, orkanen en bosbranden. Jullie moeten je echt kapot schamen! Vooral Bart om 12:26, jij moet eens even goed naar het nieuws kijken manneke...
userIcon
Nope, ik durf erom te wedden dat het geld niet op de manier terrecht komt zoals de meeste Nederlanders zouden willen. Op dit moment moeten er mensen naar toe en hulpmiddelen, aan geld hebben ze daar niet echt veel denk ik zo.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:34 schreef Stefan het volgende:
Nee. Ik peins er niet over. We weten allemaal hoe wij gevers en de mensen in Indonesië nav de Tsunami genaaid zijn, goederen en geld kwamen niet aan op plek van bestemming, er is nog geld over zelfs. Ik doe niet meer mee aan Giro 555 acties.
Dit dus.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 12:59 schreef Dragoness63 het volgende:
Ai, mensen toch, wat zijn jullie hard.... :-( Wij zijn verwend in een land zonder aardbevingen, tsunami's, orkanen en bosbranden. Jullie moeten je echt kapot schamen! Vooral Bart om 12:26, jij moet eens even goed naar het nieuws kijken manneke...
Doe anders heerlijk naïef.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:02 schreef plakkert- het volgende:
[..]

Doe anders heerlijk naïef.
Dan doe ik in ieder geval IETS!
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 11:36 schreef stbabylon het volgende:
De enige reden dat de mensen daar zo arm zijn, komt doordat ze al die jaren niet het lef hebben gehad om op te komen voor een democratie. Bij de buren hebben ze het nml. wel goed. En vele andere eilanden in de Caribean hebben vele malen meer geld dan daar.

Ga dan ook maar lekker op de hete kolen zitten
Lekker makkelijk om zoiets te typen vanachter je computer terwijl in Haïti de lijken in de straat liggen en mensen met hun blote handen de lichamen van hun familieleden uit de resten van ingestorte gebouwen moeten graven.

Ik haat dit "eigen schuld"-gerelativeer. Zoiets doe je als een klasgenoot niet goed voor een proefwerk geleerd heeft en een onvoldoende krijgt, maar niet als mensen sterven door een natuurramp.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:20 schreef beantherio het volgende:
[..]

Lekker makkelijk om zoiets te typen vanachter je computer terwijl in Haïti de lijken in de straat liggen en mensen met hun blote handen de lichamen van hun familieleden uit de resten van ingestorte gebouwen moeten graven.

Ik haat dit "eigen schuld"-gerelativeer. Zoiets doe je als een klasgenoot niet goed voor een proefwerk geleerd heeft en een onvoldoende krijgt, maar niet als mensen sterven door een natuurramp.
Wat moet ik dan doen?
Ik kan me niet druk maken om alle mensen van de wereld.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen?
Ik kan me niet druk maken om alle mensen van de wereld.
Misschien is er dan iets mis met je.

En dit zijn niet "alle mensen van de wereld" maar mensen die het slachtoffer geworden zijn van een afschuwelijke ramp. De opmerking "ga dan ook maar lekker op de hete kolen zitten" slaat dan gewoon nergens op.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen?
Ik kan me niet druk maken om alle mensen van de wereld.
Je hoeft je echt niet druk te maken om alle mensen van de wereld, dat vraagt niemand van je. Maar je kunt 5 of 10 euro storten. Da's 2 of 4 biertjes minder dit weekend, maar wel een lekker gevoel omdat je in ieder geval een poging hebt gedaan om het Rode Kruis te helpen om Haiti te helpen. Als je beelden van een huilend kindje ziet dat eindelijk door een hulpverlener bij z'n dode moeder wordt weggehaald en een warme deken, eten en drinken krijgt kun je voelen dat dat misschien door jouw paar eurootjes komt. En geloof me, dat voelt best lekker.

En voor Plakkert, dat is niet naief. Dat is compassie!
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:29 schreef Dragoness63 het volgende:
[..]


Je hoeft je echt niet druk te maken om alle mensen van de wereld, dat vraagt niemand van je. Maar je kunt 5 of 10 euro storten. Da's 2 of 4 biertjes minder dit weekend, maar wel een lekker gevoel omdat je in ieder geval een poging hebt gedaan om het Rode Kruis te helpen om Haiti te helpen. Als je beelden van een huilend kindje ziet dat eindelijk door een hulpverlener bij z'n dode moeder wordt weggehaald en een warme deken, eten en drinken krijgt kun je voelen dat dat misschien door jouw paar eurootjes komt. En geloof me, dat voelt best lekker.

En voor Plakkert, dat is niet naief. Dat is compassie!
En al die andere miljoenen all over the world. Verdienen die niet wat hulp van mij?

Er gebeuren dagelijks rampen, ziektes, armoede, etc. etc. etc.

Kan ik (nogmaals) mijn salaris direct laten storten op 555.

(Overigens maak ik maandelijks automatisch geld over aan een aantal organisaties. Organisaties die structureel iets doen, niet alleen puinzooi opruimen nadat een land zichzelf zo heeft laten verpauperen dat het zo desastreus wordt.)
Neen, ik geef nooit geld aan wat voor doelen dan ook, dus ook niet aan deze!
stbabylon, er gebeuren gelukkig niet zo vaak rampen van een dergelijke omvang en er wordt ook lang niet altijd internationale hulp gevraagd. Dus voor die 1 a 2 keer per jaar...
Maar je kunt ook gewoon niks geven natuurlijk, het staat je vrij. En dat geldt voor iedereen en meen ik ook serieus, even goede vrienden! Maar sommige reacties die hierboven gegeven worden gaan me echt aan het hart, ik sta er werkelijk van te kijken dat sommige mensen zo vreselijk hard reageren. En ik vind "strijkstok"-argumenten om maar niets te geven echt een ontzettend zwaktebod. Jullie hebben dus allemaal ook geen plaatje aangevraagd voor Serious Request. Dat was tegen malaria en wij hebben hier toch geen malariamuggen?
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:48 schreef Dragoness63 het volgende:
stbabylon, er gebeuren gelukkig niet zo vaak rampen van een dergelijke omvang en er wordt ook lang niet altijd internationale hulp gevraagd. Dus voor die 1 a 2 keer per jaar...
Maar je kunt ook gewoon niks geven natuurlijk, het staat je vrij. En dat geldt voor iedereen en meen ik ook serieus, even goede vrienden! Maar sommige reacties die hierboven gegeven worden gaan me echt aan het hart, ik sta er werkelijk van te kijken dat sommige mensen zo vreselijk hard reageren. En ik vind "strijkstok"-argumenten om maar niets te geven echt een ontzettend zwaktebod. Jullie hebben dus allemaal ook geen plaatje aangevraagd voor Serious Request. Dat was tegen malaria en wij hebben hier toch geen malariamuggen?
Ik heb niks gegeven aan SR nee.

Je moet ook niet iedereen in leven proberen te houden.
userIcon
Nee. En bij een vorige poll over goede doelen heb ik destijds al uitvoerig uitgelegd waarom niet.
userIcon
Mensen, we hebben net 2 miljoen euro van onze belastingcentjes aan Haiti beloofd dus ik heb geen schuldgevoel

quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 12:29 schreef ufopiloot het volgende:
Voor oorlogswapens betalen we allemaal belasting, maar voor een natuurramp wordt gecollecteerd..

Bekijk het maar lekker!
Dit klopt dus niet, dat wordt ook van onze belastingcenten gedaan.
man Stefan (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 14:51 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:48 schreef Dragoness63 het volgende:
Jullie hebben dus allemaal ook geen plaatje aangevraagd voor Serious Request.
Nope.
Laat die nobele directeur van die hulpverleners maar een ton inleveren voor mijn bijdrage....
man pberends (Redactie Frontpage) 14-01-2010 @ 15:03 fotoboek no homepage
userIcon
Dit is niet onze verantwoordelijkheid, maar dat van Koenders. Hij heeft zat geld in potjes zitten, dus hij strooit er maar een beetje mee.
userIcon
Ik heb zelf al geld te weinig na het boeken van twee vakanties naar een ver land. Er moet ook nog geld over blijven voor een tweede auto hoor.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 13:40 schreef stbabylon het volgende:
nadat een land zichzelf zo heeft laten verpauperen dat het zo desastreus wordt.)
Het is een natuurramp helder licht
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 15:34 schreef Frank-NL het volgende:
[..]


Het is een natuurramp helder licht
Er komen om de haverklap ernstigere aardbevingen in California voor. Daar heb je nauwelijks doden...
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 15:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er komen om de haverklap ernstigere aardbevingen in California voor. Daar heb je nauwelijks doden...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_earthquakes_in_California

Dat valt wel mee he. Wel even de feiten kennen voor je wat roept. Daar komt nog eens bij dat Cali grotendeels woestijn is, de laatste grote in SF leverde meer dan 3000 doden op.

En alsof de mensen in Haiti ervoor gekozen hebben om getroffen te worden hierdoor, wat een bizarre redenatie.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 15:47 schreef Frank-NL het volgende:
[..]


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_earthquakes_in_California

Dat valt wel mee he. Wel even de feiten kennen voor je wat roept. Daar komt nog eens bij dat Cali grotendeels woestijn is, de laatste grote in SF leverde meer dan 3000 doden op.

En alsof de mensen in Haiti ervoor gekozen hebben om getroffen te worden hierdoor, wat een bizarre redenatie.
Ik zeg helemaal niet dat ze er voor kiezen om getroffen te worden. Wel dat ze crappy gebouwen neer zetten.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 15:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze er voor kiezen om getroffen te worden. Wel dat ze crappy gebouwen neer zetten.
Als dat jouw rechtvaardiging is om ze niet te helpen, so be it. Hopelijk loopt Nederland nooit meer onder water, want de rest van de wereld zal lachend roepen dat we niet zo stom moesten zijn om 6 meter onder de zeespiegel te gaan wonen als iedereen zo denkt
Ik geef eigenlijk nooit aan goede doelen. Ik voel die drang gewoon niet. En mij een schuldgevoel proberen aan te praten lukt ook niet. Ik vind het wel erg voor de mensen daar.
Overigens vind het prima dat Koenders geld er naar toe heeft gestuurd. Dat is zijn baan.
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 12:26 schreef Bart het volgende:
Hoeveel geld zou er van Haïti hierheen komen als er hier een aardbeving is geweest? Deel dat bedrag door 16 miljoen Nederlanders, en zoveel maak ik dus ook over.
Het is het armste land van het westelijk halfrond

Verder volledige eensch met Stefan
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 14-01-2010 @ 17:05 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 @ 12:00 schreef Mafkoos het volgende:
Nu kan het geld dat over was van de tsunami van 2004 daar naartoe?
Zo'n 110 miljoen euro, als ik me niet vergis.
50  van 125 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 26/05 Zomerweer: wat vind jij er van?29
» 25/05 Zomerweer: zonder onderbroek over straat?34
» 24/05 Zomerweer! Tempo omlaag?20
» 21/05 18 jaar cel + TBS voor Robert Mikelsons is...54


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden